2014. november 2., vasárnap

4. és 5. nap a Hivatalban

4.és  5. nap a Hivatalban.

Szerdai napról lemaradt, hogy a jövő heti Önkormányzati ülés napirendjeit és anyagát késztette el a Hivatal- hogy is megy ez;  az  Irodák az ügyeiket összeszedik, s előkészítik a testületi ülésre, ( pénzügy, igazgatás, szociális ügyek,  műszaki  )a Jegyzői iroda összerakja,  a határozati javaslatokat is az irodák terjesztik elő ezt a Jegyző a polgármesterrel átnézi, majd ha van másik javaslata azt javasolja, tegyék, írják hozzá, vagy kiegészítést – új anyagokat, információkat kér még az előterjesztéshez. A meghívó ezután megy ki az anyagokkal. A jegyző az aki a törvényességet – a határozati javaslatok jogszerűségét ellenőrzi ill. véleményezi.

A tegnapi csatorna pótmunkák elvégzésről kapott információ alapján  ma 8,30-kor egy pótmunkával kapcsolatos megbeszélés volt / ha nem mondják nem tudok róla/ a SPAR mögötti terület csapadékelvezetése ill. az ottani források vízének az elvezetése, mert ott nincs egységes árok, ami elvezeti a ’római’ árok felé a vizet a Duna irányába. A tervező és megrendelő/ csatorna társulat / kivitelező és a önkormányzat  részéről ( Csóli László műszaki munkatárs, Jegyző és én ) vettünk részt.

Kiderült, hogy a tervezők olyan tervek, földhivatal által kikért tervek alapján tervezték meg az vízelvezető árkot , ami már nem igaz. A önkormányzat az ott lakokkal régóta egyeztetett ( ott lakók kérésére alapján ), hogy a telkeik végében legyen út , amihez leadtak mind a két oldal 8-8 métert az út kialakításához. A tervezők ezt nem kérdezték meg a Hivataltól, hanem  a régi kis út ahol a gyűjtőcsatorna megy, oda tervezték az árkot. Jött a kivitelező és leverte a nyomvonal cövekeit.
Azok az új út ’majdnem ’ közepére esetek.  ha nem megyünk ki a szemlére, mivel ezt a csatorna társulás rendelte meg a tartalék alapja terhére, nem a diósdi önkormányzat, így a terveket sem látta a műszaki iroda. Kiderült az is , hogy az árok mélysége is kicsi 50 cm helyett 70 cm- kértünk .

Tények/Intézkedés:  csatorna projekt menedzsment  nem koordinálta kellően a tervező- önkormányzat műszaki iroda, kivitelező közötti előkészítést, Feladat: addig míg a tényleges állapot alapján nem tervezik át az árok helyét a munkát nem kezdhetik el. Tájékoztatást kérek az irodánktól ez ügyben is a helyzet a

A majdnem 2 órás bejárás után aláírni valókat néztem át- vállalkozói meghívókat küldünk ki, melyre beszélgetésre, bemutatkozásra  hívjuk a vállalkozókat nov. 7-re.

Nem kellemes kötelességemnek kellett eleget tennem, hogy a  jegyzői iroda munkáját megismerve, a takarékosság jegyében az aljegyzői állás megszüntetését döntöttem el, mivel a Jegyző  mellett az alpolgármester is jogászként a Hivatal jogi ügyeit ill. ehhez kapcsolódó szerződések s egyéb feladatokat el tudják látni, 3 fő ehhez nem kell. Ezt közöltem az aljegyző Asszonnyal, hogy a hivatal SZMSZ-t módosítjuk. Közös megegyezéssel váltunk el, a törvény által előírt térítéseket megkapta.

A civil szervezeteknek is írtunk egy bemutatkozó levelet, hogy szeretnénk a rendezvényeikre eljutni, bemutatkozni. Ma a Diáksport Egyesület vezetőjével beszéltünk , Csetnek Bélával, a egyesületükről és annak további fejlődési lehetőségeiről.

13 óra; Léda utca bejárás. A testületi ülés napirendjei között szerepel a Léda utca pótmunkái. A  pótmunkát leíró műszaki ellenőrt vártuk de nem jött. A lakók ki lettek értesítve, azok ott voltak.
Jegyző úr, Nagy István Pénz. Biz. külső tag és én mentünk ki. A autó bejárok több helyen az új viakolór úthoz képest lejjebb vannak,s a kocsikkal nem tudnak ki-be állni. / már leírtam, ezt a kivitelező és az ellenőr nem látta??? miért nem szólt menet közben?? /  Felvettük az egyes beállóknál lévő problémákat amit a lakók kértek ill. szeretnének,   a leadott pótmunka beárazott költségvetésével összevetjük.

Tények / Intézkedés: a műszaki tervezés  sok kivetnivalót hagy  maga után,  s a kivitelezéskor felmerülő ( lakók által jelzett) behajtók problémáit figyelmen kívül hagyták.!! ( nyomvonal, bejárók, útszerkezet , csatornaszemek magassága) feladat: konkrét igény és az ellenőr által felmért igény összevetése.  

