2013. június 15., szombat

2011-Áprilistól Júniusig


Április 26. 15,30  Ad-hoc bizottsági ülés
 Egy rövid időre összefutottunk a Local Agenda - fenntartható fejlődés - anyag készítőjével / február 20-án a képviselő-testület által elfogadott /akivel a terv aprópénzre váltásáról tárgyaltunk, melyet folytatni fogunk.
 16 órakor kezdtük a Pénzügyi Bizottsági ülésünket.
 A napirendekhez még két napirendet felvettünk. Létszám teljes 5 fő jelen van, Polgármester úr, Jegyző úr később érkezett.
 1. Diósd Község Önkormányzat 2010. évi költségvetési zárszámadásáról szóló rendelet-tervezete volt, melynek számait már ismertük. A 110 millió Ft beruházási hitel és 78 millió Ft likvid-hitel – melynek jó része működésre ment el – az előző évek egyik legnegatívabban zárt éve, még akkor is, ha váratlan – Bredák per elvesztése 33 millió Ft – nem várt kiadás volt.
Beszéltünk a be nem fizetett adókról is, tavalyi évben 30 millió feletti az adóhátralék, azaz ennyi adót nem fizettek be a Diósdiak, ez a súlyadó, ingatlan adó, iparűzési stb. Az eddigi adóhátralék közel 70 millió Ft felett van, hacsak ennek nagy része befolyna, már nem lennénk mínuszban, s több jutna pl. útfelújításra, karbantartásra, adósságcsökkentésre stb. A Hivatal látja és ez ügyben lépni akar, ezt mi megerősítettük.
 Megfogalmaztuk, hogy a 2011. évi költségvetésnél a működési kiadásokat a tervezett szinten kell tartani, és ha új kiadás lesz, azt a meglévő költséghelyhez kell rendelni, azaz a hitelfelvétel növelését nem szabad emelni, csak nagyon indokolt esetben.

2., Diósd Község Önkormányzat 2010. évi egyszerűsített beszámolójáról lényegében az előző anyag rövidített változata – melyet előírás miatt kell külön elfogadni.
 3. Beszámoló a két ülés közötti fontosabb eseményekről.
Az ÉRD-KOM-al kapcsolatos határozatról beszéltünk, melyet a Jegyző szerint jól alkottunk meg – 5%-os emelést fogadtunk el a 2011-re, aminél természetesen a nettó árat értettük. Egyeztettek az ÉRD-KOM-mal, korrigálják a következő számlában. Erről is beszámol majd a polgármester úr.
4. A lejárt határidejű határozatoknál, több folyamatban lévő határozatra kérdeztünk rá, melyek valamilyen fázisban vannak, de nincsenek lezárva, vagy végrehajtva; Mikszáth utcaiak ügye, a rendőrségi kocsi csere, a templom melletti útszakasz forgalmának ügye (ez novemberi határozat volt).
 5. A Közterület-használatáról, védelméről és díjáról szóló 7/1996. (V. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról – szóló rendeletet elfogadtuk. ( A Vöröskereszt ingyen használhatja, a közterületre ruhás konténereket helyezett ki.)
 6. A 16/1995. (XII.28.) önkormányzati rendeletét,  a közterületek tisztán tartásáról, a települési szilárd hulladék gyűjtéséről és elszállításáról szóló önkormányzati rendelet módosítását elfogadtuk.
 7. A belső ellenőri jelentésnél több vizsgálat megállapításának kihatását és azok helyesbítését beszéltük át, melynél a telefonflotta előző kezeléséből adódó tartozások behajtását már peres útra terelte a Hivatal.
A Falugazda Kft. beszámolóját az első negyedévről hiányoltuk, melyet kértük, hogy kérje be a Hivatal, csakúgy, mint az  ÁMK tavaly őszi létszám-lejelentéseiről, pedig az igazgatótól kértünk tájékoztatást.
 8. Az ÁMK lengyel cserelátogatást  támogattuk 300 e Ft-al, ami a költségek egy részét jelenti, a többit a diákoknak kell fizetni. Költséghelynek a rendezvények-nemzetközi kapcsolatokat jelöltük meg.
 9. A települési szilárd hulladékkezelésre vonatkozó közbeszerzés kiírását elfogadtuk, a közétkeztetési kiírást is, úgy, hogy javasoljuk 3 évre kötni a szerződést.
 10. A rendőrség új kocsijával kapcsolatban azt az álláspontot fogadtuk el, hogy támogatjuk az új kocsi vásárlását, de idén csak max. 1 millió Ft-al járulunk hozzá, azaz 3 éves lizing-vételt tudunk javasolni.

11. A Diósd, Sándor utca 12., 1812 hrsz-ú ingatlan megvásárlásával kapcsolatban megoszlottak a vélemények. A pénzügyi helyzetünkre való tekintettel nem javasolta Nagy István ennek az öreg épületnek, háznak a megvételét, a kért összeg is magas. Szociális bérlakás kialakítására kicsit drágának tartjuk, s csak egy család elhelyezésére alkalmas a 42 m2. Tudjuk, hogy egyre többen fognak segítséget kérni, ezt valamilyen módon kezelni kell, de akkor, mikor az önkormányzat is csak hitelből tudja fenntartani az egyensúlyát, nincs lehetőségünk ily módon segíteni – gondolom én.

12. A gyepmesteri feladatokra a legalacsonyabb ajánlatot fogadtuk el.
 13. A játszótéri játékok felülvizsgálatába az óvodai játszóterek —udvari játékok –   és a gördeszka pálya felülvizsgálatát is javasoltuk.
 14. Diósd Község Önkormányzatának 2010-2014. évi gazdasági programjával kapcsolatban a várossá válás célját előzze meg egy hatástanulmány, mely alapján dönthetünk – lakossággal együtt – hogy érdemes-e megpályázni, javasoltuk.
 15. Bankszámla nyitásáról Marosvécs számára Wass Albert megrongált síremlékének a helyreállítására - támogattuk.
 16. Diósd Község Önkormányzat 2011. évi közbeszerzési ütemtervét elfogadtuk, mely folyamatosan kiegészül, ha új pályáztatás lesz.
 17. A képviselői tiszteletdíjam költségvetési helyekre való átcsoportosítását elfogadtuk.
18. Útburkolati jelek felújító festéséről szóló előterjesztésben döntöttünk, az erre előirányzott költségösszegek fedezik a kiadásokat, csak úgy, mint a zebrák-gyalogátkelő helyek, ill. a kék busz útvonalának felfestését. Javasoltuk a Dózsa Gy. és Petőfi S. utca sarkán egy új gyalogátkelő felfestését, ott ahol sok gyerek kel át a kis iskolába.
 19. Az ÉTV javaslatát a felújításokra elfogadtuk, úgy, hogy a legszükségesebb karbantartásokat végezzék el.
 20. A zárt napirendeknél is megtettük a javaslatainkat.




  Disputa  2011.05.14

A Fenyves étteremben  szép számmal volt érdeklődő akit a szűkebb környezetének ügyes bajos  dolga ügyében eljött. Sok téma vetődött fel ezeket csokorba szedtem;
-           
-          Bánya -  a rendszeresen vasárnap használók hangosak, a bánya területére bejutnak  motorosok akik rodeóznak, de kocsikkal is bemennek / sorompóhoz van kulcsuk? / .
-          Nincs WC a bányában, találkozni emberi ürülékkel is.  A tavaszköszöntő előtt a lejárati utat rendezték, s a földet rátolták az egyik kerítésre, át lehetett lépni , olyan magasan, s onnan betörtek hozzájuk.
     A zaj csökkentését , motorozás kivizsgálását, a sorompó esetleges áthelyezését  javasolták, kérték. Válasz továbbítom a Jegyző felé, kiknek van kulcsa a bányába ,

Közlekedés:    Elhangzott itt is a sebességkorlátozás, jó lenne ha egységes 40 km/óra
lenne a faluban. A Vadvirág utcán a járda nagyon fontos lenne, mert nincs
máshol közlekedési lehetőség mint az úttesten, s az veszélye,. A Vadvirág út
állapota is egyre romlik.  Válasz:
 A csatornázáskor ezt meg fogják csinálni, addig csak javításról beszélhetünk.
                       MO-ás zajvédő fal – nagyon aktuális lenne most is, pláne, hogy megépül a
bővítés, s a Törökbálinti oldaltól a függőleges fal erre veri a hangot.

 Válasz: Támogatom, többször lett kérve az előző időszakban is

A Léda utca  le van csatornázva, várják az aszfaltos utat. Mikor lesz belőle valami?- kérdezték. Válasz : Az Önkormányzat nem áll úgy , hogy  meg tudja  finanszírozni.
- Jolán/ Erzsébet utca sarok bokrok nyírását kérik, nem látni ki,
- gallyazást a közterületen

Csatorna,  Léda utcában már elkészült, de nincs minden lakos kiértesítve, hogy ráköthet, s a talajterhelési díjat fizetik. Jegyző Urat  kérem az intézkedésre.

Buszjáratok;
-          buszvárók nincsenek a Vadvirág utcában – eső esetén nem tudnak behúzódni az
       emberek,
-          az új menetrend jó, hogy a vasúti menetrendhez van igazítva,
-          a régi menetrendnél a reggeli 6,40, 7,20, 8,00 indulások jobbak voltak, aki 9 –re megy dolgozni, sokkal előbb kell indulnia feleslegesen.
-          délelőtt ritka a járat 2 óra is eltelik,
-          délután 17-től legalább óránként lenn jó a busz 22 óráig,
-          jó lenne ha késő este is lenne pár járat,
-          a kettős megállónál- tétényi sorompónál nem várja be az egyik a másikat- holott kötelező lenne nekik,
-          Camponánál nincs háttámlás pad, megszüntették.


Több témát vetettek fel ,

-          téli homok még mindig több helyen kint van, kérik annak a beszedését.
-          Kaptárkő-  a lefolyó hordalék egyre jobban betakarja- meg kéne védeni!
-          Marianna utca – valaki kiengedi a szennyvízét az utcai árokba- már többször jelezték a Hivatalnak –
-          Rendőrség, polgárőrségtől több járőrözést kérnek a hegyen,
-          Központban nincs nyilvános WC,
-          Az új Óvodánál- Kocsis utca -  a durva kavicsos rész és az aszfalt találkozása veszélyes, csúszós – valamilyen megoldást kérnek,
-          Telekszámozás hol tart? Tájékoztatást kérnek,
-          Újság nem kerül a postaládákba már régóta! Többen panaszolták,
-          Kesztyűgyár területén gyerekek játszanak, balesetveszélyes, berendezés össze van törve, takarítás, fű magas! Tulajdonos megkeresni, felszólítani!
-          Javaslatok- bölcsőde , művelődési ház többcélú tevékenységgel,
-          Duna utcában patkányokat láttak, kutya is fogott, de volt a Diófasoron is, régen volt patkányirtás,
-          Fáradt olaj, elem, akkumulátor gyűjtését újra kérik,
-          Központban lévő tér / régi emlékmű helye / elhanyagolt,
-          Orvosi rendelőnél a gyalogátkelés segítése, forgalomlassítás szükségesnek tasrtják,
-           


Május 26. Képviselő testületi ülés;
A képviselő-testületi ülés 14 órakor kezdődött, a Polgármester úr esti hivatalos elfoglaltsága miatt.
 A napirendek 3 napirenddel bővültek az előzetes anyagok mellett.
 dr. Ostorházi László képviselő úr javasolt egyet, a településfejlesztés aktuális feladatai címmel.
Polgármester úr, kettőt – református egyház kérelmét, ill. Koncessziós pályázat kiírását közösen Érd Megyei Jogú Várossal, Tárnok Nagyközséggel a települések területén végzendő szennyvízkezelési közüzemi szolgáltatás ellátására, - elfogadtuk.
 Napirend előtti hozzászólások:
dr.  Ostorházi László képviselő beszámolt a "Te szedd" május 21-i szemétszedésről - ő koordinálta a munkát.
A második – "Diósd korfája" elkészült, melyről sok adatot lehet összegezni, következtetéseket levonni.
 Én is szót kértem, a májusi Dispután elhangzott több olyan dolog, amelyben a Hivatal vagy a képviselő-testületnek kell lépni, vagy intézkedni. Ezek : A volt Kesztyűgyár elhanyagolt területe, gyerekek bemennek, balesetveszélyes, stb. intézkedni kell, másik: Mo-ásnál zaj elleni zajvédő-fal kiépítésének fontossága, most még a bővítés alatt,
harmadik; csatornázás előtt a közlekedési – forgalmi rend - terv készítése, mivel sok helyen majd csak egy sávban lehet közlekedni - egyirányú forgalom.
 Első napirendként a költségvetés 2011. első negyedévének a módosításának elfogadása volt.

 Mivel nem tudtam a Pénzügyi Bizottsági ülésen részt venni (külföldi, munkahelyi elfoglaltságom miatt), így Madarász Arnold vezette le a bizottsági ülést, s ő olvasta fel a határozatokat is.
 A 2011. év első negyedévi módosítások az eddigi üléseken pluszban vállalt –elfogadott - átcsoportosítások kiadásait tartalmazta, melyet a könyvvizsgálói észrevételek kiegészítésével elfogadtunk.
 2.  Beszámoló a két ülés közötti fontosabb eseményekről.
Több eseményre rákérdeztünk, pl. Víziközmű Társulat 2010. évről szóló beszámoló közgyűlése, melyen Polgármester úr nem tudott részt venni, az anyagot elküldik; ÉTV közgyűlésén a jegyző úr képviselte Diósdot. A rendőrségi kocsi ügyben is volt több fejlemény, csak 300 eFt-ra értékelték a régi kocsi t - ami nagyon kevésnek tűnik - további értékeltetés folyik. Idősügyi Tanács alakult Diósdon, Orosz Imre koordinálja, több konkrét dologban egyeztettek. Az iskola fűtéskorszerűsítésében is előrelépés történt. A közvilágítás LED-es lehetőségeiről is tárgyalt a Polgármester úr.
A tájékoztatókat elfogadtuk.
 3. Beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, a Fidesz frakció nem fogadta el a Diósdi Polgárőr Egylettel kapcsolatos határozat miatt.
 4 Diósd Község Nagyközséggé válása – mivel ehhez nem kell semmit tennünk, csak egy határozatot hozni, melyet a közigazgatási Hivatal elkönyvel, így egyhangúan megszavazta a képviselő-testület.
E napirendnél beszéltünk a várossá nyilvánítás kérdéséről. Egy szakembert – több várossá válási pályázatot készített – hallgattunk meg, akit felkértünk egy tájékoztató elkészítésére, mely a júniusi Diósdhéjban megjelenik, mellette egy véleménykérő kérdőívvel, melyen lehet szavazni, hogy kinek mi a véleménye a várossá nyilváníttatásról.
 5. Belső ellenőri hiányosságok ellenőrzéséről szóló beszámolót  elfogadtuk.
 6. A Falugazda Kft. 2010. évi egyszerűsített éves beszámolójáról: Nagy István javaslatát a Pénzügyi Bizottság támogatta, - már korábban is -  hogy az elvégzett munka normatívák  (országos normatívák alapján) alapján legyen beköltségelve, mert így tudjuk az elvégzett munka értékét a kifizetett költségeinkkel összehasonlítani és nyilvánossá tenni. Ez már a 2011. évre vonatkozik, mivel a 2010. év számait csak tudomásul tudtuk venni, mivel a Kft akkori vezetője már nem dolgozik a cégnél.
 7. A Falugazda Kft. 2011. I. negyedévi szakmai és pénzügyi beszámolójáról – több információt kértünk a számok mellé a jelenlegi vezetőtől, amiket megkaptunk. A normatív táblázatot a testület megveszi és az Önkormányzat kezelésében lesz, mivel azzal a javítások, karbantartások munkamenetének a normatív költségeit meg lehet állapítani, így a pályázatokat  "ellenőrizni " is lehet egyből.
 8. A Polgármesteri Hivatal másológép bérleti szerződéséről, körbejártuk a dolgot, hogy a bérlet vagy a vétel előnyösebb–e, a bérlés mellett döntöttünk végül.
 9. Az Eötvös József ÁMK normatíva felhasználásáról: az Igazgató úr válaszolt a 2010. évi zárszámadáskor megfogalmazott Pénzügyi Bizottság kérdésére, miszerint miért nem jelentették időben le a létszámcsökkenést, s így utólag 5 millió Ft-ot kellett visszafizetnünk. Az írásos anyag mellett szóbeli magyarázattal kiegészítve a rendszer  "tehetetlensége "  – lassúsága miatt adódott ez a helyzet. Amiben a hibát látom az az, hogy ez nem lett tudatosítva a képviselő-testülettel októberben, hogy „ figyeljetek! ca. 5 millió Ft-al csökken az állami támogatás, de a béreket, fűtést ki kell fizetni, ezt nektek máshonnan kell állnotok!” Ezt csak hitelből lehetett kifizetni, mert nem kaptunk időben tájékoztatást, így nem tudtunk intézkedni esetleges megszorításokról. A jövőben nem szabad fölé tervezni a létszámokat, inkább alá, így meglepetés nem érhet.
 10. Farkas Ottóné földbérleti szerződésének meghosszabbításáról – támogattuk, a Fidesz frakció magasabb alapdíjat javasolt, melyet többen elfogadtak.
 11. Diósd, Sándor utca 12., 1812 hrsz-ú ingatlan megvásárlásáról – A régi falurészben lévő ház megvételét a Fidesz frakció támogatta Polgármester úrral együtt, a 2 év alatti megvételét 7 millió Ft-ért – tudva, hogy NINCS pénze a Önkormányzatnak, csak hitelből lehet megvenni.
Figyelmeztettem a testületet, hogy mennyi hitelünk van, az idén  már 100 millió Ft-nál tartunk a hitelfelvételnél, s már 400 millió Ft hitelállománya van az önkormányzatnak, amit vissza kell fizetni. Az idén közel 100 millió Ft-ot fizetünk vissza, s ott tartunk, hogy hitelt csak azért veszünk fel, hogy az előzőleg felvett hitelt tudjuk visszafizetni. A testület a szociális lakások növelésével magyarázta döntését, mert szükség lesz rá…
Lehet, hogy tévedek, de olyan érzésem volt, hogy a testületi ülés előtt született megállapodás a ’semmire’ nem alkalmas, de ahhoz képest nagyon drága ingatlan megvásárlásáról, annak ellenére, hogy a pénzügyi bizottság egyhangú szavazattal elutasította a megvásárlást.
Tiltakozásom ellenére megszavazta a többi képviselő a Polgármester úrral együtt. Akkor miért is vagyok én a Pénzügyi Bizottság elnöke, ha nem veszik figyelembe a véleményemet? Hogy vállalhatok felelősséget a pénzügyi költségvetésért???
 12. Szidónia Lakópark kérelme – az előterjesztés a Völgy utcánál lévő lakópark házainak elmozdulásával kapcsolatos segítségnyújtásról szólt.
 13. Fogarasi Róbert kérelme (Diósd, 2034 hrsz-ú ingatlan önkormányzat általi megvásárlása) döntés: az ingatlant nem akarja az önkormányzat megvásárolni.
 14. Fővárosi Agglomerációs Önkormányzati Társulás megállapodásának jóváhagyása - elfogadtuk.
 15. Fővárosi Agglomerációs Önkormányzati Társulás megállapodásának jóváhagyása – elfogadtuk.
 16. A Diósdi Polgárőr Egylet támogatásáról hozott határozat módosításáról szóló előterjesztést kisebb módosítással elfogadtuk.

