3 nap a Hivatalban
Megpróbálom röviden összefoglalni a 3 nap történését;
-
Október 27.-hétfő
-
8 óra munkakezdés – Hivatal előtt megállítottak az egyik szociális lakás fűtési
problémájával,
-
8,10 Jegyző Úrral megbeszéltük, hogy a
Irodavezetők 9,15-re jöjjenek egy
megbeszélésre.
-
elhelyezkedés, az iroda átrendezése, az
alpolgármester is ebben a szobában végzi a munkáját – nincs több iroda,
-
8,25 Jakab Béla Úr a városgazda vezetője
bejött és tájékoztatott pár dologról-
feljegyzést készítettem.
Feljegyzés: 2014.10.27. megbeszélés
1., hideg- fagy -
hó-helyzet; a meteorológiai
előrejelzések fagyra figyelmeztetnek, kértem, hogy a Városgazda készüljön fel
esetleges éjszakai fagyok miatt a síkosság mentesítésre az, hogy sózást végezzen
– feladatai közt van.
2., Önkormányzati lakás /Eötvös
utca – Felsőgazdag-dülő sarka/ a gázfűtés nem tudják használni. Jegyző Úr
tájékoztatója alapján tulajdonosi hozzájárulás van intézés alatt ( állami
tulajdon egy része a teleknek és a háznak) , így a leggyorsabb és legolcsóbb
megoldásra kérek visszajelzést ( fatüzelésű kályha , kémény állapota, elektromos fűtés stb.)
3., Tájékoztatása lapján , miszerint 3 fő
alkalmazottnak lejár a munkaszerződése, ezzel kapcsolatban a következőket tudom
mondani;
Mivel a önkormányzat pénzügyi helyzetét
most fogjuk megismerni, valamint a Városgazda pénzügyi helyzetéről is az Ön
tájékoztatója után látjuk a helyzetet, így csak azon munkaerő rövid idejű
megtartását tudom támogatni akire feltétlen szükség van a munka folyamatos
elvégzésére.
Tájékoztatója alapján 2 fő
takarító személyzet nélkülözhetetlen, de a téli időszakban már lehetséges
foglakoztatási létszámtöbblet. Ez majd a tájékoztatójában szerepelni fog. Az
álláspontom az, hogy ameddig nem látunk tisztán a pénzügyi dolgokban, addig új
munkaszerződéseket ne kössön ill. a régieket ne hosszabbítsa meg.
4., Kértem továbbá egy teljes beszámoló
elkészítését erről az évről.
9,15- irodavezetői megbeszélés- ( Jegyzői , Pénzügyi Igazgatási és Településüzemeltetési ) tájékozódás
, ismerkedés, kéréseim:
-
a folyó ügyekről egy kivonat, tájékoztatás kérése,
-
pénzügytől- beruházások helyzete, pénzügyi
állapota, mennyi bevétel várható ez
évben (adó, állami támogatás), milyen általános kiadások várhatók és milyen
kötelezettségek vannak a folyamatban lévő beruházások miatt ( ki nem fizetett
,d e megrendelt munkák)
-
megbeszéltük, hogy minden irodát, munkatársat a
héten végiglátogatunk, kezdjük 13 órakor a Jegyzői irodával.
-
Az elmúlt hét, hetek aláírni valói néztem át a
Jegyző Úrral- a szignálás után a Jegyző
a megfelelő Irodákra kiszignálja a
leveleket amelyekben nekik intézkedni, eljárni , válaszolni, kell.
Számlák jóváhagyása- közületi, szolgáltatások, kiviteli munkák- Önk.
határozatai alapján , egy 2,8 millió Ft-os számlánál megálltunk, megnézzük a
helyszínen.
A bejárás alapján kételkedünk a végzett
munka és a számlázott összeg arányosságában.
A füvesítés és átemelőknek a kikövezése és 1-1 pad lerakása, egy ’ diszkút’ nem
kerülhet ennyibe.
képek:
Jegyzői iroda megbeszélés; Irodát vezető Rózsáné dr. Hegedüs Melinda
mutatta be a munkatársait, majd a munkatársak mondták el kinek mi a feladata. Kértem a folyó ügyekről készítsenek egy tájékoztatót. Megbeszéltük,
hogy a partner településeknek küldünk
egy tájékoztató ill. környező önkormányzatoknak egy gratuláló levelet.
Az idei önkormányzati rendezvényekről csütörtökön egyeztetünk a művelődési házzal.
Az aláírások folytatódtak, banki aláírási
címpéldányok, - közjegyzői iroda nem tudott fogadni.
Informatikus hozott laptopokat amit a
tárnoki önkormányzattal közösen megnyert pályázatból vettek a képviselőknek.
17,30-ra a Léda utcába hívtak fel az ott
lakók a problémáikat megbeszélni. A térkővel kirakott utcánál a kocsi behajtókat nem csinálták meg, s jó pár helyen a komoly
színt különbségek vannak, amiket meg kell oldanunk. Felmérés készült.
Október 28. kedd,
-
reggel deres volt a fű, tettem egy kört fenn a
hegyen ,de az utak szárazak voltak,
-
8,30- egy diósdi lakos jött szociális
problémájával, megbeszéltük, adja be írásban és majd a szociális munkatársak
foglalkoznak vele.
-
9,00 az orvosi rendelőben lévő lift műszaki átadás előtti vizsgálata; jelen: liftszerelő
2 fő, egy lift műszaki ellenőr, önkormányzat műszaki ellenőre Mezőfi László,
Jegyző, és egy egészségügyi dolgozó Hölgy akit a lift kezelésére ill. felügyeletére
a Egészségház küldött, valamint én.
A liftnél több probléma merült fel
–javították közben , a mi szempontunkból
a következő volt most fontos: mivel akadálymentesítés miatt készül el a
lift(előírás ), hogy az emeleti rendelésekre is fel tudjanak menni
mozgássérültek, így a lenti állomás az utcára nyílik. Kérdés, hogyan lehet majd
estére, hétvégére lezárni. A tervezéskor ez nem merült fel, nem tudom, de most
plusz megoldást kell keresnünk erre. 1,5 óra után az átadást eredménytelennek
minősítette Mezőfi Úr, majd egy más
időpontban újra lesz.
11,-tól a Pénzügyi iroda
munkatársaival ismerkedtünk, 4 helyen vannak a Hivatalban és nagyon kis helyen
dolgoznak, úgy hogy az adócsoportnál annyi hely nincs, hogy az ügyfelek le tudjanak
ülni az asztalok mellé, s elszeparálni sem lehet a 4 féle adónemet, hogy az
ügyfelek ne hallják egymást. A könyvelésen szintén négyen vannak de még kisebb
helyen, a munkaügyekkel foglakozó munkatárs helye pedig egy 1,5 m2-es sarokban van. A pénztár és irodavezető egy
helyen van, de 2 éves pénzügyi dokumentumok dobozokban állnak az irodában, mert
az irattár tele van. Megnéztük az irattárakat -2 nagy szoba – plafonig polcok
iratokkal – 1974-es anyagok is vannak még, selejtezést a törvény szigorú előírások mellett engedi,
több millió Ft lenne mondják. Ki kell
találni valamilyen megoldást.
-
Levelek, számlák, engedélyek stb. aláírandók
átnézése- -2 óra- nem jutottam a végére…
-
Kornétás kiadó- Diósdhéj újság – vezetője
köszönt be. A Diósdhéj csúszásáról, hogy
legyen friss információ a választásokról ,
tájékoztatott. Arra a kérdésre, hogy a Diósdhéj főszerkesztője miért nem
volt ott az alakuló ülésen-azt a választ kapta a Király úrtól, hogy nem hívták
meg, nem kapott meghívót.?!
Október 29. szerda
-
sajnos kevés időm marad írni így rövidítem a
tájékoztatást most;
-
8- 9 óra között a Városgazda vezetője
tájékoztatott aktuális munkáikról, telephelyeket néztük meg, ill. azt a helyett
a Könyvtár mellett ahol egy régi épületet megszüntettek, ahol hajléktalanok
laktak.
-
9-től Igazgatási és településüzemeltetési
irodával ismerkedtünk az alpolgármesterrel együtt.
de tartozik az ügyfélszolgálat 1 fő,
szociális ügyek 2 fő, közterület
felügyelő 1 fő, műszaki osztály 3fő, irattár 2 fő. Elhelyezés jobb, sok terület , különböző feladatok,
helyettesítés részben megoldott. Közterület felügyelő megkérdezte, mit kezdjen majd
azokkal az esetekkel, amikor valaki szabálytalankodik, és rám hivatkozik, hogy
ő az én jó barátom…
azt feleltem, hogy akkor fogja a telefont
és mondja azt, hogy akkor hívom Bogó Polgármester Urat és beszélje meg vele, …
a szabálysértést elől senki sem bújhat ki!!!
-
10,00 Járási Hivatal vezetője tett első
látogatást.
-
Pénzügyi iroda vezetőjével, alpolgármesterrel és egy külső könyvelővel néztük át a főkönyvet,
-
délben egy órát a régi cégemnél töltöttem ,
-
13 órától az iskolabővítés heti szemléje volt, - kivitelező , ellenőr,
tervező, Nemzeti Sportközpont
képviselői, Jegyző Úr, Pénz. Biz. külső tag, én.
A helyszíni szemlén Somogyi József kivitelező javasolta, hogy a
fa ablakok helyett famintázatú műanyag ablakok legyenek, árban nem drágább, de
tartósabb. Előírásoknak megfelelő, elfogadtuk. A bejárati ajtó
akadály mentességéről , nyílásirányáról beszéltünk, majd megemlítettem, hogy igaz
nem az új szárnyhoz kapcsolódik, de későbbiekben nekünk fontos lehet, hogy a 2.
emeleten a lépcső mellett van az emelet kazánháza és vészhelyzet esetén a
lépcsőházat nem lehet használni, a lift kevés személyt tud szállítani, ezért
szükséges lenne a kazánházat onnan eltenni az új szárnyba. Ezt megvitattuk és abban
maradtunk, hogy a megoldást megnézzük,
nem lehetetlen.
14,30-tól
aláírni valókat néztem át a Jegyzővel
17 óra Dizseri András tájékoztatott a két
külső bizottsági helyre javasolt személyekről.
17,30- 20,00-ig a csatorna projekt
állásáról tájékoztatott Kovács Péter Barna Úr a projekt vezetője s a diósdi B
tervről Sohajda Lajos úrral közösen tájékoztattak.