A hivatalban a környezetvédelmi munkatársat hallgattam meg ( délelőtt adtam ki 3 problémát, amit jeleztek, hogy nézzen utána ) 2 fakivágásról szólt. A 3. a Kerox Homokbányai üzemével kapcsolatos panasznak járt utána. Délelőtt kaptam egy telefont, hogy  pár napja , 1 hete többször elviselhetetlen zaj jön a Kerox üzem felől, olyan ami miatt a környéken nem tudnak aludni.  Ennek járunk utána.
17 óra egyeztetést beszéltünk meg a képviselőkkel az új SZMSZ megbeszélésére, s a Bizottságok működésére, ennek a felosztására.  A FIDESZ-KDNP  álláspontját Spéth Géza képviselő ismertette. A megbeszélést folytatjuk jövő hétfőn, most  mindenkinek volt lehetősége  elmondani véleményét.

Október 31. péntek

3/4 7-kor a Díszteremben kezdődött a nap. A Városgazda munkatársaival találkoztam. Elmondtam nekik, hogy az Ő munkájuk mennyire fontos, mivel nap mint nap velük találkoznak az emberek, ő rajtuk is mérik le a város működését.  Feladatuk a város tisztán tartása, parkok , terek gondozása, az intézmények karbantartása, takarítása, a rendezvények előkészítése, ott vannak mindenhol , ezért pontos , precíz munkát kérek tőlük. A munkához az eszközöket  biztosítjuk, a munkavégzéshez a munkavédelmi s munkaruhát biztosítani fogjuk.

Ez követően az iskola melletti járdaépítés helyszínét néztük meg, s a munkát pontosítottuk.
Jakab úrral megbeszéltem, hogy a hétvégére a lakótelep előtti elkerített területet kinyitjuk a temetőbe jövő autók számára, hogy parkolni tudjanak, ezt ki is táblázták.

környezetvédelmi munkatárs jött tájékoztatni az éjszakai bejárásával kapcsolatban, Feladat: Kerox Kft-vel egyeztetni, hivatalos tájékoztatást kérni, hivatalos zajmérést megrendelni, tájékoztatni a lakosságot. Intézkedés: utasítottam a  feladatok elvégzésére a munkatársat.

8,30-ra Leszák Ferenc igazgató úr jött a zenetanárokkal, s tájékoztattak a jelenlegi helyzetről, melyen Szűcs Anna  képviselőasszony is jelen volt a Jegyző úrral. feladat: egyeztetés a területi (sóskúti ) zeneiskola fenntartóval.

Aláírni valók, majd a környezetvédelmi munkatárs  tájékoztatott az éjszakai ellenőrzéséről a Keroxal kapcsolatban.

A jövő heti programot egyeztettem  a titkárnővel.

10 óra a TIGÁZ   Mo-i olasz tulajdonos képviselője jött olasz tolmáccsal és a TIGÁZ szolgáltatási vezetőjével. Jelen volt az Alpolgármester Asszony és a Jegyző Úr. Rövid udvarias angol beszélgetés  után olaszra váltott, s megbeszéltük a diósdi üzemmel kapcsolatos szerződés feltételeit, melyet mind  a kettőnknek ( nekem a testülettel) neki a nagyobb főnökeivel még jóvá kell hagyatni. ( a megbeszélés nem volt egyszerű,  két érdek több helyen nem egyezett, egészen a kulcs átadásáig, pl. amit ők csak az utolsó számla kifizetése után akartak átadni, de  sikerült ’meggyőzni’ hogy mi nem fogunk eltűnni, mi itt leszünk, nem lehet felpakolni a várost és kámforrá válni stb…. )
Ezt követően  lementünk a  telephelyet megnézni.

Amíg vártunk a  kulcsra azzal  a kivitelező céggel beszéltünk, aki a 2 átemelő területét rakta rendbe 2,8 millió Ft-ért. Elmondtam neki, hogy a munka és az összeg arányosságát vitatjuk, meg akarunk egyezni velük, de ha nem akkor perre megyünk , erre  jogszabályi hátterünk is van. Egyeztetés folytatódik.

A szemle során szembesültünk azzal, hogy az épületbe betörtek.  Rongálás is volt, s fűtővezetéket egy részét is elvitték. Az épület már vagy 4 éve üresen áll. Őrzés nincs!!  A rendőrségnek bejelentik a kárt, én pedig gyors intézkedésként  hétfőig legalább a polgárőrséget kértem meg a telephely őrzésére.  ez kb. 14,30-ig elhúzódott.

Az Idősügyi Tanács vezetőjével, Orosz Imre bácsival is beszéltem a következő időszak teendőiről.( még  szerdán volt)

17 órától  két civil szervezet meghívására,  a rendezvényeiken vettem részt.
hétvége- készülés a testületi ülésre- kapott anyagok átnézése.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése