2013. június 24., hétfő

2013 Április

Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületi ülése
2013. április 25-én 15:00

Plusz  napirendi pontok:
19. Napirendi pont:
A bölcsőde konyhatechnikai berendezéseinek beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás során beérkezett ajánlatok bírálatáról
20. Napirendi pont:
A Diósdi 1287 hrsz-ú ingatlanból 3 m2, és a 1288 hrsz-ú ingatlan (Antal utca) 140/806 hányadának ingyenes tulajdonba vételéről
21. Napirendi pont:
A DTC támogatásának kiegészítéséről
22. Napirendi pont:
Az egyes önkormányzati feladatokhoz kapcsolódó fejlesztési támogatásokról 
23. Napirendi pont:
Az Érdi Tankerület laptop vásárlási kérelméről (Kőhidi Tamás képviselői indítványa)

Elfogadtuk.

Napirendek;

Az 5. és 5. napirenddel kezdtünk, mivel itt voltak a meghívottak.

1.     Beszámoló a két ülés közötti fontosabb eseményekről – elfogadtuk-

2.     Beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról – elfogadtuk,

3.     A 2014. évi költségvetési koncepcióról -  nagyon kevés adat van még a 2014 évi koncepcióhoz, csak általános dolgokat tudtunk megfogalmazni.

4.     A védőnők bérrendezéséről

Az 5. védőnői körzet megalakítása is szükséges, s ennek a munkáját a jelenlegi 4 körzet védőnője végzi el. A Testület egy egyszeri 60 eFt / fő jutalomban  részesíti a védőnőket idén.

5.     Pintér Lajos r. alezredes kinevezésének támogatásáról –
A testület előzetesen már állást foglalt interneten - e-mailon – keresztül, ezt hagytuk jóvá.

6.     Diósdi Rendőrőrs 2012. évi tevékenységének beszámolója, Új Őrsparancsnok, Somodi Sándor számolt  de. A rendőrségnél 20 éve szolgál, a ranglétrán végigment, Dabasról helyezték át. A beszámolót elfogadtuk. a rendőri jelenlétet erősítését kértük, s az érdi kapitánytól azt, hogy a diósdi rendőröket minél kevesebbszer vezényeljék el, csak ah nagyon szükséges.

Ostorházi és Dizseri úr ekkor érkezett.

7.     Napra Forgó Nonprofit Közhasznú Kft. tevékenységéről Diósd településen a TÁMOP-1.4.1-11/2 azonosító számú pályázat keretében

Az egyesület nyert a pályázaton egy telefonos szolgálat ’CALL CENTER ’ működetését, melyben mi településünk is részt vesz.
 Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testület határozata:

1.      támogatja a Napra Forgó Nonprofit Közhasznú Kft.-t a TÁMOP-1.4.1-11/2 azonosító számú pályázat keretében Diósd településen Call Center tevékenységet végezzen.
2.      az 1. pontban megjelölt tevékenységet az alábbi témakörökben végezheti:
-          a bűnmegelőzés területén,
-          a csatorna projekttel kapcsolatosan,
3.      felhatalmazza a Polgármestert az együttműködési megállapodás aláírására, a Jegyzőt az ellenjegyzésre.

8.     A Diósdi Falugazda Kft. 2013. évi költségvetés módosításáról –
-          mivel  több munkával bízta meg a Testület a Falugazdát, s csak az anyagokat vette meg,  de a plusz bérköltséget és egyéb költségeket eddig nem adta hozzá, most annak az összegeit szavaztuk meg. A hóeltakarításra való felkészülés jegyében pedig a gépekre való vizsgadíjhoz járultunk hozzá-

9.     A települési szilárd hulladék szállítási megállapodás elfogadásáról, az Érd-KOM-al nem írtuk alá a megállapodást.


10. Iván Lajos kérelme a 1316/3 hrsz-ú ingatlanra vonatkozóan – zárt ülésre tettük át.

Következett a KÖZMEGHALLGATÁS utána folytattuk. ca. 18 óra

11. Fekvőrendőr elhelyezése a József utcában- úgy tudjuk támogatni, hogy a lakok fizetik ki.

12. Fekvőrendőr elhelyezése a Pacsirta utcában – ezt is csak úgy tudjuk támogatni, ha a lakok fizetik ki.

Dizseri Úr elment.

