2014. november 4., kedd

Képviselő testület tervezett bizottságai



Önkormányzat tervezett/javasolt bizottságai;

Az Önkormányzat Szervezeti Működési Szabályzatában van rögzítve a bizottságok és feladataik.
Az új bizottságok felállításnál azt vettük figyelembe, hogy milyen módon tudunk olyan struktúrát kialakítani amely alapján minél több szakembert, hozzáértő diósdit vonjunk be az előkészítő munkába ill. annak végrehajtásának ellenőrzésébe.

A testület összetételét is figyelembe kellett vennünk mikor javaslatot állítottunk össze;
Bizottságok mellett albizottságokat javaslunk felállítani, melyek adott témával, témakörrel foglalkoznak; elemeznek, javasolnak,  előkészítenek. Ez alapján a javaslatunk;

-         Pénzügyi - Településfejlesztési – Vagyonnyilatkozat ellenőrző Bizottság 
     3 beltag és 2 kültag
Albizottságok:
-Pénzügyi és közbeszerzési: költségvetés,
-Településfejlesztési és városfenntartási, környezetvédelem,
-Gazdaságfejlesztési és pályázati, információ szolgáltatás,

-         Kulturális  és Közművelődési Bizottság - 4 beltag és 3 kültag,
Albizottságok:
-          - közművelődés,  rendezvények, ifjúság
-          -közösségfejlesztés, civil szervezetek támogatása, rendezvények szervezése,
-          - Civil fórum
-           
-         Egészségügyi – Szociális - Sport Bizottság - 4 beltag és 3 kültag,
Albizottságok:
-          - Szociális ügyek,
-         - Egészségügyi programok, tömegsport- szabadidő sport
-           
Partnertelepüléseket és külkapcsolatokat   koordináló Bizottság
3 beltag és 2 kültag

A megbeszélések során kialakultak a bizottságok, s a személyi összetétele is lassan véglegesítődik.

Az albizottságok feladatkörét a bizottságok határozzák meg, ez alapján még azok feladatköre , elnevezése változhat.

2014. november 2., vasárnap

4. és 5. nap a Hivatalban

4.és  5. nap a Hivatalban.

Szerdai napról lemaradt, hogy a jövő heti Önkormányzati ülés napirendjeit és anyagát késztette el a Hivatal- hogy is megy ez;  az  Irodák az ügyeiket összeszedik, s előkészítik a testületi ülésre, ( pénzügy, igazgatás, szociális ügyek,  műszaki  )a Jegyzői iroda összerakja,  a határozati javaslatokat is az irodák terjesztik elő ezt a Jegyző a polgármesterrel átnézi, majd ha van másik javaslata azt javasolja, tegyék, írják hozzá, vagy kiegészítést – új anyagokat, információkat kér még az előterjesztéshez. A meghívó ezután megy ki az anyagokkal. A jegyző az aki a törvényességet – a határozati javaslatok jogszerűségét ellenőrzi ill. véleményezi.

A tegnapi csatorna pótmunkák elvégzésről kapott információ alapján  ma 8,30-kor egy pótmunkával kapcsolatos megbeszélés volt / ha nem mondják nem tudok róla/ a SPAR mögötti terület csapadékelvezetése ill. az ottani források vízének az elvezetése, mert ott nincs egységes árok, ami elvezeti a ’római’ árok felé a vizet a Duna irányába. A tervező és megrendelő/ csatorna társulat / kivitelező és a önkormányzat  részéről ( Csóli László műszaki munkatárs, Jegyző és én ) vettünk részt.

Kiderült, hogy a tervezők olyan tervek, földhivatal által kikért tervek alapján tervezték meg az vízelvezető árkot , ami már nem igaz. A önkormányzat az ott lakokkal régóta egyeztetett ( ott lakók kérésére alapján ), hogy a telkeik végében legyen út , amihez leadtak mind a két oldal 8-8 métert az út kialakításához. A tervezők ezt nem kérdezték meg a Hivataltól, hanem  a régi kis út ahol a gyűjtőcsatorna megy, oda tervezték az árkot. Jött a kivitelező és leverte a nyomvonal cövekeit.
Azok az új út ’majdnem ’ közepére esetek.  ha nem megyünk ki a szemlére, mivel ezt a csatorna társulás rendelte meg a tartalék alapja terhére, nem a diósdi önkormányzat, így a terveket sem látta a műszaki iroda. Kiderült az is , hogy az árok mélysége is kicsi 50 cm helyett 70 cm- kértünk .

Tények/Intézkedés:  csatorna projekt menedzsment  nem koordinálta kellően a tervező- önkormányzat műszaki iroda, kivitelező közötti előkészítést, Feladat: addig míg a tényleges állapot alapján nem tervezik át az árok helyét a munkát nem kezdhetik el. Tájékoztatást kérek az irodánktól ez ügyben is a helyzet a

A majdnem 2 órás bejárás után aláírni valókat néztem át- vállalkozói meghívókat küldünk ki, melyre beszélgetésre, bemutatkozásra  hívjuk a vállalkozókat nov. 7-re.

Nem kellemes kötelességemnek kellett eleget tennem, hogy a  jegyzői iroda munkáját megismerve, a takarékosság jegyében az aljegyzői állás megszüntetését döntöttem el, mivel a Jegyző  mellett az alpolgármester is jogászként a Hivatal jogi ügyeit ill. ehhez kapcsolódó szerződések s egyéb feladatokat el tudják látni, 3 fő ehhez nem kell. Ezt közöltem az aljegyző Asszonnyal, hogy a hivatal SZMSZ-t módosítjuk. Közös megegyezéssel váltunk el, a törvény által előírt térítéseket megkapta.

A civil szervezeteknek is írtunk egy bemutatkozó levelet, hogy szeretnénk a rendezvényeikre eljutni, bemutatkozni. Ma a Diáksport Egyesület vezetőjével beszéltünk , Csetnek Bélával, a egyesületükről és annak további fejlődési lehetőségeiről.

13 óra; Léda utca bejárás. A testületi ülés napirendjei között szerepel a Léda utca pótmunkái. A  pótmunkát leíró műszaki ellenőrt vártuk de nem jött. A lakók ki lettek értesítve, azok ott voltak.
Jegyző úr, Nagy István Pénz. Biz. külső tag és én mentünk ki. A autó bejárok több helyen az új viakolór úthoz képest lejjebb vannak,s a kocsikkal nem tudnak ki-be állni. / már leírtam, ezt a kivitelező és az ellenőr nem látta??? miért nem szólt menet közben?? /  Felvettük az egyes beállóknál lévő problémákat amit a lakók kértek ill. szeretnének,   a leadott pótmunka beárazott költségvetésével összevetjük.

Tények / Intézkedés: a műszaki tervezés  sok kivetnivalót hagy  maga után,  s a kivitelezéskor felmerülő ( lakók által jelzett) behajtók problémáit figyelmen kívül hagyták.!! ( nyomvonal, bejárók, útszerkezet , csatornaszemek magassága) feladat: konkrét igény és az ellenőr által felmért igény összevetése.  

A hivatalban a környezetvédelmi munkatársat hallgattam meg ( délelőtt adtam ki 3 problémát, amit jeleztek, hogy nézzen utána ) 2 fakivágásról szólt. A 3. a Kerox Homokbányai üzemével kapcsolatos panasznak járt utána. Délelőtt kaptam egy telefont, hogy  pár napja , 1 hete többször elviselhetetlen zaj jön a Kerox üzem felől, olyan ami miatt a környéken nem tudnak aludni.  Ennek járunk utána.
17 óra egyeztetést beszéltünk meg a képviselőkkel az új SZMSZ megbeszélésére, s a Bizottságok működésére, ennek a felosztására.  A FIDESZ-KDNP  álláspontját Spéth Géza képviselő ismertette. A megbeszélést folytatjuk jövő hétfőn, most  mindenkinek volt lehetősége  elmondani véleményét.

Október 31. péntek

3/4 7-kor a Díszteremben kezdődött a nap. A Városgazda munkatársaival találkoztam. Elmondtam nekik, hogy az Ő munkájuk mennyire fontos, mivel nap mint nap velük találkoznak az emberek, ő rajtuk is mérik le a város működését.  Feladatuk a város tisztán tartása, parkok , terek gondozása, az intézmények karbantartása, takarítása, a rendezvények előkészítése, ott vannak mindenhol , ezért pontos , precíz munkát kérek tőlük. A munkához az eszközöket  biztosítjuk, a munkavégzéshez a munkavédelmi s munkaruhát biztosítani fogjuk.

Ez követően az iskola melletti járdaépítés helyszínét néztük meg, s a munkát pontosítottuk.
Jakab úrral megbeszéltem, hogy a hétvégére a lakótelep előtti elkerített területet kinyitjuk a temetőbe jövő autók számára, hogy parkolni tudjanak, ezt ki is táblázták.

környezetvédelmi munkatárs jött tájékoztatni az éjszakai bejárásával kapcsolatban, Feladat: Kerox Kft-vel egyeztetni, hivatalos tájékoztatást kérni, hivatalos zajmérést megrendelni, tájékoztatni a lakosságot. Intézkedés: utasítottam a  feladatok elvégzésére a munkatársat.

8,30-ra Leszák Ferenc igazgató úr jött a zenetanárokkal, s tájékoztattak a jelenlegi helyzetről, melyen Szűcs Anna  képviselőasszony is jelen volt a Jegyző úrral. feladat: egyeztetés a területi (sóskúti ) zeneiskola fenntartóval.

Aláírni valók, majd a környezetvédelmi munkatárs  tájékoztatott az éjszakai ellenőrzéséről a Keroxal kapcsolatban.

A jövő heti programot egyeztettem  a titkárnővel.

10 óra a TIGÁZ   Mo-i olasz tulajdonos képviselője jött olasz tolmáccsal és a TIGÁZ szolgáltatási vezetőjével. Jelen volt az Alpolgármester Asszony és a Jegyző Úr. Rövid udvarias angol beszélgetés  után olaszra váltott, s megbeszéltük a diósdi üzemmel kapcsolatos szerződés feltételeit, melyet mind  a kettőnknek ( nekem a testülettel) neki a nagyobb főnökeivel még jóvá kell hagyatni. ( a megbeszélés nem volt egyszerű,  két érdek több helyen nem egyezett, egészen a kulcs átadásáig, pl. amit ők csak az utolsó számla kifizetése után akartak átadni, de  sikerült ’meggyőzni’ hogy mi nem fogunk eltűnni, mi itt leszünk, nem lehet felpakolni a várost és kámforrá válni stb…. )
Ezt követően  lementünk a  telephelyet megnézni.

Amíg vártunk a  kulcsra azzal  a kivitelező céggel beszéltünk, aki a 2 átemelő területét rakta rendbe 2,8 millió Ft-ért. Elmondtam neki, hogy a munka és az összeg arányosságát vitatjuk, meg akarunk egyezni velük, de ha nem akkor perre megyünk , erre  jogszabályi hátterünk is van. Egyeztetés folytatódik.

A szemle során szembesültünk azzal, hogy az épületbe betörtek.  Rongálás is volt, s fűtővezetéket egy részét is elvitték. Az épület már vagy 4 éve üresen áll. Őrzés nincs!!  A rendőrségnek bejelentik a kárt, én pedig gyors intézkedésként  hétfőig legalább a polgárőrséget kértem meg a telephely őrzésére.  ez kb. 14,30-ig elhúzódott.

Az Idősügyi Tanács vezetőjével, Orosz Imre bácsival is beszéltem a következő időszak teendőiről.( még  szerdán volt)

17 órától  két civil szervezet meghívására,  a rendezvényeiken vettem részt.
hétvége- készülés a testületi ülésre- kapott anyagok átnézése.