4.és 5. nap a
Hivatalban.
Szerdai napról lemaradt, hogy a jövő heti Önkormányzati ülés
napirendjeit és anyagát késztette el a Hivatal- hogy is megy ez; az
Irodák az ügyeiket összeszedik, s előkészítik a testületi ülésre, (
pénzügy, igazgatás, szociális ügyek,
műszaki )a Jegyzői iroda
összerakja, a határozati javaslatokat is
az irodák terjesztik elő ezt a Jegyző a polgármesterrel átnézi, majd ha van
másik javaslata azt javasolja, tegyék, írják hozzá, vagy kiegészítést – új
anyagokat, információkat kér még az előterjesztéshez. A meghívó ezután megy ki
az anyagokkal. A jegyző az aki a törvényességet – a határozati javaslatok
jogszerűségét ellenőrzi ill. véleményezi.
A tegnapi csatorna pótmunkák elvégzésről kapott információ
alapján ma 8,30-kor egy pótmunkával
kapcsolatos megbeszélés volt / ha nem mondják nem tudok róla/ a SPAR mögötti
terület csapadékelvezetése ill. az ottani források vízének az elvezetése, mert
ott nincs egységes árok, ami elvezeti a ’római’ árok felé a vizet a Duna
irányába. A tervező és megrendelő/ csatorna társulat / kivitelező és a
önkormányzat részéről ( Csóli László
műszaki munkatárs, Jegyző és én ) vettünk részt.
Kiderült, hogy a tervezők olyan tervek, földhivatal által
kikért tervek alapján tervezték meg az vízelvezető árkot , ami már nem igaz. A
önkormányzat az ott lakokkal régóta egyeztetett ( ott lakók kérésére alapján ),
hogy a telkeik végében legyen út , amihez leadtak mind a két oldal 8-8 métert
az út kialakításához. A tervezők ezt nem kérdezték meg a Hivataltól, hanem a régi kis út ahol a gyűjtőcsatorna megy, oda
tervezték az árkot. Jött a kivitelező és leverte a nyomvonal cövekeit.
Azok az új út ’majdnem ’ közepére esetek. ha nem megyünk ki a szemlére, mivel ezt a
csatorna társulás rendelte meg a tartalék alapja terhére, nem a diósdi
önkormányzat, így a terveket sem látta a műszaki iroda. Kiderült az is , hogy
az árok mélysége is kicsi 50 cm helyett 70 cm- kértünk .
Tények/Intézkedés: csatorna projekt menedzsment nem koordinálta kellően a tervező-
önkormányzat műszaki iroda, kivitelező közötti előkészítést, Feladat: addig míg
a tényleges állapot alapján nem tervezik át az árok helyét a munkát nem
kezdhetik el. Tájékoztatást kérek az irodánktól ez ügyben is a helyzet a
A majdnem 2 órás bejárás után aláírni valókat néztem át-
vállalkozói meghívókat küldünk ki, melyre beszélgetésre, bemutatkozásra hívjuk a vállalkozókat nov. 7-re.
Nem kellemes kötelességemnek kellett eleget tennem, hogy
a jegyzői iroda munkáját megismerve, a
takarékosság jegyében az aljegyzői állás megszüntetését döntöttem el, mivel a
Jegyző mellett az alpolgármester is
jogászként a Hivatal jogi ügyeit ill. ehhez kapcsolódó szerződések s egyéb
feladatokat el tudják látni, 3 fő ehhez nem kell. Ezt közöltem az aljegyző
Asszonnyal, hogy a hivatal SZMSZ-t módosítjuk. Közös megegyezéssel váltunk el,
a törvény által előírt térítéseket megkapta.
A civil szervezeteknek is írtunk egy bemutatkozó levelet,
hogy szeretnénk a rendezvényeikre eljutni, bemutatkozni. Ma a Diáksport
Egyesület vezetőjével beszéltünk , Csetnek Bélával, a egyesületükről és annak
további fejlődési lehetőségeiről.
13 óra; Léda utca bejárás. A testületi ülés napirendjei
között szerepel a Léda utca pótmunkái. A
pótmunkát leíró műszaki ellenőrt vártuk de nem jött. A lakók ki lettek
értesítve, azok ott voltak.
Jegyző úr, Nagy István Pénz. Biz. külső tag és én mentünk
ki. A autó bejárok több helyen az új viakolór úthoz képest lejjebb vannak,s a
kocsikkal nem tudnak ki-be állni. / már leírtam, ezt a kivitelező és az ellenőr
nem látta??? miért nem szólt menet közben?? /
Felvettük az egyes beállóknál lévő problémákat amit a lakók kértek ill.
szeretnének, a leadott pótmunka
beárazott költségvetésével összevetjük.
Tények / Intézkedés: a műszaki tervezés sok kivetnivalót hagy maga után,
s a kivitelezéskor felmerülő ( lakók által jelzett) behajtók problémáit
figyelmen kívül hagyták.!! ( nyomvonal, bejárók, útszerkezet , csatornaszemek
magassága) feladat: konkrét igény és az ellenőr által felmért igény
összevetése.
A hivatalban a környezetvédelmi munkatársat hallgattam meg (
délelőtt adtam ki 3 problémát, amit jeleztek, hogy nézzen utána ) 2
fakivágásról szólt. A 3. a Kerox Homokbányai üzemével kapcsolatos panasznak
járt utána. Délelőtt kaptam egy telefont, hogy
pár napja , 1 hete többször elviselhetetlen zaj jön a Kerox üzem felől,
olyan ami miatt a környéken nem tudnak aludni.
Ennek járunk utána.
17 óra egyeztetést beszéltünk meg a képviselőkkel az új
SZMSZ megbeszélésére, s a Bizottságok működésére, ennek a felosztására. A FIDESZ-KDNP
álláspontját Spéth Géza képviselő ismertette. A megbeszélést folytatjuk
jövő hétfőn, most mindenkinek volt
lehetősége elmondani véleményét.
Október 31. péntek
3/4 7-kor a Díszteremben kezdődött a nap. A Városgazda
munkatársaival találkoztam. Elmondtam nekik, hogy az Ő munkájuk mennyire
fontos, mivel nap mint nap velük találkoznak az emberek, ő rajtuk is mérik le a
város működését. Feladatuk a város
tisztán tartása, parkok , terek gondozása, az intézmények karbantartása,
takarítása, a rendezvények előkészítése, ott vannak mindenhol , ezért pontos ,
precíz munkát kérek tőlük. A munkához az eszközöket biztosítjuk, a munkavégzéshez a munkavédelmi
s munkaruhát biztosítani fogjuk.
Ez követően az iskola melletti járdaépítés helyszínét néztük
meg, s a munkát pontosítottuk.
Jakab úrral megbeszéltem, hogy a hétvégére a lakótelep
előtti elkerített területet kinyitjuk a temetőbe jövő autók számára, hogy
parkolni tudjanak, ezt ki is táblázták.
környezetvédelmi munkatárs jött tájékoztatni az éjszakai
bejárásával kapcsolatban, Feladat: Kerox Kft-vel egyeztetni, hivatalos
tájékoztatást kérni, hivatalos zajmérést megrendelni, tájékoztatni a
lakosságot. Intézkedés: utasítottam a
feladatok elvégzésére a munkatársat.
8,30-ra Leszák Ferenc igazgató úr jött a zenetanárokkal, s
tájékoztattak a jelenlegi helyzetről, melyen Szűcs Anna képviselőasszony is jelen volt a Jegyző úrral.
feladat: egyeztetés a területi (sóskúti ) zeneiskola fenntartóval.
Aláírni valók, majd a környezetvédelmi munkatárs tájékoztatott az éjszakai ellenőrzéséről a
Keroxal kapcsolatban.
A jövő heti programot egyeztettem a titkárnővel.
10 óra a TIGÁZ Mo-i
olasz tulajdonos képviselője jött olasz tolmáccsal és a TIGÁZ szolgáltatási
vezetőjével. Jelen volt az Alpolgármester Asszony és a Jegyző Úr. Rövid
udvarias angol beszélgetés után olaszra
váltott, s megbeszéltük a diósdi üzemmel kapcsolatos szerződés feltételeit,
melyet mind a kettőnknek ( nekem a
testülettel) neki a nagyobb főnökeivel még jóvá kell hagyatni. ( a megbeszélés
nem volt egyszerű, két érdek több helyen
nem egyezett, egészen a kulcs átadásáig, pl. amit ők csak az utolsó számla
kifizetése után akartak átadni, de
sikerült ’meggyőzni’ hogy mi nem fogunk eltűnni, mi itt leszünk, nem lehet
felpakolni a várost és kámforrá válni stb…. )
Ezt követően lementünk a
telephelyet megnézni.
Amíg vártunk a kulcsra
azzal a kivitelező céggel beszéltünk,
aki a 2 átemelő területét rakta rendbe 2,8 millió Ft-ért. Elmondtam neki, hogy
a munka és az összeg arányosságát vitatjuk, meg akarunk egyezni velük, de ha
nem akkor perre megyünk , erre
jogszabályi hátterünk is van. Egyeztetés folytatódik.
A szemle során szembesültünk azzal, hogy az épületbe
betörtek. Rongálás is volt, s
fűtővezetéket egy részét is elvitték. Az épület már vagy 4 éve üresen áll.
Őrzés nincs!! A rendőrségnek bejelentik
a kárt, én pedig gyors intézkedésként
hétfőig legalább a polgárőrséget kértem meg a telephely őrzésére. ez kb. 14,30-ig elhúzódott.
Az Idősügyi Tanács vezetőjével, Orosz Imre bácsival is
beszéltem a következő időszak teendőiről.( még szerdán volt)
17 órától két civil
szervezet meghívására, a rendezvényeiken
vettem részt.
hétvége- készülés a testületi ülésre- kapott anyagok
átnézése.