13. Az Ég Ígérő Fa című előadás támogatásáról- úgy fogadtuk  el–ez volt a PB javaslata is – hogy ingyenesen belépőjegy vásárlással támogassuk az előadást.
500eFt-al.


14. A KEOP-1.2.0/2F-2009-0001 szennyvízelvezetési projekt keretében a Magyar Állam tulajdonában lévő ingatlanokra vonatkozó megállapodás megkötéséről- javaslatot elfogadtuk.

15. Stratégiai zajtérkép elkészítésére létrehozott Társulási megállapodás felülvizsgálata – A társulást megszüntetése mellett döntöttünk.

16. ÁMK részére új tűzjelző-átjelző beszerzése – javaslatot elfogadtuk, megrendelik.

17. DDSE kézilabdapálya felújítására irányuló pályázathoz való hozzájárulás
A vélemények megoszlottak, a PB  javasolta a pályázat támogatását amire a DDSE pályázatot akar beadni. 5:2 arányban elfogadtuk:

Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete a DDSE Kézilabda Szakosztály a Diósd, Gárdonyi Géza utca 14. szám alatt található Nagyiskola udvarán lévő kézilabda pálya felújítására és lefedésére irányuló pályázatához a hozzájárulását megadja azzal a kikötéssel, hogy az esetleges nyertes pályázat esetén, a beruházás a futópálya rovására nem történhet.

18. Tájékoztató a polgármesteri hatáskörben megállapított szociális segélyek kifizetéséről- tudomásul vettük.

Pótnapirendi pontok:

  19. A bölcsőde konyhatechnikai berendezéseinek beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás során beérkezett ajánlatok bírálatáról – a meghívásos pályázat eredményes volt, de a 3 ajánlattevővel tovább tárgyalnak- elfogadtuk.


    20. A Diósdi 1287 hrsz-ú ingatlanból 3 m2, és a 1288 hrsz-ú ingatlan (Antal utca) 140/806 hányadának ingyenes tulajdonba vételéről – több ellentétes vélemény hangzott el,d e végül többség megszavazta a terület átvételét. Több információt kellett volna kapnunk, hogy tisztán lássunk a szavazás előtt.

   21. A DTC támogatásának kiegészítéséről – a DTC 2,3 millió Ft támogatást kapott tavaly a Sportcentrum működési költségeinek a fizetésére / ez azt jelenti, hogy  a Hivatal kifizeti a gáz-villany-csatorna  költségeket, leszámlázza  aDTC-nek aki kifizeti a támogatásból/ A tavalyi számlákat nézve a 2,3 millió Ft-bol másra is használt a ezt a pénzt, én csak úgy értettem volna egyet, ha a rezsi költségek összegében támogatjuk, nem pedig feltétel nélkül adjuk oda  a pénzt-  a képviselők így fogadták el, feltétel nélkül, ezt én nem szavaztam meg.

   22. Az egyes önkormányzati feladatokhoz kapcsolódó fejlesztési támogatásokról  -

A kisiskola udvarát sportudvarrá való átalakítása céljából pályázaton vegyünk részt- megszavaztuk

23. Az Érdi Tankerület laptop vásárlási kérelméről (Kőhidi Tamás képviselői
indítványa)
 12 db laptop vásárlásával kérte a Járási Klebelsberg Intézményfenntartó a munkájuk segítését a diósdi Önkormányzattól, Én furcsállottam  a dolgot, mert elhangzott, hogy Érd , Szbatta, Tárnok is valamivel hozzájárult a működéshez.
A működés biztosítását az Államnak kellet volna finanszírozni, ha már létrehozta. 6 db. laptopot szavaztak meg, én nem.
            
ZÁRT ÜLÉS:  9 napirendet tárgyaltunk

 2013. április 25-én 17 óra-  Közmeghallgatás

Napirendi pontok:

1.          Diósd Nagyközség Önkormányzat 2012. évi költségvetési zárszámadásáról szóló rendelet-tervezete
Meghívott: Szita László könyvvizsgáló, Mihály Józsefné óvodavezető, Jónásné Penner Ágnes belső ellenőr, Kovács Christin DNNÖ elnök, Sőrés László Falugazda Kft.

2.          Diósd Nagyközség Önkormányzat 2012. évi egyszerűsített beszámolójáról
Meghívott: Szita László könyvvizsgáló, Mihály Józsefné óvodavezető, Jónásné Penner Ágnes belső ellenőr, Kovács Christin DNNÖ elnök, Sőrés László Falugazda Kft.

3.          Egyebek.



1.      Diósd Nagyközség Önkormányzat 2012. évi költségvetési zárszámadásáról szóló rendelet tervezete

Bogó László képviselő
A Pénzügyi Bizottság megismerte és megtárgyalta Diósd Nagyközség Önkormányzat 2012. évi költségvetési zárszámadásáról szóló rendelet-tervezetéről szóló beszámolót és elfogadását javasolja a Képviselő- testületnek.

Dr. Ostorházi László képviselő
A Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság a rendelet - tervezetet elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.

Dizseri András képviselő
A Közösségi Bizottság a 2012. évi költségvetési zárszámadásról szóló rendeletet elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.


Szita László könyvvizsgáló
A rendelettervezetet felülvizsgálva megállapítottuk, hogy az Áht. és az Ávr. által meghatározott szer­kezetnek megfelel, a bevételek és kiadások eredeti előirányzat, módosított előirányzat és teljesítés bontásban, a költségvetési rendelettel azonos szerkezetben szerepelnek benne. Ezáltal az adatok össze­hasonlíthatók, amelyből adódóan a következetesség, a folytonosság és az összemérés számviteli alap­elvek érvényesülnek.
A rendelettervezethez kapcsolódóan a vagyonkimutatást elkészítették.

A főkönyvi könyvelés és az analitikus nyilvántartás a költségvetési rendelettel, a zárszámadás mellék­leteivel, illetve az előterjesztés adataival megegyezik.
A zárszámadási rendelettervezetben a működési és felhalmozási célú költségvetés eredeti és módosí­tott előirányzatát és az előirányzattal szemben a teljesítést egymástól elkülönítve bemutatták. Ezáltal a működési célú költségvetésből a felhalmozási célú költségvetésbe történt átcsoportosítás megállapítha­tó volt.

Az Önkormányzat 2012. évi pénzügyi helyzete az előző évekhez hasonlóan stabilnak, a gazdálkodása eredményesnek minősíthető.
Az önkormányzat költségvetése 2012-ben a település üzemeltetését, az intézmények működését, a kötelező, az önként vállalt és az államigazgatási feladatok ellátását biztosította, emellett fontos beru­házások és felújítások is megvalósultak, illetve kezdődtek el, valamint az önkormányzatnak sikerült az adósságállományát is csökkenteni.

A 2012. évi költségvetés a saját bevételekből, az átvett pénzeszközökből, az átengedett bevételekből, a központi költségvetés támogatásából, a kölcsönök visszatérüléséből és az előző évi pénzmaradványból finanszírozható volt. A tervezett 80.000 eFt felhalmozási hitelt nem kellett igénybe venni. Működési célra hitelt nem terveztek és nem vettek igénybe.

A kötelezettségek állománya az előző évhez viszonyítva 25.463 eFt-tal csökkent, amelyhez hozzájá­rult a deviza alapú hitelek előző évhez viszonyított kedvezőbb árfolyama is.
Az önkormányzat adósságállományát és a további évek adósságszolgálatát kedvezően érinti, hogy 2013. évben a Magyar Állam a Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV törvény 72. § (1) bekezdése alapján az önkormányzati adósságkonszolidáció keretében az ön­kormányzat adósságából 149.994 eFt-ot átvállal.
A költségvetés végrehajtásából adódóan 135.759 eFt tárgyévi helyesbített pénzmaradvány képződött. A bevételek pénzügyi teljesítési mutatója 77,49 %, a kiadások módosított előirányzathoz viszonyított felhasználása 72,32 %.
Az önkormányzatnál a 2012. évben jelentős vagyonnövekedés volt tapasztalható. A befektetett eszkö­zök állománya az előző évhez képest 247.316 eFt-tal nőtt.
Az önkormányzat pillanatnyi fizetőképességét kifejező, a pénzeszközök és a rövid lejáratú kötelezett­ségek arányából képzett likviditási gyorsráta értéke 1,12, amely az előző évben 0,11 volt. A likviditási gyorsráta értéke azt jelenti, hogy az önkormányzat pénzeszközei december 31-i állapot szerint a rövid lejáratú kötelezettségeit meghaladták.
Az eladósodottságot kifejező, a kötelezettségek és az összes forrás arányaként képzett mutató az előző évi 5,61 %-ról 5,06 %-ra csökkent, amely nem minősíthető jelentősnek. Az eladósodottsági mutató még nem tartalmazza a Magyar Állam által átvállalt, 2013. évben realizálódó adósságkonszolidáció hatását.
A beszámoló felülvizsgálata alapján a 2012. évi zárszámadási rendelettervezetet és az egyszerűsített éves beszámolót a Pénzügyi Bizottság és a képviselő-testület által a követeléseket érintő -36.371 eFt és a kötelezettségeket érintő + 2.320 eFt auditálási eltéréssel együtt tárgyalásra, és elfogadásra alkal­masnak tartjuk.
Az Önkormányzat 2011. évi egyszerűsített éves beszámolóját is társaságunk könyvvizsgálta, amelynek alapján 2012. április 16-án kelt független könyvvizsgálói jelentésünkben hitelesítő záradékot (véleményt) bocsátottunk ki.
A könyvvizsgálatot a magyar Nemzeti Könyvvizsgálati Standardok és a könyvvizsgálatra vonatkozó - Magyarországon érvényes - törvények és egyéb jogszabályok alapján hajtottuk végre. A fentiek megkövetelik, hogy megfeleljünk bizo­nyos etikai követelményeknek, valamint, hogy a könyvvizsgálat tervezése és elvégzése révén elegendő és megfelelő bizonyítékot szerezzünk arról, hogy az egyszerűsített összevont éves beszámoló nem tartalmaz lényeges hibás állításokat. Az elvégzett könyvvizsgálat magában foglalta olyan eljárások végrehajtását, amelyek célja könyvvizsgálati bizonyítéko­kat szerezni az egyszerűsített éves beszámolóban szereplő összegekről és közzétételekről. A kiválasztott eljárások, bele­értve az egyszerűsített éves beszámoló, akár csalásból, akár tévedésekből eredő, lényeges hibás állításai kockázatának felméréseit, a könyvvizsgáló megítélésétől függenek. Az egyszerűsített éves beszámolóhoz kapcsolódóan a könyvvizsgá­ló kockázatfelmérésének nem célja, hogy az Önkormányzat és intézményei belső ellenőrzésének hatékonyságára vonat­kozóan véleményt mondjon.
A könyvvizsgálat magában foglalta továbbá az alkalmazott számviteli alapelvek és a gazdálkodásért felelősök lényege­sebb számviteli becsléseinek, valamint az egyszerűsített éves beszámoló bemutatásának értékelését. Meggyőződésünk, hogy a megszerzett könyvvizsgálati bizonyíték elegendő és megfelelő alapot nyújt a könyvvizsgálói véle-mény)megadásához.
A könyvvizsgálat során Diósd Nagyközség Önkormányzata 2012. évi egyszerűsített éves beszámolóját, annak részeit és tételeit, azok könyvelési és bizonylati alátámasztását az érvényes nemzeti könyvvizsgálati standardokban foglaltak szerint felülvizsgáltuk és ennek alapján elegendő és megfelelő bizonyosságot szereztünk arról, hogy az egyszerűsített éves beszámolót a számviteli törvényben, továbbá a vonatkozó kormányrendeletben foglaltak és az általános számviteli elvek szerint készítették el.
Véleményünk szerint az egyszerűsített éves beszámoló az Önkormányzat 2012. évi költségvetése teljesítéséről, a 2012. december 31-én fennálló vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről, valamint a működés eredményéről a követeléseket érintő-36.371 eFt auditálási eltéréssel együtt ad megbízható és valós képet.





Spéth Géza polgármester
Van-e kérdés, hozzászólás?
Amennyiben nincs, kérem, aki az önkormányzat 2012. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló rendeletet elfogadja, szavazzon.

Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 9 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi rendeletet alkotta.


Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2013. (IV. 26.) rendelete, az önkormányzat 2012. évi költségvetésének végrehajtásáról


2.      Diósd Nagyközség Önkormányzat 2012. évi egyszerűsített beszámolójáról


Bogó László képviselő
A Pénzügyi Bizottság megismerte és megtárgyalta Diósd Nagyközség Önkormányzat 2012. évi egyszerűsített beszámolójáról szóló előterjesztést, és elfogadását javasolja a Képviselő- testületnek.

Dr. Ostorházi László képviselő
A Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság a beszámolót tudomásul vette, az előterjesztés határozati javaslatát elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.

Dizseri András képviselő
A Közösségi Bizottság Diósd Nagyközség Önkormányzat 2012. évi egyszerűsített beszámolójáról szóló előterjesztés határozati javaslatát elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.

Spéth Géza polgármester
Diósd Nagyközség Önkormányzat 2012. január 1-jei nyitó pénzkészlete 12.536 Ft volt. A pénzforgalmi bevételek összege (intézményfinanszírozás nettósítva) 1.629.801 e Ft-tal 77,49 %-ban, kiadásainak összege 1.521.066 e Ft-tal 72,32 %-ban teljesült. A bevételekből előző évi pénzmaradvány felhasználás nem volt.
Önkormányzatunk 2012. december 31-i záró pénzkészlete 121.272 e Ft volt, a rendelkezésre álló likvid hitelkeret nem került év végén kihasználásra.
Az Önkormányzatnál (3. sz. melléklet) nyilvántartott közterület-foglalási díjra, közútkezelői hozzájárulásra és igazgatási szolgáltatások díjbevételére 3.517 e Ft bevétel folyt be. Bírságra 164 e Ft, Szolgáltatás ellenértékének bevételére 1.106 e Ft, amely nagyrészt a rendezvények reklámbevételeiből valamint a sírhelymegváltások bevételeiből tevődik össze. Az egyéb sajátos bevételek 2.148 e Ft összegben teljesültek. A továbbszámlázott szolgáltatások árbevételére 2.309 e Ft, bérleti és lízingdíjakra 108.796 e Ft bevétel érkezett.

Kérem, aki az 2012. évi egyszerűsített éves beszámolót elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület 9 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:


123/2013. (IV. 25.) öh. határozat a 2012. évi egyszerűsített éves beszámolóról

Diósd Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete, megismerte és elfogadja Diósd Nagyközség Önkormányzat 2012. évi egyszerűsített éves beszámolóját.
(A beszámoló a határozat melléklete.)

Felelős: Spéth Géza polgármester, Dr. Szabó Ferenc jegyző
Határidő: azonnal


Eőry Zsolt képviselő 18:30 órakor távozott. Jelen van 8 fő képviselő.


3.      Egyebek

Dr. Ostorházi László képviselő
A társadalmi érdekek vannak napirenden. Harcolni kell, hogy a társadalom érdekei érvényesüljenek. Ennek része a rezsicsökkentés érdekében végzett aláírásgyűjtés is. Úgy gondolom ez fontos kérdés, mindenkit érint. A FIDESZ frakció részéről már aláírásra került, de szeretném megkérni képviselő társaimat, hogy támogatólag nyilatkozzanak, hogy aláírják-e ezt az ívet.

Spéth Géza polgármester
Köszönöm, a cél a nemes, de itt aláírást gyűjteni nem lehet. Aki alá akarja írni, meg fogja keresni a frakciót, én a magam részéről alá fogom írni, mert egyet értek vele.

Dr. Ostorházi László képviselő
Csak nyilatkozatot szeretnék kapni, hogy ki fogja aláírni, ez a Diósdiak számára is fontos, hogy ki támogatja ki nem ezt a kezdeményezést.

Dr. Varga Dániel képviselő
Én aláírtam.

Madarász Arnold képviselő
Én is és a családom is aláírta.

Spéth Géza polgármester
Én még nem írtam alá, de alá fogom írni.

Kőhidi Tamás képviselő
Én is aláírtam.

Bogó László képviselő
Érdekes, hogy a Közmeghallgatáson előkerül. A rezsicsökkentéssel kapcsolatosan az a véleményem, hogy nem arányos, a szegények támogatása sokkal kisebb, mint a gazdagoké  akik fűtik a gázzal a medencéiket és több támogatást kapnak a rezsi csökkentéssel, akkor már sokkal arányosabb amit nem a kormány, hanem az MSZP ajánl az országnak, hogy a 27 %-os áfa, ami sokkal magasabb az egész európai közösségben, legyen csak 5 %-a az alapvető élelmiszereknek, a kenyérnek, a lisztnek, a tejnek. A kérdés amit vidéken feltesznek, hogy a tűzifánál miért nem lehet olcsóbb a rezsi csökkentés. Nem arányos a rezsi csökkentés. Nagyon jó csak más gazdasági arányokkal meg eszközökkel lehetne segíteni azon a 3-4 millió szegény. A gondolat jó a kivitelezés nem jó. ….


Dr. Ostorházi László képviselő
Aláírod, vagy nem?

Bogó László képviselő
Még gondolkodom rajta. Ha lehet, szó szerint idézzetek a honlapotokon.

Dr. Ostorházi László képviselő
Ez nem szociális intézkedés, hanem gazdasági intézkedés. Itt nem támogatásról beszélünk, hanem arról, hogy van egy szolgáltatás és annak van egy ára. Nem többet óhajtunk fizetni érte, mint amennyi az ára.


Bogó László képviselő
Tavaly szavaztuk meg, hogy a szemétszállítást önkormányzati cégek fogják végezni. A kormány szándéka, hogy a rezsicsökkentés máshova is ki legyen terhelve, illetve ki legyen terjesztve. Jó gondolat, de a vízművek visszakerülnek az önkormányzatokhoz állami kezelésbe, a szemétszállítás is esetleg, és más szolgáltatások is, mert ez volt az előző két év koncepciója ez irányba indultak el az önkormányzatok. A rezsi csökkentéssel az önkormányzatoknak a költségvetése lesz terhelve, ami szintén az állam valahonnan be kell, hogy szedj azt pénzt az emberektől, hogy a rezsicsökkentéssel vissza tudja adni. Nyolcszáz milliárd forintba került a gázháló megvétele, ezt is valakinek meg kellett fizetni az adóból, az emberek adójából, és ez után jön a rezsicsökkentés. A gondolat nem rossz, csak össze kéne rakni.

Dr. Ostorházi László képviselő
Aláírod vagy sem?

Bogó László képviselő
Jelen pillanatban nem, mert nem arányosnak tartom, ha arányos lenne és a szegényeket jobban segítené, akkor aláírnám.

Spéth Géza polgármester
Nincsen több egyebek. Lakosok is jelentek meg, kérem, aki szólni szeretne, jelentkezzen.



Tajti Géza, Királyka u. 4.
A nagy esőzések alkalmával, a Diófasor és a Gyár utcánál lévő árokban felgyülemlik a víz és kiárad, ez az árok még talán nem is lett kitakarítva. Szeretném kérni, hogy legyen kitakarítva ez az árok. Az átjárókat meg kellene szüntetni.
A csatornázással kapcsolatban néhány helyen megbontották az úttestet. Keresztbe lettek az utak vágva, ebből kifolyólag fel lett túrva, nagy a forgalom a Diófasor úton, járda sincs, reméljük nem marad így. Köszönöm szépen.

Spéth Géza polgármester
Az árkot, az ottani ingatlantulajdonosok temették be. Aláírtak az ingatlantulajdonosok egy nyilatkozatot, hogy a szabályozási tervnek megfelelően xm2-t lead az önkormányzatnak, hogy ki legyen út alakítva. Ez ma már járható, kőzúzalékkal lett lerakva. Az árok megépítésére is van ígéret.
A Diófasor utcában az út, csatornázás utáni pormentesítését szorgalmazni fogjuk, a helyreállítás is folyamatban van.


Borsos Ferenc, Határ u. 42.
A Határ utcában nagyon nagy a por, ígéret volt, hogy mart aszfalttal lesz megcsinálva.
A Határ utcára rendezési terv volt beígérve, de nem történt meg. Mikor fog megtörténni?

Spéth Géza polgármester
Dr. Ostorházi László képviselő úr fog válaszolni.

Dr. Ostorházi László képviselő
A csatornaépítés befejezése után mindenki élvezni fogja annak előnyeit, de addig is a rosszat el kell viselnie az ott lakóknak. Sajnos a helyreállítás biztos, hogy több mint három hónapot fog igénybe venni. Ellenőrizni fogjuk, hogy az utak az eredeti állapotba lesznek-e visszaállítva, a Határ út aszfaltos lesz a Gábor utca nem. Ha mást szeretnének, akkor az önkormányzat felé jelezni kell, de csak akkor, ha van útterv.
Mindenkitől türelmet kérünk, mindenhol sor kerül a helyreállításra.

Spéth Géza polgármester
Van még valaki, aki szeretne hozzászólni?
Amennyiben nincs a Közmeghallgatást bezárom.

A Képviselő-testület a továbbiakban folytatta a nyílt Képviselő-testületi ülést.



 Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testület rendkívüli ülése
2013. április 29-án 16:30 óra
                       
 Az ülésről munkahelyi elfoglaltság miatt hiányoztam, Eőry Zsolt képviselő, Sohajda István képviselő, Dizseri András képviselő sem tudott részt venni 5 fő volt jelen.

NYÍLT ÜLÉS:

   1.     A bölcsőde konyhatechnikai berendezéseinek beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás során beérkezett ajánlatok bírálatáról


   2.     A bölcsőde konyhatechnikai berendezéseinek beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás során beérkezett ajánlatok bírálatáról


Berta Ferenc közbeszerzési tanácsadó
A Képviselő-testület 2013. áprilisi soros ülésén meghozat első közbenső döntését, miszerint az ajánlatkérő kezdje meg mindhárom ajánlattevővel a tárgyalást. A tárgyalásra 2013. április 29-én 15.30-kor került sor.
A Coninvest Kft. (2040 Budaörs, Budapesti út 127.) és Quartisse Kft. (1224 Budapest, III. utca 13.) eredeti ajánlatában tett megajánlása változatlanul érvényben van, míg az AGRIKON ALFA Kft. (6000 Kecskemét, Külső Szegedi út 136.) új ajánlatot tett.
Az ajánlattevők megerősítették, hogy 30 napos ajánlati kötöttséget vállalnak.
Javasolom, hogy nyertes ajánlattevőként az AGRIKON ALFA Kft. kerüljön megnevezésre.

A javaslatom indoka: az AGRIKON ALFA Kft. ajánlattevő ajánlata megfelel az ajánlati felhívásban és a törvényben meghatározottaknak, a legalacsonyabb ellenszolgáltatást ajánlotta, ajánlata érvényes. 

Spéth Géza polgármester
Kérem, aki egyet ért a bíráló bizottság javaslatával, szavazzon.

A Képviselő-testület 5 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:


146/2013. (IV. 29.) diósdi öh. a bölcsőde (KMOP-4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú pályázat keretében megépülő bölcsőde) konyhatechnikai berendezéseinek beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárásra beérkezett ajánlatok bírálata

Diósd Nagyközség Önkormányzat képviselő-testülete

1.      megállapítja, hogy a bölcsőde (KMOP-4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú pályázat keretében megépülő bölcsőde) konyhatechnológia eszközeinek beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás érvényes és eredményes, az eljárás megfelelt, az ajánlattételi felhívásban és a jogszabályban foglaltaktnak.
2.      szerződést köt a legjobb ajánlatot benyújtó AGRIKON-ALFA Kft-vel, (6000. Kecskemét, Külső-Szegedi út 136.) 16.000.000 Ft+Áfa összegben.
3.      felhatalmazza a polgármestert a szerződés aláírására, a jegyzőt az ellenjegyzésre.

Felelős: Polgármester, Jegyző
Határidő: 2013. május 15.

Spéth Géza polgármester a rendkívüli Képviselő-testületi ülés 17 órakor bezárta.


,