17. Diósd, 3468/6 hrsz-ú ingatlan ingyenes tulajdonba vételéről - több feltétellel fogadtuk el.
 18, BKV közszolgáltatási szerződés 7. számú módosításának jóváhagyása- a BKV új menetrendjével kapcsolatban a Dispután is véleményt mondtak, ezt ismertettem. Jó irányba változott, de még vannak kérések , észrevételek, ezek pénzbe kerülnek persze. Jelenleg 16,7 millió Ft- ba kerül a BKV szolgáltatása. A Pénzügyi Bizottsági ülésen már felvetődött, amit újra elmondtam, hogy meg akarjuk nézni annak a lehetőségét, hogy belső tömegközlekedést üzemeltessünk, ami "ráhordja" az utasokat a 13-as buszra a MOL- kúthoz. Most a megállapodást elfogadtuk, 6 hónap a felmondási idő.
 19.  Mikszáth Kálmán utca rendezéséről. Az utca értékbecslése elkészült, melyet beterjesztett a Hivatal. Vita kerekedett  dr. Ostorházi László képviselő és az utca lakosai között, mert a közös képviselővel az idő rövidsége miatt nem volt egyeztetés, ahogy az előző határozatunk erről rendelkezett.
A vélemények, helyzetértékelés eltérő volt, végül levettük a napirendről és az előző határozat maradt érvényben, melynek 3. pontjának – egyeztetés – végrehajtása után kerül vissza a képviselő-testület elé.
 20. Majoros Balázs kérelme a Királyka u. útalap készítésére -  elfogadtuk.
21. Házszámtábla biztosításáról - az előterjesztést elvileg elfogadtuk, de ajánlatokat kérünk be.

22. Diósd Község úthálózata kátyúzási munkáinak elvégzése - a műszaki iroda felmérte a hibákat és ajánlatokat kért be, aszfaltos utak és murvás utak kátyúzására, valamint ezek gréderezésére. A több javaslat közül, egyik cégnél az aszfaltozás, másiknál a gréderezés, harmadiknál a murvázás volt olcsóbb. A murvázást a Falugazda Kft. is el tudja végezni, de jó pár helyen a gréderezés is kell. Hengert Nagy István ajánlott fel a murvázáshoz a Kft-nek. Abban maradtunk, hogy a pénzügyi keretet, a Br. 5 millió Ft-ot nem lépheti át az útjavítás, így a műszaki irodával egyeztetve rangsorolni kell, s a munkálatokat a Falugazda Kft. végezze el.
 23. Utcanévtáblák, házszámtáblák rendelése – az előző hasonló előterjesztés szerint további árajánlatokat kérünk be.
 24. Kossuth Lajos utca forgalmi rendjének megváltoztatásáról – A tájékoztató szerint a 3. szakértő adott véleményt csak. Az az előterjesztés, hogy nem javasolja a szakértő a templom melletti útszakaszon az "átmenő forgalom tilos" tábla leszerelését, inkább gyalog utat, vagy zsákutcát javasol. Ezáltal a lakótelepre beterelt forgalom továbbra is megmaradna. Senki nem értett velem egyet azzal, hogy lassító műtárgyakat kitéve a forgalmat engedjük át ezen a szakaszon, ahogy az előző előterjesztés szólt. A falun átmenő forgalmat nem itt kell kiszűrni és elterelni.
A többi képviselő a polgármester előterjesztésével értett egyet - megváltozott a véleményük , hogy maradjon így a korlátozás és készüljön egy új településközpontot ÁTFOGÓ forgalomtechnikai terv.
Ha erre a szakaszra 5 hónapot kellett várni, kérdés, mennyit kell erre az átfogó forgalomtechnikai tervre várni???
 25. Polgármesteri hatáskörben megállapított segélyekről  szóló tájékoztatót elfogadtuk.

26. A KONTRAVÉD Kft. ajánlatáról – több ajánlatot kell bekérni, és a sportközpontnál is ki kell építeni a riasztót.
27. Koncessziós pályázat kiírását közösen Érd Megyei Jogú Várossal, Tárnok Nagyközséggel a települések területén végzendő szennyvízkezelési közüzemi szolgáltatás ellátására  - elfogadtuk.
 28. Református egyház kérelme – helyiséget kértek a saját közösségi programjaikhoz, az igények és lehetőségek pontosítása végett a Polgármester tárgyal velük.
 29. Településfejlesztés aktuális faladatai - Településfejlesztési Bizottság javaslatai az aktuális feladatok elvégzésére: örökzöldek védelme, tölgyfás részek - moly, lisztharmat elleni védelem, szúnyoggyérítés, sportpálya gyepszőnyegének megvizsgálása, lomtalanításból származó maradék szemét elszállítása, "meggyesben"  lévő veszélyes hulladék lerakó felszámolása - Törökbálinttal -, M0-ás zajterhelés megoldása, Árpádház – M0 felől- fenyőfák terület rendezése. Több dolgot a Hivatalnak kell intézni, elindítani. Szúnyogirtásra van félre téve keret.
 30. Zárt ülés, egy napirend volt.




2011. június 23 csütörtök, 14 óra
Pénzügyi Bizottsági ülés
 Azért tartottuk a Pénzügyi Bizottsági ülést most, mert az Önkormányzati ülés június 28-án lesz. A 30-i időpont nem volt jó több képviselőnek.
 A napirendeket elfogadtunk, egy plusz napirendet vettünk fel még.
 1. Beszámoló a két ülés közötti fontosabb eseményekről – a diósdi Víztársulat jegyzőkönyve olvashatatlan, kértünk egy olvashatót. Kértük a jegyző urat, hogy a Víztársulattal szeptember elején egy közös megbeszélést szervezzen meg, valamint a csatorna projekt jelenlegi állásáról kérjen be tájékoztatást a közös projekt munkacsoporttól.
 2. Beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról -Kiegészítés történt, egy határozat a Sportközponttal kapcsolatban nem került be, mert a döntés a júliusi ülésre lesz beterjesztve.
 3. Az önkormányzat tulajdonában lévő helyi közutak nem közlekedési célú igénybevételéért fizetendő díj meghatározásáról szóló 20/2008. (XI. 28.) ör. rendelet módosításáról, a bizottság véleménye megoszlott a díj mértékéről, Nagy István bizottsági tag nem javasolt semmi díjkiszabást, a közterület és úttest helyreállításán kívül, mivel épp elég költség terheli az építkezőket. Végül új javaslatot tettünk, ami enyhíti a kötelezettségeket, de a bekötések alkalmával fizetni kell az úttest,  közterület felbontásáért.
4. BUDAVIDÉK Zrt. kérelme a diósdi 2541/2 hrsz-ú ingatlan megközelíthetősége tárgyában
Véleményt mondtunk az ÁMK és a Dió Üzletház között tervezett üzlet építéséről, úgy, hogy a Gárdonyi utcára nem lehet kihajtani. Dolgozói parkolók, ill. árufeltöltés folyik a Gárdonyi utca felől.
 5. Farkas Ottóné földbérleti díjának csökkentése iránti méltányossági kérelme, mivel magasabb díj lett múltkor megszavazva, a területbérlő az eredeti Pénzügyi Bizottság előterjesztését kérte méltányolni, amit mi újra megerősítettünk.

6. Diósd 1378 hrsz-ú pincesor telekalakításáról, az előterjesztésből nem derült ki a kimért pincék, területek helyrajzi számai ki-kihez tartozik, kértük a kiegészítést.
 7. A Diósdi 1190/3 hrsz-ú ingatlan forgalomképessé nyilvánítása,  az új Óvoda építésére felvett 110 millió Ft fedezetéül egy önkormányzati terület a biztosíték, melyet forgalomképessé kellett nyilvánítani. Ez az Óvoda mögötti terület.

8. ÉTV Kft. beruházási terv módosításáról, a tavalyi és idei tervek és pénzösszegek – feladatok elemzése alapján egy összeget átcsoportosítunk más feladatokra.
 9. Tájékoztató a Szent Gellért Hét programtervezetére és forgatókönyvére, a Pénzügyi Bizottság felhívta figyelmet a költségvetésben előirányzott költségek betartására. Több kiegészítő programjavaslat is elhangzott.
 10. Diósd Díszpolgári cím adományozásáról, a Pénzügyi Bizottság nem javasolja idén Díszpolgári cím odaítélését.
 11. Diósd hiányzó és megrongálódott utca névtábláinak és házszámtábláinak rendeléséről, az előterjesztést elfogadtuk.
 12. Pest Megye Környezetvédelmi Díj pályázat, a Pénzügyi Bizottságnak nincs javaslata.
 13. A Diósdi Rendőrőrs által használt telefonokra vonatkozó megállapodás jóváhagyásáról, a Bizottság javaslata, hogy éves szinten 200 ezer Ft-ig támogatja csak a telefonhasználati díjat, a felette lévő összeget a Rendőrség, vagy használóinak kell kifizetni a jövőben. Tavaly 220 ezer Ft volt a költség.
 14. Lakó-pihenő övezet kialakításáról, javaslatunk az, hogy vizsgáljuk meg hol lehet még ilyet bevezetni és akkor hozzuk meg a döntést.
 15. Kocsis u. 1. sz. alatti Óvoda átalakítási tervének kivitelezéséről, nem tudtunk dönteni, mert csak részajánlatok érkeztek be, még egy ajánlat lenne szükséges.
 16. Észak-Dél, Dunai Hajózási és Tömegközlekedési Együttműködésről, az együttműködés véleményünk szerint nem érint bennünket, ezért az 1 millió Ft-al való hozzájárulást nem tudjuk támogatni.
 17. A családok átmeneti otthonáról szóló 285/2010. (XII. 22.) diósdi öh. módosításáról, a határozati javaslatot támogattuk.
 18. Tájékoztató a polgármesteri hatáskörben megállapított szociális segélyekről, a tájékoztatót tudomásul vettük.
 19. Diósd egyes önkormányzati intézményeinek épületenergetikai korszerűsítéséről, az előterjesztést annak reményében támogattuk, hogy az energetikai pályázaton majd nyerhetünk, s így megtérülnek a jelenlegi kiadások. Az ÁMK fűtéskorszerűsítése most a legfontosabb.
 20. A Szent Gellért Heti rendezvények alkalmazott térítési díj rendszer átalakításáról, ez előterjesztést elfogadtuk.
 21. Plusz napirendként vettük fel a Sportközpont nyári igénybevételével kapcsolatos kérelmet, mely a Szigetszentmiklósi TC részéről érkezett. Nyári edzések tartását 4 heten keresztül 400 ezer Ft-ért engedtük meg.

22. A zárt ülésen  lakásbérlet meghosszabbításáról döntöttünk.






















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése