2011-Január 3-4-5-6-
Érdeklődtem a jegyzőnél, hogy a két közlekedéssel
kapcsolatos határozat végrehajtása hol tart- Homokbánya út 40 km /ó –s és a
Kossuth L. utca szakaszának az „ átmenő forgalom tilos” táblák levétele. A 40
km-es táblák beszerzése folyik, a másik útszakasznál lassító–terelő tárgyak
elhelyezése is szükséges a határozat szerint, s azok beszerzése is folyik.
A Sportpályával kapcsolatos feladatok és személyi kérdések
megbeszélésé volt a Polgármesterrel. A Sportpálya vezetésével Habos Gábor lett megbízva.
A munkakörök rögzítése, feladatok szétosztása folyik. A műszaki osztályhoz
tartoznak, munkáltatójuk a Hivatalvezető, azaz a jegyző úr.
A Pénzügyi Bizottság következő üléseinek előkészítését
beszéljük meg. Hétfőn du. fogunk az ÁMK vezetéssel beszélni a 2011 évi
költségvetésükről. Folytatni fogjuk az Óvodával ill. Hivatallal. A Pénzügyi
oszt. vezetőtől megkaptuk a módosult állami finanszírozási adatokat.
A tervek szerint a költségvetést februárban fogjuk
elfogadni, addig a tervezés, egyeztetés folyik.
Rendkívüli ülést tartottunk ma csütörtökön, egy napirenddel,
ahol a kisebbségi szavazókör létszámát egészítettük ki 5+1 főre, mivel
megyei ill. országos Német Kisebbségi Önkormányzatokat a helyi elektorokon
keresztül választják meg. Ez most vasárnap 9.-én lesz.
Beszéltünk a 2 közlekedési határozatról is. A 40 –es táblák beszerzése elkezdődött,
alpolgármester úr dr Varga Dani is segít, a másiknál a lassító műtárgyak
kihelyezéséhez közlekedési szakembert kérnek fel, hogy segítsen, adjon
véleményt. Ez így lassabban halad…
Január 15
A Pénzügyi osztálytól megkaptam a 2011 évi előzetes
költségvetés tervezetet. Bizottsági ülést összehívását egyeztettük le a Hivatallal ill. pénzüggyel. A keddi napon
16 órától fogjuk tartani. A Pénzügyi bizottsággal leegyeztetem- telefonon-, hogy az Óvodának a bejárását ill. Óvodavezetővel,
Mihály Zsuzsával ill. Óvodavezetéssel találkozunk kedden 14 órától.
Január 17.
Délután pályázatbontásra
kaptunk meghívót a Hivataltól – bizottsági elnökök. A Sportpálya büféjének
üzemeltetésére, ill. a Falugazda Kft ügyvezetői állására lejártak a
pályázati kiírások. Nem írhatok róla, amíg nincs döntés. Január 20-án
csütörtökön lesz rendkívüli ülés, ahol erről dönt a bizottságunk.
Január 18.
Kedd délután négyen
jelentünk meg az Ifjúság úti nagy Oviban – Lednicky László bizottsági tagunk
jelezte, hogy gipszben van, csak a bizottsági ülésre jön.
Az Óvoda vezetőjétől kaptunk
egy rövid tájékoztatást – gyerek-óvonő-létszám, bérek, költségek, javításra
váró dolgok, feladatok stb. -, majd körbejártuk az épületet, megnéztük a
hibákat. Elmentünk az új Óvodába is körülnéztünk, majd a kis-óvodában fejeztük
be a szemlélődést. Ott is az elhelyezést, hibákat, kéréseket jegyeztük fel.
Ez a látogatás is része a
bizottság tervének, hogy lássunk egy képet a jelenlegi állapotokról, s a
költségvetésnél figyelembe tudjuk venni a szükséges javításokat, felújításokat,
ill. megismerkedjünk a költségeikkel. (Az előző önkormányzati ciklusban az
önálló gazdálkodást megvonta a képviselő-testület az Iskolától, Óvodától és az
Egészségháztól.)
A Pénzügyi Bizottság ülésére
a többi bizottság elnökét is meghívtuk, így Kőhidi Tamás és Dr. Ostorházi
László urak is jelen voltak, valamint a Polgármester és Alpolgármester s Jegyző
urak is. Tóth Krisztina, a Hivatal Pénzügyi Irodájának vezetője ismertette a
2011. évi költségvetési tervet, melyet hétvége óta – intézményekkel újra
egyeztetett – módosítottak, kiadásokat csökkentettek, feladatokat
pontosítottak, stb. A ca. 4 órás ülésen minden egyes terület költségeit
végignéztünk, ill. meghallgattuk a magyarázatot – mi – mire - miért lett
betervezve –, s a kérdésekre adott válaszokat.
Az idő nem volt elég, hogy
mindenki elmondja a véleményét és javaslatát , pláne úgy, hogy új számokat és
módosításokat kaptunk. Így is sok kérdést tudtunk közösen megbeszélni,
véleményt, elveket, elképzeléseket tisztázni. A végén a következő menetrendet
fogadtuk el. A jelenlegi anyagot mindenki megkapja, hétvégéig átnézi és a
változtatásokat, javaslatokat elküldjük egymásnak, majd 24.-én hétfőn
tartunk egy bizottsági ülést, ahol összegezzük és egy végleges előterjesztést
készítünk, ami február elején a képviselő-testület elé kerülhet.
Január 19.
Megkaptuk az új
költségvetési számokat. Újra átnézzük, s javaslunk.
Január 20.
Rendkívüli Önkormányzati
ülés volt, 16 órakor kezdődött. 5 napirendet tárgyalhat az SzMSz szerint a
testület rendkívüli ülésen maximum. Az 5 napirend;
1., Diósd Község
Önkormányzat Képviselő-testületének 2011. évi munkatervéről
(írásban) Előterjesztő: Polgármester
2., Diósd óvodai,
iskolai, dolgozói és szociális közétkeztetésre vonatkozó közbeszerzési eljárásban új döntés meghozataláról. (írásban)
Előterjesztő: Polgármester
Meghívott: Dr. Benkó Ádám B & W Consult Kft.
közbeszerzési tanácsadó (1088 Budapest, Bródy Sándor utca 30/A.).
ZÁRT ÜLÉS:
Z/1. A Falugazda Kft.
ügyvezető igazgatói pályázatának elbírálásáról
(írásban) Előterjesztő: Polgármester
Z/2. A Sportcentrum büfé
pályázatának elbírálásáról
(írásban) Előterjesztő: Polgármester
Z/3. Az Önkormányzat
mobil telefon flottájával kapcsolatos 2011. évre tervezett intézkedések
végrehajtásáról.
(írásban) Előterjesztő: Jegyző
Javasoltam, hogy egy
napirendet (elsőt) vegyük le és helyette beszéljünk a falugyűlés témájáról,
foglaljon a testület egységes véleményt. (Falugyűlés január 24. hétfő
17,30 ÁMK tornaterem, Kerox új beruházása a téma). Alakítsunk ki egy közös
álláspontot. Nem került a javaslatom elfogadásra, de a testületi után
beszéljünk róla - hangzott el a javaslat. Így is volt.
Az első napirenden elég
gyorsan túljutottunk. A 14 óra kezdési időpontot visszatettük 16 órára. A
munkaterv - ülések napirendjei – a kötelező, ill. előre látott, évente ismétlődő,
tervezhető napirendeket tartalmazták, amik mindig kiegészülnek az aktuális
témákkal, napirendekkel.
A második napirend az
étkeztetési pályázat (Óvoda-ÁMK) „érvénytelenítését” mondta ki a testület,
mivel a nyertes és a második pályázó egymást kétszer feljelentette a
közbeszerzési felügyelőségnél, akik mindkét alkalommal helyt adtak a
„kifogásoknak”, így a két pályázó pályázatát két határozatban megsemmisítette.
Az önkormányzatot meg megbünteti a rossz bírálatért (2010. nyarán volt a
döntés). Mivel a pályázókat kizárta a felügyelet, így a pályázatot újra ki kell
írnunk, de változtathatunk a kiíráson. Felmerült a kérdés, látva a
költségvetésünket, hogy pluszban az étkeztetéshez mennyivel kell hozzájárulnia
az önkormányzatnak, elgondolkodtató egy központi konyha üzemeltetése.
A zárt ülésen
elhangzottakról nem számolhatok be, de a határozatok, döntések végeredménye
nyilvános.
A határozatok lényege;
- A Falugazda Kft.
ügyvezetői állását újra meghirdetjük.
- A Büfé üzemeltetésére
kiírt pályázatban is új eljárást indítunk.
- A telefonflottánál új
szabályokat hoztunk.
A napirendek után beszéltünk
a Kerox Kft. új beruházásáról, ill. a falugyűléssel kapcsolatban kaptunk
információkat és fejtettük ki a véleményünket. A beruházással kapcsolatban a
múlt héten ca. 550 tiltakozó aláírást adtak át a Polgármesteri Hivatalban, ill.
a Kerox előzetes terveket adott le a Hivatalban, így ezek alapján
kezdeményezte a Polgármester a tájékoztatást lakossági fórum keretében. A
falugyűlésen részt veszünk. Az eddig leírt előírásokat tartjuk mérvadónak, ezek
megváltoztatását nem javasoljuk. Nem egyformán látjuk ezt a helyzetet, s nem
egyformán értelmezzük. A falugyűlésen, tájékoztatón sok minden kiderülhet,
tisztázódhat, ezt remélem.
Január 24.
Pénzügyi bizottsági ülés 14
óra.
A múlt heti ülés után az
átdolgozott anyagot a testület tagjai megnézték és a véleményeket
összesítettük, s beszéltük meg.
Több dolgot javasoltunk
kivenni a költségvetésből melyet nem tartottunk időszerűnek, ill. kisebb
költséggel javasoltuk betervezni.
Többek között; - Mikrovoks
rendszer kivettük – nem valósítjuk meg.
·
Víziközmű társulat támogatását a tavalyi szint
felett kicsivel javasoljuk,
·
Síkosság mentesítés keretét csökkentettük - a
számok azt mutatják elég lesz rá kevesebb is,
·
Rendezvényekre szánt éves összeget is 2,5 millió
Ft-al javasoltuk csökkenteni, a civil szervezetek támogatását pedig 2 millió
Ft-al növelni. Ez vitát váltott ki, végül
azzal a javaslattal állunk elő
Ostorházi László képviselővel / Ő is részt vett az ülésen /, hogy a
civil szervezeteket bevonjuk rendezvények bonyolításába, s erre egy 2 millió
Ft-os keretet hagyunk, melyre pályázhatnak a civil szervezetek. (Külön van a
civil szervezetek éves támogatására 9 millió Ft elkülönítve a költségvetésben.)
·
A képviselői tiszteletdíjak csökkenésére is
tettünk javaslatot, de ehhez az SZMSZ-t is módosítani kell, ami után lehet
csak. Ezzel kapcsolatban is születet egy javaslat, melyet elő fogunk
terjeszteni.
·
A laptop-vásárlás összegét is felére csökkentettük
- csak azoknak a képviselőknek veszünk akiknek nincs megfelelő – a megtérülése
több költségcsökkentő tényezőből tevődik össze.
·
A Német Kisebbségi Önkormányzat állami
támogatása felére csökken az idén, így a tervezett 300 eFt helyett 500 eFt támogatásban
javasoljuk részesíteni őket.
·
Még ca. 4-5 millió Ft átcsoportosításra és 2-3
millió Ft kiadáscsökkentésre tettünk javaslatot, de ezeket rendeletben is elő
kell készíteni, így azok az áprilisi költségvetésben fognak látszani.
·
A működési költségekre a tavalyi tervezett 35
millió Ft hitel helyett most ca. 25 milliónál állunk , amit le szeretnénk vinni
15-18 millióra, hogy az eladósodás spirálját csökkentsük, ne azért kelljen
hitelt felvennünk, mert a előző évi hitelt kell kifizetnünk- ez most sajnos így
lesz az idén.
·
A Falugazda Kft. működésével, munkájával
kapcsolatban sürgetjük a feladatok kijelölését, megtárgyalását, pontosítását,
mit kell elvégezniük ezért a betervezett pénzért – feladat meghatározás alapján
lehet a pénzt átadni.
- Az ÁMK és Óvoda tervezett felújítási és karbantartási
kiadásainál a 6,5 millió Ft-oskeretből
meg kell oldani;- ÁMK; - penészes osztály rendbetétele, előtető javítás,
ereszcsatornák javítása- tornaterem, könyvtár,
- Óvoda; linóleum cserék, előtető-konténer ovi, beázás-
B épület, 2 klíma konténer ovi, ablakcserék a
régi-nagy oviban,
- Tervezésre - előkészítésre kell külön keretet
biztosítanunk, hogy a kiadásainkat 2012-re tovább tudjuk csökkenteni,
korszerűbb pl. fűtéssel –ÁMK, Sportpálya, ill. egyéb kiadások átgondolásával.
Német
Kisebbségi Önkormányzati ülés 16 óra
Meghívottként
vettem részt az ülésen, ahol a rendezvényekkel, ill. a 2011. évi
költségvetéssel kapcsolatban szóltam hozzá.
Falugyűlés
2011.01.24 17,30 ÁMK
Aki a lakossági fórumon volt
az tapasztalta azt az aggódást a Kerox beruházással kapcsolatosan ami ott
elhangzott a diósdi lakosok részéről, s nem csak azoktól akik közvetlen
közelükben laknak a tervezett üzemnek. (Ca. 300-350-en lehettünk.)
A Kerox részéről egy
külsőleg szép 4000 m2-es épületet mutatott be, besüllyesztve félig a földbe,
két oldalról a Duna utca és hosszában a lakóépületek felé egy 5-8 m-es zöldsáv
kiépítésével. A Tisza utcai fronton látni teljesen az épületet és a közlekedés
– gépkocsi mozgás is ezen az oldalon bonyolódna. Ez mind szép és jó, ha a
terveken nem állna, hogy az épület több mint felében műanyag fröccsöntés van
betervezve - mondták többen.
A cég részéről az Ügyvezető
úr dokumentumokkal alátámasztva próbálta a műanyag fröccsöntés egészségre ható
hatását azzal igazolni, hogy a gyárban mért határértékek alatt van a
szennyezettség.
Az elején és közben is
felmerült a terület besorolása, hogy lehet-e GKSZ1 besorolású övezetben ilyen
tevékenységet végezni vagy sem. Azt állították, hogy lehet, az előírások ezt
nem tiltják.
Diósd Község
Önkormányzat HÉSZ rendeletéből / Helyi Építési Szabályzat/
Gksz-1 jelű építési övezet
Kereskedelmi,
szolgáltató gazdasági terület
44.
§
Az építési övezet jele: Gksz-1 |
SZ
|
40
|
30
|
5,0
|
700
|
1,0
|
1. Az
építési övezetben elhelyezhető mindenfajta, nem jelentős zavaró hatású
gazdasági tevékenységi célú épület, a gazdasági tevékenységi célú épületen
belül a tulajdonos, a használó és a személyzet számára szolgáló lakások,
igazgatási és egyéb irodaépület, üzemanyagtöltő, sportépítmény, valamint az
OTÉK 31. § (2) bekezdésében előírtak figyelembevételével kivételesen
elhelyezhető egyéb közösségi szórakoztató épület.
2. Az
építési övezet építési telkeire és azok építési használatára vonatkozó
előírásai a következők:
Kialakítható legkisebb
telekterület: 700 m2
Beépítési
mód szabadonálló
Megengedett legnagyobb beépítettség:
40 %
Megengedett legnagyobb építménymagasság: 5,0 m
Kialakítandó
legkisebb zöldfelületi arány: 30 %
A Kerox - elmondásuk alapján
– 3 műszakos üzemelést akar megvalósítani, ez szerintük, s jogszabályokra
hivatkozva gazdasági tevékenységnek számít nem iparinak. Mert ez az egyik
kulcsszó, ipari tevékenységnek tartunk-e egy 3 műszakos tevékenységet folytató
munkát vagy nem. A gazdasági tevékenység mögé téve ezt a tevékenységet. Ha a
testület úgy értelmezi, hogy nem fér bele ebbe a tevékenységbe a műanyag
fröccsöntés és a 3 műszakos munka, akkor…
Erre hivatkozva hangzott el
a cég Ügyvezetője részéről, hogy fizesse ki az önkormányzat – állítólag 200
millió Ft – s itt sem vannak.
A több órás vita során
elhangzott, hogy továbbra is a diósdiak vágya egy élhető községben élni, védeni
az egészségüket, azt a kevés zöld területet ami egyre csökken. Az aggódás és
félelem az üzem és technológiájával szemben nem oszlott szét, bizonyosságot
szeretne tudni mindenki.
Többen kitértek a megnövekvő
közlekedésre, zajra ami majd az üzemből jöhet, ill. okoz.
Ezzel kapcsolatban is
elhangzottak az ügyvezető részéről válaszok: kevés gépjármű forgalom, csak
nappal, éjszaka csak 10 ember dolgozik, s a zaj is a megengedett 50 decibel
alatt vagy környékén lesz.
A vélemények tükrében a
szakhatósági engedélyekre ledegradált építkezéssel szemben a lakosok
nem látják, hogy a képviselő
testület ki mellett van. A Polgármester részéről elhangzott az a 120-130 millió
Ft-os iparűzési adó kiesés, mely megviselné a község költségvetését, és ezért a
lakosoknak a saját zsebükbe kellene nyúlni, ha ettől a bevételtől elesik az
önkormányzat. (2011. évi költségvetés 1 390 millió Ft körül lesz, melynek
10 %-át tenné ki a Kerox által fizetendő iparűzési adóbevétel)
A beruházás mellett is
elhangzottak a jelenlévők közül támogató hozzászólások, munkahelyet ad,
iparűzési adót fizet, nem káros az egészségre, melyet az ÁNTSZ felügyelő orvosa
is megerősített.
Mindezeket egybevetve
a falugyűlés befejeződött 22 óra felé, de nem zárult le.
Véleményem az, hogy a
képviselő-testületnek a lakosok érdekét kell néznie, mely többféle ebben az
esetben is, de az egészséget szerintem pénzben nem lehet megváltani, mérni,
vagy ledegradálni.
Akik itt élünk, akár tetszik
akár nem, közös a sorsunk…aki azt hiszi, hogy ez nem az ő problémája, nem
érinti, s amikor őt érinti majd egy következő és várja, hogy mások is átérezzék
az ő gondját, akkor fogja majd megtudni, hogy mi az, ha közömbösek vagyunk a
másik – mások problémájához.
Épp ezért a képviselő-
testületnek – ha nincs is ebbe tényleges beleszólása – a jogszabályok szerint
akkor is véleményt kell alkotnia, és segítenie a megoldást a kompromisszumok
árán is.
Február 07. hétfő
15,50 Pályázatbontás,
A bizottsági elnökök, Polgármester és Jegyző úr jelenlétében
a Sportbüfével kapcsolatban volt pályázatbontás. Mivel két fordulósra írtuk ki,
ezért a javaslat az volt, hogy a beérkezett ajánlatokat ne bontsuk most fel,
hanem a második fordulónál a pályázók jelenlétében. Meghívásos pályázatot
írtunk ki rá, 5 pályázó adta be az ajánlatát.
16 óra Pénzügyi Bizottsági ülés,
Mind az 5 bizottsági tag jelen volt. A költségvetési pontra
meghívott volt a könyvvizsgáló Szita úr,
és a belső ellenőr. A javaslatainkat a Pénzügyi Osztály beépítette a
költségvetésbe, így a működési hitelt le tudtuk 25 millió Ft-ra faragni a 35
millió felettiről. A csatornaprogramra- ha beindul - várhatóan hitelt kell felvenni a
finanszírozáshoz, mert előre kell finanszíroznunk. A költségvetés feszes –
ahogy a könyvvizsgáló is megfogalmazta – de tartható. Még szó volt a költségek
csökkentéséről pl. : laptopok vásárlására szánt összeget benne hagytuk, de a
megvizsgáljuk a hatékonyság ill. spórolás
arányban van-e, csak ezután használjuk fel, vagy átcsoportosítjuk.
Javaslatom volt, hogy a képviselői tiszteletdíjakat a
25%-ával csökkentsük, vagy közösen
határozzunk közösségi célok kiadásainak fedezésére, lehetne ez – pályázatra
szánt pénz, valamely felújításra adni, pl. kazáncsere/ hangzott el / de civil
program támogatása stb. nem kapott megfelelő támogatottságot – mert elhangzott,
hogy a képviselők így is a díjukból segítik az adott civil szervezeteket, hadd
döntsék el maguk kinek adják. Javaslatunk
volt még, melyet a jegyző Úr sürgősségivel előterjeszt majd – a főépítészi
feladatkör állandó megbízását alkalmira változtatni, ez 2,7 millióba kerül
évente. Megszavaztuk. A Falugazdával kapcsolatban a feladataik meghatározása a
23 napirendnél volt előterjesztve- amiknek az elvégzésérért kapják a bér és
működési – költségkeretet, melyről folyamatosan elszámolnak a Hivatal ill.
testület felé. Pár pontosítás volt még, melyek után elfogadásra ajánljuk a
testületnek.
A két ülés közötti eseményekkel kapcsolatban Madarász Úr
jegyezte meg, hogy a disznóvágáson Dúrai Úr is jelen volt- s nincs megemlítve.
A lejárt határidejű határozatok között a Vízközmű épületének
a központi fűtés kiépítésének határozatának meghosszabbítását kérték, mivel nem
lett még megcsinálva, s a fűtési szezonban nem tudják. A véleményünk az volt,
hogy a meghosszabbítást nem javasoljuk. Ha eddig nem kellett megcsinálni, akkor
a fűtési szezon után sem kell, amúgy – tavalyi döntés tavaly kellett volna
elvégezni – erre idei költségvetésbe nem terveztük . Viszont az üzembiztonságot
meg kell vizsgálni ill. fenntartani. A Víziközművel amúgy is le akarunk ülni
beszélni, erről is beszélni fogunk.
HÉSZ- Helyi Építési Szabályzat. Újra testület előtt van,
mert a novemberi javaslatot a főépítész egy pontban javasolta módosítani.
Felmerül a kérdés, akkor miért nem pontosították ezt novemberben.
A GKSZ1 övezetnél mi akkor is azt mondtuk, hogy a 40-ről
50%-ra emelni a beépítettséget – csak a Csapágy és Homokbánya közötti GKSZ1-re
tudjuk elfogadni, nem az egészre, beleértve a Tisza- Duna-Petőfi utca között
lévő területet. A javaslatunk most is az
volt - nevezzük át a Homokbánya
Csapágygyár közöttit GKSZ2-es övezetnek, így a GKSZ1-ek maradnak. A másik a sok
lakóövezeti kisci változtatás 600-ról 620 m2-re, vagy 700-ról 730m2-re ,
telekfront 14-ről 16-ra stb. sok lakost érinthet, minek kell? Megbíztuk Jegyző
Urat- mivel a főépítész nem jött el – hogy tisztázza.
Intézményi étkezési díjakat elfogadtuk, s a az önkormányzati
lakások új bérleti díjait is.
A civil szervezeteknél a pályázási lehetőségek szűkülése
miatt, javasoltuk, hogy a 2 kötelező másik pályázást ne kelljen, viszont akik
az önkormányzattól kapott pénzekkel nem tud elszámolni, az a következő évben ne
kapjon támogatást.
A szilárd hulladékra kiírt pályázati anyagot nem kaptuk meg,
így nem döntöttünk ebben.
Mikszáth K. utcával kapcsolatban / Röviden: a Mikszáth utca
fele az ott lakók tulajdona, s ennek a rendezését kérik, úgy, hogy az
önkormányzat vegye meg tőlük./ - a lakosokat képviselő ügyvédnő is jelen volt.
Az egyeztetés vége az lett, hogy ezt az utca lakosai és az önkormányzat
részéről a Polgármester úr egyeztessen a területük megvételéről.
A Hunyadi utca 3 – panelprogramjának pályázati szándékát
támogatjuk.
Pince csere ill. bérleti kérelmeket támogattuk.
Önkormányzati út eladását nem, Budavidéki Rt kérelmét igen.
Az Érdi TV ajánlatát a 3,6 millió Ft-os évi – heti fél óra
Diósdi műsorról – nem támogattuk, de további tárgyalást javasoltunk.
Közlekedés Biztonsági pályázatnak csak az egyik variációját
a Csapgygár - Balatoni úti kereszteződés
’ledes megvilágítását’.
A Polgármesteri Hivatal teljesítménycéljait ill. a éves
rendezvénytervet elfogadtuk.
Falugazda 2010 III.
negyedéves beszámolóját kiegészítették,
elfogadtuk a tájékoztatót.
A Falugazda új
szerződének módosításánál élénk vita volt
a feladatokkal kapcsolatban. Nagy
István javasolta és érvelt a mellett, hogy a feladatok mérésére, elvégzésére
legyen a szerződés mellé téve egy rezsióradíj táblázat, hogy a munkákat be
lehessen költségelni, hogy meg tudjuk majd állapítani, hogy a Falugazda milyen
értékű munkát végez. A rezsióradíjakra vannak szakmai szervezetek által
megállapított díjtáblázat, ezt kell összerakni. Ezt Nagy István vállalta Bogár
Róbert segítségével. Elfogadtuk.
Több napirend nem olt , 20 óra után fejeztük be a
bizottságit.
Február 10
Önkormányzati ülés
A 22 napirendből 28 lett hétfő óta, amit szerda délben
kaptunk meg sürgősségi felirattal.
Találgatásra adott okot az is, hogy a diósdi honlapon
félreérthető megjegyzések voltak egy darabig.
Ennek is köszönhetően sokan vettek részt a lakosok közül az
önkormányzati ülésen.
Az első napirend a 2011 évi költségvetés volt, melynél a
vélemények ütköztek a Fidesz –KDMP frakció és
a Pénzügyi bizottság , Pénzügyi Osztály ill. könyvvizsgálói jelentéssel.
A PB javaslata, hogy fogadjuk el így s a további költségcsökkentéseket, ami
sikerül, majd a első negyedévnél korrigáljuk. Az ’ellenzéki ’ frakciónak /
azért teszem idézőjelbe, mert maguk nevezték így magukat, holott ez a
szavazások során többször nem igazolódik be – ilyen alapon én is nevezhetném
egymagam ’ellenzéknek’ mivel több döntés ellen szavaztam / több kérdése volt és
szempontja a költségvetéssel kapcsolatban.
Elmondtam, hogy a
PB a novemberben elkészített
költségvetési koncepció alapján
decemberben és januárban, először az ÁMK-nál 2-3 alkalommal, majd az
Óvodánál s Hivatalnál vizsgálta a
kiadásokat, a szükséges idei felújításokat, javításokat, megnéztük mely
kiadásoknál lehet szűkíteni a keretet úgy, hogy a működést legalább az adott színvonalon megtartsuk és a
szükséges javításokat elvégzésre kerüljenek. Már leírtam, hogy így a tavalyi
40-45 millió működési finanszírozás helyett most 25 milliónál állunk, úgy
hogy a tavalyi 79 millió rövidlejáratú
hitelt és a beruházási hitelek ez évi ca. 42 millió Ft-os kamatát is ki tudjuk
fizetni. Javaslatom, hogy a képviselői
tiszteletdíjunk bruttó 25%-át közösen egy kalapba tegyük be és valamely kiadás
finanszírozására fordítsuk, nem talált támogatást – pedig elhangzott képezzünk
pályázati alapot, vegyük meg a mikrovoks rendszert, ezeket lehetett volna ebből
a pénzből !. több pénzt a civileknek –elhangzott. A tavalyi 8 millió Ft helyett
9 millió Ft áll most rendelkezésre, s képeztünk egy 2 millió Ft-os alapot a
rendezvényi költségeknél, melyre a civil szervezeteink pályázhatnak- jelentkezhetnek
a helyi rendezvények lebonyolítására, megszervezésére stb. – színesítve és
bekapcsolva Őket a helyi rendezvényekbe.
A két órás vita alapján a Polgármester Úr javaslata lapján
elfogadtuk a költségvetést úgy, hogy a
felvetett és hiányolt elemeket a következő első módosításig beépítjük ill.
figyelembe vesszük.
A két ülés közötti események beszámolójánál a Falugyűléssel
kapcsolatos téma a Kerox beruházásról szólt a Polgármester. Elmondta, hogy a
falugyűlésen érzékelte a lakosok aggodalmát a beruházással kapcsolatosan, s ezt
követően újra megpróbált a Csapágygyár török tulajdonosaival tárgyalni. Volt
egy képviselői bejárás a Keroxban, melyen a gyárvezetés a beruházást meg akarja
csinálni, kompromisszumot is el tud fogadni, de már új helyet is nézett.
Polgármester úr február második felében
fog a török tulajdonossal találkozni a Kerox vezetéssel, nehéz és bonyolult a
kérdés, cseréről is beszéltek, de ez, amíg nincs megegyezés addig nem biztos semmi.
A magam és a testület részéről elhangzott a tárgyalások
támogatása, még ha a önkormányzatnak ezért némi áldozatot is kell hozni.
Amennyiben nem, akkor elkerülhetetlen a hatástanulmányok- környezetvédelmi –
független szakértőkkel / erre utaltak a Kerox cégnél is, környezetvédelmi
őröket alkalmaznak nyugaton beruházásokkor /.
A lejárt határidejű napirendeknél dr Ostorházi úr felvetet az ÁMK igazgatójának
telefonköltségével kapcsolatos határozatot, melynél úgy döntöttünk, hogy zárt
ülésen beszéljük meg. Zárt ülés anyag volt még a Sportbüfé pályázat eredményével
kapcsolatos döntés, s a főépítésszel kapcsolatosan is a napirendet betettük a
zárt ülésbe. Ezekről a határozat nyilvános.
A HÉSz-nél vita támadt , nem tudtuk tisztázni a dolgokat ,
vissza adtuk a következő ülésre hozza vissza.
Az étkezési térítéseknél az ’ellenzék’ nem értette meg
először miről is van szó, a módosításnál, s én elragadtattam magam a kormány
határozatának az ismertetésénél, mely miatt később elnézést kértem a
frakciótól. Elfogadták.
Az önkormányzati lakások díjának csökkentésénél - / 2009-ben
6-szorosára emelt díj nem volt törvényes, s most csökkentenünk kellett,
másodszor azok akik lakják, nem tudták fizetni a lakbért, segélyt kértek hozzá
/ Melyik jobb , magas lakbér és szociálisan segélyt kér és kap- jogosult rá,
vagy egy alacsonyabb lakbér , amit még ki tud fizetni, s nem kell nekünk
segélyt adnunk- erre is !?
Mi emellett döntöttünk.
Több napirend – ahogy leírtam a PB ülésének javaslatát
fogadták el.
Ami inkább érdekes; Az Önkormányzat rendezvényeinél 3 javaslat volt az ’ellenzék’ részéről
melynél én maradtam ’ellenzékben’ . Az
újévi koccintással egyet tudtam érteni –
szilveszteri buli – bár erre nem terveztünk be pénzt. Trianon napjának új
elnevezése - központi változtatás
alapján – természetes. De május 1 új
nevet kapott – nálunk nem az Európai csatlakozás napját, nem a munka ünnepét, s
mostanában a civilek napját fogjuk ünnepelni, hanem ….. nem tudtam megjegyezni -
de mindenki rajtam kívül megszavazta. Ki van ellenzékben? – felmerül bennem a
kérdés néha…
Falugazdával kapcsolatban is ugyan az a helyzet volt, a PB
javasolta, hogy a teljesítmény, a munka mérhetősége és beköltségelése véget
legyen egy rezsióradíj táblázat, amely alapján kiszámítható, hogy mennyi munkát
végeztek - akár kis csip-csup dolgok, vagy rét , ároktisztítás, rendezés,
színpadépítés, takarítás, vagy bármely munka végzése is volt - , az milyen
értéknek felel meg. Ezzel lehet igazolni, hogy ’megérik a pénzüket’. A több észrevétel és módosítás közben elveszett ez a javaslat , mert amit
megszavaztunk ’ hirtelen’ – abban nem volt benne – csak az alapbeterjesztés.
Újra be fogom terjeszteni.
A plusz napirendek között volt csatorna pályázathoz
kapcsolódó / Local Agenda 21 / Diósd
Község fenntarthatóság elve, programja. Mivel 64 oldalas tanulmányról van szó,
mely nagyon sok területet és feladatot, ajánlást tartalmaz a fenntartható
életkörnyezetünkkel kapcsolatosan -
rákérdeztem, mert szerda este átolvastam – a környezetünk tudatos védelméről,
életvitelünk tudatos – jövő nemzedékeinek – formálásáról, hogy ne rontsuk inkább óvjuk lakóterünket a jövő –
gyerekeink számára- zöldönkormányzattól a környezetünk – társadalom- gazdaság
harmóniájának megteremtésére stb. hogyan akarjuk ezt végrehajtani? Mivel ’részletes’ tanulmányozására nem volt
ideje senkinek, s ez ügyben egy intézkedési terv kidolgozását határoztuk el,
erre az anyagra újra visszatérünk.
A zárt üléssel fejeztük be 10 óra előtt az önkormányzati
ülést.
Február vége - március
eleje
Az elmúlt 2 hétben
önkormányzati ülés nem volt.
Egyeztetések voltak a Tavaszköszöntővel kapcsolatban, a
reggeli futóversenyt és a borverseny lebonyolításának előszervezését vállaltam
el.
A költségvetésbe betervezett javításokat végezte el a
Falugazda ;
- Iskolai
szünetben a penészes falú osztálynál a
penészes rész, falborítás eltávolítása, új vakolat
stb. Diósdi vállalkozóktól kértek be ajánlatot -
s a legjobb ajánlatot adó végezte el a munkát.
-
Saját erőből elvégezték a ’legó ovi’ bejáratánál egy
előtető felrakását, eddig nem volt. Jelezték a z új ovinál, hogy lemaradt a
bejárat és a úttest közötti korlát, hogy ha kifutnak a gyerekek az oviból ne
tudjanak az úttestre futni – ezt hamarosan elvégzik.
Levelet kaptunk a Tátika utcaiaktól, hogy kérik az utcájuk
javítását, a közlekedés nehéz.
A költségvetésben útjavításokra kátyúzásra beterveztünk 6
millió Ft-ot. Az utcát megnézzük, és
szakember javaslata alapján döntünk majd
a felújításról.
Febr.11-13 között 27 lengyel ifi focista látogatott Diósdra
a partnertelepülésünkről, Chisenovból.
A lengyel önkormányzat erősíteni szeretné a kulturális,
sport kapcsolatokat, s már ennek jegyében voltak itt nálunk villámlátogatáson.
A Sportközpontban aludtak matracokon, ott volt az étkezés is.
Péntek estefelé érkeztek és vasárnap délelőtt indultak
vissza. Szombaton egy félnapos Bp-i városnézés, majd délután focimeccs a DTC ifivel, majd kis falujárás volt a
program.
2011-03-17 rendkívüli Önkormányzati ülés
3 napirend volt, mégis 2 órát tartott.
Az első napirendnél Diósd név használatát kérte az új diósdi
Polgárőr Egylet akik nemrég alakultak.
A Fidesz –KDNP részéről fenntartásaikat fogalmazta meg Dizseri Úr, s beszámolót,
igazolást kért a tevékenységükről stb. s majd utána kapják meg A DIÓSD
név használatát. Elhangzott minek még egy Polgárőr egyesület mikor az
érdiek elvégzik a munkát, biztos támogatást is fognak kérni…. A többségi
véleményünk az lett, hogy adjuk meg a
bizalmat annak a 20-23 diósdinak, akik önként bevállalják a polgárőrséggel járó
feladatokat. Ha nem lesnek méltók rá akkor visszavonjuk. Van rá példa, hogy
egy-egy civil szervezet nem érdemli meg a Diósd név nevet, ezekkel kapcsolatban
vizsgálat indul.
A második napirend levételét kérte Ostorházi Úr, mely nem
történt meg. A Tavaszköszöntőn árusító árusok – népművészeti, étel-ital,
édesség, fagyi, kürtöskalács, kézműves, szeszes, büfé, stb. területfoglalási
díjának a megállapítása volt az előterjesztés. A Pénzügyi osztály kimutatta,
hogy tavaly 340 eFt jött be a petákos rendszerből. A petákos rendszer nem
tartotta jónak és szabályosnak a
Hivatal, visszaélések is voltak az árusok részéről, azaz nem petákot fogadtak
el, hanem Ft-ot is, így a 20%-os önkormányzati részt, amit a peták
visszaváltásakor / Ft-ra / kikerülték.
Kiszámolta Hivatal s Kőhidi Úr, hogy nem magas területfoglalási díjakkal több bevételünk
lehet 20-30%-al mint a petákos elszámolással. Fix díjakat befizetik, Ft-al
vásárolhat mindenki, nincs sorban állás petákbeváltásra, átszámolásra, tisztább
és egyszerűbb a dolog. Ezt az javaslatot a Fidesz-KDNP frakció nem akceptálta,
s a szavazáson nem vett részt, kivonult.
A díjakat megállapítottuk, a tanulságot a rendezvény után levonjuk.
A harmadik napirend zárt ülés volt. Az Ifjú Forrás Néptánc
csoport támogatási kérelmét bíráltunk el, melyet mindenki támogatott, csak a javasolt
összegben volt eltérés. A zárt ülést, amiatt volt, mert személyek – gyerekek
voltak megnevezve, kiknek az utazásához kértek támogatást. Mivel a tánccsoport
többször fellép a diósdi rendezvényeken ingyen, ezért támogattuk
a kérelműket.
2011-Február 24.
Önkormányzati ülés,
16 óra.
8-an voltunk jelen, Madarász
Arnold képviselő hiányzott.
Napirend előtt Polgármester
úr, szóvá tette a Diósdhéj újságban megjelent 2 képviselői cikk tartalmát,
egyet nem értését nyilvánította ki, s a tartalma miatt akár jogi lépéseket is
megfontol.
Vitát nem nyitott e felett.
Napirend előtt szóvá tettem,
hogy a szociális támogatásokról – amit a Közösségi Bizottság, ill.
polgármesteri hatáskörben az Igazgatási Iroda javaslatára fizet ki – nem kapunk
tájékoztatást, jól lehet ezt régebben mindig megkapta a képviselő-testület. A
hivatal el fogja készíteni a tájékoztatót.
Egy plusz pontot
vettünk fel, az óvodai férőhelyek ügyét.
Az első napirend a két
ülés közötti eseményekről szólt. A polgármester úr beszámolt, hogy február
23-án tárgyaltak a Csapágy egyik török tulajdonosával, melyen a Kerox vezetői
és tulajdonosa, az önkormányzat részéről a polgármester, alpolgármester,
jegyző, valamint a Csapágygyár részéről 4 fő vett részt.
A török tulajdonos
meghallgatta a Kerox és Önkormányzat részéről a kérést és szándékot. A
Csapágygyár területén belüli eladásról beszéltek, a Kerox kifejtette vásárlási
szándékát. A török tulajdonos tájékoztatta a jelenlévőket, hogy a többi
tulajdonossal március 3-án találkozik és beszéli meg az eladási szándékot. Ezt
követően értesítik az önkormányzatot.
A lejárt határidejű
határozatokat elfogadtuk, majd a Német Kisebbségi Önkormányzattal kötendő
szerződéssel kapcsolatos javaslatot értelmeztük, s fogadtuk el.
Az új érdi rendőrkapitány
kinevezését elfogadtuk, s tájékoztatóját meghallgattuk. A rendőrségi gépkocsi
cserével kapcsolatosan Polgármester úr részéről tett javaslatot fogadtuk el,
miszerint járjuk még körbe, kérjünk még be ajánlatokat, hogy legyen egy
pénzügyi összehasonlítás, s majd az áprilisi ülésre visszahozzák a javaslatot.
A civilszervezetek
elszámolásának belső ellenőri jelentését elfogadtuk azzal, hogy a jövőben a
leadott számlákat le kell pecsételni, - másra történő felhasználás így nem
lehetséges – valamint, akik nem tudnak elszámolni a támogatással, úgy a
következő évben nem kapnak támogatást.
A HÉSZ módosításánál megint
több vélemény és észrevétel hangzott el. Jó lenne egységesíteni, nem toldozni
–foltozni a HÉSZ-t, s már az új változtatásokat az előző ülésen elfogadott
Local Agenda 21, fenntartható fejlődés-környezetvédelem irányelvek szerint
nézni. Csak a szükséges és égető módosításokat fogadtuk el. (Két változtatást.)
A magánutak átadásával
kapcsolatban döntést nem hoztunk, a Hivatalnak és magántulajdonosok,
valamint az önkormányzat közötti megállapodást kell előbb megfogalmazni,
mj utána döntünk.
A közfoglalkoztatási
pályázaton való indulást elfogadtuk.
Az ifj. gróf Andrássy
Gyula Alapítvány kérelmét támogatta testület többsége 40.000 Ft-al.
A Tavaszköszöntő
programjával kapcsolatban állást foglaltunk. Főszervező Kőhidi Tamás képviselő,
a Közösségi Bizottság elnöke. Meghatároztuk az árusok díjait. A külső
segítséget pl. Hisnyai H. Béla úrtól is szívesen fogadják a szervezők. A
program kialakítása még nem végleges, de fő részeit elfogadtuk. A Pénzügyi
Bizottsággal szemben döntött a testület
arról, hogy legyen Ismerős arcok
koncert. A fellépő díja ca. 500
eFt, e miatti fény és hangtechnika – mivel este lesz – így többe kerül. / hangtechnika – fény -
tető egész napra 500 - 600 eFt / Mi szerettünk volna spórolni, talán így is
jól sikerülhetett volna a Tavaszköszöntő ha 19,30-kor vége lett volna. Remélem
más rendezvénynél is pl. Gyermeknap gondolnak majd rá.
Itt van a következő
szükséges kiadási tétel, melynek nem látjuk még a végleges költségét, amire
jelenleg már nem futja a büdzséből, de kell rá pénz előteremtenünk;
Az óvodai férőhelyek bővítésével kapcsolatban
az Óvodaszék kérése lett előterjesztve, mely nyitott kapukat dönget, mivel
ezzel a problémával mind Polgármester úr, mind a Pénzügyi Bizottság már januári
ülésén feladatként határozta meg azt, hogy az óvodai férőhelyeket 2 csoporttal
bővíteni kell, hogy az idén jelentkezőket fel tudja venni az Óvoda. Nagyon
nehéz a helyzet, hisz pénzünk nincs rá, a tervezésre tartalékoltunk, azt is már
működési hitelből.
A lehetőségeket sorra veszi
a Hivatal – ebben maradtunk – s a márciusi ülésre terjeszti be.
Az új óvodához vagy belső
átalakításokhoz, amik számba jönnek, az ÁTI , az óvodapályázat állami
kezelőjének az engedélye kell először, utána a szakhatósági engedélyek, s csak
utána változtathatunk. Pályázati forrásokat is meg kell nézni, – de ez nem megy
egyik hónapról a másikra – viszont az idő sürget, mindenki tudja.
A zárt ülésekről –
határozatok ismertetve lesznek.
Március 20 - 25.
Kőhidi Tamás
bizottsági elnök vezetésével és a rendezvény bonyolításában résztvevőkkel
megbeszélés volt a Tavaszköszöntő részleteiről Polgármester úrnál.
Egy bejárást fogunk tartani,
kijelölve a helyeket – árusok, színpad, büfék, stb.
A Tátika utcát néztük meg
Nagy Istvánnal, s levelet írtam a képviseletükben jelentkező Weisz úrnak. ;
Az utcában nincs
vízelvezetés, hiányoznak az árkok, minden telek előtt az úttest és a
kerítés közötti terület magasabban van, mint az úttest, így a csapadékvíz az
úttestre folyik, s a talajba szivárog el, elfolyása nincs. Az utca
közepén van a legmélyebb terület, ahol a víz összegyűlhet esőzés idején, ezen a
területen vannak a kátyúknak a 75%-a. Az úttest apró kaviccsal - murvával
terített.
A kátyúk feltöltésével,
megszüntetésével, a lakók panasza nem fog megszűnni, mivel járda sincs semelyik
oldalon, így az úttesten kell gyalog, babakocsival közlekedniük.
A vízelvezetés
megoldásával érhető el, hogy az úttest javítás után elfogadható állapotba
kerüljön, de a vízelvezető árok helyét és lejtését ki kell mérni, meg kell
tervezni. Kérdés az, hogy a tulajdonosok akarják-e az árok
kialakítását, mert a kocsik beállása végett hidakat kell kialakítani
házanként. Amennyiben a csatornázás kivitelezése belátható időn belül megindul
célszerű azt megvárni és az útépítéssel együtt megvalósítani a vízelvezető
árkot.
A Hivatalban szorgalmazni
fogom a kátyúzás mielőbbi elvégzését.
A héten Jegyző úrnak az
alábbi levelet írtam több témában;
"Tisztelt Jegyző úr!
A következő témákat,
feladatokat szeretném felvetni és intézkedés előkészítését kérni.
1., Előterjesztést szeretnék benyújtani a 2
óvodai csoport első kialakítás tervezésének megindításához, valamint az ÁMK
fűtéskorszerűsítésének első lépéseként a kazán korszerűsítés tervezésének a
megrendelésére.2. ÁMK bádogos – munkák,
2
A pénzügyi keretből terveztük a tornaterem-
csatornarészek javítását és a bejárat fölötti tető beázás megszüntetését,
árajánlatok kérése, - 3 bádogos van Diósdon. (Bogár Robival már beszéltem ez ügyben).
3
Sporttelep – Polgármester úr azt mondta, hogy a
Sportpálya – Óvoda felőli elejét rendes kerítéssel látjuk el, + kapu - erre
szintén árajánlatokat kellene bekérni, a többi kerítésrészhez csak az anyagot
kell megvenni, s a kivitelezést Habos Gábor megszervezi.
4
Tátika utcát megnéztük, - kisebb javítás kell – nincs
árok, nincs vízelfolyás, az ott lakókkal egyeztetni kellene - mit akarnak, mit
vállalnak be.
Kérések:
·
BKV –val kötött szerződést szeretném elkérni -
megnézni
·
Csatorna projekt – diósdi - hogy áll, milyen
fázisban van - kitől lehetne ezt megtudni?
·
Pályázati lehetőségek – minden érdekel, amire az
Önkormányzatoknak lehet pályázni - az sem baj, ha egy listát kapunk, vagy az
összeset,
·
a Tavaszköszöntő pénzügyi állásáról tájékoztató
kérése - ezt a Kőhidi Tamás ígérte, hogy megkapjuk."
Jegyző Úr válasza: Az óvodai
csoportok bővítéséről már készítenek anyagot, nem kell nekem. A kazánház-fűtés
korszerűsítést bevisszük a testületi ülésre, a többi témában intézkedik.
Március 20. megbeszélés a Tavaszköszöntőről. Kőhidi Úr
vezetésével és a rendezvény bonyolításában
résztvevőkkel megbeszélés volt a rendezvény részleteiről Polgármester
Úrnál.
Egy bejárást fogunk tartani, kijelölve a helyeket – árusok, színpad, büfék, stb.
A Tátika utcát néztük meg Nagy Istvánnal, s levelet írtam a
képviseletükben jelentkező Weisz Úrnak. A következőt:
a Tátika utcát megnéztük, mellékelek
pár fotót Önnek.
Az utcában nincs vízelevezetés, hiányoznak az árkok, minden
telek előtt az úttest és a kerítés közötti terület magasabban van, mint az
úttest, így a csapadékvíz az úttesre folyik, s a talajba szivárog el,
elfolyása nincs. Az utca közepén van a legmélyebb terület, ahol a víz
összegyűlhet esőzés idején, ezen a területen vannak a kátyúknak a 75%-a. Az úttest
apro kavicscsal - murvával terített.
A kátyúk feltöltésével, megszüntetésével, az Ön, Önök
panasza nem fog megszűnni, mivel járda sincs semelyik oldalon, így az úttesten
kell gyalog, babakocsival közlekedniük.
A vízelvezetés megoldásával érhető el, hogy az úttest
javítás után elfogadható állapotban maradjon, de a vízelvezető árok helyét és
lejtését ki kell mérni, meg kell tervezni. Kérdés az, hogy a tulajdonosok
akarják-e az árok kialakítását, mert kocsik beállása véget hidakat kell kialakítani
házanként. Amennyiben a csatornázás kivitelezése belátható időn belül megindul
célszerű azt megvárni és az útépítéssel együtt megvalósítani a vízelvezető
árkot.
A Hivatalban szorgalmazni fogom a kátyúzás mielőbbi
elvégzését.
Sajnálom, hogy nem tudom most jelentősebb előrelépésről
tájékoztatni, további szép napot kívánok.
Tisztelettel Bogó László
A héten Jegyző úrnak
írtam több témában;
Tisztelt jegyző Úr,
A következő témákat,
feladatokat szeretném felvetni és intézkedést előkészítését kérni.
1., Előterjesztést
szeretnék benyújtani az a 2
óvodai csoport első kialakítás tervezésének megindításához, valamint az ÁMK
fűtéskorszerűsítésének , első lépéseként a kazán korszerűsítés tervezésének a megrendelésére.
2. ÁMK bádogos – munkák,
1., a pénzügyi keretből
terveztük a tornaterem- csatornarészek javítását, beázás
Megszüntetése,
2.,a bejárat- tető beázására- ajánlatok megkérése, - 3 bádogos van
Diósdon,
Bogár Robival már beszéltem ez ügyben,
3., Sporttelep – Polgármester Úr azt mondta, hogy a
Sportpálya – Óvoda felőli elejét rendes kerítéssel látjuk el, + kapu - erre
ajánlatokat kéne bekérni,
- a többi kerítés
részhez csak az anyagot kell megvenni, s a többit a DTC ill. Habos Gábor
megszervezi.
4., Tátika utcát megnéztük, - kisebb javítás kell – nincs
árok ,nincs vízelfolyás, az ott lakokkal beszélni kéne- mit akarnak, mit
vállalnak be.
Kérések:
-
BKV –val kötött szerződést szeretném elkérni- megnézni
-
Csatorna projekt – Diósdi - hogy áll, milyen fázisban van- kitől
lehetne ezt megtudni?
-
Pályázati lehetőségek – minden érdekel amire
Önkormányzatoknak lehet pályázni- az sem baj, ha egy listát kapunk, vagy az
összeset,
- a Tavaszköszöntő pénzügyi állásáról
tájékoztató kérése - ezt a Kőhidi
Úr ígérte, tudja.
Köszönettel,
Bogó László
Ha gondolod szóljál, akár személyesen megbeszélni a Gézával
is.
Az óvodai csoportok bővítéséről már készítenek anyagot, nem
kell nekem. A kazánház-fűtés korszerűsítést bevisszük a testületire, A többi
témában intézkedik.
Március 28. Pénzügyi Bizottsági ülést 16 órakor tartottuk,
ami 21 óráig tartott.
A 35 napirendek
közül nem mindet tárgyaltuk, csak ami
minket is érintett ill. állást kellett foglalni.
Elsőnek a 2010 évi költségvetés utolsó módosítást kellett elfogadnunk, azaz amivel zártuk az
évet. Mivel ezeket az adatokat - 167
millió Ft beruházási és működési hitel felvétel volt – tudtuk, s a
zárszámadáskor, áprilisi ülésen részletes
elemzést kapunk, elfogadtuk, tudomásul vettük.
Mivel a Intézmények vezetői jelen voltak, így előrevettük a
intézményi dolgozók kafatéria bérkiegészítését. Az ezzel kapcsolatos
módosítást, melyet a Pénzügyi osztályvezető javasolt, az intézményvezetők
elfogadtak. A betervezett kiadást megtartottuk, de egy jobb variációval többet
kapnak kézhez a dolgozók, pedagógusok, óvónők, s kevés jutalom keret is
képződik.
Az új óvodai 2 csoport részére kialakítandó terveket
ismertette a Jegyző Úr. Amikor januárban bejártuk a z óvodai részeket, már
akkor felvetette az Óvoda vezető Mihályné Zsuzsa, hogy őszre szükséges lesz 2
új csoportnak helyet csinálnunk. A több variáció és egyeztetés alapján – ÁNTSZ,
NFÚ és Váti véleményét – szóbeli engedélyét tudva – kerülhet sor a
terveztetésre és nyáron a kivitelezésre. Megszavaztuk azt a variációt, hogy az Új
Óvoda irodai szobáiból legyen kialakítva a két csoportnak a helységek, s az
irodák s egyéb funkciók költözzenek fel a fenti , alig használt helységekbe.
Igaz erre nincs keretünk, hitelből kell megcsinálnunk, de szükséges lesz.
Később, ha csökken a óvodások száma, a legó óviból akár bölcsődét is csinálhatunk.
Mihály Zsuzsa kérte, hogy javaslataikat a tervező kapja meg
ill. az átalakításhoz javaslataikat vegye figyelembe, melyet mi támogattunk.
Az ÁMK fűtéskorszerűsítési határozati javaslatot is előre vettük. Az ÁMK bejárásakor –
decemberben – láttuk és megállapítottuk, hogy
a fűtést nem lehet szakaszolni, rendesen szabályozni, kazán elavult,
pazarló a jelenlegi fűtési rendszer. A megterveztetést elkezdenénk, javaslatok,
ajánlatok bekérését. Mivel erre nem
különítettünk el pénzt, így a tiszteletdíjamból 500 eFt-ot erre felajánlottam.
Elfogadtuk a módosítást , melyet a büntetések, bírságoknál,
a központi szabályzókhoz kell igazítanunk,
A szociális Önkormányzati határozat ill. a gyermekvédelmi
helyi határozat szabályozásának módosításait is elfogadtuk.
A pincebérletekkel kapcsolatban vélemény különbségek voltak,
végül abban értetünk egyet, hogy azok a területek legyenek leválasztva az
Önkormányzati területről melyeket megvettek a pincékkel együtt jó pár éve, azaz
a tulajdonosi viszonyok legyenek tiszták. Új pincebérlést a Vadászház ill. a
Antenna Hungária közötti területre nem javaslunk, maradjon egyben az a terület
az Önkormányzatnál. Ahol már több pince ki van adva il. magántulajdon ott
engedtünk egy üres pince bérlését. A gombapince bérletet is engedtük, úgy hogy
az 2 hónapos felmondással legyen a szerződés megkötve.
A Ságvári utcai területrész - pince melletti –vásárlására
tett kérelmet elfogadtuk.
A két lucernás közötti telekalakítások révén két új utca
átvételét kikötésekkel - tulajdonosok
vezetik be maguknak a vizet, villanyt, s nem kérnek szilárdburkolatú utat az
önkormányzattól később sem - elfogadtuk.
A Német Kisebbségi Önkormányzattal kötendő szerződést a
Kisebbségi Önkormányzat abban a formában, mint múltkor a Testület elfogadott,
nem fogadta el. Kérte a beszúrt mondat kivételét.
Ezen múltkor vitatkoztunk is, mert félre érthető ill. az
Önkormányzatnak ellátási kötelezettsége van a Kisebbségi Önkormányzat felé. A
kérésüket támogattuk, maradjon az a szerződés amit a Hivatal elkészített.
A Diósdi Polgárőr Egylet kérelmét a civil szervezetek
mellett tárgyaltuk, mivel 1 millió Ft-ot terveztünk be ilyen támogatásra. Az
érdi Polgárőr egyesület is benyújtotta kérelmét, így a kettőt egyszerre
bíráltuk el. Vita volt közöttünk , volt aki fele fele, volt aki csak 100%-ban a
diósdi Polgárőröknek adta volna.
Ledniczky külső tag nem volt jelen, mert 1 órára el kellett mennie pont.
Végül úgy döntöttünk, hogy 400 eFt-ot az érdi 600 eFt-ot a
diósdi Polgárők kapjanak.
ÉTV – vel kapcsolatos előterjesztést, miszerint a Budaörsi
testület átad térítésmentesen egy 63/10000 részt a többi Önkormányzatnak –Érd,
Diósd Tárnok, Törökbálint, Sóskút, Pusztazámor, - így nekünk 7/10000 rész jut.
A megállapodás aláírására felhatalmazzuk a
Polgármesteret.
A Peter Cerny Alapítvány támogatási kérelmét ill. az
Állatmentő Alapítvány kérelmét nem tudjuk támogatni.
A hittantábor kérelmét a civil szervezeteknél tárgyaljuk,
döntöttünk.
A Sashegyi utcai úthiba javítást minél előbb el kell végezni, megszavaztuk.
A Magyarok Öröksége Alapítvány Pesovár Ferenc Alapfokú
Művészetoktatási Intézmény támogatásáról, mely
a néptáncot tanuló csoport oktatásáról szól, az állami normatíva mellett
kiegészítésre szorul. A kért támogatás nem volt betervezve, ezt mindenképpen
jövőre előre kell gondolni. A kért összeggel kapcsolatban és a lehetőségeink
miatt véleményeltérések voltak, van-e módunk kevesebb összeget adni , vagy amit
kér az iskola, azt kikell fizetni? Jegyző Úr utána néz. Egy 850 eFt-os támogatásban
értettünk egyet a 1.090 eFt-hoz képest. Végleges döntést atestületin hozzuk meg.
A polgármesteri tájékoztatót a szociális segélyek
kifizetésével kapcsolatban tudomásul vettük.
A kedvezményes energiaajánlatokat elfogadtuk, így várhatóan
a 4 % gáz 7-9-12 % villany díjak csökkenése akár 1 millió Ft-nál több
megtakarítást is eredményezhet.
Civil szervezetek támogatása kapcsán sok felvetés, kérdés,
vélemény hangzott el. Egy- egy szervezet támogatási javaslatainál akár 100%-os
különbség is volt a javaslatok között. Tudjuk, hogy a jelenlegi keretünk is
kevés az igényekhez képest ,de a község pénzügyi helyzete miatt, nem add több
lehetőséget, HA esetleg máshonnan – már
költségvetésnél is javasolt – képviselői
díjak csökkentéséből lehet plusz kerete biztosítani erre és egyéb kiadásokra
is! Hosszas vita, egyeztetés és számolás után kialakítottunk egy konszenzusos
összegeket, melyet mindegyikünk, a bizottság el tudott fogadni. A
hittantáborral kapcsolatban, pedig létrehoztunk egy lapot, melyre a táborozó
csapatok pályázhatnak, de javasoljuk, hogy a szociálisan rászorult gyerekeknek
a szociális támogatásoknál kérjenek hozzájárulást, ne a civil szervezetek
keretéből. A táborokról az áprilisi ülésen döntsünk.
A Tik-tak söröző helyén akar építeni kávézót egy vállalkozó,
ehhez mellette lévő önkormányzati területből szeretne területet venni. Piaci
áron adunk el olyan területrészt amely üres, kihasználatlan terület volt.
139m2.
Két zárt ülés anyagát megvitattuk, s állást foglaltunk.
2011. Március 31. Önkormányzati ülés.
14 órakor kezdtük mert sok napirend volt, 7 –en voltunk
végig Eöry Úr nem volt.
Este 21,30 körül fejeztük be a mintegy 40 napirendet.
1., A 2010 évi költségvetés IV. módosítás számait
elfogadtuk, s a 2010 év értékelését a zárszámadáskor fogjuk kiértékelni.
2., A lejárt határidejű határozatoknál, megkérdeztem, hogy a
Kossuth L. utca- templom melletti szakaszára tavaly novemberben hoztunk
határozatot, hol tart a szakvélemény, miért ilyen lassú, kérem az elérhetőségét
aki meg van bízva vele.
3., A két ülés közötti tájékoztatónál Polgármester Úr elmondta, kérdésre válaszolva
- önkormányzatok átalakításáról -, hogy az új alkotmány elfogadása után, az
abból következő átszervezésekről utána
kapnak tájékoztatást az önkormányzatok.
A Kerox beruházással
kapcsolatban a február 23 tárgyalás után a török tulajdonosok egy nagyon magas
összeget mondtak, ami a valódi érték 3-5 szőrőse, amit a Kerox nem tud
elfogadni, a törökök meg ragaszkodnak az árhoz. A Kerox a valódi érték
kétszeresét is hajlandó lenne kifizetni, de magasabb összegnél kéri az
önkormányzat segítségét, támogatását. Ez ügyben a Polgármester és jegyző
tárgyalásokat fog folytatni a Kerox vezetőivel, majd tájékoztatja a testületet.
4. A szabálysértési eljárásban kiszabható pénzbírságról,
helyszíni bírságról rendelkező egyes önkormányzati rendeletek módosításáról –
elfogadtuk
5.
A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatának
módosítása – nem mindenki értett egyet, hogy
rendkívüli étkezési segélyt odaítélésében a polgármester dönthessen , s utólag
tájékoztathassa a testületet. Itt a Szociális osztály add javaslatot ,melyet a
polgármester aláír. Évente 5-7 eset van ilyen.
Többség megszavazta.
6. A felnőtt korúakra vonatkozó szociális gondoskodás helyi
szabályairól szóló rendeletéről – elfogadtuk.
7., A gyermekvédelem helyi szabályozásáról
szóló önkormányzati rendeletéről – elfogadtuk.
8., A védőnői
körzetekről szóló rendelet módosításáról – elfogadtuk
9. Új 2 óvodás csoport
helységeinek a kialakítása - mindenki egyetértett vele, hogy szükséges,
s a legjobb megoldás az új óvodában a földszinti szobákból alakíthatók ki.
Terveztetést megszavaztuk, s utána az engedélyeztetés, kivitelező pályáztatás
és kivitelezés- aminek szeptemberre jó lenne ha elkészülne- kérte a Óvoda
vezető. Óvodavezetés javaslatait az átalakításnál a tervezőnek figyelembe kell
venni.
10., Beszámoló a Diósd község területén keletkező
folyékony hulladék összegyűjtésére és ártalmatlanítására vonatkozó
közszolgáltatási szerződés végrehajtásáról – elfogadtuk.
11., OTP ATM Megállapodás módosítása, nagynehezen tudott a
Hivatal egy megállapodás és havi összeget kicsikarni az OTP.től. Most ezt
elfogadtuk, már ez is előrelépés az előző évek nem fizetéséhez képest.
12., A Diósd 1374 hrsz-ú pince bérletéről.
A pénzügyi bizottság javaslata az volt, hogy ne adjuk ki, mert ez a pince abba
a területbe esik – Vadászház és az Antenna Hung. területe között - ami még
Önkormányzati terület, s az maradjon egyben. A településfejlesztési bizottság e
egy többpontos javaslattal állt elő, mely egy egységes pincesor kialakítását
javasolta, melyet a bérlők és leendő bérlők vegyenek tudomásul, s a szerint alakítsák a pincéjük küllemét. Az
elgondolás jó , de több jógi és értelmezési problémára hívta fel a figyelmet a
Jegyző Úr, így azt határoztuk el, hogy ezeket figyelembe véve kell egy pince
koncepciót kialakítani. Nem adtuk bérbe.
13. A
Diósd 1376 hrsz-ú pince bérletére vonatkozó kérelemről – ezzel ugyanez a
helyzet, nem adtuk bérbe
14., Diósd,
Sashegyi u. 5/b. 2513 hrsz-ú ingatlan megvásárlásáról – A temetőnél lévő
emeletes ház megvételére nincs anyagi fedezetünk, szándék meg van, kell is
majd, de most nem tudjuk. Alternatív javaslatok is voltak. Az egyikkel
kapcsolatban tárgyalásokat folytatunk, a másik el lett vetve.
15., Mocsári László telekvásárlási kérelméről – régóta elhúzódó kérelmet – most lezártunk. Egy pincemelletti
sáv megvásárlása a Ságvári utcában volt a tárgya.
16. Sztréda Katalin kérelme az 1345 és 1388
hrsz-ú önkormányzati tulajdonú gombapince bérletének meghosszabbításáról –
mivel itt 6 bérlő van,ezért egységesíteni kell a szerződéseket,s az összeget
megemelni jobban minta az infláció. A testület egy bejárásról is döntött,
megnézni a helyszínt, ellenőrizni, s ha van észrevételünk azt beépíteni az új
szerződésekbe.
17. a Diósd 1378 hrsz-ú pincesor
telekalakításáról – az előterjesztéssel
a TPF bizottság egyetértett, a Pénzügyin mi csak beszéltünk róla,
döntést ne hoztunk, de a javaslatot
tolmácsoltam, miszerint csak azt méressük ki ahol a pincék el vannak adva,s
hozzájuk telekrész is tartozik, hogy anagy közös tulajdon szét legyen választva. Az
önkormányzati tulajdon pedig maradjon egyben. Nem kaptam meg ez a javaslat a többséget, marad az egész szétméretése-
mely persze nincs a költségvetésbe betervezve.
18. 3562/7 hrsz-ú ingatlan egy részének kisajátításáról -
nem sajátítottuk ki.
19. Diósd 1192/9, 1192/22, 1192/24 és 1192/25 hrsz-ú
ingatlanok ingyenes tulajdonba vételéről. Ennek a két utcának az átvételét
kérték a tulajdonosok – külön tárgyaltunk erről előzetesen. Kiegészítő
javaslatai voltak még a Településfejlesztési Bizottságnak, amit a tulajdonosok
is elfogadtak. E két úthoz a Lovas utca vezet, ennek a szilárd úttal történő
kialakítását és a közművek kiépítését is a tulajdonosok állják.
20. Diósd 1356 hrsz-ú pince bérletére vonatkozó kérelemről
hosszas vita volt, mivel ez a pince messzebb esik, oda ahol már vannak bérelt
pincék. A Településfejlesztési Bizottság javaslata erre a területre is
vonatkozik, de mivel még azt ki kell dolgozni és majd a többi tulajdonossal is
el kell fogadtatni, addig kiadjuk a diósdi bérlőnek.
21. A 7-es számú főút diósdi körforgalmai zöldfelületének
kialakításáról – a 3 körforgalom zöldfelület gondozását egy kertész cég
vállalná, reklám magának is. Amennyiben a Közútkezelő beleegyezik, csinálja.
22. Diósd Község Önkormányzatának a Diósdi Német Kisebbségi
Önkormányzattal kötendő Együttműködési Megállapodásáról. A múltkori testületi
ülésen elfogadott határozatmódosítást nem fogadta el a kisebbségi önkormányzat,
értelmezés, félreértelmezés miatt kérték a beletett egy mondat kivételét – már
múltkor is vitatkoztunk rajta. A többség ezt elfogadta, mivel a
szolgáltatásokat - helyiség, telefon, internet, levelezés, fénymásolás - az
Önkormányzatnak, mivel törvény írja elő, biztosítania kell a kisebbségi
önkormányzatoknak – nálunk egy van.
23. A Diósdi Polgárőr Egylet mellett az Érdi Polgárőrség
beszámolóját vettük ide plusz napirend kiegészítésként.
Az Érdi Polgárőrség beszámolója és a Diósdi most alakuló
Polgárőrség támogatás iránti kérése keveredett a hozzászólásokban. Az Érdi
Polgárőrség nevében a Fideszes képviselők kifogásolták, hogy a diósdi
polgárőrség miért alakult meg, mikor az érdiben is dolgozhatnának - már a
rendkívüli ülésen is elhangzott, azért, mert a diósdiak Diósdon akarnak
polgárőri feladatokat ellátni. dr. Ostorházi László képviselő személyeskedő
megjegyzését a Diósdi Polgárőrség vezetőjére, a Polgármester úr
visszautasította, mivel a bíróság másodfokon elvetette a vádat. A
képviselő-testület a Diósdi és Érdi Polgárőrségnek 500-500 eFt támogatást ítélt
oda az idei költségkeretből.
24. Az önkormányzati intézmények alkalmazásában álló
közalkalmazottak 2011. évi jutalomkeretének felhasználásáról.
A kafatéria keret részről lett módosítás elfogadva, amit az
intézményvezetők kértek. Több javaslat közül a dolgozóknak egy előnyösebb
változatával értett egyet mindenki az intézményvezetőkkel együtt.
25. A Gánti hittantábor támogatásáról. Vita volt, hogy
honnan legyen finanszírozva, a civilszervezetek keretéből vagy máshonnan.
/Nincs tartalékunk!!/ A Pénzügyi Bizottság javaslata az volt, hogy képezzünk
egy táborozási keretet, mert az ÁMK –ban más táborok is lesznek és azok a
gyerekek is esetleg rászorulhatnak, nemcsak a hittantábor résztvevői.
Javasoltuk még azt, hogy amelyik gyerek rászorultsági alapon kaphatna
támogatást a szociális keretekből, akkor a táborszervezők adjanak be kérelmet a
gyerekek után. A 460 eFt-os keret is el lett végül vetve, mert az áprilisi
ülésen való tárgyalását más tábori kérelmekkel együtt elvetette a többség,
hiába agitált emellett Madarász Arnold képviselő. Végül 400 eFt támogatást
szavazott meg a képviselő-testület. Én 300 eFt-ot javasoltam, mindegyik tétel a
hitelkeret növelésére megy.
26. A polgármesteri hatáskörben megállapított szociális segélyek
kifizetéséről szóló tájékoztatót elfogadtuk.
27. Diósd Község Polgármesterének felhatalmazásáról az Érd
és Térsége viziközmű vagyon felosztásának tárgyában hozott megállapodás
megkötésére - ÉTV – vel kapcsolatos előterjesztést, miszerint a Budaörsi testület
átad térítésmentesen egy 63/10000 részt a többi Önkormányzatnak – Érd, Diósd,
Tárnok, Törökbálint, Sóskút, Pusztazámor - így nekünk 7/10000 rész jut. A
megállapodás aláírására felhatalmazzuk a Polgármestert. Elfogadtuk.
28. A Peter Cerny Alapítvány támogatásáról – 30 eFt kapnak –
hitelkeret-növelés!
29. A Magyarok Öröksége Alapítvány Pesovár Ferenc Alapfokú
Művészetoktatási Intézmény támogatásáról – a néptánc oktatás állami
normatívájának a kiegészítésére kérték egész évre . Megkapták a kért összeget-
mivel ez sem volt betervezve- ez is a hitelkeret növelését jelenti.
30. A civilszervezetek 2011. évi pályázatairól.
A bizottságok javaslatai sokat változtattak a végleges,
odaítélt támogatásoknál. Több javaslat is volt egy-egy szervezetnél. Egyes
képviselőknél nem az elvégzett munka, hanem a benyomás, vagy a téves
információk irányították szavazását. A 2011. évi támogatást 1 millió Ft-al
emeltük meg, de így is szerényen tudtunk több civilszervezetet támogatni,
holott véleményem szerint másképp kellett volna ítélni, de ezt nem csak én,
hanem menet közben több képviselő is így érezte, de a többségi szavazások döntöttek.
Több szervezetnél vita alakult ki, egy esetben jeleztem,
hogy nem veszek részt a szavazáson, mert annyira kicsinyes és megalázó
kijelentést tettek a szervezetre, mely alátámasztja azt, hogy fals és
félreinformált információk alapján - vagy éppen alapító tagként direkt a saját
alapítványát előretolóan a másik lejáratását támogatóan fellépve – hozták meg
döntéseiket. "O Ft" javasolva az általa nem szimpatikus
civilszervezetnek, mivel az Ő alapítványával „haragban „ áll…
Elhagzott az is, hogy az alapítványok azért jöttek létre,
hogy pénzt „tarháljanak”, 1%-ot szedjenek, és abból finanszírozzák a
munkájukat, programjaikat. Párnál így is volt, de nem mindenkinél.
Külön-külön szavaztunk a civilszervezetekről, névsor szerint
haladtunk, s mire az utolsóhoz értünk majdnem elfogyott a pénz, pedig én
jeleztem, hogy ez a módszer nem lesz jó. Vissza kellett kanyarodnunk, s
lecsípnünk pénzt, hogy legalább az előző évi támogatást megadjuk.
Minden civilszervezet munkáját magam részéről megköszönöm, s
támogatom.
Diósd Község Önkormányzat Képviselő-testülete:
a 2011. évi támogatási keretét az alábbiak szerint
osztja fel:
Pályázó
|
2011. évben kapott támogatás
|
Diósdi Hagyományőrző Klub
|
300.000.- Ft
|
Fonó Alapítvány Diósd Kultúrájáért
|
200.000.- Ft
|
Diósdi Diák Sportegyesület
|
800.000.- Ft
|
Fidelio Kamarakórus
|
300.000.- Ft
|
Diósdi Kosárlabda Klub
|
250.000.- Ft
|
Diósdi Nyugdíjas Klub
|
150.000.- Ft
|
Német Hagyományőrző Egyesület
|
100.000.- Ft
|
Diósdi Torna Club
|
5.400.000.- Ft
|
Juglans Regia Alapítvány
|
100.000.- Ft
|
Diósdi Szent Gellért Vegyeskar
|
300.000.- Ft
|
Diósdi Női Kar Alapítvány,
|
300.000.- Ft
|
Együtt Diósdért Alapítvány
|
50.000.- Ft
|
Naprózsafa Hagyományőrző Néptánc Egyesület
|
150.000.- Ft
|
Ciróka gyermek tánc- és játszóház
|
300.000.- Ft
|
Diósdi Társaskör Egyesület
|
300.000.- Ft
|
31. Kedvezményes energia ajánlatok. Lehetőségünk van gáz- és
villamos energia áraira kedvezményt kapni, ezt támogattuk.
32. Az Állatvédelmi és Állatmentő Egyesület támogatásáról –
100 eFt-al támogatjuk, nincs keret rá, hitelből kell.
33. Sashegyi utca úthiba kijavításáról – sürgősen meg kell
csinálni, elfogadtuk az útjavításokra elkülönített keretből.
34. Az ÁMK fűtés-korszerűsítésére kivitelezési tervek
elkészíttetéséről –
kiegészítésekkel elfogadtuk,
képviselői díjammal támogatom 500 eFt-al.
35. A Diósd, 1751/7 és 1751/21 hrsz-ú ingatlanokon kávézó és
étterem megvalósításának hozzájárulásáról, és ahhoz kapcsolódóan 139 m2
nagyságú önkormányzati tulajdonú ingatlan megvásárlása iránti kérelemről - több
kiegészítés volt, megszavaztuk a Pénzügyi Bizottság javaslatát a
Településfejlesztési Bizottság javaslatával kiegészítve.
36. Képviselő-testület tagjai tiszteletdíjának
csökkentéséről. Az önálló képviselői indítványt én jónak tartottam, de többen
ragaszkodtak a polgármester illetményének is a csökkentéséhez - ez nincs
arányban a képviselői 30%-os
javaslattal- és törvényileg nem lehetséges.
Elhangzott mind a két oldalról, hogy mindenki megteheti,
hogy mit, kit hogyan támogat. /A
költségvetésnél a PB-nek volt egy 25%-os javaslata, de akkor azt elvetették,
arra hivatkozva, hogy mindenki saját maga támogat /
A Polgármester is
ugyanezt megteheti, támogathat. Alpolgármester úr támogatást indít egy
defibrillátor beszerzésére, más képviselő civilszervezetet támogat, stb. Így ez
ügyben a döntés az, hogy mindenki maga dönt a felajánlásáról. A magam részéről
ezt teszem most is.
37. és 38. Sportkoncepció – Lehetőségünk van pályázatot
beadni a Sportközpont hibáinak a javítására, ehhez kellett egy „gyors” sportkoncepciót
elfogadnunk, hogy a pályázatot benyújthassuk.
39. és 40. napirend zárt ülés volt. Döntöttünk, a határozat
megismerhető.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése