2013. június 15., szombat

Az előző blog bejegyzéseimet is felteszem, 2011-januártól-márciusig

2011-Január 3-4-5-6-

Érdeklődtem a jegyzőnél, hogy a két közlekedéssel kapcsolatos határozat végrehajtása hol tart- Homokbánya út 40 km /ó –s és a Kossuth L. utca szakaszának az „ átmenő forgalom tilos” táblák levétele. A 40 km-es táblák beszerzése folyik, a másik útszakasznál lassító–terelő tárgyak elhelyezése is szükséges a határozat szerint, s azok beszerzése is folyik. 

A Sportpályával kapcsolatos feladatok és személyi kérdések megbeszélésé volt a Polgármesterrel. A Sportpálya vezetésével Habos Gábor lett megbízva. A munkakörök rögzítése, feladatok szétosztása folyik. A műszaki osztályhoz tartoznak, munkáltatójuk a Hivatalvezető, azaz a  jegyző úr.

A Pénzügyi Bizottság következő üléseinek előkészítését beszéljük meg. Hétfőn du. fogunk az ÁMK vezetéssel beszélni a 2011 évi költségvetésükről. Folytatni fogjuk az Óvodával ill. Hivatallal. A Pénzügyi oszt. vezetőtől megkaptuk a módosult állami finanszírozási adatokat.

A tervek szerint a költségvetést februárban fogjuk elfogadni, addig a tervezés, egyeztetés folyik.

Rendkívüli ülést tartottunk ma csütörtökön, egy napirenddel, ahol  a kisebbségi szavazókör  létszámát egészítettük ki 5+1 főre, mivel megyei ill. országos Német Kisebbségi Önkormányzatokat a helyi elektorokon keresztül választják meg. Ez most vasárnap 9.-én lesz.
Beszéltünk a 2 közlekedési határozatról is.  A 40 –es táblák beszerzése elkezdődött, alpolgármester úr dr Varga Dani is segít, a másiknál a lassító műtárgyak kihelyezéséhez közlekedési szakembert kérnek fel, hogy segítsen, adjon véleményt. Ez így lassabban halad…


Január 15

A Pénzügyi osztálytól megkaptam a 2011 évi előzetes költségvetés tervezetet. Bizottsági ülést összehívását egyeztettük le  a Hivatallal ill. pénzüggyel. A keddi napon 16 órától fogjuk tartani. A Pénzügyi bizottsággal leegyeztetem- telefonon-, hogy  az Óvodának a bejárását ill. Óvodavezetővel, Mihály Zsuzsával ill. Óvodavezetéssel találkozunk kedden 14 órától.

Január 17.

Délután pályázatbontásra kaptunk meghívót a Hivataltól – bizottsági elnökök. A Sportpálya büféjének üzemeltetésére, ill. a Falugazda Kft ügyvezetői állására lejártak  a pályázati kiírások. Nem írhatok róla, amíg nincs döntés. Január 20-án csütörtökön lesz rendkívüli ülés, ahol erről dönt a bizottságunk.
Január 18.

Kedd délután négyen jelentünk meg az Ifjúság úti nagy Oviban – Lednicky László bizottsági tagunk jelezte, hogy gipszben van, csak a bizottsági ülésre jön.
Az Óvoda vezetőjétől kaptunk egy rövid tájékoztatást – gyerek-óvonő-létszám, bérek, költségek, javításra váró dolgok, feladatok stb. -, majd körbejártuk az épületet, megnéztük a hibákat. Elmentünk az új Óvodába is körülnéztünk, majd a kis-óvodában fejeztük be a szemlélődést. Ott is az elhelyezést, hibákat, kéréseket jegyeztük fel.
Ez a látogatás is része a bizottság tervének, hogy lássunk egy képet a jelenlegi állapotokról, s a költségvetésnél figyelembe tudjuk venni a szükséges javításokat, felújításokat, ill. megismerkedjünk a költségeikkel. (Az előző önkormányzati ciklusban az önálló gazdálkodást megvonta a képviselő-testület az Iskolától, Óvodától és az Egészségháztól.)

A Pénzügyi Bizottság ülésére a többi bizottság elnökét is meghívtuk, így Kőhidi Tamás  és Dr. Ostorházi László urak is jelen voltak, valamint a Polgármester és Alpolgármester s Jegyző urak is. Tóth Krisztina, a Hivatal Pénzügyi Irodájának vezetője ismertette a 2011. évi költségvetési tervet, melyet hétvége óta – intézményekkel újra egyeztetett – módosítottak, kiadásokat csökkentettek, feladatokat pontosítottak, stb. A ca. 4 órás ülésen minden egyes terület költségeit végignéztünk, ill. meghallgattuk a magyarázatot – mi – mire - miért lett betervezve –, s a kérdésekre adott válaszokat.
Az idő nem volt elég, hogy mindenki elmondja a véleményét és javaslatát , pláne úgy, hogy új számokat és módosításokat kaptunk. Így is sok kérdést tudtunk közösen megbeszélni, véleményt, elveket, elképzeléseket tisztázni. A végén a következő menetrendet fogadtuk el. A jelenlegi anyagot mindenki megkapja, hétvégéig átnézi és a változtatásokat, javaslatokat elküldjük egymásnak, majd  24.-én hétfőn tartunk egy bizottsági ülést, ahol összegezzük és egy végleges előterjesztést készítünk, ami február elején a képviselő-testület elé kerülhet.

 Január 19.

Megkaptuk az új költségvetési számokat. Újra átnézzük, s javaslunk.

Január 20.

Rendkívüli Önkormányzati ülés volt, 16 órakor kezdődött. 5 napirendet tárgyalhat az SzMSz szerint a testület rendkívüli ülésen maximum. Az 5 napirend;
1., Diósd Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2011. évi munkatervéről
(írásban) Előterjesztő: Polgármester
2., Diósd óvodai, iskolai, dolgozói és szociális közétkeztetésre vonatkozó közbeszerzési           eljárásban új döntés meghozataláról. (írásban) Előterjesztő: Polgármester
Meghívott: Dr. Benkó Ádám B & W Consult Kft. közbeszerzési tanácsadó (1088 Budapest, Bródy Sándor utca 30/A.).
ZÁRT ÜLÉS:
Z/1. A Falugazda Kft. ügyvezető igazgatói pályázatának elbírálásáról
(írásban) Előterjesztő: Polgármester
Z/2. A Sportcentrum büfé pályázatának elbírálásáról
(írásban) Előterjesztő: Polgármester
Z/3. Az Önkormányzat mobil telefon flottájával kapcsolatos 2011. évre tervezett intézkedések végrehajtásáról.
(írásban) Előterjesztő: Jegyző
Javasoltam, hogy egy napirendet (elsőt) vegyük le és helyette beszéljünk a falugyűlés témájáról, foglaljon a testület egységes véleményt.  (Falugyűlés január 24. hétfő 17,30 ÁMK tornaterem, Kerox új beruházása a téma). Alakítsunk ki egy közös álláspontot. Nem került a javaslatom elfogadásra, de a testületi után beszéljünk róla - hangzott el a javaslat. Így is volt.
Az első napirenden elég gyorsan túljutottunk. A 14 óra kezdési időpontot visszatettük 16 órára. A munkaterv - ülések napirendjei – a kötelező, ill. előre látott, évente ismétlődő, tervezhető napirendeket tartalmazták, amik mindig kiegészülnek az aktuális témákkal, napirendekkel.
A második napirend az étkeztetési pályázat  (Óvoda-ÁMK) „érvénytelenítését” mondta ki a testület, mivel a nyertes és a második pályázó egymást kétszer feljelentette a közbeszerzési felügyelőségnél, akik mindkét alkalommal helyt adtak a „kifogásoknak”, így a két pályázó pályázatát két határozatban megsemmisítette. Az önkormányzatot meg megbünteti a rossz bírálatért  (2010. nyarán volt a döntés). Mivel a pályázókat kizárta a felügyelet, így a pályázatot újra ki kell írnunk, de változtathatunk a kiíráson. Felmerült a kérdés, látva a költségvetésünket, hogy pluszban az étkeztetéshez mennyivel kell hozzájárulnia az önkormányzatnak, elgondolkodtató egy központi konyha üzemeltetése.
A zárt ülésen elhangzottakról nem számolhatok be, de a határozatok, döntések végeredménye nyilvános.
 A határozatok lényege;
- A Falugazda Kft. ügyvezetői állását újra meghirdetjük.
- A Büfé üzemeltetésére kiírt pályázatban is új eljárást indítunk.
- A telefonflottánál új szabályokat hoztunk.
A napirendek után beszéltünk a Kerox Kft. új beruházásáról, ill. a falugyűléssel kapcsolatban kaptunk információkat és fejtettük ki a véleményünket. A beruházással kapcsolatban a múlt héten ca. 550 tiltakozó aláírást adtak át a Polgármesteri Hivatalban, ill. a Kerox előzetes terveket adott le a Hivatalban, így  ezek alapján kezdeményezte a Polgármester a tájékoztatást lakossági fórum keretében.  A falugyűlésen részt veszünk. Az eddig leírt előírásokat tartjuk mérvadónak, ezek megváltoztatását nem javasoljuk. Nem egyformán látjuk ezt a helyzetet, s nem egyformán értelmezzük. A falugyűlésen, tájékoztatón sok minden kiderülhet, tisztázódhat, ezt remélem.


Január 24.

Pénzügyi bizottsági ülés 14 óra.

A múlt heti ülés után az átdolgozott anyagot a testület tagjai megnézték és a véleményeket összesítettük, s beszéltük meg.
Több dolgot javasoltunk kivenni a költségvetésből melyet nem tartottunk időszerűnek, ill. kisebb költséggel javasoltuk betervezni.
Többek között; - Mikrovoks rendszer kivettük – nem valósítjuk meg.
·         Víziközmű társulat támogatását a tavalyi szint felett kicsivel javasoljuk,
·         Síkosság mentesítés keretét csökkentettük - a számok azt mutatják elég lesz rá kevesebb is,
·         Rendezvényekre szánt éves összeget is 2,5 millió Ft-al javasoltuk csökkenteni, a civil szervezetek támogatását pedig 2 millió Ft-al növelni. Ez vitát váltott ki, végül   azzal a javaslattal állunk elő  Ostorházi László képviselővel / Ő is részt vett az ülésen /, hogy a civil szervezeteket bevonjuk rendezvények bonyolításába, s erre egy 2 millió Ft-os keretet hagyunk, melyre pályázhatnak a civil szervezetek. (Külön van a civil szervezetek éves támogatására 9 millió Ft elkülönítve a költségvetésben.)
·         A képviselői tiszteletdíjak csökkenésére is tettünk javaslatot, de ehhez az SZMSZ-t is módosítani kell, ami után lehet csak. Ezzel kapcsolatban is születet egy javaslat, melyet elő fogunk terjeszteni.
·         A laptop-vásárlás összegét is felére csökkentettük - csak azoknak a képviselőknek veszünk akiknek nincs megfelelő – a megtérülése több költségcsökkentő tényezőből tevődik össze.
·         A Német Kisebbségi Önkormányzat állami támogatása felére csökken az idén, így a tervezett 300 eFt helyett 500 eFt támogatásban javasoljuk részesíteni őket.
·         Még ca. 4-5 millió Ft átcsoportosításra és 2-3 millió Ft kiadáscsökkentésre tettünk javaslatot, de ezeket rendeletben is elő kell készíteni, így azok az áprilisi költségvetésben fognak látszani.
·         A működési költségekre a tavalyi tervezett 35 millió Ft hitel helyett most ca. 25 milliónál állunk , amit le szeretnénk vinni 15-18 millióra, hogy az eladósodás spirálját csökkentsük, ne azért kelljen hitelt felvennünk, mert a előző évi hitelt kell kifizetnünk- ez most sajnos így lesz az idén.
·         A Falugazda Kft. működésével, munkájával kapcsolatban sürgetjük a feladatok kijelölését, megtárgyalását, pontosítását, mit kell elvégezniük ezért a betervezett pénzért – feladat meghatározás alapján lehet a pénzt átadni.
- Az ÁMK és Óvoda tervezett felújítási és karbantartási kiadásainál a 6,5 millió Ft-oskeretből        meg kell oldani;- ÁMK; - penészes osztály rendbetétele, előtető javítás, ereszcsatornák javítása- tornaterem, könyvtár,
- Óvoda; linóleum cserék, előtető-konténer ovi, beázás- B épület, 2 klíma konténer ovi, ablakcserék a  régi-nagy oviban,
- Tervezésre - előkészítésre kell külön keretet biztosítanunk, hogy a kiadásainkat 2012-re tovább tudjuk csökkenteni, korszerűbb pl. fűtéssel –ÁMK, Sportpálya, ill. egyéb kiadások átgondolásával.

Német Kisebbségi Önkormányzati ülés 16 óra

Meghívottként vettem részt az ülésen, ahol a rendezvényekkel, ill. a 2011. évi költségvetéssel kapcsolatban szóltam hozzá.

Falugyűlés 2011.01.24 17,30 ÁMK
Aki a lakossági fórumon volt az tapasztalta azt az aggódást a Kerox beruházással kapcsolatosan ami ott elhangzott a diósdi lakosok részéről, s nem csak azoktól akik közvetlen közelükben laknak a tervezett üzemnek. (Ca. 300-350-en lehettünk.)
 A Kerox részéről egy külsőleg szép 4000 m2-es épületet mutatott be, besüllyesztve félig a földbe, két oldalról a Duna utca és hosszában a lakóépületek felé egy 5-8 m-es zöldsáv kiépítésével. A Tisza utcai fronton látni teljesen az épületet és a közlekedés – gépkocsi mozgás is ezen az oldalon bonyolódna. Ez mind szép és jó, ha a terveken nem állna, hogy az épület több mint felében műanyag fröccsöntés van betervezve - mondták többen.
A cég részéről az Ügyvezető úr dokumentumokkal alátámasztva próbálta a műanyag fröccsöntés egészségre ható hatását azzal igazolni, hogy a gyárban mért határértékek alatt van a szennyezettség.
 Az elején és közben is felmerült a terület besorolása, hogy lehet-e GKSZ1 besorolású övezetben ilyen tevékenységet végezni vagy sem. Azt állították, hogy lehet, az előírások ezt nem tiltják.
 Diósd Község Önkormányzat HÉSZ rendeletéből / Helyi Építési Szabályzat/

Gksz-1 jelű építési övezet

Kereskedelmi, szolgáltató gazdasági terület
44. §

Az építési övezet jele: Gksz-1
SZ
40
30

5,0
700
1,0

1.      Az építési övezetben elhelyezhető mindenfajta, nem jelentős zavaró hatású gazdasági tevékenységi célú épület, a gazdasági tevékenységi célú épületen belül a tulajdonos, a használó és a személyzet számára szolgáló lakások, igazgatási és egyéb irodaépület, üzemanyagtöltő, sportépítmény, valamint az OTÉK 31. § (2) bekezdésében előírtak figyelembevételével kivételesen elhelyezhető egyéb közösségi szórakoztató épület.
2.      Az építési övezet építési telkeire és azok építési használatára vonatkozó előírásai a következők:
Kialakítható legkisebb telekterület: 700 m2
Beépítési mód szabadonálló
Megengedett legnagyobb beépítettség: 40 %
Megengedett legnagyobb építménymagasság: 5,0 m
Kialakítandó legkisebb zöldfelületi arány: 30 %

A Kerox - elmondásuk alapján – 3 műszakos üzemelést akar megvalósítani, ez szerintük, s jogszabályokra hivatkozva gazdasági tevékenységnek számít nem iparinak. Mert ez az egyik kulcsszó, ipari tevékenységnek tartunk-e egy 3 műszakos tevékenységet folytató munkát vagy nem. A gazdasági tevékenység mögé téve ezt a tevékenységet. Ha a testület úgy értelmezi, hogy nem fér bele ebbe a tevékenységbe a műanyag fröccsöntés és a 3 műszakos munka, akkor…
Erre hivatkozva hangzott el a cég Ügyvezetője részéről, hogy fizesse ki az önkormányzat – állítólag 200 millió Ft – s itt sem vannak.
 A több órás vita során elhangzott, hogy továbbra is a diósdiak vágya egy élhető községben élni, védeni az egészségüket, azt a kevés zöld területet ami egyre csökken. Az aggódás és félelem az üzem és technológiájával szemben nem oszlott szét, bizonyosságot szeretne tudni mindenki.
Többen kitértek a megnövekvő közlekedésre, zajra ami majd az üzemből jöhet, ill. okoz.
Ezzel kapcsolatban is elhangzottak az ügyvezető részéről válaszok: kevés gépjármű forgalom, csak nappal, éjszaka csak 10 ember dolgozik, s a zaj is a megengedett 50 decibel alatt vagy környékén lesz.
A vélemények tükrében a szakhatósági engedélyekre ledegradált építkezéssel szemben a lakosok
nem látják, hogy a képviselő testület ki mellett van. A Polgármester részéről elhangzott az a 120-130 millió Ft-os iparűzési adó kiesés, mely megviselné a község költségvetését, és ezért a lakosoknak a saját zsebükbe kellene nyúlni, ha ettől a bevételtől elesik az önkormányzat. (2011. évi költségvetés 1 390 millió Ft körül lesz, melynek 10 %-át tenné ki a Kerox által fizetendő iparűzési adóbevétel)
 A beruházás mellett is elhangzottak a jelenlévők közül támogató hozzászólások, munkahelyet ad, iparűzési adót fizet, nem káros az egészségre, melyet az ÁNTSZ felügyelő orvosa is megerősített.
 Mindezeket egybevetve a falugyűlés befejeződött 22 óra felé, de nem zárult le.
 Véleményem az, hogy a képviselő-testületnek a lakosok érdekét kell néznie, mely többféle ebben az esetben is, de az egészséget szerintem pénzben nem lehet megváltani, mérni, vagy ledegradálni.

Akik itt élünk, akár tetszik akár nem, közös a sorsunk…aki azt hiszi, hogy ez nem az ő problémája, nem érinti, s amikor őt érinti majd egy következő és várja, hogy mások is átérezzék az ő gondját, akkor fogja majd megtudni, hogy mi az, ha közömbösek vagyunk a másik – mások problémájához.

Épp ezért a képviselő- testületnek – ha nincs is ebbe tényleges beleszólása – a jogszabályok szerint akkor is véleményt kell alkotnia, és segítenie a megoldást a kompromisszumok árán is.




Február 07. hétfő

15,50  Pályázatbontás,
A bizottsági elnökök, Polgármester és Jegyző úr jelenlétében a Sportbüfével kapcsolatban volt pályázatbontás. Mivel két fordulósra írtuk ki, ezért a javaslat az volt, hogy a beérkezett ajánlatokat ne bontsuk most fel, hanem a második fordulónál a pályázók jelenlétében. Meghívásos pályázatot írtunk ki rá, 5 pályázó adta be az ajánlatát.

16 óra Pénzügyi Bizottsági ülés,

Mind az 5 bizottsági tag jelen volt. A költségvetési pontra meghívott volt  a könyvvizsgáló Szita úr, és a belső ellenőr. A javaslatainkat a Pénzügyi Osztály beépítette a költségvetésbe, így a működési hitelt le tudtuk 25 millió Ft-ra faragni a 35 millió felettiről. A csatornaprogramra- ha beindul  - várhatóan hitelt kell felvenni a finanszírozáshoz, mert előre kell finanszíroznunk. A költségvetés feszes – ahogy a könyvvizsgáló is megfogalmazta – de tartható. Még szó volt a költségek csökkentéséről pl. : laptopok vásárlására szánt összeget benne hagytuk, de a megvizsgáljuk a  hatékonyság ill. spórolás arányban van-e, csak ezután használjuk fel, vagy átcsoportosítjuk.
Javaslatom volt, hogy a képviselői tiszteletdíjakat a 25%-ával csökkentsük, vagy  közösen határozzunk közösségi célok kiadásainak fedezésére, lehetne ez – pályázatra szánt pénz, valamely felújításra adni, pl. kazáncsere/ hangzott el / de civil program támogatása stb. nem kapott megfelelő támogatottságot – mert elhangzott, hogy a képviselők így is a díjukból segítik az adott civil szervezeteket, hadd döntsék el maguk kinek adják.  Javaslatunk volt még, melyet a jegyző Úr sürgősségivel előterjeszt majd – a főépítészi feladatkör állandó megbízását alkalmira változtatni, ez 2,7 millióba kerül évente. Megszavaztuk. A Falugazdával kapcsolatban a feladataik meghatározása a 23 napirendnél volt előterjesztve- amiknek az elvégzésérért kapják a bér és működési – költségkeretet, melyről folyamatosan elszámolnak a Hivatal ill. testület felé. Pár pontosítás volt még, melyek után elfogadásra ajánljuk a testületnek.

A két ülés közötti eseményekkel kapcsolatban Madarász Úr jegyezte meg, hogy a disznóvágáson Dúrai Úr is jelen volt- s nincs megemlítve.

A lejárt határidejű határozatok között a Vízközmű épületének a központi fűtés kiépítésének határozatának meghosszabbítását kérték, mivel nem lett még megcsinálva, s a fűtési szezonban nem tudják. A véleményünk az volt, hogy a meghosszabbítást nem javasoljuk. Ha eddig nem kellett megcsinálni, akkor a fűtési szezon után sem kell, amúgy – tavalyi döntés tavaly kellett volna elvégezni – erre idei költségvetésbe nem terveztük . Viszont az üzembiztonságot meg kell vizsgálni ill. fenntartani. A Víziközművel amúgy is le akarunk ülni beszélni, erről is beszélni fogunk.

HÉSZ- Helyi Építési Szabályzat. Újra testület előtt van, mert a novemberi javaslatot a főépítész egy pontban javasolta módosítani. Felmerül a kérdés, akkor miért nem pontosították ezt novemberben.
A GKSZ1 övezetnél mi akkor is azt mondtuk, hogy a 40-ről 50%-ra emelni a beépítettséget – csak a Csapágy és Homokbánya közötti GKSZ1-re tudjuk elfogadni, nem az egészre, beleértve a Tisza- Duna-Petőfi utca között lévő területet.  A javaslatunk most is az volt -  nevezzük át a Homokbánya Csapágygyár közöttit GKSZ2-es övezetnek, így a GKSZ1-ek maradnak. A másik a sok lakóövezeti kisci változtatás 600-ról 620 m2-re, vagy 700-ról 730m2-re , telekfront 14-ről 16-ra stb. sok lakost érinthet, minek kell? Megbíztuk Jegyző Urat- mivel a főépítész nem jött el – hogy tisztázza.

Intézményi étkezési díjakat elfogadtuk, s a az önkormányzati lakások új bérleti díjait is.



A civil szervezeteknél a pályázási lehetőségek szűkülése miatt, javasoltuk, hogy a 2 kötelező másik pályázást ne kelljen, viszont akik az önkormányzattól kapott pénzekkel nem tud elszámolni, az a következő évben ne kapjon támogatást.

A szilárd hulladékra kiírt pályázati anyagot nem kaptuk meg, így nem döntöttünk ebben.

Mikszáth K. utcával kapcsolatban / Röviden: a Mikszáth utca fele az ott lakók tulajdona, s ennek a rendezését kérik, úgy, hogy az önkormányzat vegye meg tőlük./ -   a lakosokat képviselő ügyvédnő is jelen volt. Az egyeztetés vége az lett, hogy ezt az utca lakosai és az önkormányzat részéről a Polgármester úr egyeztessen a területük megvételéről.

A Hunyadi utca 3 – panelprogramjának pályázati szándékát támogatjuk.

Pince csere ill. bérleti kérelmeket támogattuk. Önkormányzati út eladását nem, Budavidéki Rt kérelmét igen.

Az Érdi TV ajánlatát a 3,6 millió Ft-os évi – heti fél óra Diósdi műsorról – nem támogattuk, de további tárgyalást javasoltunk.

Közlekedés Biztonsági pályázatnak csak az egyik variációját a Csapgygár - Balatoni úti kereszteződés  ’ledes megvilágítását’.

A Polgármesteri Hivatal teljesítménycéljait ill. a éves rendezvénytervet elfogadtuk.

Falugazda  2010 III. negyedéves  beszámolóját kiegészítették, elfogadtuk a tájékoztatót.
A Falugazda  új szerződének módosításánál élénk vita volt  a feladatokkal kapcsolatban.  Nagy István javasolta és érvelt a mellett, hogy a feladatok mérésére, elvégzésére legyen a szerződés mellé téve egy rezsióradíj táblázat, hogy a munkákat be lehessen költségelni, hogy meg tudjuk majd állapítani, hogy a Falugazda milyen értékű munkát végez. A rezsióradíjakra vannak szakmai szervezetek által megállapított díjtáblázat, ezt kell összerakni. Ezt Nagy István vállalta Bogár Róbert segítségével. Elfogadtuk.

Több napirend nem olt , 20 óra után fejeztük be a bizottságit.

Február  10

Önkormányzati ülés

A 22 napirendből 28 lett hétfő óta, amit szerda délben kaptunk meg sürgősségi felirattal.
Találgatásra adott okot az is, hogy a diósdi honlapon félreérthető megjegyzések voltak egy darabig.
Ennek is köszönhetően sokan vettek részt a lakosok közül az önkormányzati ülésen.

Az első napirend a 2011 évi költségvetés volt, melynél a vélemények ütköztek a Fidesz –KDMP frakció és  a Pénzügyi bizottság , Pénzügyi Osztály ill. könyvvizsgálói jelentéssel. A PB javaslata, hogy fogadjuk el így s a további költségcsökkentéseket, ami sikerül, majd a első negyedévnél korrigáljuk. Az ’ellenzéki ’ frakciónak / azért teszem idézőjelbe, mert maguk nevezték így magukat, holott ez a szavazások során többször nem igazolódik be – ilyen alapon én is nevezhetném egymagam ’ellenzéknek’ mivel több döntés ellen szavaztam / több kérdése volt és szempontja a költségvetéssel kapcsolatban.
Elmondtam, hogy  a PB   a novemberben elkészített költségvetési koncepció alapján  decemberben és januárban, először az ÁMK-nál 2-3 alkalommal, majd az Óvodánál  s Hivatalnál vizsgálta a kiadásokat, a szükséges idei felújításokat, javításokat, megnéztük mely kiadásoknál lehet szűkíteni a keretet úgy, hogy a működést  legalább az adott színvonalon megtartsuk és a szükséges javításokat elvégzésre kerüljenek. Már leírtam, hogy így a tavalyi 40-45 millió működési finanszírozás helyett most 25 milliónál állunk, úgy hogy  a tavalyi 79 millió rövidlejáratú hitelt és a beruházási hitelek ez évi ca. 42 millió Ft-os kamatát is ki tudjuk fizetni. Javaslatom, hogy  a képviselői tiszteletdíjunk bruttó 25%-át közösen egy kalapba tegyük be és valamely kiadás finanszírozására fordítsuk, nem talált támogatást – pedig elhangzott képezzünk pályázati alapot, vegyük meg a mikrovoks rendszert, ezeket lehetett volna ebből a pénzből !. több pénzt a civileknek –elhangzott. A tavalyi 8 millió Ft helyett 9 millió Ft áll most rendelkezésre, s képeztünk egy 2 millió Ft-os alapot a rendezvényi költségeknél, melyre a civil szervezeteink pályázhatnak- jelentkezhetnek a helyi rendezvények lebonyolítására, megszervezésére stb. – színesítve és bekapcsolva Őket a helyi rendezvényekbe.
A két órás vita alapján a Polgármester Úr javaslata lapján elfogadtuk a költségvetést úgy, hogy  a felvetett és hiányolt elemeket a következő első módosításig beépítjük ill. figyelembe vesszük.

A két ülés közötti események beszámolójánál a Falugyűléssel kapcsolatos téma a Kerox beruházásról szólt a Polgármester. Elmondta, hogy a falugyűlésen érzékelte a lakosok aggodalmát a beruházással kapcsolatosan, s ezt követően újra megpróbált a Csapágygyár török tulajdonosaival tárgyalni. Volt egy képviselői bejárás a Keroxban, melyen a gyárvezetés a beruházást meg akarja csinálni, kompromisszumot is el tud fogadni, de már új helyet is nézett. Polgármester úr  február második felében fog a török tulajdonossal találkozni a Kerox vezetéssel, nehéz és bonyolult a kérdés, cseréről is beszéltek, de ez, amíg nincs  megegyezés addig nem biztos semmi.
A magam és a testület részéről elhangzott a tárgyalások támogatása, még ha a önkormányzatnak ezért némi áldozatot is kell hozni. Amennyiben nem, akkor elkerülhetetlen a hatástanulmányok- környezetvédelmi – független szakértőkkel / erre utaltak a Kerox cégnél is, környezetvédelmi őröket alkalmaznak nyugaton beruházásokkor /.

A lejárt határidejű napirendeknél  dr Ostorházi úr felvetet az ÁMK igazgatójának telefonköltségével kapcsolatos határozatot, melynél úgy döntöttünk, hogy zárt ülésen beszéljük meg. Zárt ülés anyag volt még a Sportbüfé pályázat eredményével kapcsolatos döntés, s a főépítésszel kapcsolatosan is a napirendet betettük a zárt ülésbe. Ezekről a határozat nyilvános.


A HÉSz-nél vita támadt , nem tudtuk tisztázni a dolgokat , vissza adtuk a következő ülésre hozza vissza.

Az étkezési térítéseknél az ’ellenzék’ nem értette meg először miről is van szó, a módosításnál, s én elragadtattam magam a kormány határozatának az ismertetésénél, mely miatt később elnézést kértem a frakciótól. Elfogadták.

Az önkormányzati lakások díjának csökkentésénél - / 2009-ben 6-szorosára emelt díj nem volt törvényes, s most csökkentenünk kellett, másodszor azok akik lakják, nem tudták fizetni a lakbért, segélyt kértek hozzá / Melyik jobb , magas lakbér és szociálisan segélyt kér és kap- jogosult rá, vagy egy alacsonyabb lakbér , amit még ki tud fizetni, s nem kell nekünk segélyt adnunk- erre is !?
Mi emellett döntöttünk.

Több napirend – ahogy leírtam a PB ülésének javaslatát fogadták el.

Ami inkább érdekes; Az Önkormányzat rendezvényeinél  3 javaslat volt az ’ellenzék’ részéről melynél én maradtam ’ellenzékben’ .  Az újévi koccintással  egyet tudtam érteni – szilveszteri buli – bár erre nem terveztünk be pénzt. Trianon napjának új elnevezése - központi  változtatás alapján – természetes. De május 1  új nevet kapott – nálunk nem az Európai csatlakozás napját, nem a munka ünnepét, s mostanában a civilek napját fogjuk ünnepelni, hanem ….. nem tudtam megjegyezni - de mindenki rajtam kívül megszavazta. Ki van ellenzékben? – felmerül bennem a kérdés néha…

Falugazdával kapcsolatban is ugyan az a helyzet volt, a PB javasolta, hogy a teljesítmény, a munka mérhetősége és beköltségelése véget legyen egy rezsióradíj táblázat, amely alapján kiszámítható, hogy mennyi munkát végeztek - akár kis csip-csup dolgok, vagy rét , ároktisztítás, rendezés, színpadépítés, takarítás, vagy bármely munka végzése is volt - , az milyen értéknek felel meg. Ezzel lehet igazolni, hogy ’megérik a pénzüket’.  A több észrevétel és módosítás közben  elveszett ez a javaslat , mert amit megszavaztunk ’ hirtelen’ – abban nem volt benne – csak az alapbeterjesztés.
Újra be fogom terjeszteni.

A plusz napirendek között volt csatorna pályázathoz kapcsolódó  / Local Agenda 21 / Diósd Község fenntarthatóság elve, programja. Mivel 64 oldalas tanulmányról van szó, mely nagyon sok területet és feladatot, ajánlást tartalmaz a fenntartható életkörnyezetünkkel kapcsolatosan  - rákérdeztem, mert szerda este átolvastam – a környezetünk tudatos védelméről, életvitelünk tudatos – jövő nemzedékeinek – formálásáról, hogy  ne rontsuk inkább óvjuk lakóterünket a jövő – gyerekeink számára- zöldönkormányzattól a környezetünk – társadalom- gazdaság harmóniájának megteremtésére stb. hogyan akarjuk ezt végrehajtani?  Mivel ’részletes’ tanulmányozására nem volt ideje senkinek, s ez ügyben egy intézkedési terv kidolgozását határoztuk el, erre az anyagra újra visszatérünk.

A zárt üléssel fejeztük be 10 óra előtt az önkormányzati ülést.
Február vége - március  eleje

Az elmúlt 2  hétben önkormányzati ülés nem volt.

Egyeztetések voltak a Tavaszköszöntővel kapcsolatban, a reggeli futóversenyt és a borverseny lebonyolításának előszervezését vállaltam el.

A költségvetésbe betervezett javításokat végezte el a Falugazda ;
-  Iskolai szünetben  a penészes falú osztálynál a penészes rész, falborítás eltávolítása, új vakolat   
   stb.   Diósdi vállalkozóktól kértek be ajánlatot - s a legjobb ajánlatot adó végezte el a munkát.
-          Saját erőből elvégezték a ’legó ovi’ bejáratánál egy előtető felrakását, eddig nem volt. Jelezték a z új ovinál, hogy lemaradt a bejárat és a úttest közötti korlát, hogy ha kifutnak a gyerekek az oviból ne tudjanak az úttestre futni – ezt hamarosan elvégzik.

Levelet kaptunk a Tátika utcaiaktól, hogy kérik az utcájuk javítását, a közlekedés nehéz.
A költségvetésben útjavításokra kátyúzásra beterveztünk 6 millió Ft-ot. Az utcát  megnézzük, és szakember javaslata alapján  döntünk majd a felújításról.

Febr.11-13 között 27 lengyel ifi focista látogatott Diósdra a partnertelepülésünkről, Chisenovból.
A lengyel önkormányzat erősíteni szeretné a kulturális, sport kapcsolatokat, s már ennek jegyében voltak itt nálunk villámlátogatáson. A Sportközpontban aludtak matracokon, ott volt az étkezés is.
Péntek estefelé érkeztek és vasárnap délelőtt indultak vissza. Szombaton egy félnapos Bp-i városnézés, majd délután focimeccs  a DTC ifivel, majd kis falujárás volt a program.


2011-03-17 rendkívüli Önkormányzati ülés

3 napirend volt, mégis 2 órát tartott.

Az első napirendnél Diósd név használatát kérte az új diósdi Polgárőr Egylet akik nemrég alakultak.
A Fidesz –KDNP részéről fenntartásaikat  fogalmazta meg Dizseri Úr, s beszámolót, igazolást kért a tevékenységükről stb. s majd utána kapják meg  A DIÓSD  név használatát. Elhangzott minek még egy Polgárőr egyesület mikor az érdiek elvégzik a munkát, biztos támogatást is fognak kérni…. A többségi véleményünk az lett, hogy adjuk meg  a bizalmat annak a 20-23 diósdinak, akik önként bevállalják a polgárőrséggel járó feladatokat. Ha nem lesnek méltók rá akkor visszavonjuk. Van rá példa, hogy egy-egy civil szervezet nem érdemli meg a Diósd név nevet, ezekkel kapcsolatban vizsgálat indul.

A második napirend levételét kérte Ostorházi Úr, mely nem történt meg. A Tavaszköszöntőn árusító árusok – népművészeti, étel-ital, édesség, fagyi, kürtöskalács, kézműves, szeszes, büfé, stb. területfoglalási díjának a megállapítása volt az előterjesztés. A Pénzügyi osztály kimutatta, hogy tavaly 340 eFt jött be a petákos rendszerből. A petákos rendszer nem tartotta jónak és szabályosnak  a Hivatal, visszaélések is voltak az árusok részéről, azaz nem petákot fogadtak el, hanem Ft-ot is, így a 20%-os önkormányzati részt, amit a peták visszaváltásakor / Ft-ra  / kikerülték. Kiszámolta  Hivatal s  Kőhidi Úr, hogy nem magas  területfoglalási díjakkal több bevételünk lehet 20-30%-al mint a petákos elszámolással. Fix díjakat befizetik, Ft-al vásárolhat mindenki, nincs sorban állás petákbeváltásra, átszámolásra, tisztább és egyszerűbb a dolog. Ezt az javaslatot a Fidesz-KDNP frakció nem akceptálta, s  a szavazáson nem vett részt, kivonult. A díjakat megállapítottuk, a tanulságot a rendezvény után levonjuk.

A harmadik napirend zárt ülés volt. Az Ifjú Forrás Néptánc csoport támogatási kérelmét bíráltunk el,  melyet mindenki támogatott, csak a javasolt összegben volt eltérés. A zárt ülést, amiatt volt, mert személyek – gyerekek voltak megnevezve, kiknek az utazásához kértek támogatást. Mivel a tánccsoport többször fellép a diósdi rendezvényeken ingyen, ezért  támogattuk  a kérelműket.

2011-Február 24.
Önkormányzati ülés, 16 óra.

8-an voltunk jelen, Madarász Arnold képviselő hiányzott.
Napirend előtt Polgármester úr, szóvá tette a Diósdhéj újságban megjelent 2 képviselői cikk tartalmát, egyet nem értését nyilvánította ki, s a tartalma miatt akár jogi lépéseket is megfontol.
Vitát nem nyitott e felett.
Napirend előtt szóvá tettem, hogy a szociális támogatásokról – amit a Közösségi Bizottság, ill. polgármesteri hatáskörben az Igazgatási Iroda javaslatára fizet ki – nem kapunk tájékoztatást, jól lehet ezt régebben mindig megkapta a képviselő-testület. A hivatal el fogja készíteni a tájékoztatót.
 Egy plusz pontot vettünk fel, az  óvodai férőhelyek ügyét.
 Az első napirend a két ülés közötti eseményekről szólt. A polgármester úr beszámolt, hogy február 23-án tárgyaltak a Csapágy egyik török tulajdonosával, melyen a Kerox vezetői és tulajdonosa, az önkormányzat részéről a polgármester, alpolgármester, jegyző, valamint a Csapágygyár részéről 4 fő vett részt.
A török tulajdonos meghallgatta a Kerox és Önkormányzat részéről a kérést és szándékot. A Csapágygyár területén belüli eladásról beszéltek, a Kerox kifejtette vásárlási szándékát. A török tulajdonos tájékoztatta a jelenlévőket, hogy a többi tulajdonossal március 3-án találkozik és beszéli meg az eladási szándékot. Ezt követően értesítik az önkormányzatot.
A lejárt határidejű határozatokat elfogadtuk, majd a Német Kisebbségi Önkormányzattal kötendő szerződéssel kapcsolatos javaslatot értelmeztük, s fogadtuk el. 
Az új érdi rendőrkapitány kinevezését elfogadtuk, s tájékoztatóját meghallgattuk. A rendőrségi gépkocsi cserével kapcsolatosan Polgármester úr részéről tett javaslatot fogadtuk el, miszerint járjuk még körbe, kérjünk még be ajánlatokat, hogy legyen egy pénzügyi összehasonlítás, s majd az áprilisi ülésre visszahozzák a javaslatot.
A civilszervezetek elszámolásának belső ellenőri jelentését elfogadtuk azzal, hogy a jövőben a leadott számlákat le kell pecsételni, - másra történő felhasználás így nem lehetséges – valamint, akik nem tudnak elszámolni a támogatással, úgy a következő évben nem kapnak támogatást.
A HÉSZ módosításánál megint több vélemény és észrevétel hangzott el. Jó lenne egységesíteni, nem toldozni –foltozni a HÉSZ-t, s már az új változtatásokat az előző ülésen elfogadott Local Agenda 21, fenntartható fejlődés-környezetvédelem irányelvek szerint nézni. Csak a szükséges és égető módosításokat fogadtuk el. (Két változtatást.)
 A magánutak átadásával kapcsolatban  döntést nem hoztunk, a Hivatalnak és magántulajdonosok, valamint az  önkormányzat közötti megállapodást kell előbb megfogalmazni, mj utána döntünk.
 A közfoglalkoztatási pályázaton való indulást elfogadtuk.
 Az ifj. gróf Andrássy Gyula Alapítvány kérelmét támogatta testület többsége 40.000 Ft-al.

 A Tavaszköszöntő programjával kapcsolatban állást foglaltunk. Főszervező Kőhidi Tamás képviselő, a Közösségi Bizottság elnöke. Meghatároztuk az árusok díjait. A külső segítséget pl. Hisnyai H. Béla úrtól is szívesen fogadják a szervezők. A program kialakítása még nem végleges, de fő részeit elfogadtuk. A Pénzügyi Bizottsággal szemben  döntött a testület arról, hogy legyen Ismerős  arcok koncert. A fellépő  díja ca. 500 eFt,  e miatti fény és hangtechnika  – mivel este lesz –   így többe kerül. / hangtechnika – fény - tető egész napra  500 - 600 eFt  / Mi szerettünk volna spórolni, talán így is jól sikerülhetett volna a Tavaszköszöntő ha 19,30-kor vége lett volna. Remélem más rendezvénynél is pl. Gyermeknap gondolnak majd rá.
Itt van a következő szükséges kiadási tétel, melynek nem látjuk még a végleges költségét, amire jelenleg már nem futja a büdzséből, de kell rá pénz előteremtenünk;
 Az óvodai férőhelyek bővítésével kapcsolatban az Óvodaszék kérése lett előterjesztve, mely nyitott kapukat dönget, mivel ezzel a problémával mind Polgármester úr, mind a Pénzügyi Bizottság már januári ülésén feladatként határozta meg azt, hogy az óvodai férőhelyeket 2 csoporttal bővíteni kell, hogy az idén jelentkezőket fel tudja venni az Óvoda. Nagyon nehéz a helyzet, hisz pénzünk nincs rá, a tervezésre tartalékoltunk, azt is már működési hitelből.
A lehetőségeket sorra veszi a Hivatal – ebben maradtunk – s a márciusi ülésre terjeszti be.
Az új óvodához vagy belső átalakításokhoz,  amik számba jönnek, az ÁTI , az óvodapályázat állami kezelőjének az engedélye kell először, utána a szakhatósági engedélyek, s csak utána változtathatunk. Pályázati forrásokat is meg kell nézni, – de ez nem megy egyik hónapról a másikra – viszont az idő sürget, mindenki tudja. 
A zárt ülésekről – határozatok ismertetve lesznek.

Március 20 - 25.
 Kőhidi Tamás bizottsági elnök vezetésével és a rendezvény bonyolításában résztvevőkkel megbeszélés volt a Tavaszköszöntő  részleteiről Polgármester úrnál.
Egy bejárást fogunk tartani, kijelölve a helyeket – árusok, színpad, büfék, stb.

A Tátika utcát néztük meg Nagy Istvánnal, s levelet írtam a képviseletükben jelentkező Weisz úrnak. ;
 Az utcában nincs vízelvezetés, hiányoznak az árkok, minden telek előtt az úttest és  a kerítés közötti terület magasabban van, mint az úttest, így a csapadékvíz az úttestre folyik, s  a talajba szivárog el, elfolyása nincs. Az utca közepén van a legmélyebb terület, ahol a víz összegyűlhet esőzés idején, ezen a területen vannak a kátyúknak a 75%-a. Az úttest apró kaviccsal - murvával terített.
 A kátyúk feltöltésével, megszüntetésével, a lakók panasza nem fog megszűnni, mivel járda sincs semelyik oldalon, így az úttesten kell gyalog, babakocsival közlekedniük.
 A vízelvezetés megoldásával érhető el, hogy az úttest javítás után elfogadható állapotba kerüljön, de a vízelvezető árok helyét és lejtését ki kell mérni, meg kell tervezni. Kérdés az, hogy a tulajdonosok akarják-e az árok kialakítását, mert a kocsik beállása végett hidakat kell kialakítani házanként. Amennyiben a csatornázás kivitelezése belátható időn belül megindul célszerű azt megvárni és az útépítéssel együtt megvalósítani a vízelvezető árkot.
A Hivatalban szorgalmazni fogom a kátyúzás mielőbbi elvégzését.


A héten Jegyző úrnak az alábbi levelet írtam több témában;
"Tisztelt Jegyző úr!
A következő témákat, feladatokat szeretném felvetni és intézkedés előkészítését kérni.
1.,     Előterjesztést szeretnék benyújtani a 2 óvodai csoport első kialakítás tervezésének megindításához, valamint az ÁMK fűtéskorszerűsítésének első lépéseként a kazán korszerűsítés tervezésének a megrendelésére.2. ÁMK bádogos – munkák,
2        A pénzügyi keretből terveztük a tornaterem- csatornarészek javítását és a bejárat fölötti tető beázás megszüntetését, árajánlatok kérése, - 3 bádogos van Diósdon. (Bogár Robival már beszéltem ez ügyben).
3        Sporttelep – Polgármester úr azt mondta, hogy a Sportpálya – Óvoda felőli elejét rendes kerítéssel látjuk el, + kapu - erre szintén árajánlatokat kellene bekérni, a többi kerítésrészhez csak az anyagot kell megvenni, s a kivitelezést Habos Gábor megszervezi.
4        Tátika utcát megnéztük, - kisebb javítás kell – nincs árok, nincs vízelfolyás, az ott lakókkal egyeztetni kellene - mit akarnak, mit vállalnak be.
Kérések:

·         BKV –val kötött szerződést szeretném elkérni - megnézni
·         Csatorna projekt – diósdi - hogy áll, milyen fázisban van - kitől lehetne ezt megtudni?
·         Pályázati lehetőségek – minden érdekel, amire az Önkormányzatoknak lehet pályázni - az sem baj, ha egy listát kapunk, vagy az összeset,
·         a Tavaszköszöntő pénzügyi állásáról tájékoztató kérése - ezt a Kőhidi Tamás ígérte, hogy megkapjuk."
Jegyző Úr válasza: Az óvodai csoportok bővítéséről már készítenek anyagot, nem kell nekem. A kazánház-fűtés korszerűsítést bevisszük a testületi ülésre, a többi témában intézkedik.





Március  20.  megbeszélés a Tavaszköszöntőről. Kőhidi Úr vezetésével és a rendezvény bonyolításában  résztvevőkkel megbeszélés volt a rendezvény részleteiről Polgármester Úrnál.
Egy bejárást fogunk tartani, kijelölve a  helyeket – árusok, színpad, büfék, stb.

A Tátika utcát néztük meg Nagy Istvánnal, s levelet írtam a képviseletükben jelentkező Weisz Úrnak. A következőt:

 a Tátika utcát megnéztük, mellékelek pár fotót Önnek.

Az utcában nincs vízelevezetés, hiányoznak az árkok, minden telek előtt az úttest és  a kerítés közötti terület magasabban van, mint az úttest, így a csapadékvíz az úttesre folyik, s  a talajba szivárog el, elfolyása nincs. Az utca közepén van a legmélyebb terület, ahol a víz összegyűlhet esőzés idején, ezen a területen vannak a kátyúknak a 75%-a. Az úttest apro kavicscsal - murvával terített.

A kátyúk feltöltésével, megszüntetésével, az Ön, Önök panasza nem fog megszűnni, mivel járda sincs semelyik oldalon, így az úttesten kell gyalog, babakocsival közlekedniük.

A vízelvezetés megoldásával érhető el, hogy az úttest javítás után elfogadható állapotban maradjon, de a vízelvezető árok helyét és lejtését ki kell mérni, meg kell tervezni. Kérdés az, hogy a tulajdonosok akarják-e az árok kialakítását, mert kocsik beállása véget hidakat kell kialakítani házanként. Amennyiben a csatornázás kivitelezése belátható időn belül megindul célszerű azt megvárni és az útépítéssel együtt megvalósítani a vízelvezető árkot.
A Hivatalban szorgalmazni fogom a kátyúzás mielőbbi elvégzését.
Sajnálom, hogy nem tudom most jelentősebb előrelépésről tájékoztatni, további szép napot kívánok.
 Tisztelettel Bogó László


A héten  Jegyző úrnak írtam több témában;

Tisztelt jegyző Úr,

  A következő témákat, feladatokat szeretném felvetni és intézkedést előkészítését kérni.

1., Előterjesztést  szeretnék benyújtani az  a 2 óvodai csoport első kialakítás tervezésének megindításához, valamint az ÁMK fűtéskorszerűsítésének , első lépéseként a kazán korszerűsítés  tervezésének a megrendelésére.

2. ÁMK bádogos – munkák,
                     1., a pénzügyi keretből terveztük a tornaterem- csatornarészek javítását, beázás
Megszüntetése,
                      2.,a bejárat- tető beázására- ajánlatok megkérése, - 3 bádogos van Diósdon,
Bogár Robival  már beszéltem ez ügyben,

3., Sporttelep – Polgármester Úr azt mondta, hogy a Sportpálya – Óvoda felőli elejét rendes kerítéssel látjuk el, + kapu - erre ajánlatokat kéne bekérni,
    - a többi kerítés részhez csak az anyagot kell megvenni, s a többit a DTC ill. Habos Gábor megszervezi.

4., Tátika utcát megnéztük, - kisebb javítás kell – nincs árok ,nincs vízelfolyás, az ott lakokkal beszélni kéne- mit akarnak, mit vállalnak be.

Kérések:

-          BKV –val kötött szerződést szeretném elkérni- megnézni
-          Csatorna projekt – Diósdi  - hogy áll, milyen fázisban van- kitől lehetne ezt megtudni?
-          Pályázati lehetőségek – minden érdekel amire Önkormányzatoknak lehet pályázni- az sem baj, ha egy listát kapunk, vagy az összeset,
       -  a Tavaszköszöntő pénzügyi állásáról tájékoztató kérése - ezt  a Kőhidi Úr  ígérte, tudja.

Köszönettel,
Bogó László

Ha gondolod szóljál, akár személyesen megbeszélni a Gézával is.


Az óvodai csoportok bővítéséről már készítenek anyagot, nem kell nekem. A kazánház-fűtés korszerűsítést bevisszük a testületire, A többi témában intézkedik.



Március 28. Pénzügyi Bizottsági ülést 16 órakor tartottuk, ami 21 óráig tartott.

 A 35 napirendek közül  nem mindet tárgyaltuk, csak ami minket is érintett ill. állást kellett foglalni.

Elsőnek a 2010 évi költségvetés utolsó módosítást  kellett elfogadnunk, azaz amivel zártuk az évet. Mivel ezeket az adatokat   - 167 millió Ft beruházási és működési hitel felvétel volt – tudtuk, s a zárszámadáskor, áprilisi ülésen részletes  elemzést kapunk, elfogadtuk, tudomásul vettük.

Mivel a Intézmények vezetői jelen voltak, így előrevettük a intézményi dolgozók kafatéria bérkiegészítését. Az ezzel kapcsolatos módosítást, melyet a Pénzügyi osztályvezető javasolt, az intézményvezetők elfogadtak. A betervezett kiadást megtartottuk, de egy jobb variációval többet kapnak kézhez a dolgozók, pedagógusok, óvónők, s kevés jutalom keret is képződik.

Az új óvodai 2 csoport részére kialakítandó terveket ismertette a Jegyző Úr. Amikor januárban bejártuk a z óvodai részeket, már akkor felvetette az Óvoda vezető Mihályné Zsuzsa, hogy őszre szükséges lesz 2 új csoportnak helyet csinálnunk. A több variáció és egyeztetés alapján – ÁNTSZ, NFÚ és Váti véleményét – szóbeli engedélyét tudva – kerülhet sor a terveztetésre és nyáron a kivitelezésre. Megszavaztuk azt a variációt, hogy az Új Óvoda irodai szobáiból legyen kialakítva a két csoportnak a helységek, s az irodák s egyéb funkciók költözzenek fel a fenti , alig használt helységekbe. Igaz erre nincs keretünk, hitelből kell megcsinálnunk, de szükséges lesz. Később, ha csökken a óvodások száma, a legó óviból  akár bölcsődét is csinálhatunk.
Mihály Zsuzsa kérte, hogy javaslataikat a tervező kapja meg ill. az átalakításhoz javaslataikat vegye figyelembe, melyet mi támogattunk.

Az ÁMK fűtéskorszerűsítési határozati javaslatot  is előre vettük. Az ÁMK bejárásakor – decemberben – láttuk és megállapítottuk, hogy  a fűtést nem lehet szakaszolni, rendesen szabályozni, kazán elavult, pazarló a jelenlegi fűtési rendszer. A megterveztetést elkezdenénk, javaslatok, ajánlatok  bekérését. Mivel erre nem különítettünk el pénzt, így a tiszteletdíjamból 500 eFt-ot erre felajánlottam.

Elfogadtuk a módosítást , melyet a büntetések, bírságoknál, a központi szabályzókhoz kell igazítanunk,

A szociális Önkormányzati határozat ill. a gyermekvédelmi helyi határozat szabályozásának módosításait is elfogadtuk.

A pincebérletekkel kapcsolatban vélemény különbségek voltak, végül abban értetünk egyet, hogy azok a területek legyenek leválasztva az Önkormányzati területről melyeket megvettek a pincékkel együtt jó pár éve, azaz a tulajdonosi viszonyok legyenek tiszták. Új pincebérlést a Vadászház ill. a Antenna Hungária közötti területre nem javaslunk, maradjon egyben az a terület az Önkormányzatnál. Ahol már több pince ki van adva il. magántulajdon ott engedtünk egy üres pince bérlését. A gombapince bérletet is engedtük, úgy hogy az 2 hónapos felmondással legyen a szerződés megkötve.

A Ságvári utcai területrész - pince melletti –vásárlására tett kérelmet elfogadtuk.

A két lucernás közötti telekalakítások révén két új utca átvételét kikötésekkel  - tulajdonosok vezetik be maguknak a vizet, villanyt, s nem kérnek szilárdburkolatú utat az önkormányzattól később sem  - elfogadtuk.

A Német Kisebbségi Önkormányzattal kötendő szerződést a Kisebbségi Önkormányzat abban a formában, mint múltkor a Testület elfogadott, nem fogadta el. Kérte a beszúrt mondat kivételét.
Ezen múltkor vitatkoztunk is, mert félre érthető ill. az Önkormányzatnak ellátási kötelezettsége van a Kisebbségi Önkormányzat felé. A kérésüket támogattuk, maradjon az a szerződés amit a Hivatal elkészített.

A Diósdi Polgárőr Egylet kérelmét a civil szervezetek mellett tárgyaltuk, mivel 1 millió Ft-ot terveztünk be ilyen támogatásra. Az érdi Polgárőr egyesület is benyújtotta kérelmét, így a kettőt egyszerre bíráltuk el. Vita volt közöttünk , volt aki fele fele, volt aki csak 100%-ban a diósdi  Polgárőröknek adta volna. Ledniczky külső tag nem volt jelen, mert 1 órára el kellett mennie pont.
Végül úgy döntöttünk, hogy 400 eFt-ot az érdi 600 eFt-ot a diósdi Polgárők kapjanak.

ÉTV – vel kapcsolatos előterjesztést, miszerint a Budaörsi testület átad térítésmentesen egy 63/10000 részt a többi Önkormányzatnak –Érd, Diósd Tárnok, Törökbálint, Sóskút, Pusztazámor, - így nekünk 7/10000 rész jut. A megállapodás aláírására felhatalmazzuk a  Polgármesteret.

A Peter Cerny Alapítvány támogatási kérelmét ill. az Állatmentő Alapítvány kérelmét nem tudjuk támogatni.

A hittantábor kérelmét a civil szervezeteknél tárgyaljuk, döntöttünk.

A Sashegyi utcai úthiba javítást  minél előbb el kell végezni, megszavaztuk.

A Magyarok Öröksége Alapítvány Pesovár Ferenc Alapfokú Művészetoktatási Intézmény támogatásáról, mely  a néptáncot tanuló csoport oktatásáról szól, az állami normatíva mellett kiegészítésre szorul. A kért támogatás nem volt betervezve, ezt mindenképpen jövőre előre kell gondolni. A kért összeggel kapcsolatban és a lehetőségeink miatt véleményeltérések voltak, van-e módunk kevesebb összeget adni , vagy amit kér az iskola, azt kikell fizetni? Jegyző Úr utána néz. Egy 850 eFt-os támogatásban értettünk egyet a 1.090 eFt-hoz képest. Végleges döntést  atestületin hozzuk meg.

A polgármesteri tájékoztatót a szociális segélyek kifizetésével kapcsolatban tudomásul vettük.

A kedvezményes energiaajánlatokat elfogadtuk, így várhatóan a 4 % gáz 7-9-12 % villany díjak csökkenése akár 1 millió Ft-nál több megtakarítást is eredményezhet.

Civil szervezetek támogatása kapcsán sok felvetés, kérdés, vélemény hangzott el. Egy- egy szervezet támogatási javaslatainál akár 100%-os különbség is volt a javaslatok között. Tudjuk, hogy a jelenlegi keretünk is kevés az igényekhez képest ,de a község pénzügyi helyzete miatt, nem add több lehetőséget, HA esetleg  máshonnan – már költségvetésnél  is javasolt – képviselői díjak csökkentéséből lehet plusz kerete biztosítani erre és egyéb kiadásokra is! Hosszas vita, egyeztetés és számolás után kialakítottunk egy konszenzusos összegeket, melyet mindegyikünk, a bizottság el tudott fogadni. A hittantáborral kapcsolatban, pedig létrehoztunk egy lapot, melyre a táborozó csapatok pályázhatnak, de javasoljuk, hogy a szociálisan rászorult gyerekeknek a szociális támogatásoknál kérjenek hozzájárulást, ne a civil szervezetek keretéből. A táborokról az áprilisi ülésen döntsünk.

A Tik-tak söröző helyén akar építeni kávézót egy vállalkozó, ehhez mellette lévő önkormányzati területből szeretne területet venni. Piaci áron adunk el olyan területrészt amely üres, kihasználatlan terület volt. 139m2.

Két zárt ülés anyagát megvitattuk, s állást foglaltunk.


2011. Március 31. Önkormányzati ülés.

14 órakor kezdtük mert sok napirend volt, 7 –en voltunk végig Eöry Úr nem volt.
Este 21,30 körül fejeztük be a mintegy 40 napirendet.

1., A 2010 évi költségvetés IV. módosítás számait elfogadtuk, s a 2010 év értékelését a zárszámadáskor fogjuk kiértékelni.

2., A lejárt határidejű határozatoknál, megkérdeztem, hogy a Kossuth L. utca- templom melletti szakaszára tavaly novemberben hoztunk határozatot, hol tart a szakvélemény, miért ilyen lassú, kérem az elérhetőségét aki meg van bízva vele.

3., A két ülés közötti tájékoztatónál  Polgármester Úr elmondta, kérdésre válaszolva - önkormányzatok átalakításáról -, hogy az új alkotmány elfogadása után, az abból következő  átszervezésekről utána kapnak tájékoztatást az önkormányzatok.

A  Kerox beruházással kapcsolatban a február 23 tárgyalás után a török tulajdonosok egy nagyon magas összeget mondtak, ami a valódi érték 3-5 szőrőse, amit a Kerox nem tud elfogadni, a törökök meg ragaszkodnak az árhoz. A Kerox a valódi érték kétszeresét is hajlandó lenne kifizetni, de magasabb összegnél kéri az önkormányzat segítségét, támogatását. Ez ügyben a Polgármester és jegyző tárgyalásokat fog folytatni a Kerox vezetőivel, majd tájékoztatja  a testületet.

4. A szabálysértési eljárásban kiszabható pénzbírságról, helyszíni bírságról rendelkező egyes önkormányzati rendeletek módosításáról – elfogadtuk

5. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatának módosítása – nem mindenki értett egyet, hogy  rendkívüli étkezési segélyt odaítélésében a  polgármester dönthessen , s utólag tájékoztathassa a testületet. Itt a Szociális osztály add javaslatot ,melyet a polgármester aláír. Évente 5-7 eset van ilyen.  Többség megszavazta.

6. A felnőtt korúakra vonatkozó szociális gondoskodás helyi szabályairól szóló rendeletéről – elfogadtuk.

7., A gyermekvédelem helyi szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletéről – elfogadtuk.

8., A védőnői körzetekről szóló rendelet módosításáról – elfogadtuk

9. Új 2 óvodás csoport  helységeinek  a kialakítása  - mindenki egyetértett vele, hogy szükséges, s a legjobb megoldás az új óvodában a földszinti szobákból alakíthatók ki. Terveztetést megszavaztuk, s utána az engedélyeztetés, kivitelező pályáztatás és kivitelezés- aminek szeptemberre jó lenne ha elkészülne- kérte a Óvoda vezető. Óvodavezetés javaslatait az átalakításnál a tervezőnek figyelembe kell venni.

10., Beszámoló a Diósd község területén keletkező folyékony hulladék összegyűjtésére és ártalmatlanítására vonatkozó közszolgáltatási szerződés végrehajtásáról – elfogadtuk.

11., OTP ATM Megállapodás módosítása, nagynehezen tudott a Hivatal egy megállapodás és havi összeget kicsikarni az OTP.től. Most ezt elfogadtuk, már ez is előrelépés az előző évek nem fizetéséhez képest.

12., A Diósd 1374 hrsz-ú pince bérletéről. A pénzügyi bizottság javaslata az volt, hogy ne adjuk ki, mert ez a pince abba a területbe esik – Vadászház és az Antenna Hung. területe között - ami még Önkormányzati terület, s az maradjon egyben. A településfejlesztési bizottság e egy többpontos javaslattal állt elő, mely egy egységes pincesor kialakítását javasolta, melyet a bérlők és leendő bérlők vegyenek tudomásul, s  a szerint alakítsák a pincéjük küllemét. Az elgondolás jó , de több jógi és értelmezési problémára hívta fel a figyelmet a Jegyző Úr, így azt határoztuk el, hogy ezeket figyelembe véve kell egy pince koncepciót kialakítani. Nem adtuk bérbe.

13. A Diósd 1376 hrsz-ú pince bérletére vonatkozó kérelemről – ezzel ugyanez a helyzet, nem adtuk bérbe

14., Diósd, Sashegyi u. 5/b. 2513 hrsz-ú ingatlan megvásárlásáról – A temetőnél lévő emeletes ház megvételére nincs anyagi fedezetünk, szándék meg van, kell is majd, de most nem tudjuk. Alternatív javaslatok is voltak. Az egyikkel kapcsolatban tárgyalásokat folytatunk, a másik el lett vetve.

15., Mocsári László telekvásárlási kérelméről – régóta elhúzódó  kérelmet – most lezártunk. Egy pincemelletti sáv megvásárlása a Ságvári utcában volt a tárgya.

16. Sztréda Katalin kérelme az 1345 és 1388 hrsz-ú önkormányzati tulajdonú gombapince bérletének meghosszabbításáról – mivel itt 6 bérlő van,ezért egységesíteni kell a szerződéseket,s az összeget megemelni jobban minta az infláció. A testület egy bejárásról is döntött, megnézni a helyszínt, ellenőrizni, s ha van észrevételünk azt beépíteni az új szerződésekbe.

17. a Diósd 1378 hrsz-ú pincesor telekalakításáról – az előterjesztéssel  a TPF bizottság egyetértett, a Pénzügyin mi csak beszéltünk róla, döntést ne hoztunk, de  a javaslatot tolmácsoltam, miszerint csak azt méressük ki ahol a pincék el vannak adva,s hozzájuk telekrész is tartozik, hogy anagy közös  tulajdon szét legyen választva. Az önkormányzati tulajdon pedig maradjon egyben. Nem kaptam meg ez a javaslat  a többséget, marad az egész szétméretése- mely persze nincs a költségvetésbe betervezve.

18. 3562/7 hrsz-ú ingatlan egy részének kisajátításáról - nem sajátítottuk ki.

19. Diósd 1192/9, 1192/22, 1192/24 és 1192/25 hrsz-ú ingatlanok ingyenes tulajdonba vételéről. Ennek a két utcának az átvételét kérték a tulajdonosok – külön tárgyaltunk erről előzetesen. Kiegészítő javaslatai voltak még a Településfejlesztési Bizottságnak, amit a tulajdonosok is elfogadtak. E két úthoz a Lovas utca vezet, ennek a szilárd úttal történő kialakítását és a közművek kiépítését is a tulajdonosok állják.

20. Diósd 1356 hrsz-ú pince bérletére vonatkozó kérelemről hosszas vita volt, mivel ez a pince messzebb esik, oda ahol már vannak bérelt pincék. A Településfejlesztési Bizottság javaslata erre a területre is vonatkozik, de mivel még azt ki kell dolgozni és majd a többi tulajdonossal is el kell fogadtatni, addig kiadjuk a diósdi bérlőnek.

21. A 7-es számú főút diósdi körforgalmai zöldfelületének kialakításáról – a 3 körforgalom zöldfelület gondozását egy kertész cég vállalná, reklám magának is. Amennyiben a Közútkezelő beleegyezik, csinálja.

22. Diósd Község Önkormányzatának a Diósdi Német Kisebbségi Önkormányzattal kötendő Együttműködési Megállapodásáról. A múltkori testületi ülésen elfogadott határozatmódosítást nem fogadta el a kisebbségi önkormányzat, értelmezés, félreértelmezés miatt kérték a beletett egy mondat kivételét – már múltkor is vitatkoztunk rajta. A többség ezt elfogadta, mivel a szolgáltatásokat - helyiség, telefon, internet, levelezés, fénymásolás - az Önkormányzatnak, mivel  törvény írja elő, biztosítania kell a kisebbségi önkormányzatoknak – nálunk egy van.

23. A Diósdi Polgárőr Egylet mellett az Érdi Polgárőrség beszámolóját vettük ide plusz napirend kiegészítésként.
Az Érdi Polgárőrség beszámolója és a Diósdi most alakuló Polgárőrség támogatás iránti kérése keveredett a hozzászólásokban. Az Érdi Polgárőrség nevében a Fideszes képviselők kifogásolták, hogy a diósdi polgárőrség miért alakult meg, mikor az érdiben is dolgozhatnának - már a rendkívüli ülésen is elhangzott, azért, mert a diósdiak Diósdon akarnak polgárőri feladatokat ellátni. dr. Ostorházi László képviselő személyeskedő megjegyzését a Diósdi Polgárőrség vezetőjére, a Polgármester úr visszautasította, mivel a bíróság  másodfokon elvetette a vádat. A képviselő-testület a Diósdi és Érdi Polgárőrségnek 500-500 eFt támogatást ítélt oda az idei költségkeretből.

24. Az önkormányzati intézmények alkalmazásában álló közalkalmazottak 2011. évi jutalomkeretének felhasználásáról.
A kafatéria keret részről lett módosítás elfogadva, amit az intézményvezetők kértek. Több javaslat közül a dolgozóknak egy előnyösebb változatával értett egyet mindenki az intézményvezetőkkel együtt.

25. A Gánti hittantábor támogatásáról. Vita volt, hogy honnan legyen finanszírozva, a civilszervezetek keretéből vagy máshonnan. /Nincs tartalékunk!!/ A Pénzügyi Bizottság javaslata az volt, hogy képezzünk egy táborozási keretet, mert az ÁMK –ban más táborok is lesznek és azok a gyerekek is esetleg rászorulhatnak, nemcsak a hittantábor résztvevői. Javasoltuk még azt, hogy amelyik gyerek rászorultsági alapon kaphatna támogatást a szociális keretekből, akkor a táborszervezők adjanak be kérelmet a gyerekek után. A 460 eFt-os keret is el lett végül vetve, mert az áprilisi ülésen való tárgyalását más tábori kérelmekkel együtt elvetette a többség, hiába agitált emellett Madarász Arnold képviselő. Végül 400 eFt támogatást szavazott meg a képviselő-testület. Én 300 eFt-ot javasoltam, mindegyik tétel a hitelkeret növelésére megy.

26. A polgármesteri hatáskörben megállapított szociális segélyek kifizetéséről szóló tájékoztatót elfogadtuk.

27. Diósd Község Polgármesterének felhatalmazásáról az Érd és Térsége viziközmű vagyon felosztásának tárgyában hozott megállapodás megkötésére - ÉTV – vel kapcsolatos előterjesztést, miszerint a Budaörsi testület átad térítésmentesen egy 63/10000 részt a többi Önkormányzatnak – Érd, Diósd, Tárnok, Törökbálint, Sóskút, Pusztazámor - így nekünk 7/10000 rész jut. A megállapodás aláírására felhatalmazzuk a Polgármestert. Elfogadtuk.

28. A Peter Cerny Alapítvány támogatásáról – 30 eFt kapnak – hitelkeret-növelés!

29. A Magyarok Öröksége Alapítvány Pesovár Ferenc Alapfokú Művészetoktatási Intézmény támogatásáról – a néptánc oktatás állami normatívájának a kiegészítésére kérték egész évre . Megkapták a kért összeget- mivel ez sem volt betervezve- ez is a hitelkeret növelését jelenti.

30. A civilszervezetek 2011. évi pályázatairól.

A bizottságok javaslatai sokat változtattak a végleges, odaítélt támogatásoknál. Több javaslat is volt egy-egy szervezetnél. Egyes képviselőknél nem az elvégzett munka, hanem a benyomás, vagy a téves információk irányították szavazását. A 2011. évi támogatást 1 millió Ft-al emeltük meg, de így is szerényen tudtunk több civilszervezetet támogatni, holott véleményem szerint másképp kellett volna ítélni, de ezt nem csak én, hanem menet közben több képviselő is így érezte, de a többségi szavazások  döntöttek.
Több szervezetnél vita alakult ki, egy esetben jeleztem, hogy nem veszek részt a szavazáson, mert annyira kicsinyes és megalázó kijelentést tettek a szervezetre, mely alátámasztja azt, hogy fals és félreinformált információk alapján - vagy éppen alapító tagként direkt a saját alapítványát előretolóan a másik lejáratását támogatóan fellépve – hozták meg döntéseiket. "O Ft" javasolva az általa nem szimpatikus civilszervezetnek, mivel az Ő alapítványával „haragban „ áll…
Elhagzott az is, hogy az alapítványok azért jöttek létre, hogy pénzt  „tarháljanak”, 1%-ot szedjenek, és abból finanszírozzák a munkájukat, programjaikat. Párnál így is volt, de nem mindenkinél.
Külön-külön szavaztunk a civilszervezetekről, névsor szerint haladtunk, s mire az utolsóhoz értünk majdnem elfogyott a pénz, pedig én jeleztem, hogy ez a módszer nem lesz jó. Vissza kellett kanyarodnunk, s lecsípnünk pénzt, hogy legalább az előző évi támogatást megadjuk.
Minden civilszervezet munkáját magam részéről megköszönöm, s támogatom.
Diósd Község Önkormányzat Képviselő-testülete:
 a 2011. évi támogatási keretét az alábbiak szerint osztja fel:

Pályázó
2011. évben kapott támogatás
Diósdi Hagyományőrző Klub
300.000.- Ft
Fonó Alapítvány Diósd Kultúrájáért
200.000.- Ft
Diósdi Diák Sportegyesület
800.000.- Ft
Fidelio Kamarakórus
300.000.- Ft
Diósdi Kosárlabda Klub
250.000.- Ft
Diósdi Nyugdíjas Klub
150.000.- Ft
Német Hagyományőrző Egyesület
100.000.- Ft
Diósdi Torna Club
5.400.000.- Ft
Juglans Regia Alapítvány
100.000.- Ft
Diósdi Szent Gellért Vegyeskar
300.000.- Ft
Diósdi Női Kar Alapítvány,
300.000.- Ft
Együtt Diósdért Alapítvány
50.000.- Ft
Naprózsafa Hagyományőrző Néptánc Egyesület
150.000.- Ft
Ciróka gyermek tánc- és játszóház
300.000.- Ft
Diósdi Társaskör Egyesület
300.000.- Ft



31. Kedvezményes energia ajánlatok. Lehetőségünk van gáz- és villamos energia áraira kedvezményt kapni, ezt támogattuk.

32. Az Állatvédelmi és Állatmentő Egyesület támogatásáról – 100 eFt-al támogatjuk, nincs keret rá, hitelből kell.
33. Sashegyi utca úthiba kijavításáról – sürgősen meg kell csinálni, elfogadtuk az útjavításokra elkülönített keretből.
34. Az ÁMK fűtés-korszerűsítésére kivitelezési tervek elkészíttetéséről –  kiegészítésekkel  elfogadtuk, képviselői díjammal támogatom 500 eFt-al.
35. A Diósd, 1751/7 és 1751/21 hrsz-ú ingatlanokon kávézó és étterem megvalósításának hozzájárulásáról, és ahhoz kapcsolódóan 139 m2 nagyságú önkormányzati tulajdonú ingatlan megvásárlása iránti kérelemről - több kiegészítés volt, megszavaztuk a Pénzügyi Bizottság javaslatát a Településfejlesztési Bizottság javaslatával kiegészítve.
36. Képviselő-testület tagjai tiszteletdíjának csökkentéséről. Az önálló képviselői indítványt én jónak tartottam, de többen ragaszkodtak a polgármester illetményének is a csökkentéséhez - ez nincs arányban  a képviselői 30%-os javaslattal- és törvényileg nem lehetséges.
Elhangzott mind a két oldalról, hogy mindenki megteheti, hogy mit, kit hogyan támogat.  /A költségvetésnél a PB-nek volt egy 25%-os javaslata, de akkor azt elvetették, arra hivatkozva, hogy mindenki saját maga támogat /
 A Polgármester is ugyanezt megteheti, támogathat. Alpolgármester úr támogatást indít egy defibrillátor beszerzésére, más képviselő civilszervezetet támogat, stb. Így ez ügyben a döntés az, hogy mindenki maga dönt a felajánlásáról. A magam részéről ezt teszem most is.

37. és 38. Sportkoncepció – Lehetőségünk van pályázatot beadni a Sportközpont hibáinak a javítására, ehhez kellett egy „gyors” sportkoncepciót elfogadnunk, hogy a pályázatot benyújthassuk.

39. és 40. napirend zárt ülés volt. Döntöttünk, a határozat megismerhető.





























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése