2014. szeptember 25., csütörtök

A szeptember 22. rendkívüli Önkormányzati ülésről ..



Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2014. szeptember 22-én 18 órakor megtartott rendkívüli Képviselő-testületi ülésének jegyzőkönyvéből

Mivel a rendkívüli ülés előtt 4-5 nappal szóltak a DISPUTA-t nem tudtam lemondani , mivel sokakat érintő témához  szakembert hívtam- Szarvas András MO-ás projektvezetőjét a Nemzeti Fejlesztési Infrastruktúra ZRT-től, aki eljött s az aktuális információkat adott a Mo-ás zajvédőfal építésével kapcsolatban.

A határozatokat tudom ismertetni.


  1. Diósd Gárdonyi Géza utca  ideiglenes egyirányúsításáról-

Képviselő-testület 8 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

299/2014. (IX. 22.) diósdi öh. a Gárdonyi Géza utca forgalomkorlátozásáról

Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Gárdonyi Géza utca közlekedésbiztonsága érdekében:

     1      a Dió üzletháztól az iskola alsó kapujáig mart aszfalttal parkolókat alakít ki,
   2.      az iskola előtti építési területen 50 m hosszúságban, mindkét oldalon „Várakozni tilos!” táblát helyeztet ki,
   3.      az építési területen 50 m hosszúságban mindkét oldalon „Gyors megálló, ne parkolj!” táblákat helyeztet ki,
    4.      az építési területen 50 m hosszúságban az úttest teljes felületén figyelem felkeltő  sárga csíkozást festet fel,
    5.      az iskolával szembeni útszakaszon az épített parkolóktól lefelé „Megállni tilos!” táblát helyeztet ki, amelyen „50 m” és „7.00-8.00 óra között” kiegészítő tábla szerepel.


Megjegyzés: mivel nem tudtam elmenni , így elküldtem a Polgármester úrnak és Jegyző úrnak a javaslataimat:

Tisztelt Polgármester Úr,

a következő javaslatokat tenném a nagy iskola reggeli közlekedési csúcs forgalmának kezelésére:
-          1., szabadon kell hagyni az iskola előtti szakaszt – építő cég csak 8 után vonuljon fel,
-          2., ki kell alakítani a tanároknak egy belső parkoló részt – ’Dotya telekből’ bérelni egy 4 méteres sávot, így merőleges parkolással több kocsi elférne,
-          3., mind a 2 oldalon biztosítani kell a bejárást a mostani bejárat felé,
-          4.,megállni tilos tábla kihelyezése reggel 7-8 óra között a iskola másik oldalán a Spar körforgalom felé ca. 50-60 méterig.
-          5.,iskola oldalán a hulladék sziget megszüntetése, járda kiépítése, - úgy mint iskolától felfelé,
-          6.,drop megálló kialakítása: 2 irányban -  az iskola oldalán is a meglévő járdasziget felének az elbontásával ( így zavartalan lehet a 2 sávban a forgalom ), a másik oldalon adott a parkoló rész, / az új bejárat ca. 5 méterre lesz a járdától –ott lehet egy bejárati részt kialakítani, így a drop megállást a későbbiekben is lehet használni/
-          7., 2 gyalogátkelő felfestése ( a drop megállás csak úgy tud működni, ha a gyerekek nem a kocsik között mennek át!) a két bejáratnál.
Az egyirányúsításnál jobb megoldásnak tartanám.

Tisztelettel
Bogó László
képviselő

A meghozott határozatról annyi a véleményem, hogy ezt további lépésekkel kell kiegészíteni pl. nincs járda, hogy hol menjenek át a gyereke, ha kiszállnak a kocsikból? stb. - több dolgot nem old meg - persze a közlekedőkön is sok múlik. Meglátjuk. 


 2. Diósd, Sándor utca 1800 hrsz-ú ingatlanra vonatkozó vételi ajánlatról

 Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

300/2014. (IX. 22.) diósdi öh. a Diósd, Sándor utca 10. (hrsz 1800) számú ingatlan értékesítéséről

Diósd Város Önkormányzat képviselő-testülete

  1. meg kívánja vásárolni, a Diósd, Sándor utca 10. (hrsz 1800) szám alatti ingatlan, Mrázik Gyuláné tulajdonában álló 65/224-ed részét, az értékbecslés alapján megállapítható 962.232 Ft +Áfa vételáron
  2. felkéri a jegyzőt, hogy adásvétel lefolytatásával kapcsolatos intézkedéseket tegye meg
  3. az adásvételi szerződés elkészítésével megbízza Dr. Csurgay András Zsolt ügyvédet.
  4. Felhatalmazza a polgármester az adásvételi szerződés aláírására a jegyzőt az ellenjegyzésre.

 Diósd közterületein található fák permetezése III. ütem 

Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

301/2014 (IX. 22.) diósdi öh. Diósd közterületein található fák permetezése III ütem

Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testülete:

1.      Diósd város közterületén található 1150 db fenyő és 250 db tölgyfa állagmegóvásával, permetezésével, gomba és rovarkártevők elleni fertőzés megelőzésével, kezelésével kapcsolatos munkálatok III. ütemének elvégzésével megbízza a Combi Kft –t (1095 Budapest, Mester utca 79),
2.      az árajánlatában szereplő bruttó 1.591.310,- Ft összegű vállalkozási díj ellenében,
3.       felhatalmazza a Polgármestert és a Jegyzőt a vállalkozási szerződés elkészítésére és ellenjegyzésére.


  1. Polgármesteri hatáskörben megállapított szociális segély-keret létrehozásáról- tudomásul vették,

Zárt ülés:

Z/1.     Tájékoztató a TIGÁZ üzemi telephely megvásárlásáról -


Nem tudtam, de 19-órától egy újabb rendkívüli ülés volt 2 napirenddel:


  1. A Konténeróvoda felújítási és állagmegóvási munkálatainak javítási költségeiről

  2. Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

304/2014. (IX. 22.) diósdi öh. a Konténeróvoda felújítási és állagmegóvási munkálatainak javítási költségeiről

Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testülete:

1.      elfogadja a CTX Containex állagmegóvásra benyújtott árajánlatát nettó: 834.700 Ft + áfa összegben,
2.      felkéri a Polgármester és a Jegyzőt a CTX Containex-vel való vállalkozói szerződés megkötésére.


  1. Kék Géza Művelődési Ház és Könyvtárban plusz státusz létrehozásáról
  
Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

305/2014. (IX. 22.) diósdi öh. a Kék Géza Művelődési Ház és Könyvtár létszámának bővítéséről

Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testülete:

1.      a Kék Géza Művelődési Ház és Könyvtár létszámemelési kérelmét támogatja,
2.      a létszámemelést 1 sportreferens státusszal jóváhagyja,
3.      felkéri a Jegyzőt, hogy a szükséges intézkedéseket tegye meg.

Felelős: Spéth Géza polgármester, Dr. Szabó Ferenc jegyző
Határidő: 2015. október 1.

??????



Disputa - zajvédő fallal kapcsolatos kérdésekre adott válasza Szarvas Andás Úrnak

Tisztelt  Képviselő Úr!

A „disputa” során készített feljegyzéseim és alábbi levele alapján a tervek átvizsgálását követően a következőkről tájékoztatom.

-          J1/3 jelű zajárnyékoló fal (OTP lakópark védelmében) nem az út mellett, hanem a bevágás tetején kerül megépítésre,  ( Megjegyzés- jó hír)
-          J5/1 jelű zajárnyékoló fal esetén csak panelcserére kerül sor helyben, azonos magassággal, (ez a csomóponti ág melletti szakaszt jelenti, az átlátszó falra a 7. sz. főút mellett már nem vonatkozik), ugyanakkor a J5/1 jelű falszakasszal közel párhuzamosan a főpálya mellett épül a J4/2 jelű zajárnyékolófal szakasz, amely már a zajforrás mellett csökkenti a J5/1 fal irányába terjedő zajt,
-          J6/1 és J6/2 zajárnyékoló falak a rézsű tetején kerülnek elhelyezésre.

Bízom benne, hogy sikeres közbeszerzési eljárást követően jövő ilyenkorra az ígért zajárnyékoló fal szakaszok megépülhetnek.

Levelem elküldése előtt az interneten megnéztem a rendezvényről írt bejegyzését, melyhez a következő minimálispontosításokat teszem.

A Disputára vendéget is hívtunk, Szarvas Andrást a Nemzeti Infrastruktúra ZRT MO-ás vezető projektmenedzserétprojektvezetőjét. Lakossági kérésre  szerveztük meg a tájékoztatót.

Az előre leegyeztetet időponttól nem tudtam eltérni, így a pénteken, hétfőre összehívott rendkívüli testületi ülésen nem tudtam részt venni, javaslatomat elküldtem a Polgármester Úrnak.
Szarvas Úr tájékoztatta a jelen lévőket, hogy az Mo-ásal kapcsolatban milyen fejlesztések voltak az elmúlt években, s mi várható az elkövetkező időszakban.

Az Mo-áson   2003-as  környezetvédelmi rendeletben leírtak alapján végezték el a zajvédő falak megépítését.  2013-ban egy  új környezetvédelmi rendelet készült engedély került kiadásra mely már több helyen ír elő zajvédelmi falakat. Idén 2012-ig csak pár helyen épült meg új zajvédő fal s ennek a folytatásáról beszélt Szarvas Úr.

Az Mo-ás régi szakaszának burkolatát le fogják cserélni, betonra, s a Szabadság út feletti híd helyére újat kell építeni, mert süllyed. A  rekonstrukció legkorábban 2020-ban fog előreláthatóan elkezdődni.
Addig csak olyan területeken lehet zajvédő falat tovább építeni, ahol a tervezett zajvédő fal nem érintkezik közvetlenül az újjáépítendő pályatesttel.

Erről kaptunk tájékoztatást; sikeres pályáztatás esetén 2015 végéig elkészül,  a pénzügyi fedezet meg van rá; (Itt az utcák szerint nem ellenőriztem a szakaszok meghatározását)

-          J1/1 -A MOL kút felől lesz még egy toldás a meglévő zajvédő falhoz- ami most a gyalogos híd utánig van megépítve,
-          J1/3  Az országzászló előtti terület a gyalogos hídtól a ipari terület előtti hídig( Törökbálintra megy át) lesz kiépítve.
-          az ipari terület mellett most nem lesz megcsinálva, se a hídon a zajvédő fal emelése( híd nem bír több terhet )
-          J3, J4,  a Naphegyre átmenő hídtól az Orgona utca végéig lesz egy új zajvédő fal építve, s a hídtól le a Balatoni út kereszteződéséig lesz új zajvédő fal készítve.
-          J5 az Arany János utcai meglévő falnál csak csere van beírva, de az ott lakó Úr nyomatékosan kérte a fal megemelését, sokkal nagyobb 90 decibeles zajértéket is mértek már ott- a megengedett értékek 60-65 decibel helyett. Szarvas Úr ígérte utána néz annak  a falszakasznak.
-           J6/1, J6/2 J/ 8 a  Mol kúttól lefelé az Angeli úttal párhozamosan is 3 részen kiépül a zajvédő falaz elágazásig  / A probléma ott, hogy Mol kúttól a lejtés miatt hiába épül az út mellett a zajvédő fal,  felette a dombot nem takarja el./    
          B6 és B7  meglévő falakra , Naphegy részén , egy plusz magasítást tesznek ’hangcsillapító’ (reduktor) tárgyat,

Többen kifogásolták, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábban 2014. végére ígérte  a zajvédő falak megvalósítását. Szarvas úr elmondta, hogy a csúszás oka, hogy az önkormányzat Zajvédelmi Megbízottja a 2013. márciusi egyeztetés jegyzőkönyvét csak 2014 februárban írta alá. (! ?)

A beszélgetésben sor került a zajmérésről, annak helyességéről, mérési adatok hitelességéről, a zaj és zajérzet közötti különbségről, az európai és a magyar zajszabvány különbségéről.

Szó esett azokról a lehetőségek, amikkel foglalkoznia kell az Önkormányzatnak, hogy a zajterhelést csökkenthesse, ezek a következők;

-          1., lehetőség ( élni kell  vele) hogy a Magyar Közút NZRT-től, mint kezelőtől  - aki üzemelteti a Mo-ást is-, kérjük a kamionforgalom sebességkorlátozását pl. 70 km/ órára ( mivel a megengedett 80 km/ órát is túlhaladva közlekednek  jelenleg). A rendőrségtől pedig az önkormányzatnak kérnie kell a sebességkorlátozás betartásának rendszeres ellenőrzését.
-          2., A zajszínt mérés elvégeztetésével - monitoring pontok közös kijelölésével -  lehet az M0 közelében élők panaszainak jogosságát alátámasztani, melynek költségét az önkormányzatnak kellene viselnie.
-          3., a zajmérések után lehet a kiviteli terveket  megvizsgálni, hogy az adott szakaszra betervezett magasságok megfelelő zajvédelmet tudnak biztosítani a zajvédő fal mögött élőknek.
( méréseket végeztek a bővítés előtt,s  a jogszabály úgy szól, hogy zajterhelés nem lehet nagyobb mint előzetesen volt ). Itt megjegyzendő, hogy már kész tervek vannak, azok módosítására nincs lehetőség, de várhatóan kielégítő zajárnyékolást biztosítanak.

A résztvevők  hibáztatták a Hivatalt, hogy a Árpádházi lakópark építési engedélyének kiadásakor nem mondták, hogy az Mo-ás bővíteni fogják, akkor még a zaj elviselhetőbb volt mint most.
A Törökbálint felőli oldalon megemelt zajvédő fal visszaveri a zajt, s nem értik, hogy oda miért kellett azt megépíteni?

Szó esett a M0-ás csapadékvíz elvezetésről is, mivel a bővítéssel több mint duplájára nőtt a pályaszerkezet, de a csapadékvíz elvezető rendszer nem lett ennek megfelelően bővítve.   Két helyen jön le ,s folyik át Diósdon. 
A Szabadság utca felől jövő levezető csatorna nem bírja el s nagy esőzésekkor, a Szabadság út úszik, s az alatta lévő utcák is, valamint a Diófasoron lévő árok rendszeresen kiönt, elárasztva a környék telkeit. 
A másik a Kőbánya melletti kiserdő völgye amin keresztül folyik le a római árok felé( új Óvoda, Sportközpont- Csapággyár mellett Homokbánya-Csapággyárutca közötti árok) nagyon sok hordalék hoz a víz, melynek rendszeres takarítása szükséges lenne (pl. Kőbányai út Szabadság utca sarok) és ennek költségét az M0-t üzemeltető cégnek kellene viselnie. Szarvas úr tájékoztatása szerint a vízelvezető rendszer gondjairól nem volt tudomásuk, ellenkező esetben a rekonstrukciót erre is kiterjesztették volna.

 A dispután még pár dolog szóba jött;  közterületek pl. Árpádházi lakópark üres telkein lévő gaz kaszálása, Országzászló körüli terület gondozása. Jelezték többen, hogy hiába hívják fel a Hivatalt s jelzik a problémákat vagy e-mailt küldenek, legtöbbször választ sem kapnak rá.

A Szabadság utca állapotát, a kátyúk kijavítását kérték, s kíváncsiak lennének, hogy ez ügyben volt-e intézkedése a Hivatalnak? Jelezték, hogy a Kölcsey utcából kifolyó víz, mivel  a UNITOL  cég  előtt nincs árok, nem tud tovább folyni, kiönt s a mellette lévő telekre befolyik.


Üdvözlettel:

Szarvas András
projektvezető


2014. szeptember 24., szerda

Iskola melletti üres telekkel kapcsolatos levelem

Tisztelt Polgármester Úr,


szeretném tájékoztatni és kérni Önt, hogy az iskola melletti telek tulajdonosával beszélve/ Petrovics Iván , Dogya bácsi / a iskolai közlekedés kapcsán felvetett belső parkoló kiszélesítéséről, azt a választ kaptam, hogy természetesen beszélhetünk vele erről. Megkérdeztem és megerősítette szándékát a telek eladásával kapcsolatban, mivel már nem bírja megdolgozni, szívesen eladná.

Kérem Önt, hogy ez ügyben  vegye fel a tulajdonossal a kapcsolatot.

Tisztelettel

 Bogó László

képviselő

2014. szeptember 23., kedd

Disputa - az MO-ás zajvédőfal építésével kapcsolatos információk...

DISPUTA

2014 szeptember 22.

A Disputára vendéget is hívtunk, Szarvas Andrást a Nemzeti Infrastruktúra ZRT MO-ás vezető projektmenedzserét. Lakossági kérésre  szerveztük meg a tájékoztatót.

Az előre leegyeztetet időponttól nem tudtam eltérni, így a pénteken, hétfőre összehívott rendkívüli testületi ülésen nem tudtam részt venni, javaslatomat elküldtem a Polgármester Úrnak.
Szarvas Úr tájékoztatta a jelen lévőket, hogy az Mo-ásal kapcsolatban milyen fejlesztések voltak az elmúlt években, s mi várható az elkövetkező időszakban.

Az Mo-áson   2003-as  környezetvédelmi rendeletben leírtak alapján végezték el a zajvédő falak megépítését.  2013-ban egy  új környezetvédelmi rendelet készült mely már több helyen ír elő zajvédelmi falakat. Idén csak pár helyen épült meg új zajvédő fal s ennek a folytatásáról beszélt Szarvas Úr.

Az Mo-ás régi szakaszának burkolatát le fogják cserélni, betonra, s a Szabadság út feletti híd helyére újat kell építeni, mert süllyed. A  rekonstrukció 2020-ban fog előreláthatóan elkezdődni.
Addig csak olyan területeken lehet zajvédő falat tovább építeni, ahol a tervezett zajvédő fal nem érintkezik közvetlenül az újjáépítendő pályatesttel.

Erről kaptunk tájékoztatást; sikeres pályáztatás esetén 2015 végéig elkészül,  a pénzügyi fedezet meg van rá;

-          J1/1 -A MOL kút felől lesz még egy toldás a meglévő zajvédő falhoz- ami most a gyalogos híd utánig van megépítve,
-          J1/3  Az országzászló előtti terület a gyalogos hídtól a ipari terület előtti hídig( Törökbálintra megy át) lesz kiépítve.
-          az ipari terület mellett most nem lesz megcsinálva, se a hídon a zajvédő fal emelése( híd nem bír több terhet )
-          J3, J4,  a Naphegyre átmenő hídtól az Orgona utca végéig lesz egy új zajvédő fal építve, s a hídtól le a Balatoni út kereszteződéséig lesz új zajvédő fal készítve.
-          J5 az Arany János utcai meglévő falnál csak csere van beírva, de az ott lakó Úr nyomatékosan kérte a fal megemelését, sokkal nagyobb 90 decibeles zajértéket is mértek már ott- a megengedett értékek 60-65 decibel helyett. Szarvas Úr ígérte utána néz annak  a falszakasznak.
-           J6/1, J6/2 J/ 8 a  Mol kúttól lefelé az Angeli úttal párhozamosan is 3 részen kiépül a zajvédő falaz elágazásig  / A probléma ott, hogy Mol kúttól a lejtés miatt hiába épül az út mellett a zajvédő fal,  felette a dombot nem takarja el./    
          B6 és B7  meglévő falakra , Naphegy részén , egy plusz magasítást tesznek ’hangcsillapító’ tárgyat,









Többen kifogásolták, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábban 2014.
végére ígérte  a zajvédő falak megvalósítását. Szarvas úr elmondta, hogy a csúszás oka, hogy az önkormányzat a 2013. márciusi egyeztetés jegyzőkönyvét csak 2014 februárban írta alá. (! ?)


A beszélgetésben sor került a zajmérésről, annak helyességéről, mérési adatok hitelességéről, a zaj és zajérzet közötti különbségről, az európai és a magyar zajszabvány különbségéről.

Szó esett azokról a lehetőségek, amikkel foglalkoznia kell az Önkormányzatnak, hogy a zajterhelést csökkenthesse, ezek a következők;

-          1., lehetőség ( élni kell  vele) hogy a Magyar Közútkezelőtől  - aki üzemelteti a Mo-ást is-, kérjük a kamionforgalom sebességkorlátozását pl. 70 km/ órára ( mivel a megengedett 80 km/ órát is túlhaladva közlekednek  jelenleg). A rendőrségtől pedig az önkormányzatnak kérnie kell a sebességkorlátozás betartásának rendszeres ellenőrzését.
-          2., A zajszínt mérés elvégeztetésével - monitoring pontok közös kijelölésével -  lehet az M0 közelében élők panaszainak jogosságát alátámasztani, melynek költségét az önkormányzatnak kellene viselnie.
-          3., a zajmérések után lehet a kiviteli terveket  megvizsgálni, hogy az adott szakaszra betervezett magasságok megfelelő zajvédelmet tudnak biztosítani a zajvédő fal mögött élőknek.
( méréseket végeztek a bővítés előtt,s  a jogszabály úgy szól, hogy zajterhelés nem lehet nagyobb mint előzetesen volt ).


  A résztvevők  hibáztatták a Hivatalt, hogy a Árpádházi lakópark építési engedélyének kiadásakor nem mondták, hogy az Mo-ás bővíteni fogják, akkor még a zaj elviselhetőbb volt mint most.
A Törökbálint felőli oldalon megemelt zajvédő fal visszaveri a zajt, s nem értik, hogy oda miért kellett azt megépíteni?

Szó esett a M0-ás csapadékvíz elvezetésről is, mivel a bővítéssel több mint duplájára nőtt a pályaszerkezet, de a csapadékvíz elvezető rendszer nem lett ennek megfelelően bővítve.   Két helyen jön le ,s folyik át Diósdon. 
A Szabadság utca felől jövő levezető csatorna nem bírja el s nagy esőzésekkor, a Szabadság út úszik, s az alatta lévő utcák is, valamint a Diófasoron lévő árok rendszeresen kiönt, elárasztva a környék telkeit. 
A másik a Kőbánya melletti kiserdő völgye amin keresztül folyik le a római árok felé( új Óvoda, Sportközpont- Csapággyár mellett Homokbánya-Csapággyárutca közötti árok) nagyon sok hordalék hoz a víz, melynek rendszeres takarítása szükséges lenne (pl. Kőbányai út Szabadság utca sarok) és ennek költségét az M0-t üzemeltető cégnek kellene viselnie. Szarvas úr tájékoztatása szerint a vízelvezető rendszer gondjairól nem volt tudomásuk, ellenkező esetben a rekonstrukciót erre is kiterjesztették volna.

 A dispután még pár dolog szóba jött;  közterületek pl. Árpádházi lakópark üres telkein lévő gaz kaszálása, Országzászló körüli terület gondozása. Jelezték többen, hogy hiába hívják fel a Hivatalt s jelzik a problémákat vagy e-mailt küldenek, legtöbbször választ sem kapnak rá.

A Szabadság utca állapotát, a kátyúk kijavítását kérték, s kíváncsiak lennének, hogy ez ügyben volt-e intézkedése a Hivatalnak? Jelezték, hogy a Kölcsey utcából kifolyó víz, mivel  a UNITOL  cég  előtt nincs árok, nem tud tovább folyni, kiönt s a mellette lévő telekre befolyik.



2014. szeptember 21., vasárnap

2014.09.22, Önkormányzati ülés anyagához: nagy iskola reggeli csúcsforgalmának kezelésére..

Tisztelt Polgármester Úr,

a következő javaslatokat tenném a nagy iskola reggeli közlekedési csúcs forgalmának kezelésére:

-          1., szabadon kell hagyni az iskola előtti szakaszt – építő cég csak 8 után vonuljon fel,

-          2., ki kell alakítani a tanároknak egy belső parkoló részt – ’Dogya bácsi telekből’ bérelni egy 4 méteres sávot, így merőleges parkolással több kocsi elférne,

-          3., mind a 2 oldalon biztosítani kell a bejárást a mostani bejárat felé,

-          4.,megállni tilos tábla kihelyezése reggel 7-8 óra között a iskola másik oldalán a Spár körforgalom felé ca. 50-60 méterig.

-          5.,iskola oldalán a hulladék sziget megszüntetése, járda kiépítése, - úgy mint iskolától felfelé,

-          6.,drop megálló kialakítása: 2 irányban -  az iskola oldalán is a meglévő járdasziget felének az elbontásával ( így zavartalan lehet a 2 sávban a forgalom ), a másik oldalon adott a parkoló rész, / az új bejárat ca. 5 méterre lesz a járdától –ott lehet egy bejárati részt kialakítani, így a drop megállást a későbbiekben is lehet használni/

-          7., 2 gyalogátkelő felfestése ( a drop megállás csak úgy tud működni, ha a gyerekek nem a kocsik között mennek át!) a két bejáratnál.

Az egyirányúsításnál jobb megoldásnak tartanám.

Tisztelettel

Bogó László

képviselő