DISPUTA
2014
szeptember 22.
A Disputára
vendéget is hívtunk, Szarvas Andrást a Nemzeti Infrastruktúra ZRT MO-ás vezető
projektmenedzserét. Lakossági kérésre
szerveztük meg a tájékoztatót.
Az előre
leegyeztetet időponttól nem tudtam eltérni, így a pénteken, hétfőre összehívott
rendkívüli testületi ülésen nem tudtam részt venni, javaslatomat elküldtem a
Polgármester Úrnak.
Szarvas Úr
tájékoztatta a jelen lévőket, hogy az Mo-ásal kapcsolatban milyen fejlesztések
voltak az elmúlt években, s mi várható az elkövetkező időszakban.
Az Mo-áson 2003-as
környezetvédelmi rendeletben leírtak alapján végezték el a zajvédő falak
megépítését. 2013-ban egy új környezetvédelmi rendelet készült mely már
több helyen ír elő zajvédelmi falakat. Idén csak pár helyen épült meg új
zajvédő fal s ennek a folytatásáról beszélt Szarvas Úr.
Az Mo-ás
régi szakaszának burkolatát le fogják cserélni, betonra, s a Szabadság út
feletti híd helyére újat kell építeni, mert süllyed. A rekonstrukció 2020-ban fog előreláthatóan
elkezdődni.
Addig csak
olyan területeken lehet zajvédő falat tovább építeni, ahol a tervezett zajvédő
fal nem érintkezik közvetlenül az újjáépítendő pályatesttel.
Erről kaptunk tájékoztatást; sikeres
pályáztatás esetén 2015 végéig elkészül, a pénzügyi fedezet meg van rá;
-
J1/1 -A MOL kút felől lesz még egy toldás
a meglévő zajvédő falhoz- ami most a gyalogos híd utánig van megépítve,
-
J1/3
Az országzászló előtti terület a gyalogos hídtól a ipari terület előtti
hídig( Törökbálintra megy át) lesz kiépítve.
-
az
ipari terület mellett most nem lesz megcsinálva, se a hídon a zajvédő fal
emelése( híd nem bír több terhet )
-
J3, J4, a Naphegyre átmenő hídtól az Orgona utca
végéig lesz egy új zajvédő fal építve, s a hídtól le a Balatoni út
kereszteződéséig lesz új zajvédő fal készítve.
-
J5 az Arany János utcai meglévő falnál csak csere van
beírva, de az ott lakó Úr nyomatékosan kérte a fal megemelését, sokkal nagyobb
90 decibeles zajértéket is mértek már ott- a megengedett értékek 60-65 decibel
helyett. Szarvas Úr ígérte utána néz annak
a falszakasznak.
- J6/1, J6/2 J/ 8 a Mol kúttól lefelé az Angeli úttal párhozamosan
is 3 részen kiépül a zajvédő falaz elágazásig / A probléma ott, hogy Mol kúttól a lejtés
miatt hiába épül az út mellett a zajvédő fal, felette a dombot nem takarja el./
B6 és B7 meglévő falakra , Naphegy részén , egy plusz magasítást
tesznek ’hangcsillapító’ tárgyat,
Többen kifogásolták, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
korábban 2014.
végére ígérte a zajvédő falak
megvalósítását. Szarvas úr elmondta, hogy a csúszás oka, hogy az önkormányzat a
2013. márciusi egyeztetés jegyzőkönyvét csak 2014 februárban írta alá. (! ?)
A
beszélgetésben sor került a zajmérésről, annak helyességéről, mérési adatok
hitelességéről, a zaj és zajérzet közötti különbségről, az európai és a magyar
zajszabvány különbségéről.
Szó esett azokról a lehetőségek,
amikkel foglalkoznia kell az Önkormányzatnak, hogy a zajterhelést csökkenthesse,
ezek a következők;
-
1., lehetőség ( élni kell vele) hogy a Magyar Közútkezelőtől - aki üzemelteti a Mo-ást is-, kérjük a
kamionforgalom sebességkorlátozását pl. 70 km/ órára ( mivel a megengedett 80
km/ órát is túlhaladva közlekednek
jelenleg). A rendőrségtől pedig az önkormányzatnak kérnie kell a
sebességkorlátozás betartásának rendszeres ellenőrzését.
-
2., A zajszínt mérés elvégeztetésével - monitoring pontok
közös kijelölésével - lehet az M0
közelében élők panaszainak jogosságát alátámasztani, melynek költségét az önkormányzatnak
kellene viselnie.
-
3., a zajmérések után lehet a kiviteli terveket megvizsgálni, hogy az adott szakaszra
betervezett magasságok megfelelő zajvédelmet tudnak biztosítani a zajvédő fal
mögött élőknek.
( méréseket végeztek a bővítés előtt,s
a jogszabály úgy szól, hogy zajterhelés nem lehet nagyobb mint
előzetesen volt ).
A résztvevők
hibáztatták a Hivatalt, hogy a Árpádházi lakópark építési engedélyének
kiadásakor nem mondták, hogy az Mo-ás bővíteni fogják, akkor még a zaj
elviselhetőbb volt mint most.
A
Törökbálint felőli oldalon megemelt zajvédő fal visszaveri a zajt, s nem értik,
hogy oda miért kellett azt megépíteni?
Szó esett a
M0-ás csapadékvíz elvezetésről is, mivel a bővítéssel több mint duplájára nőtt
a pályaszerkezet, de a csapadékvíz elvezető rendszer nem lett ennek megfelelően
bővítve. Két helyen jön le ,s folyik át
Diósdon.
A Szabadság utca felől jövő levezető csatorna nem bírja el s nagy
esőzésekkor, a Szabadság út úszik, s az alatta lévő utcák is, valamint a
Diófasoron lévő árok rendszeresen kiönt, elárasztva a környék telkeit.
A másik
a Kőbánya melletti kiserdő völgye amin keresztül folyik le a római árok felé(
új Óvoda, Sportközpont- Csapággyár mellett Homokbánya-Csapággyárutca közötti
árok) nagyon sok hordalék hoz a víz, melynek rendszeres takarítása szükséges
lenne (pl. Kőbányai út Szabadság utca sarok) és ennek költségét az M0-t
üzemeltető cégnek kellene viselnie. Szarvas úr tájékoztatása szerint a
vízelvezető rendszer gondjairól nem volt tudomásuk, ellenkező esetben a
rekonstrukciót erre is kiterjesztették volna.
A dispután még pár dolog szóba jött; közterületek pl. Árpádházi lakópark üres
telkein lévő gaz kaszálása, Országzászló körüli terület gondozása. Jelezték
többen, hogy hiába hívják fel a Hivatalt s jelzik a problémákat vagy e-mailt
küldenek, legtöbbször választ sem kapnak rá.
A Szabadság
utca állapotát, a kátyúk kijavítását kérték, s kíváncsiak lennének, hogy ez
ügyben volt-e intézkedése a Hivatalnak? Jelezték, hogy a Kölcsey utcából
kifolyó víz, mivel a UNITOL cég
előtt nincs árok, nem tud tovább folyni, kiönt s a mellette lévő telekre
befolyik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése