2014. szeptember 23., kedd

Disputa - az MO-ás zajvédőfal építésével kapcsolatos információk...

DISPUTA

2014 szeptember 22.

A Disputára vendéget is hívtunk, Szarvas Andrást a Nemzeti Infrastruktúra ZRT MO-ás vezető projektmenedzserét. Lakossági kérésre  szerveztük meg a tájékoztatót.

Az előre leegyeztetet időponttól nem tudtam eltérni, így a pénteken, hétfőre összehívott rendkívüli testületi ülésen nem tudtam részt venni, javaslatomat elküldtem a Polgármester Úrnak.
Szarvas Úr tájékoztatta a jelen lévőket, hogy az Mo-ásal kapcsolatban milyen fejlesztések voltak az elmúlt években, s mi várható az elkövetkező időszakban.

Az Mo-áson   2003-as  környezetvédelmi rendeletben leírtak alapján végezték el a zajvédő falak megépítését.  2013-ban egy  új környezetvédelmi rendelet készült mely már több helyen ír elő zajvédelmi falakat. Idén csak pár helyen épült meg új zajvédő fal s ennek a folytatásáról beszélt Szarvas Úr.

Az Mo-ás régi szakaszának burkolatát le fogják cserélni, betonra, s a Szabadság út feletti híd helyére újat kell építeni, mert süllyed. A  rekonstrukció 2020-ban fog előreláthatóan elkezdődni.
Addig csak olyan területeken lehet zajvédő falat tovább építeni, ahol a tervezett zajvédő fal nem érintkezik közvetlenül az újjáépítendő pályatesttel.

Erről kaptunk tájékoztatást; sikeres pályáztatás esetén 2015 végéig elkészül,  a pénzügyi fedezet meg van rá;

-          J1/1 -A MOL kút felől lesz még egy toldás a meglévő zajvédő falhoz- ami most a gyalogos híd utánig van megépítve,
-          J1/3  Az országzászló előtti terület a gyalogos hídtól a ipari terület előtti hídig( Törökbálintra megy át) lesz kiépítve.
-          az ipari terület mellett most nem lesz megcsinálva, se a hídon a zajvédő fal emelése( híd nem bír több terhet )
-          J3, J4,  a Naphegyre átmenő hídtól az Orgona utca végéig lesz egy új zajvédő fal építve, s a hídtól le a Balatoni út kereszteződéséig lesz új zajvédő fal készítve.
-          J5 az Arany János utcai meglévő falnál csak csere van beírva, de az ott lakó Úr nyomatékosan kérte a fal megemelését, sokkal nagyobb 90 decibeles zajértéket is mértek már ott- a megengedett értékek 60-65 decibel helyett. Szarvas Úr ígérte utána néz annak  a falszakasznak.
-           J6/1, J6/2 J/ 8 a  Mol kúttól lefelé az Angeli úttal párhozamosan is 3 részen kiépül a zajvédő falaz elágazásig  / A probléma ott, hogy Mol kúttól a lejtés miatt hiába épül az út mellett a zajvédő fal,  felette a dombot nem takarja el./    
          B6 és B7  meglévő falakra , Naphegy részén , egy plusz magasítást tesznek ’hangcsillapító’ tárgyat,









Többen kifogásolták, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábban 2014.
végére ígérte  a zajvédő falak megvalósítását. Szarvas úr elmondta, hogy a csúszás oka, hogy az önkormányzat a 2013. márciusi egyeztetés jegyzőkönyvét csak 2014 februárban írta alá. (! ?)


A beszélgetésben sor került a zajmérésről, annak helyességéről, mérési adatok hitelességéről, a zaj és zajérzet közötti különbségről, az európai és a magyar zajszabvány különbségéről.

Szó esett azokról a lehetőségek, amikkel foglalkoznia kell az Önkormányzatnak, hogy a zajterhelést csökkenthesse, ezek a következők;

-          1., lehetőség ( élni kell  vele) hogy a Magyar Közútkezelőtől  - aki üzemelteti a Mo-ást is-, kérjük a kamionforgalom sebességkorlátozását pl. 70 km/ órára ( mivel a megengedett 80 km/ órát is túlhaladva közlekednek  jelenleg). A rendőrségtől pedig az önkormányzatnak kérnie kell a sebességkorlátozás betartásának rendszeres ellenőrzését.
-          2., A zajszínt mérés elvégeztetésével - monitoring pontok közös kijelölésével -  lehet az M0 közelében élők panaszainak jogosságát alátámasztani, melynek költségét az önkormányzatnak kellene viselnie.
-          3., a zajmérések után lehet a kiviteli terveket  megvizsgálni, hogy az adott szakaszra betervezett magasságok megfelelő zajvédelmet tudnak biztosítani a zajvédő fal mögött élőknek.
( méréseket végeztek a bővítés előtt,s  a jogszabály úgy szól, hogy zajterhelés nem lehet nagyobb mint előzetesen volt ).


  A résztvevők  hibáztatták a Hivatalt, hogy a Árpádházi lakópark építési engedélyének kiadásakor nem mondták, hogy az Mo-ás bővíteni fogják, akkor még a zaj elviselhetőbb volt mint most.
A Törökbálint felőli oldalon megemelt zajvédő fal visszaveri a zajt, s nem értik, hogy oda miért kellett azt megépíteni?

Szó esett a M0-ás csapadékvíz elvezetésről is, mivel a bővítéssel több mint duplájára nőtt a pályaszerkezet, de a csapadékvíz elvezető rendszer nem lett ennek megfelelően bővítve.   Két helyen jön le ,s folyik át Diósdon. 
A Szabadság utca felől jövő levezető csatorna nem bírja el s nagy esőzésekkor, a Szabadság út úszik, s az alatta lévő utcák is, valamint a Diófasoron lévő árok rendszeresen kiönt, elárasztva a környék telkeit. 
A másik a Kőbánya melletti kiserdő völgye amin keresztül folyik le a római árok felé( új Óvoda, Sportközpont- Csapággyár mellett Homokbánya-Csapággyárutca közötti árok) nagyon sok hordalék hoz a víz, melynek rendszeres takarítása szükséges lenne (pl. Kőbányai út Szabadság utca sarok) és ennek költségét az M0-t üzemeltető cégnek kellene viselnie. Szarvas úr tájékoztatása szerint a vízelvezető rendszer gondjairól nem volt tudomásuk, ellenkező esetben a rekonstrukciót erre is kiterjesztették volna.

 A dispután még pár dolog szóba jött;  közterületek pl. Árpádházi lakópark üres telkein lévő gaz kaszálása, Országzászló körüli terület gondozása. Jelezték többen, hogy hiába hívják fel a Hivatalt s jelzik a problémákat vagy e-mailt küldenek, legtöbbször választ sem kapnak rá.

A Szabadság utca állapotát, a kátyúk kijavítását kérték, s kíváncsiak lennének, hogy ez ügyben volt-e intézkedése a Hivatalnak? Jelezték, hogy a Kölcsey utcából kifolyó víz, mivel  a UNITOL  cég  előtt nincs árok, nem tud tovább folyni, kiönt s a mellette lévő telekre befolyik.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése