2013. július 1., hétfő

2013 Május

Diósd Nagyközség Önkormányzat
 Képviselő- testület rendkívüli ülése
2013. május 13-án 18:00  óra:

Késtem egy 5 percet  Madarász Arnord is  akkor érkezett, Teljes a testület létszáma.

Napirendek:
  1. Motorkerékpár beszerzése a közterület-felügyet részére- a közterület felügyelő részére motorkerékpár vásárlására szavaztunk meg egy 500e Ft-os keretet, Nagy István utána nézett s 200-300eFt között megfelelőt lehet kapni. A testületin több vélemény hangzott el, végül  hatékonyabb munkavégzés miatt megszavaztuk


  1. Az Őstermelői Piac működéséről – a Járási Hivatal Népegészségügyi Intézetét  előírásait be kel tartani a piac működtetésénél,  kézmosó helyet kell kialakítani, WC-t kell / mobil / kihelyezni, ami plusz költségekkel jár. A kialakításra – vízvételi-kézmosó és egyéb kiadásokra 300 e Ft-ot szavazott meg a Testület- én tartózkodtam, mert a Grdonyi utca( kisiskola ) előtti területet nem tartom alkalmasnak piac szempontjából, s a havi 1 alkalmat sem- ez nem segíti a HELYI őstermelőket a termékeik eladásában –nekik minden héten kellene többször árulni – volt egy piaci hely kialakítva eddig is a lakótelepi ÁBC mellett ahol kilehetett pakolni – de megszüntette a Hivatal, mert néha-néha volt ott árus , inkább a fiatalok ’találkozóhelye’ voltak a padok.


  1. Az Érd és Térsége Hulladékkezelési Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társasággal kötendő üzemeltetési megállapodás jóváhagyásáról
A jelen előterjesztés mellékletét képező üzemeltetési megállapodás többek között tartalmazza a hulladékgyűjtő autó átadásának, és a cserébe nyújtott zöldhulladék elszállítására vonatkozó szolgáltatásnak a részletes feltételeit. A öld hulladékért eddig nem kellett fizetnünk mivel a begyűjtő autót pályázaton keresztül vettük meg s  adtuk oda az ÉRD-KOM-nak, most azt átadjuk az új hulladékszállítónak ( benne van az Önkormányzat is tulajdonosként ). Megszavaztuk


  1. A Mikszáth Kálmán utca rendezéséről – zárt ülésen tárgyaltuk meg. Még folyik a per.

  1. A nyári gyermekétkeztetésről -
Diósd Nagyközség Önkormányzat a Pest Megyei Kormányhivatal Szociális és Gyámhivatal által idén is értesült a szociális nyári gyermekétkeztetésről.
A tavalyi pályázathoz képest a pályázat feltételei jelentősen változtak, a támogatás mértéke jelentősen csökkent.
Idén önérővel is várhatóan maximum 24%-os állami támogatás várható a szociális gyermekétkeztetés megtérítésére.
Az önkormányzat 2013. május 10.napjáig a pályázáshoz szükséges gyermekjóléti szolgálat ajánlását megkérte, mely korosztály alapján (7-10 éves korig) 34 főt részére tett ajánlatot. Ezt szavaztuk meg 500 eFt-ot kell hozzá tennünk.

Mivel egy rendkívüli ülésen csak 5 napirendet tárgyalhatunk, a következő rendkívüli ülést utána folytattuk:

II. rendkívüli ülés 2013.Május 13.  18,30 óra
1 napirend volt.

1., Az Érd és Térsége Szennyvízcsatornázás Projekt KEOP-1-2-0/2F-2009-0001 hálózatépítést követően az Önkormányzat finanszírozásában végzett útépítésekről;
 / rendkívüli ülések előtt nincsenek Bizottsági ülések – mivel kevés az idő az összehívásra /  csak konzultálni tudunk a  külső tagjainkkal.

Fontos, hogy eredeti állapotba vissza legyenek állítva az utcák , vagy inkább jobb állapotba hozzuk most. Ezzel egyet lehetett érteni, de azzal már a magam részéről nem tudok egyetérteni, hogy erőn felül / túlköltekezzünk, ezért nagyon meg kell vizsgálnunk a plusz költségeket,  A napirend elején megkérdeztem, miből fedeznénk az itt leírt utcák plusz aszfaltozását ca. Bruto  55 millió Ft ajánlat van itt összesen.  Erre nincs fedezet a költségvetésben. Javasoltam, hogy  az eddigi plusz kiadásokat a Hivatal, a Pénzügyi Osztály összesítse, hogy tisztán lássunk, addig meg ne nagyon költekezzünk.
 Nagy Istvánnal kiszámoltuk az ajánlatokat, ellenőriztük a költségeket. Pl . a Pacsirta utca szegélykővel kialakított részénél a 25% áreltérést pluszban számoltunk ki. A Pacsirtából kiinduló utcákat a helyi lakók használják, átmenő forgalom ezeken nincs, tehát terhelést sem kapnak, így nem indokolt a pl. szegélykövezés, mivel keskeny utcák s az aszfalt vagy a mart-aszfalt  a kerítésekig ér. Vita volt ezek megítélésében, az eddigi plusz költségekről a Hivatal összeállít egy listát , de most nem tudták megmondani. Több utcánál tartózkodtam nem értettem egyet a plusz aszfaltozással.  Pacsirta, Diófasor utcákat, s a mart aszfaltozást 3000fm támogattam. ca. 17 millió Ft plusz kiadást szavazott meg a Testület / én ebből ca. 11 millió Ft-ot /

                                           Diósd Nagyközség Önkormányzat
 Képviselő- testület rendkívüli ülése
2013. május 22-án 16:00  óra:

                                  
7 fő volt jelen, Sohajda és Dizseri képviselő nem volt jelen.

  1. A 2013. évi sportinfrastruktúra támogatási pályázatról

A Kisiskola Sportudvarával kapcsolatos pályázaton való részvételt s ahhoz szüksége önrészt ( amennyiben megnyerjük ) 3 millió Ft-ot a tartalékból biztosítunk. Megszavaztuk.




                  Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testület ülése
2013. május 30-án 16:00 óra

Pár percet késtünk Kőhidi Tamás és én.

Új napirendi pontok:
Pót. 15.           DDSE kézilabda pályára építendő csarnok tervezési díjáról
Pót 16.                        Az Érd és Térsége Víziközmű Kft. 2013. évi beruházási tervezéséről
Pót 17.                        Az Önkormányzat tulajdonában lévő víziközmű eszközök használatáért és a bérleti díjra vonatkozó megállapodás jóváhagyásáról
Pót 18.            A hosszú időtartamú nyári közfoglalkoztatási pályázatról
Napirendről levettük:
10. napirendi pont: Kőbánya térfigyelő kamerával történő ellátásáról szóló előterjesztést. Tegnap kaptuk meg az árajánlatokat.

Dr. Ostorházi László képviselő Javasolta, hogy a Diósdi Falugazda kft. beszámolóját zárt ülésen tárgyaljuk.

Spéth Géza polgármester javasolta, hogy a Bölcsőde-vezető választást javasolom, hogy a zárt ülés végén tárgyaljuk.

napirend előtt szóvá tettem az Ötvös utca felső szakaszát kimosta az eső acsatornézott részen, helyreállítását kértem- 2xszor.
Szó volt  a lomtalanításról, Pillangó utcai átfolyó rácsok zajáról is.

   1.     Beszámoló a két ülés közötti fontosabb eseményekről- elfogadtuk, kértem, hogy a nyilvános ülésekre közgyűlés vagy egyéb, tudjunk róla, ha esetleg el szeretne menni valamelyik képviselő.


2.     Beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról – elfogadtuk, a piac nyitásának idejét június 30-ra tettük át.

  3.     Diósdi Polgármeseri Hivatal Alapító Okiratának módosításáról - elfogadtuk
   
   4.     Bölcsőde Alapító Okiratának elfogadásáról – elfogadtuk,


Alapító Okirat


A költségvetési szerv


Megnevezése:                           Zöldfa Bölcsőde

Székhely:                                  2049 Diósd, Zöldfa utca

Alapításról rendelkező jogszabály (határozat):
Az intézmény létrehozásáról Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete a ……/2013. (V. 30.) számú határozatában döntött.

Alapító neve, címe:                 Diósd Nagyközség Önkormányzat
                                                  2049 Diósd, Szent István tér 1.

Fenntartó neve, címe:             Diósd Nagyközség Önkormányzat
                                                 2049 Diósd, Szent István tér 1.

Jogszabályban meghatározott közfeladata:
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 41-42. §          alapján gyermekek bölcsődei ellátása, gondozás, nevelése.

Államháztartási szakágazati besorolása:
                                                 889110            Gyermekek napközbeni ellátása       

Alaptevékenysége:                              A bölcsőde a családban nevelkedő a Gyvt. 42. § (1) bekezdésében meghatározott életkorú gyermekek napközbeni ellátását, szakszerű gondozását és nevelését biztosítja. A bölcsőde az alapellátáson túl szolgáltatásként játszócsoport működtetésével, időszakos gyermekfelügyelettel, gyermeknevelési, étkezési és munkaerő-piaci visszatérést segítő tanácsadással segíti a családokat.        
                                                             A munkáltató azon munkakörökben dolgozók részére, akik közvetlenül vesznek részt a gyermek gondozásában, élelmezésben, az ételek elkészítésében, szállításában, illetve a gyermekek étkezésének bonyolításában, a munkahelyükön étkeztetési ellátást biztosít.

                                                             889101-1 Bölcsődei ellátás
889109-1 Gyermekek napközbeni ellátásához kapcsolódó egyéb szolgáltatások
                 - játszócsoport
                 - időszakos gyermekfelügyelet
                 - gyermeknevelési, étkezési és munkaerő-piaci visszatérést segítő tanácsadás
562917-1 Munkahelyi étkeztetés

Az intézménybe maximálisan felvehető gondozotti létszám: 50 fő

Vállalkozási tevékenysége: nincs

Működési köre:                   Diósd Nagyközség közigazgatási területe

Irányító szerv neve, címe: Diósd Nagyközség Önkormányzat képviselő-testülete
                                             2049 Diósd, Szent István tér 1.

Gazdálkodási besorolása: Önállóan működő költségvetési szerv
Pénzügyi gazdálkodási tevékenységgel kapcsolatos feladatait Diósd Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Pénzügyi Irodája látja el.

Vezetőjének kinevezése, megbízási rendje:
Az intézményt – a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény, valamint a 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet alapján – határozott időre szóló kinevezett magasabb vezetői beosztású intézményvezető vezeti. A kinevezési jogkört Diósd Nagyközség Önkormányzat képviselő-testület, a munkáltatói jogokat Diósd Nagyközség polgármestere gyakorolja.

Foglalkoztatottjaira vonatkozó foglalkoztatási jogviszony(ok) megjelölése:
A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. XXXIII. törvény szerinti közalkalmazottak (közalkalmazotti jogviszony), és a Munka Törvénykönyve szerinti megbízási szerződéssel foglalkoztatott munkavállalók

Az intézmény képviseletére jogosult:
Az intézményvezető, valamint az általa megbízott intézményi dolgozó

A feladatellátást szolgáló vagyon:
 Az intézmény saját vagyonnal nem rendelkezik. Diósd Nagyközség Önkormányzata tulajdonát képezi a bölcsőde épülete és valamennyi használati-berendezési tárgya, melyeket az intézmény használatára bocsátott. Az intézményvezető az intézményi vagyont működteti, illetve az épületet hasznosítja, bérbe adhatja.


Az alapító okirat hatályba lépésének dátuma 2013. június 17.


Diósd, 2013. május 30.

   Spéth Géza                                                                            Dr. Szabó Ferenc
   polgármester                                                                                    jegyző


   5.     Iván Lajos kérelme a diósdi 1316/3 hrsz-ú ingatlan vonatkozásában – A Településfejlesztési Bizottság javaslatát fogadtuk el.
        A Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi

1.      visszavonja a 120/2013. (IV.25.) számú határozatát
2.      hozzájárulását adja az 1316/3 hrsz-ú ingatlan tekintetében a szabályozási vonal részleges módosításához.
felkéri a jegyzőt, hogy a helyi építési szabályzat soron következő módosításakor az átvezetéséről intézkedni szíveskedjen

   6.     Pincebérlet Pályázat eredményéről - elfogadtuk a Teach Kft. pályázati ajánlatát,


   7.     Az ÉTH Nonprofit Kft. tagi kölcsön iránti kérelméről –az új szemétszállítási konzorciumnak tagi kölcsönt 1,5 millió Ft-ot adtunk , amíg a szemétszállítási díjak be kezdenek folyni.

   8.     Érd és Térsége Szilárd Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás Társulási Megállapodás elfogadásáról - elfogadtuk


   9.     Rézsű utca KRESZ táblák kihelyezéséről – a lakok kérését elfogadtuk:
Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete a Rézsű utca Homokbánya útról történő becsatlakozásához zsákutca táblát helyez ki, valamint egy megállni tilos táblát is telepít.


   10. Beszámoló a polgármesteri hatáskörbe átruházott segélyekről –tudomásul vettük,

   11. Tájékoztató a DTC szerződés teljesítéséről – A Pb ülésen kifogásoltuk a tájékoztatót, s a következőt javasoltuk-kértük:

1., 2012 évi bérleti díj fejében  kerítés elkészítését június 30-ig kompletten fejezze be a DTC.
2., A  kerítés végleges költségét  az Építőipari Normajegyzékben  meghatározott munkaidő és anyag ráfordítás alapján vegye figyelembe, ill.  állapítsa meg a beruházás értékét a Hivatal,  s azt vonja le a bérleti díjból.
Kértük a hivatalt, hogy nézze meg milyen összegű a kiadásunk, és mennyit fizetett be a DTC.
ezekkel a kiegészítésekkel vettük tudomásul a tájékoztatót.

   
   12. DDSE kézilabda pályára építendő csarnok tervezési díjáról – A kézilabda szakosztály a DTC-től átment a DDSE –hez és pályáznak egy csarnok megépítésre.

Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete:

1.      a DDSE által a kézilabda pályára (Diósd, Gárdonyi Géza utca 14. szám) építendő csarnok elvi engedélyének elkészítését a Petrányi Bt-től megrendeli,
2.      az elvi tervek elkészítésére bruttó egymillió forint keretösszeget állapít meg,
3.      a tervezési díjat a 2013. évi költségvetésben a tartalékkeret terhére biztosítja,
4.      felhatalmazza a Polgármestert a tervezési szerződés megkötésére, a Jegyzőt az ellenjegyzésére.


   13. Az Érd és Térsége Víziközmű Kft. 2013. évi beruházási tervezéséről – elfogadtuk, a PB javasolt egy 10 millió ft –os tartalék képzését ebből.

   14. Az Önkormányzat tulajdonában lévő víziközmű eszközök használatáért és a bérleti díjra vonatkozó megállapodás jóváhagyásáról – elfogadtuk,

   15. A hosszú időtartamú nyári közfoglalkoztatási pályázatról- 15 fő –re pályáztunk.


ZÁRT ÜLÉS:

           
Z/1.     Fészek Gyermekvédő Egyesület megkeresése

Z/2.     A Diósdi Falugazda Kft. 2012. évi beszámolójáról – kérésre lett zárt ülésen tárgyalva, viszont a PB véleménye nyilvános: a gazdálkodását 0-ra kell kihoznia, nem lehet a mérleg nagatív.

Z/3.     M.K. tandíjának 2013-/2014. évi átvállalásáról

Z/4.     Diósd 3824/5 hrsz-ú ingatlannal kapcsolatos perben a fellebbezésről

Z/5.     W.A. részére szociális bérlakás biztosítása
           
Z/6.     Bölcsőde vezetői pályázatok elbírálásáról

Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete a Zöldfa Bölcsőde vezetői pályázatát érvényesnek, de eredménytelennek minősíti.














2013 Március-Április bölcsődével kapcsolatos megbeszélések

A március 24.-i Pénzügyi Bizottsági ülésen szóvá tettük, hogy a Bölcsőde építése nem az elfogadott tervek alapján folyik. Az épület magasabb lesz mint ahogy azt az eredeti rajzokon láttuk. Eredeti tervben amit láttunk, azon a Bölcsőde épületének magassága / teteje az Óvoda  udvarával egy szintben lesz úgy, hogy az óvodaudvar visszakapja az Óvoda. A Bölcsőde épületének van előnye és hátránya;
előnye  azt hogy  nem kell más területet elvenni az Óvoda melletti területrész kihasználjuk,  így a területi szintek eltolódásával lehetővé válik majd az elvett óvoda udvar nagyobb részének a visszaadása,  másik előny közel van az Óvoda a Bölcsődétől .
Hátránya, hogy a földbe süllyesztett Bölcsőde kiszolgáló részei – konyha, öltözők, közlekedők, folyósok, mellékhelységek stb. nincs természetes fénye- nincs ablaka, így nappal is világítani kell. A gyerekek foglalkoztatójának van ablaka és fentről még egy plusz tetőablak is van.
Az építkezés haladt tával – március végén – azt látjuk, hogy a Bölcsőde  épületének teteje az óvoda udvar szintje felett lesz. Ezt ellenőriztük, a terveket a helyszínen megnéztük Nagy Istvánnal PB küldőd tagjával.

Mikor ezt megkérdeztük a PB ülésen, akkor  a Jegyző úr és Polgármester egy egyeztetést ajánlott a tervezővel, Várkonyi Úrral még az Önkormányzati ülés előtt, mert felvetetem, hogy ezt Önkormányzati ülésen is meg kéne beszélni.
Az egyeztetés március 28. 14,30-kor volt Önkormányzati ülés előtt. Mikor elmondtuk az észrevételünket, akkor Várkonyi úr azt mondta, hogy az első terv amit láttunk / testületi ülésen és elfogadtunk / az csak egy illusztráció volt. Most mikor megbízták a kiviteli tervek készítésével, akkor a terepviszonyokat megmérték és a bejáratnak egy szintbe kellett esnie Zöldfa utcával, így a méreteket ahhoz a szinthez kellett igazítani.
Ez most úgy néz ki, hogy a Bölcsőde épülete 1,4-1,6 méterrel lesz magasabb az óvoda udvaránál, s az egyik csoport szoba előtt 10 méterre a kilátást teljesen eltakarja ill. a főgond, hogy az elvett óvodaudvar területét nem lehet használni se az óvodásoknak, se a bölcsődéseknek, hiába lesz ’zöld  tető’ készítve.
Azt tettük szóvá Nagy Istvánnal, hogy az ami előny volt az nagy részben elveszítettük, ami hátrány az megmaradt.
Ami érdekes, hogy a pályázathoz is már azok a látványtervek kerületek leadásra ahol tisztán látszik, hogy az óvodaudvarral nincs egy szintben a tető, s  elfogja venni a bölcsőde az óvodaudvar egy jelentős részét, s úgy , hogy az eredeti tervhez képest is beljebb jött az  bölcsőde épülete az óvoda elé/ az egyik  foglalkoztató előtt nincs óvi-udvar, s a kilátás  egy betonfalra fog esni.
Azt nem értem, hogy a Hivatal, vagy a szakapparátus miért nem hívta fel a figyelmet a Jegyző vagy Polgármester Úrnak, ha már a tervező Várkonyi úr nem tette meg!!
Ezeket a megváltozott terveket én nem láttam egyetlen ülésen sem mikor a bölcsődéről volt szó  / az épület belső elrendezése nem változott az eredetihez képest./
Állítólag egyszer behozták az egyik ülésre – mondta Jegyző Úr, DE senki nem hívta fel a figyelmét a testületnek, hogy a terv ’kissé’ módosult.
Az ünnepélyes alapkőletételnél  már ezek a képek voltak kirakva- mivel én nem tudtam részt venni, így utólag láttam a fotókat s azon már a mostani látványtervek szerepeltek. Akkor sem tűnt fel senkinek??
Ha azt akarták volna, hogy az óvodaudvar megmaradjon, akkor az épületet 1,5 méterrel lejjebb kellett volna alapozni – ami jelentős földmunkát igényel volna még, igaz akkor nincs szintben a Zöldfa utcával.!!

Nem értem, hogy egy tervező ekkorát hogy  ’nézhet el ’??



A mostani kiviteli tervek- a Bölcsőde 'tetejét' nem lehet használni óvodaudvarnak.
Az első látványterv, ahol még az óvodaudvarral egy szintben van a Bölcsőde teteje,s használni lehetett volna.