2013. június 19., szerda

2012-Júliustól - Szeptember végéig


Önkormányzati ülés 2012.07.12. 16 óra

helye: Polgármesteri Hivatal díszterme

Napirend előtt:
- Tájékoztattam a testületet, hogy a lakótelepen élők szóvá tették, hogy a "faház –Élelmiszerbolt" környékén italt fogyasztanak, hangosak, szemetelnek, zenét hallgatnak este ,oda WC-nek a házak közelébe stb.  Kértem a Jegyző urat és a Polgármester urat, hogy tegyen meg mindent  a lakótelepen élők nyugalmáért.
- Polgármester úr jelezte, hogy beszél a bolttal, s ha kell jogi lépéseket tesznek.
- Sohajda Lajos képviselő úr a kátyúzás mielőbbi elvégzését sürgette.

  1. Beszámoló a két ülés közötti fontosabb eseményekről
A Polgármester úr kiegészítette a  beszámolót azzal, hogy  Lengyelországból hazafelé Szlovákiában lecsúszott az úttestről és becsúszott egy árokba a kocsival. Személyi sérülés nem történt, a kocsit autómentővel hazahozták.

Szóvá tettem az új Könyvtárban kirakott 1920-as nagy Magyarország térkép kihelyezését, azt mondtam, nem szerencsés egy közintézményben kirakni egy régi – már sajnos nem aktuális térképet. Mit szólnánk hozzá, ha most pl. az osztrákok a Osztrák-Magyar Monarhia térképét raknák ki hivatalos helységeikbe, vagy az olaszok a római birodalmi térképeiket Pannóniától Angliáig mutogatnák?  Nem nyitott vitát róla  Polgármester úr, a térképet helyénvalónak találja, nem azzal a szándékkal lett kitéve, s megköszönték Jegyző úrnak az ajándékot.
A tájékoztatót elfogadtuk.

  1. Beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról
A tájékoztatót elfogadtuk. Azt a megjegyzést tettem, hogy  a DTC –nél 3 határozatot fogadtunk el az elmúlt  időszakban - az utolsó határozatok az élők.

  1. A 2012. évi költségvetési rendelet I. sz. módosításáról
A költségvetésben az eddigi döntéseink alapján korrigálta a Pénzügyi Iroda a számokat, s a Művelődési ház létrejöttével – átcsoportosította az oda vonatkozó pénzeket. A Pénzügyi Bizottság részéről felhívtuk a képviselő-testület figyelmét a takarékos gazdálkodásra, mivel idén már likvid hitelt nem vehetnek fel az önkormányzatok ill. év végére O szaldósnak kell lenniük- lennünk.

A határozatot elfogadtuk.

  1. Az építményadó és telekadó rendelet módosításáról
Az építményadónál az intézmények adómentességét szavaztuk –korrigáltuk.

  1. Önkormányzati rendelet az állattartásról
Első olvasat lett - mert a jogszabályok változnak közben, így amikor azokat elfogadja a Parlament akkor fogjuk véglegesíteni.

  1. A Falugazda Kft. üzleti terv készítéséről (2. olvasat)
Az előterjesztést megvitatva, egy újabb terv készítését kértük, kiemelve a hó eltakarítási koncepciót, kiegészítve az intézmények karbantartásával.

  1. Falugazda Kft. Alapító Okiratának módosítása
A felügyelő bizottságban történt  üresedés miatt került napirendre, de nem döntöttünk, mert még felmerült más személyi kérdés, így erről a következő ülésen döntünk.
  1. A Falugazda Kft. kiegészítő támogatás iránti kérelméről
A  béremelésének fedezésére kérte a ügyvezető, ez nem volt a költségvetési támogatásnál beszámolva. A Pénzügyi Bizottság csak 1 milló Ft –pt javasolt most, s majd a szeptemberi költségvetés módosításnál térjünk vissza. A testület végül a kért összeget megszavazta. Én tartózkodtam.

  1. ÁMK rendelkezésére álló álláshelyek számának emeléséről
Az ÁMK igazgatója a gyereklétszám – osztálylétszám növekedése és a délutáni napközis csoportok növekedése miatt kért 4,5 fő álláshely bővítést. A belső ellenőr utánanézett és a kérelmet egyeztetve  Kőhidi  úrral – megbízott igazgatóval  - végül 2 fős álláshely növekedést javasolt, amit a testület elfogadott.
Ennek a fedezetét a saját költségvetésünkből kell idén kigazdálkodnunk.

  1. Tájékoztató a Szent Gellért Hét programtervezetéről
Az előzetes programtervet több helyen módosítva elfogadtuk.

  1. 3817/1 hrsz-ú ingatlan ajándékozásáról
A testület elfogadta a  szabályozási vonal miatt átadott területet. / Utcasávot /

  1. 3275/1 hrsz-ú ingatlan ajándékozásáról
 szintén ugyanazon ok miatt adják át a utcafronton lévő szabályozási sávba eső területet.

  1. A Diósd, Apponyi utca 8. szám alatti ingatlan felújítása
A javítások elvégzését megszavaztuk.

  1. 1024/8 hrsz-ú ingatlan sportcélú hasznosítására kiírt pályázat értékeléséről
A feltöltött homokbánya területére sportcélú hasznosításra kiírt pályázatot eredményesnek nyilvánítottuk. A pályázó egyesület egy műanyag oktató sípályát, tenisz és kerékpár-gördeszka pályát kiszolgáló épületet akar majd üzemeltetni, úgy, hogy az egész domboldal tisztán tartását vállalja még a bérleti díj megfizetése mellett.
A pályázatot elfogadtuk, szerződéskötést a Hivatal elkészíti.

  1. Digitális reklámfelület kialakításáról az Egészségházban
Az ajánlatot elfogadtuk, a Településrészi Bizottság módosító javaslatával.

  1. A szemészeti rendelés áthelyezéséről
A második fogorvosi prakszis miatt kell a szemészeti rendelést máshová elhelyezni.
Az ÁNTSZ nem engedélyezi a védőnőkhöz tenni – gyerek rendelőbe nem lehet, a körzeti orvosoknál nem elég hosszú a szoba.  Az a megoldás vetődött fel, hogy a 2. fogorvosi rendelési időt a szemészeti idő figyelembevételével kell majd kialakítani.
A hivatal fog ebben egyeztetni.

  1. A díszpolgári cím adományozásáról
A testület úgy döntött, hogy legyen az idén Díszpolgári cím kiadva. Előkészítő bizottságot kell létrehozni ez ügyben.

  1. Diósd-Törökbálint közigazgatási határ módosításáról
A Törökbálinti Önkormányzat kereste meg a Testületet, hogy az MO-áson innen eső területet cseréljük le a Mo-áson onnan eső területtel. Ez ügyben több javaslat hangzott el, amely alapján a Polgármester fog tárgyalni a Törökbálintiakkal.

  1. Lakó- pihenő övezet létrehozásáról a Szidónia lakópark területén
Az előterjesztést elfogadtuk, azt a területet is lakó-pihenő övezetté nyilvánítottuk.
  1. Budapest és vonzáskörzet zajtérkép
A javaslatot a zajtérkép készítéshez való csatlakozást elfogadtuk.

  1. Közfoglalkoztatási pályázatról
A javaslatot közmunkások foglakoztatására – 10 fő – elfogadtuk, tekintettel a parlagfű-irtás fontosságára.

  1. Beszámoló a polgármesterre átruházott hatáskörben hozott döntésekről
 A tájékoztatót elfogadtuk.

  1. A Diósd, 2606/1, 2607/2 és a 2605 hrsz.-ú ingatlanok megvásárlásáról
A Polgármestert hatalmaztuk fel , hogy tárgyaljon a ajánlattevőkkel. Döntés nem született.

  1. A jelzőrendszeres házi segítségnyújtásról
A javaslatot támogatta a testület, továbbra is működteti ezt a rendszert.

Zárt ülés:  
4 napirendi pontot tárgyaltunk.

Bogó László



2012. augusztus 14-én (Kedd) 16.00 órára

Rendkívüli Képviselő-testületi ülésre összehívom.

Az ülés helye: Polgármesteri Iroda

  1. A bölcsőde kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás kiírásáról;
Javasoltam, hogy lehessen konzorciumban pályázni. Így diósdi vállalkozók is részt vehetnének benne. Spéth Géza polgármester Ehhez tőkeerős cégek kellene, előfinanszírozás van.  Berta Ferenc közbeszerzési tanácsadó- Konzorciumban is lehet pályázni, az ajánlattevőknél az adatok összeadódnak, a kiírásba beleírhatjuk.


A Képviselő-testület 6 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:
215/2012. (VIII. 14.) diósdi öh. a bölcsőde kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás kiírásáról
Diósd Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete:
  1. Hirdetmény közzététel nélküli tárgyalásos eljárást ír ki a KMOP-4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú pályázat keretében elnyert, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című projekt keretében 2 egységes, 4 csoportos bölcsőde építési beruházására.
  2. A közbeszerzési eljárást megindító felhívást jóváhagyja.
  3. A közbeszerzési eljárás teljes körű lefolytatásával megbízza Berta Ferenc közbeszerzési tanácsadót.



ELJÁRÁST MEGINDÍTÓ FELHÍVÁS


Az ajánlatkérő a Kbt. 122. §. (7) bekezdés a) pontja szerint az alábbiakban részletezett közbeszerzési eljárást kíván indítani.

a)    Az ajánlatkérő:
Név:         Diósd Nagyközség Önkormányzata
Cím:         2049 Diósd, Szt. István tér 1.
Címzett:   Spéth Géza polgármester
Telefon:   +36 23 545 550
Telefax:    +36 23 370 434       
E-mail:     aljegyzo@diosd.hu

b)    Kapcsolattartás
       A közbeszerzési eljárással kapcsolatos kérdésekben a kapcsolattartó az Ajánlatkérő részéről:
       Név:        Berta Ferenc közbeszerzési tanácsadó
       Telefon:   + 36 30 3110947
       Fax:          + 36 23 500-927
       E-mail:     bertaferenc@t-online.hu

       Az ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők figyelmét a Kbt. 122. § (5) bekezdésben  foglaltakra, miszerint: A kiegészítő tájékoztatást az ajánlattételi vagy részvételi határidő lejárta előtt ésszerű időben köteles az ajánlatkérő megadni.”Az ajánlatkérő a kiegészítő tájékoztatás kérés határideje vonatkozásában az ajánlatok bontását megelőző ötödik munkanapot, megadásának határideje vonatkozásában az ajánlatok bontását megelőző harmadik munkanapot tekinti ésszerű időpontnak.

c)         Közbeszerzés tárgya, mennyisége
         Az Új Széchenyi Terv Közép-magyarországi Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott „Új mérföldkő: Bölcsőde Diósdon" című, KMOP- 4.5.2-11-2012-0001 jelű pályázatát keretén belül „Bölcsőde építése Diósdon” – beruházás beszerzés teljes körű megvalósítása.
        
         Főbb mennyiségek:
         Teljes nettó alapterület: 752.98 m2
         Az épület kétszintes
        
         Szerkezeti kialakítás
Alapozás: beton sávalapok statikai terv szerinti méretezéssel.
Felmenő tartó falazat: általánosan kerámia falazóblokk, az épületet átszelő dilatáció mentén statikus terv szerinti monolit vasbeton kettős fal.
Válaszfalak: kerámia válaszfallapok.
Födémek: monolit vasbeton födémek egyedi tervek szerint.
Szigetelések: egyedi méretezés szerinti nedvesség elleni és hőszigetelés a falakon, a padlózat alatt és a födémeken.
Zöldtető alatti szigetelés: POLIUREA HK52 membránszigetelő bevonat.
Külső nyílászárók (ablakok, üveges ajtók): U=1,1 Wm2/K-nél kisebb hő-átbocsájtású 5 cellás műanyag nyílászárók.

Belső nyílászárók (beltéri ajtók): laminált vagy furnérozott felületű pallótokos lemezajtók nyíló vagy toló kivitelben. A névleges tokmérettől a szabad szélességi nyílás 10 cm-rel kevesebb, ezért a 100-as ajtók biztosítják az akadálymentességre előírt 90-es szabad nyílásméretet. Küszöb nélkül készülnek, szükség esetén lapos burkolatváltó profillal.
Burkolatok: általánosan csúszásmentes, könnyen tisztítható burkolatok alkalmazása a belső és a külső terekben egyaránt. Csoportszobák, irodák  esetében padlófűtést is biztosító valódi fa szalagparketta, közlekedőkbe, fürdő-mosdókba, egyéb vizes helyiségekbe GRES lap burkolat. Utóbbiból készül a lépcsők burkolata is. Falakon szükség szerint csempe burkolat.
Tető-héjalás: felső épület lapos ferde tetejére korcolt cinklemez tetőfedés készül.
Homlokzatok: nyers ragasztott tégla burkolat (többnyire hőszigetelésre kerül).
Lakatos szerkezetek, korlátok: tüzihorganyozott acél zártszelvények, pálcák, szerelvények.

         Közös Közbeszerzési Szójegyzék (CPV): 
         Főtárgy:                      45214000-0
        
         Rendelkezésre álló nettó anyagi fedezet: 148.490.934,- Ft

d)         A szerződés meghatározása: Vállalkozási szerződés 

e)        A szerződés időtartama: a szerződéskötéstől, 2013. junius hó 30-ig 

f)      A teljesítés helye: Diósd, Kocsis utca 1. (Zöldfa utcai bejárat) (Hrsz.:1190/2)

g)        Az ellenszolgáltatás teljesítésének feltételei
Előleg fizetésére a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 131. § (1)-(2) bekezdése, valamint a 306/2011. (XII.23.) Kormányrendelet, (a továbbiakban 306.Kr.) 12. § szerint kerülhet sor, maximum 10 % mértékben. Az előlegszámla a benyújtására (amennyiben a Vállalkozó előlegre tart igényt) a szerződéskötést követően kerülhet sor, kifizetése az építési munkaterület átadását követő 15 napon belül történik. 
Ajánlattevő részszámlázásra jogosult a 306/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 13.§ rendelkezései szerint. A részszámlák benyújtása és kifizetése a kivitelezés készültségi fokához kötődik, a kivitelezői ütemtervnek megfelelően, a kivitelezés 30 %-os, 60 %-os  és 90 %-os készültségi fokát elérve részszámla (3 db), illetőleg a 100%-os készültségi fokát elérve végszámla nyújtható be.
Szerződésszerű teljesítést követően a nyertes ajánlattevő számláit az Ajánlatkérő a Kbt. 130. §-a és a 306/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 14. § rendelkezései alkalmazásával egyenlíti ki. A projekt az ajánlatkérő szempontjából utófinanszírozott.
A 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I.28.) Korm. rendelet előírásai vonatkoznak. A kifizetés során az adózás rendjéről 2003. évi XCII. törvény 36/A. § szabályozása alapján kell eljárni, figyelemmel a 306/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 14.§ rendelkezéseire. Az általános forgalmi adó megfizetése a mindenkor hatályos jogszabályok szerint történik. A kivitelezési munka engedélyköteles, tehát az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 142. § (1) bekezdés a) pontja alapján a fordított ÁFA hatálya alá tartozik.
Az ajánlattétel, a szerződés és a kifizetések pénzneme: HUF
h)    Szerződést biztosító mellékkötelezettségek
Kötbér nem szerződésszerű (hibás, vagy késedelmes) teljesítés esetén, 250.000,- Ft naponta. A kötbér összegét az ajánlatkérő a Ptk. rendelkezései szerint a kifizetésre kerülő számla összegbe közvetlenül beszámítja, levonja. A kötbér értéke legfeljebb 5.000.000,- Ft lehet.
Ha a késedelem időtartama meghaladja a húsz naptári napot, az ajánlatkérő a szerződést meghiúsultnak tekintheti és Meghiúsulási kötbérre tarthat igényt. Meghiúsulás esetén késedelmi kötbért a megrendelő nem érvényesíthet. A meghiúsulási kötbér összegét az ajánlattevő az ajánlatkérő kötbérszámlájának kézhezvételét követően 15 napon belül köteles átutalással az ajánlatkérőnek megfizetni. A meghiúsulási kötbér szerződés-szegéssel érintett rész bruttó ellenértékét alapul véve, annak 20 %-a.

       Jótállás időtartama: 48 hónap a sikeres műszaki átadás – átvétel időpontjától számítottan

i)          Az ajánlatok bírálati szempontjai: A legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás.

j)               Kizáró okok és igazolási mód:
          Nem lehet ajánlattevő, alvállalkozó, és nem vehet részt az alkalmasság igazolásában olyan gazdasági szereplő, aki a Kbt. 56. § (1) bekezdés meghatározott kizáró okok hatálya alatt áll. Az eljárásban nem lehet ajánlattevő az a gazdasági szereplő, aki a Kbt. 56. § (2) bekezdésében meghatározott kizáró ok hatálya alatt áll.
         
          A kizáró okok tekintetében megkövetelt igazolási mód:
          Az ajánlattevőknek az ajánlatukban a Kbt. 122. § (1) bekezdés szerint nyilatkozniuk kell hogy nem tartoznak a Kbt 56. § (1) lés (2) bekezdésének hatálya alá, valamint a Kbt. 56. § (1) bekezdés kc) pontja a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 2. § i) pont ib) alpontjában és a 4. § f) pont fc) alpontjában foglaltak szerint kell igazolnia.
          Az ajánlattevő, az alvállalkozója és adott esetben az alkalmasság igazolásában részt vevő más szervezet vonatkozásában a Kbt. 58. § (3) bekezdése szerinti nyilatkozatot köteles benyújtani a Kbt. 56. § -ában foglalt kizáró okok hiányáról

k)       Alkalmassági követelmények

          Gazdasági és pénzügyi alkalmasság:

         Az alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód:
         Az ajánlatkérő a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 14. § (8) bekezdése szerint elfogadja az ajánlattevő nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy megfelel az ajánlatkérő által előírt alkalmassági követelményeknek. Az ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők figyelmét a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 14. § (9) bekezdésében foglaltakra.
       Az alkalmasság minimumkövetelménye(i):
       Az eljárásban csak olyan gazdasági szereplő tehet ajánlatot, aki megfelel az alábbi
követelményeknek:
G1.:Az előző, lezárt pénzügyi évben a
teljes - általános forgalmi adó nélkül számított - árbevétele eléri a nettó 80 millió forintot, illetve ugyanezen időszakban a közbeszerzés tárgyából (magasépítés, épület felújítás) származó - általános forgalmi adó nélkül számított - árbevétele eléri a nettó 50 millió forintot [310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 14. § (1) bek. c) pont és a (4) bekezdés szerint];

       G2: Aki rendelkezik minimálisan 50.000.000,- Ft éves összegű ezen belül minimálisan 10.000.000,- Ft összegű eseti káreseményre fedezetet nyújtó érvényes szakmai felelősségbiztosítással (építésszerelési felelősségbiztosítás) vagy ha nem rendelkezik ilyen tárgyú és az előírt összegű káreseményre fedezetet nyújtó biztosítással, akkor cégszerű nyilatkozatban kell vállalnia, hogy nyertessége esetén azt a szerződéskötést követő 8 munkanapon belül megköti. [310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 14. § (1) bek. d) pont szerint]

Műszaki, illetve szakmai alkalmasság:

Az alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód:
Az ajánlatkérő a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 17. § (6) bekezdése szerint elfogadja az ajánlattevő nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy megfelel az ajánlatkérő által előírt
alkalmassági követelményeknek, ugyanakkor felhívja az ajánlattevők figyelmét a hivatkozott (6) bekezdés utolsó mondatában foglaltakra. 

Az alkalmasság minimumkövetelménye(i):

Alkalmatlan az ajánlattevő, és az alvállalkozó, ha együttesen:
M1: a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 15. § (2) bek. a) pont szerint nem tudnak igazolni az ajánlattételi határidőt megelőző 5 éves időszakban összesen nettó 100 millió forint értékben végzett, sikeres műszaki átadással befejezett, a beszerzés tárgyával azonos, vagy ahhoz hasonló, (magasépítés, épület felújítás) kivitelezésben teljesített építésre, felújításra vonatkozó referenciamunkát. A referencia több szerződésből összeadódhat.
M2: a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 15. § (2) bek. c) pont szerint nem rendelkeznek az építési műszaki ellenőri, valamint a felelős műszaki vezetői szakmagyakorlási jogosultság részletes szabályairól szóló 244/2006.(XII.5.) Korm. rendelet szerinti legalább - 1 fő legalább MV-Ép/A kódszámú felelős műszaki vezetői jogosultsággal rendelkező szakemberrel.
Az ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők figyelmét, hogy a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 16. § (5) bekezdése szerint az M1: alkalmassági követelményt az ajánlattevő, illetve az alkalmasság igazolásában részt vevő más szervezet nyilatkozatával, vagy a szerződést kötő másik fél által adott igazolással is lehet igazolni.

l)     Hiánypótlás lehetősége:
Az ajánlatkérő a Kbt. 67. § szerint teljes körben biztosítja a hiánypótlás lehetőségét

m)     Ajánlattételi határidő: 2012. szeptember hó 10. nap 10:00 óra

n)     Az ajánlat benyújtásának címe:
Diósd Nagyközség Polgármesteri Hivatal, Jegyzői iroda
cím: 2049 Diósd, Szt. István tér 1.

o)        Az ajánlattétel nyelve: magyar

p)       Az ajánlat felbontásának helye és ideje:
Diósd Nagyközség Polgármesteri Hivatal, Jegyzői iroda
cím: 2049 Diósd, Szt. István tér 1.
       2012. szeptember hó 10. nap 10:00 óra
További információk a jogosultakról és a bontási eljárásról:
A Kbt. 62. § (2) bekezdésében foglaltak.

q)       Az eljárásban az ajánlatkérő a tárgyalás lehetőségét biztosítja.
       A tárgyalás tervezett időpontja: szeptember hó 17. nap 10:00 óra
        Az ajánlatkérő a tárgyalást egy fordulóban bonyolítja le. A tárgyalás első szakaszban a műszaki megfelelőség és szakmai szempontok kerül áttekintésre, a második szakaszban az ajánlattevők, egy alkalommal, új ajánlatot tehetnek. 

r)      Eredményhirdetés időpontja: A jelen járásban külön eredményhirdetésre nem kerül sor. Az ajánlatkérő az eljárás eredményét az Írásbeli összegzés [Kbt. 77. § (2) bekezdése]  című dokumentum elkészítésével és az ajánlattevőknek történő megküldésével hirdeti ki.  Tervezett időpont: 2012.szeptember hó 24. napján

s)         A szerződéskötés tervezett időpontja: az írásbeli összegezés megküldése napját követő tíz napos időtartamot követő első munkanapon, 10:00 óra.  

t)         Kiegészítő információk
1.)     Az ajánlatkérő az ajánlat elkészítéséhez ajánlati dokumentációt biztosít az ajánlattevők számára. A dokumentáció a jelen Eljárást megindító felhívásból és annak alábbi mellékleteiből áll: 
         1. sz. melléklet Irat és nyilatkozat minták
         2. sz. melléklet Szerződéstervezetet 
         3. sz. melléklet Tervdokumentáció
         4. sz. melléklet Árazatlan költségvetés
2.)     Az ajánlatnak tartalmaznia kell a Kbt. 40. § (1) bekezdés és az 58. § (3) bekezdése alapján tett nyilatkozatot.
3.)     A felolvasó lapon az ajánlati árat egy összegben, forintban kell meghatározni nettó értékben. Az ajánlati árnak meg kell egyeznie az árazott költségvetés nettó főösszegével. Ajánlattevőnek ajánlatában nyilatkoznia kell a Kbt. 60. § (3) és (5) bekezdése szerint. Ezt a nyilatkozatot is a felolvasó lap tartalmazza.
4.)    Az ajánlati árnak az ajánlattételi felhívásban és dokumentációban meghatározott valamennyi építési feladat és kapcsolódó szolgáltatás, valamint eszköz ellenértékét tartalmaznia kell, így ezeken túlmenően semmilyen jogcímen nem jogosult Ajánlatkérőtől további díj- vagy költségtérítés igénylésére. Ajánlattevő ezen felül a szerződés időtartama alatt semmilyen költség elszámolására nem jogosult. Az ajánlati árat magyar forintban (HUF) kell megadni, s az nem köthető semmilyen más külföldi fizetőeszköz árfolyamához.
5.)    Az ajánlattevőknek ajánlatukba csatolniuk kell a Teljességi nyilatkozatukat, beárazott tételes költségvetést, főösszesítővel, a tervezői kiírásban szereplő anyagok, technológiák helyett a megajánlott, azokkal egyenértékűnek meghatározott anyagok, technológiák esetében a műszaki egyenértékűség megítéléséhez szükséges dokumentumokat (minőségi tanúsítvány, hatósági engedélyek, műszaki paraméterek meghatározását, stb.),
6.)    Az eljárás nyertese az az ajánlattevő, aki az ajánlati felhívásban és a dokumentációban meghatározott feltételek alapján, a legalacsonyabb megajánlást tartalmazó, érvényes ajánlatot teszi. Az ajánlatkérő a Kbt. 124. § (4) bekezdése alapján az eljárás nyertesének visszalépése esetén az ajánlatok értékelése során a következő legkedvezőbb ajánlatot tevőnek minősített szervezettel köti meg a szerződést, amennyiben azt az ajánlatok elbírálásáról szóló írásbeli összegezésben megjelöli.
7.)    Az alkalmassági feltételek igazolása esetén a Kbt. 55. § (4)-(6) bekezdések alkalmazandóak.
8.)    Ajánlattevőknek, 10% feletti alvállalkozóiknak és az erőforrást nyújtó szervezeteknek az ajánlatban nyilatkozniuk kell, hogy az aktuális cégállapotot bemutató, az illetékes cégbíróság vagy az KIM Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat által kiadott, vagy az utóbbi szervezet adatbázisából letölthető cégkivonat adatai a valósának megfelelőek és azok az ajánlattételi határidőben aktuális cégállapotot mutatják.
9.)    Az ajánlathoz csatolni kell az ajánlatot cégszerűen aláíró személy(ek) eredeti vagy másolati aláírási címpéldányát. Ha az ajánlatot nem cégjegyzésre jogosult személy írja alá, a meghatalmazását csatolni kell. A meghatalmazásnak cégszerűen aláírtnak és közhitelesnek kell lennie. (közjegyző által hitelesített, vagy két tanú által is aláírt meghatalmazás)
10.) Az ajánlatkérő nem alkalmazza a Kbt. 122. § (9) bekezdésében foglaltak szerint a részvétel jogának fenntartását.
11.) Az ajánlatot az ajánlattevőknek a Kbt. 61. § szerint 3 példányban lezárt csomagolásban kell benyújtani, melyből 1 eredeti és 2 másolati példány. A példányokon fel kell tüntetni a megfelelő „eredeti” vagy „másolat” megnevezéseket. A példányokat oldalszámozással és tartalomjegyzékkel kell ellátni. Az ajánlatot tartalmazó sérülésmentes, zárt csomagon fel kell tüntetni a következő feliratot: Bölcsőde építése Diósdon és „Az ajánlattételi határidő előtt nem bontható fel!”
        Az ajánlatban nem lehetnek közbeiktatások, törlések vagy átírások, kivéve az ajánlattevő által tett hibakiigazításokat, mely esetben az ilyen kiigazításokat az ajánlatot aláíró személynek, vagy személyeknek a kézjegyükkel kell ellátniuk.
        Az ajánlatkérési dokumentációrészét képező árazott költségvetést nem írásvédett formátumban elektronikus formában, (elektronikus adathordozón CD vagy DVD) is be kell nyújtani 1 példányban. Kérjük a költségvetés xls. formátumban benyújtani.
Ajánlattevő köteles csatolni a kifejezett nyilatkozatát arra vonatkozólag, hogy a fentiek szerinti adathordozón benyújtott költségvetés tartalma teljes mértékben megegyezik az általa benyújtott eredeti megjelölésű költségvetés tartalmával.
12.)  Az ajánlattételi felhívásban meghatározott időpontok magyarországi, helyi idők.
13.) Ajánlattevő és a 10%-nál nagyobb mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozója az ajánlat elkészítésének és benyújtásának költségeit maga viseli és azt ajánlatkérő semmilyen formában nem téríti meg.
14.) A beruházás nem uniós támogatásból valósul meg, azt az ajánlatkérő saját forrásból finanszírozza.
15.) Amennyiben az ajánlattételi felhívás és dokumentációban foglaltak között eltérés van, úgy az ajánlattételi felhívásban foglaltak irányadók.
16.) Az ajánlatkérő ajánlati biztosíték nyújtását nem írja elő. Az ajánlatkérő a szerződés teljesítésével kapcsolatban biztosítékot (teljesítési, illetőleg jóteljesítési biztosítékot) nem köt ki. 
15.)  Az ajánlattevőnek ajánlatába csatolnia kell a Kbt. 24. § (3) bekezdése szerinti összeférhetetlenségi nyilatkozatát.
16.)  A Kbt. 54. § előírásaira hivatkozva közöljük, hogy a munkavállalók védelmére és a munkafeltételekre vonatkozó olyan kötelezettségekről, amelyeknek az ajánlattevőknek a teljesítés helyén és a szerződés teljesítése során meg kell felelni, az alábbi illetékes hatóságok adnak tájékoztatást:



Pest Megyei Kormányhivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szervének Munkavédelmi Felügyelősége
cím:
1135 Budapest, Lehel út 43-47.
Postacím: 1381 Budapest, Pf: 1265.
tel: 06-1-236-3900
fax: 06-1- 236-3999
E-mail:
pest-kh-mmszsz-mv@ommf.gov.hu, pest-kh-mmszsz@ommf.gov.hu
 
ÁNTSZ Érdi Kistérségi Intézet
2030 Érd, Felső utca 39.
Tel.: 06-23-354-765
Fax: 06-23-354-765
E-mail:
szhbatta@kmr.antsz.hu

NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága
[Dél-Budapest, Észak-Budapest, Kelet-Budapest,
Pest megye]
1132 Budapest, Váci út 48/C-D
1438 Budapest, Pf. 511
Tel.: 1/412-5400
Fax: 1/432-5270

17.)  Az ajánlatkérő támogatásra irányuló igényt nyújtott be az Új Széchenyi Terv Közép-magyarországi Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott „Új mérföldkő: Bölcsőde Diósdon" című, KMOP- 4.5.2-11-2012-0001 jelű pályázatát keretén belül. Az ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők figyelmét a Kbt. 40. § (3) és (4) bekezdésben foglaltakra.
18)   Az ajánlattevőnek ajánlatukban nyilatkoznia kell, hogy a Kbt. 131. § (1) – (2) bekezdésében és a jelen felhívás g) pontjában meghatározott előlegre igényt tart-e.
19.)  Jelen ajánlati felhívásban nem szabályozott kérdésekben az ajánlatkérő a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény, az építési beruházások közbeszerzésének részletes szabályairól szóló 306/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet és a közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról szóló 310/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet előírásait alkalmazza.

u)     Az ajánlattételi felhívás megküldésének napja: 2012. augusztus 17.



  1. A díszpolgári cím adományozását elősegítő bizottságról
Elfogadtuk a neveket- előzetesen már kértek javaslatokat.

  1. Tájékoztató az EURÓPAI MOBILITÁSI HÉTRŐL és AUTÓMENTES NAPRÓL
A javaslat az lett, hogy a felhívást – autómentes időszakra – a honlapon közzé tesszük

  1.             A településközpont épületeinek és közterületeinek rendbetételéhez kapcsolódó előirányzat átcsoportosításról
A csobogó környékének, a Közösségi háznak, a Hivatal külső falának javítására 4 millió Ft összeget szavaztunk meg.

A napirendek végén Spéth Géza polgármester bejelentette, hogy a Csehországi útra nem jelentkezett képviselő, az alábbi személyeket viszi  magával: Dr. Varga Dániel képviselő, Marian Miklós projektmanager, Szabó Renáta Anett, Szabolcs Levente


Diósd, 2012. augusztus 13.


Augusztusi történések:

-           A Bölcsőde építésére kiírt pályázattal kapcsolatban diósdi vállalkozók összejöttek ca. 16-17 cég s megbeszélték, hogy konzorciumban közösen indulnak, a Bölcsőde kivitelezésre közösen pályáznak. Egy konzorciumi szerződést aláírtak, Nagy István és Somogyi József bement a Hivatalba, s kérték, hogy a meghívásos pályázatra hívják meg a diósdi vállalkozók konzorciumát is.
-          Nem sok idő maradt a pályázat beadási a határidejéig ca. 10 nap s várták, hogy a terveket megkapják, de nem kapták meg,  azt a tájékoztatást kapták, hogy a pályázat újra ki lesz írva.




2012. augusztus 27-én (hétfő) 17 órára

Képviselő-testületi ülése


4 napirendet felvettünk pluszban fel.

  1. Diszpolgári cím  rendelet módosítása
  2. iskolai oszt. száma ÁMK
  3. ingyenes tankönyvek biztosítás
  4. Z/ KF halálával kapcs. teendőkről

Napirend előtti észrevételek:

-          szemétszállítással kapcs. – Nánási Kristóf – zöldhulladék autók büdös levet ereszt- volt ígéret- újra – panasz megszűnt – most újra-
-          TE-Szed akció- meggyes melletti út, újra rakják oda a szemetet.
      Holnap reggel viszik el.
-          Akácfa utcai aszfaltozása-  elhúzódik. – terv elkészült- egyeztetés volt-  3 méteres utat akartak- árkot nem – ott tart a dolog – legyen fordítva- 60 % mi fizetünk 40 % -ot ök fizetik. – tervezővel átterveztették- Ök hoznak vállalkozót.
       Legalább szikkasztó árok legyen.

-  Sohajda István- TPB-  Közterületeken lévő növények locsolásáról gondoskodjon., parlagfű irtást  végezzék el.



  1. Beszámoló a két ülés közötti fontosabb eseményekről
  2.  
A PÉNZ. Bizottság kéri, hogy a Hivatal az M0 autópályával kapcsolatosan a vízelvezetéssel is foglalkozzon, valamint az M0- M6 autópályáknál minden lehetőséget ragadjon meg a zajvédő fal építésével kapcsolatban a diósdi lakosok érdekében.


Zajvédő fal-   Kiss Zoltán – elmondja mi történt eddig ;
NFI, Ak részlegeit átjárták, ahol túl lépi a határt  Ostváth – nál,
Diósd  aki nem állt be  a sorba – mindenhol nem tudnák megcsinálni – Eu-s pénze nem futná rá - Van nekik annyi büdzséjük - Szarvas Úr  - 100-150 méteren megfogják csinálni., TESZT betartani- nem utópályán 90 km alatt kamionok – Svábi Úr  trafipax  legyen, Csendesebb periódus  80 km határ , trafipaxot is felkel állítani-
NÜF -  zajvédő fal  egyéb eszközökkel elemekkel csökkenteni a zajvédő falat.
3 területen- 3 decibel- csökkentés már érezhető- zajvédő fal 7 decibel-
Sok sok kis módszerrel csökkenteni a decibelt. 4 méter helyett 5 méter lett a fal.

Sohajda Ist. – köszöni Kiss úrnak- 5 ponton elérték – nem lehet nagyobb mint előtte – Törökbálinti oldal – mérést fognak végezni.
 Tervezésbe vonják be  az Önkormányzatot / írjanak peticiót a Szabadság útiak -  zaj miatt írtak OL- Méréseket ott kellene végezni ahol a legközelebbi ingatlanok vannak- ott kéne  végezni a vizsgát
- a vízelvezetés is fontos- újra gombolni

Kiegészítés- lengyeleknél- 4 fő- emlékfa ültetésen voltak  Bogár Robi  neje Völgyi M. 

Aug. 19.  –Ünnepség – Eöry – lezajlott.  Rendben volt.  Köszönő levelet. 
Summerfest is jó volt.

  1. Beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról- elfogadtuk


  1. az Önkormányzat 2012. évi költségvetési rendeletének II. számú módosításáról

Sohajda- TBiz véleménye- MŰV-ház tervezésénél visszafogodtan tervezzen. . ÁMK van-
figyeljünk oda  szoros lesz a  költségvetés-

Szita úr, - könyvizsgáló-  a számok rendben vannak.

Sohajda István. – soknak tartják az új könyvtár tervezett költségét.

Pénzügyi Biz. részéről elmondtam újra, hogy a költségvetés fő számait tartani kell, a tervezett MŰV-ház részek - új Könyvtár – kialakítását elfogadjuk és támogatjuk, mivel ha állami tulajdonba kerül a ÁMK akkor  az ott lévő könyvtár is átkerülne állami tulajdonba, holott az Diósd tulajdona, mi hoztuk létre, Község pénze van benne.
A takarékos gazdálkodásra most is felhívtuk a figyelmet.  A módosítást elfogadtuk.

2012. évi I. féléves költségvetési beszámoló - elfogadtuk

Díszpolgári cím rendelet módosítása- Név: Diósd Nagyközség díszpolgára
         Jegyző- felmerült az, hogy több személy is megkaphassa a 2 helyett pl. 3 fő
            nem lett elfogadva a bővítés

  1. Éves összefoglaló belső ellenőrzési jelentés a 2011. évről – elfogadtuk,

  1. Az Eötvös József ÁMK 2011/2012. tanévének év végi beszámolójáról – elfogadtuk

A Pénzügyi Bizottság felhívja az új igazgató figyelmét, hogy az előző igazgató által vezetett tanévben felvetett hiányosságokat a következő tanév beszámolójába tegye bele.

  1. Az Eötvös József ÁMK 2012/2013. tanévének óratervéről és osztálylétszámáról
elfogadtuk


  1. Beszámoló a Napköziotthonos Óvoda 2011/2012. nevelési évről szóló tevékenységéről – elfogadtuk

  1. Falugazda Kft. Alapító Okirat módosítása
A felügyelő bizottság megüresedett helyére  Nagy László-t neveztük ki.

  1. Kék Géza Művelődési Ház Alapító Okirat módosítása - elfogadtuk
  A Diósd, 2607/1, 2607/2 és a 2606 hrsz-ú ingatlanok megvásárlásáról – nem kívánjuk megvenni

 12.              Beszámoló a játszótéri eszközök javításáról –  Plusz költség – megszavaztuk,

  1. Zöldfa utca úttervezéséről - bölcsőde megközelítését a Tisza utca - Kocsis utca útvonalról támogatja, a Zöldfa utcán az óvoda ingatlanának végéig.

  1. Beszámoló a polgármesterre átruházott hatáskörben hozott döntésekről
tudomásul vettük.

PÓT

1. Az Eötvös József ÁMK 2012/2013. tanévében indítható iskolai osztályok számáról
A 2012/2013. tanévre az indítható osztályok számát az alábbiak szerint határozza meg:
Osztályok száma:                                    25
Napközis csoportok száma:                     14
            Tanulócsoportok száma összesen:           39

Felkéri a jegyzőt, hogy a határozatról értesítse az intézményt.
Az 1 évfolyamoknál  a max. 20 %-al túllépheti


2. ingyenes tankönyvek biztosítása Ingyenes tankönyv- 217 fő -   807.597 Ft



ZÁRT ÜLÉS:

Z/1.     Díszpolgári cím adományozásáról (Később kerül kiküldésre)
Z/2.     Diósd Községért Díj adományozásáról (Később kerül kiküldésre)
Z/3.     Diósdi Sport Díj adományozásáról (Később kerül kiküldésre)
Z/4.     Virágos Diósdért Díj adományozásáról (Később kerül kiküldésre)

még 1 napirend volt.




 Képviselő-testületi rendkívüli ülés a 2012. szeptember 10-én 17:30 órakor


1.   KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezésére vonatkozó nyílt közbeszerzési eljárás kiírásáról  

Jegyzőkönyvből másolva:

Spéth Géza polgármester
A Képviselő-testület a 215/2012. (VIII.14.) számú határozatával hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki. Az eljárást megindító felhívás ajánlattevők részre történő megküldésére azonban, az időközben felmerült körülmények miatt nem került sor. MAG Zrt (a Váti új elnevezés) a benyújtott közbeszerzési tervben megjelölt beszerzési érték ismeretében, azt javasolja, hogy az önkormányzat nyílt közbeszerzési eljárást folytasson le. Mivel az első alkalommal elfogadott eljárás beadási határideje a képviselő-testületi ülés napján jár le, szükséges az azt kiíró határozat visszavonása, valamint új eljárás kiírása.

Bogó László képviselő
Mikortól változott meg, amikor a Diósdiak beadták a pályázatot?

Spéth Géza polgármester
Nem kell összefüggéseket keresni, a Diósdiak nem pályázatot nyújtottak be, hanem egy szándéknyilatkozatot, hogy szeretnének majd indulni. Ez a lehetőség a nyílt eljárásban továbbra is fennáll.

Bogó László képviselő
Ez a pályázat és az előző kiírás ég és föld.

17:40 órakor Dr. Ostorházi László képviselő és Dr. Varga Dániel alpolgármester megérkezett, megérkezett, jelen van 8 fő képviselő.


Bogó László képviselő
Az első kiírás miért volt gyengébb, ez most sokkal erősebb, mint az óvodánál.

Spéth Géza polgármester
Kértünk tanácsot, és a szakértők javasolták a nyílt eljárást. Értékhatáron billeg a beruházás, 150 millió forint becsült érték felett kötelező a nyílt eljárás. A nyílt eljárás szélesíti a versenyt a vállalkozók között, és lehetőséget teremt a diósdi vállalkozások számára is. A projekt utóellenőrzése kapcsán is a nyílt közbeszerzési eljárás mint közbeszerzési eljárási rend támadhatatlan.


Dr. Ostorházi László képviselő
A közbeszerzési szakértőt szeretném megkérdeni, mi a véleménye.

Berta Ferenc közbeszerzési szakértő
A Kbt. azt mondja, hogy ha a beszerzés becsült értéke nettó összegben nem éri el az 150 milliót, akkor az ajánlatkérő választhat, hogy nyílt eljárást folytat le, vagy un. hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást folytat le. 150 millió forint felett kötelező a nyílt eljárás.
A nyílt eljárás szélesre tárja a verseny kapuját. Egyet értek polgármester úrral, és a MAG Zrt. is jelezte, hogy ilyen esetben a nyílt eljárás lefolytatását javasolja.

Dr. Ostorházi László képviselő
Sorba mennék a javaslataimmal
Javasolom, hogy legyen nyílt közbeszerzési eljárás.
Fontos, hogy olyan pontokat építsünk bele, amivel megszűrjük a jelentkezőket.
Módosításokat javasolok a pontrendszerben, amelyek a következők:
-          a kért ellenszolgáltatás nettó összege 80 millió forint,
-          kötbér napi értéke 5 millió forint/nap
-          előteljesítés időtartama a 2013.06.30 időponthoz képest 5 naptári nap
-          jótállás időtartama a minimum időtartamként meghatározott 60 hónapos időtartam felett 10 hónap.

Bogó László képviselő
Örülök, hogy belátja a hivatal és mindenki, hogy inkább a meghívásos helyett legyen nyílt, ezt jónak tartom. Akkor változtak meg a dolgok, amikor bejelentkezett egy olyan diósdi csapat, akire nem számolt senki, akkor kezdett el a hivatal gondolkozni, hogy akkor csak úgy lehet kizárni, ha ilyen pályázatot írnak. Ebbe minden belekerült, amit bele lehet tenni. Négy műszaki vezető különböző képesítésekkel, egy ilyen beruházáshoz furcsa.
A pénzügyi megszorítások túlzottak és a Kbt. előírásiba is ütköznek.
Úgy érzem, hogy az a cél, hogy a Diósdi vállalkozókat ki kell zárni, egy Diósdi sem tud átmenni ezen a lécen.
Miért jó hogy kizárjuk, miért nem lehet olyan pályázatot kiírni, hogy más Diósdi is tudjon pályázni.
El kell mennem, ezért elmondom, hogy a másik napirendnél a műszaki ellenőrt nem tudom elfogadni.

Spéth Géza polgármester
A pályázatot úgy kell kiírni, hogy mindenkinek szóljon.  Visszautasítom, hogy ki akarjuk zárni a Diósdi vállalkozókat.

Bogó László képviselő 18:25 órakor távozott jelen van 7 fő képviselő.

Spéth Géza polgármester
Kérem, aki dr. Ostorházi László által javasolt módosításokkal egyet ért, szavazzon.

A Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

248/2012. (IX. 10.) diósdi öh. a KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezésére vonatkozó nyílt közbeszerzési eljárás kiírásáról  

Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete:

A KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezésére vonatkozó nyílt közbeszerzési ajánlattételi felhívásának részszempontjait és súlyszámait az alábbiakban határozza meg:

Részszempont                                                                                                          Súlyszám
Kért ellenszolgáltatás nettó összege (HUF)                                                             80
Kötbér napi értéke (HUF/nap)                                                                                 5
Előteljesítés időtartama a II.3) pontban meghatározott 2013. 06. 30. időponthoz képest (naptári nap)                                                                                                  5                                                   
Jótállás időtartam a minimum időtartamként meghatározott
60 hónapos időtartam felett (hónap)                                                                        10

Felelős: polgármester, jegyző
Határidő: azonnal


Dr. Ostorházi László képviselő
További javaslataim még,      
- a hirdetmény II.2.1) pontja egészüljön ki a tereprendezési munkákkal
- a hirdetmény III.2.2) szakasz P/1.2 pontjában az alkalmasság minimum követelménye, az előző két lezárt üzleti évben, a két év átlagában a likviditási ráta I. mutatója 1,20 értékre változzon
- a hirdetmény III.2.2) szakasz P/4 pontjában meghatározott minimum követelményeknél az ajánlattevő számláján az eljárást megindító felhívás feladásától visszafelé számított egy évben (12 hónapban) sorban állás nem lehetséges

Spéth Géza polgármester
Kérem, aki egyet ért dr. Ostorházi László által javasolt változtatásokkal, szavazzon.

A Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:



2.   KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezése során alkalmazandó műszaki ellenőr megbízásáról


Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete

KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezésére vonatkozó nyílt közbeszerzési eljárás kiírásáról szóló hirdetményt az alábbiak szerint módosítja:
- a hirdetmény II.2.1) pontja kiegészül a tereprendezési munkákkal
- a hirdetmény III.2.2) szakasz P/1.2 pontjában az alkalmasság minimum követelménye, az előző két lezárt üzleti évben, a két év átlagában a likviditási ráta I. mutatója 1,20 értékre változik
- a hirdetmény III.2.2) szakasz P/4 pontjában meghatározott minimum követelményeknél az ajánlattevő számláján az eljárást megindító felhívás feladásától visszafelé számított egy évben (12 hónapban) sorban állás nem lehetséges

Felelős: polgármester, jegyző
Határidő: azonnal

Spéth Géza polgármester
Kérem, a változtatásokkal egységes szerkezetben is szavazzunk.

A Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

250/2012. (IX. 10.) diósdi öh. a KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezésére vonatkozó nyílt közbeszerzési eljárás kiírásáról  
                                                                                                                                      
Diósd Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete:

4.      visszavonja a 215/2012 (VIII.10.) számú határozatát.
5.      Nyílt közbeszerzési eljárást ír ki a KMOP-4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú pályázat keretében elnyert, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című projekt keretében megvalósuló 2 egységes, 4 csoportos bölcsőde építési beruházására.
6.      A közbeszerzési eljárást megindító felhívást jóváhagyja.
7.      A közbeszerzési eljárás teljes körű lefolytatásával megbízza Berta Ferenc közbeszerzési tanácsadót.

2. KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezése során alkalmazandó műszaki ellenőr megbízásáról


Spéth Géza polgármester
Az „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázatunk vissza nem térítendő támogatásban részesült a KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú pályázati kiírás keretén belül. Az kivitelezés során szükséges műszaki ellenőr alkalmazása szükséges. A feladat ellátására ajánlatokat kértünk be különböző cégektől. A legkedvezőbb ajánlatot a Metróber Kft. adta.
Kérem, aki egyet ért a legkedvezőbb ajánlatot adó Metróber Kft.-vel, szavazzon.

A Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

251/2012. (IX. 10.) diósdi öh. a KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezése során alkalmazandó műszaki ellenőr megbízásáról

Diósd Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete:
  1. a KMOP-4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú pályázat keretében elnyert, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című projekt keretében megvalósuló 2 egységes, 4 csoportos bölcsőde megépítéséhez a műszaki ellenőri feladatok ellátásával megbízza a 4.250.000 Ft+27% Áfa összegű, legkedvezőbb ajánlatot adó Metróber Kft-t, (1087 Budapest, Kerepesi út 29/C)
  2. Felhatalmazza a Polgármester és a Jegyzőt a szerződés aláírására és ellenjegyzésére.

Felelős: Spéth Géza polgármester, dr. Szabó Ferenc jegyző
Határidő: 2012. november 30.

  1. Díjkompenzáció megfizetéséről az FTSZV részére

Dr. Szabó Ferenc jegyző
A Hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény a hulladékkezelési közszolgáltatási díjakra vonatkozó módosítása az alábbiak szerint rendelkezik:
57. § (1) A hulladékkezelési közszolgáltatási díjként fizetendő egyszeri ürítési díj mértéke 2012. évre, ha 2011. évre az egyszeri ürítési díj mértéke
a) meghaladta a 120 l méretű tárolóedény esetében a nettó 650 Ft-ot, vagy ennek más űrmértékű tárolóedényhez viszonyított arányos összegét, nem haladhatja meg a 2011. évre megállapított egyszeri ürítési díj mértékét,
b) nem haladta meg a 120 l méretű tárolóedény esetében a nettó 650 Ft-ot, vagy ennek más űrmértékű tárolóedényhez viszonyított arányos összegét, legfeljebb 650 Ft-ig, vagy ennek arányos mértékéig emelhető.
(2) Ha 2012. évre a közszolgáltatási díj alapdíj (rendelkezésre állási díj) és ürítési díj megállapításával történik, a közszolgáltatási díj egyszeri ürítésre eső mértéke nem haladhatja meg az (1) bekezdésben meghatározott összeget.

A települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló 64/2008. (III. 28.) Korm. rendelet 3. § -a is rendelkezéseket tartalmaz a díjról: (5) Ha a közszolgáltatási díjat az önkormányzat az (l)-(4) bekezdés alapján számított díjnál alacsonyabb mértékben állapítja meg, a különbséget díjkompenzáció formájában köteles a közszolgáltatónak megtéríteni. Abban az esetben, ha az önkormányzat díjkedvezményt, mentességet, vagy ingyenességet állapít meg, a felmerülő költségeket a közszolgáltató számára az önkormányzat köteles megtéríteni.
Az FTSZV Kft. a fentiekre hivatkozva 1 561 950 Ft + ÁFA  díjkompenzáció megfizetését és a jogszabályi változások miatt a közszolgáltatási szerződés módosítását indítványozta.

Spéth Géza polgármester
Amennyiben nincs kérdés, hozzászólás, kérem, aki egyet ért az előterjesztés határozati javaslatával, szavazzon.

A Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:





252/2012. (IX. 10.) diósdi öh. A folyékony hulladékszállítási díjkompenzáció megtérítéséről

Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete:
1.      jóváhagyja az 1 561 950 Ft + ÁFA összegű díjkompenzáció megtérítését 2012. január 1-től 2012. VIII. hónapra terjedő időszakra,
2.      felkéri a jegyzőt, hogy a közszolgáltatási szerződés módosítását és a rendelet-tervezetet a szeptemberi soros ülésre terjessze be.

Felelős: Jegyző
Határidő: 1. pontra 15 napon belül, 2. pont szeptemberi soros ülés



2012. szeptember 26-án (szerda) 18 óra

Díszpolgári Cím ünnepélyes átadása
Nem tudtam részt venni, mert céges értekezleten külföldön voltam, gratulálok Dr. Barabás Józsefnek, új Díszpolgárunknak.




2012. szeptember 27-én (csütörtök) 16 óra
Képviselő-testületi ülés

  1. Beszámoló a két ülés közötti fontosabb eseményekről – tudomásul vettük,

2.      Beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról – elfogadtuk,

3.      Folyékony hulladékszállítási rendelet módosításáról – módosításokat elfogadtuk:

1.         Közműves szennyvízcsatornával el nem látott lakóingatlan esetén a közszolgáltatás díja:

                                   2090 Ft/m3 + 27 % ÁFA  (bruttó:  2 654 Ft/m3)

(A közműves csatornahálózattal el nem látott ingatlanokon keletkezett lakossági folyékony hulladék esetében a fizetendő díj a közműves szennyvízcsatornával ellátott lakóingatlanokra, és nem lakóingatlanokra megállapított díj és a mindenkor hatályos költségvetési törvény melléklete szerinti támogatás- jelenleg bruttó: 100.- Ft/m3 - különbsége.)


2.            Közműves szennyvízcsatornával ellátott lakóingatlan és nem lakóingatlan esetén a közszolgáltatás díja:

                                    2169 Ft/m3 + 27 % ÁFA  (bruttó: 2 754,- Ft/m3)



4.      Folyékony hulladékszállítási közszolgáltatási szerződés módosításáról
A Diósd nagyközség területén folyékony hulladék szállítási közszolgáltatási feladatokat ellátó FTSzV Kft. az Önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződését az üzemanyag árak emelkedése miatt módosítani kívánja. (A szerződés módosítási javaslat az előterjesztés mellékletét képezi.) Így a közszolgáltatási díj 2013. II. 28.-ig bruttó 2754,- Ft/m3 lenne.


5.      Óvodai csoportok  létszámhatár túllépésének  engedélyezése – max 31 fős lehet egy csoport

6.      A Napköziotthonos óvoda  Alapító Okiratának módosításáról - elfogadtuk

7.      Meggyes utca forgalmi rendjéről  -  egy lakos kérte az úttorlaszok megszüntetését, amit az ott lakók tettek ki, idegenek közlekedésének akadályozása véget. Hosszas megbeszélés után a jelenlegi helyzet maradt, de kulturáltabbá kellene tenni az útzárat.

8.      Álmos fejedelem utca forgalom lassításáról – javaslat az lett:
egész Árpádház- lakóparkot minősítse lakó-pihenő övezetnek, azzal, hogy a lakópark külső utcáin a jelenlegi közlekedési rend maradjon, és az Álmos fejedelem utca lakói saját költségen fekvőrendőrt telepíthetnek. A határozat végrehajtását össze kell hangolni a területen folyó építkezések ütemével. (a már beépített utcákat lehet kitáblázni, az üres területeket még nem.)


9.      A Diósd 1315/3 hrsz-ú ingatlan egy részének megvásárlásáról -  ingatlant fel kell mérni, majd jra tárgyaljuk

10.  Diósd 2831/1 hrsz-ú ingatlan ingyenes tulajdonba vételéről – csatornázás miatt elfogadtuk

11.  I. számú háziorvosi praxis rendelési idő változtatási kérelméről – előterjesztést elfogadtuk,

 12.  A DTC kérelméről  - azt a módosítást fogadtuk el, hogy a közműszámlák a Hivatalhoz jönnek amik alapján a Hivatal leszámlázza a DTC-nak amit 8 napon belül fizeti ki.

13.  A BME Schönherz Qpa rendezősége által kért Kőbánya térítésmentes használatáról

 30 ezer Ft –ért adtuk ki egy napra jelképesen, tisztaságért felelnek s a károkért.


14.  Falugazda Kft. üzleti tervéről -  több megjegyzés kritika is elhangzott, de elfogadtuk a  tervet.

15.  Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíjpályázathoz való csatlakozásról,

Az önkormányzat vállalta az 1/3-részét

16.  A Budaörsi Játékszín  ajánlatáról – több variáció volt, amelyek közül 50% támogatást diósdi lakosoknak megszavaztunk aki igazolja a lakhelyét a színháznál.

17.  7. sz. főút mellett egyes járdaszakaszok módosított tervének elkészíttetéséről.

A járdaépítés terveinek elkészítését megszavaztuk


18.  Új KRESZ táblák beszerzéséről – 500 eFt irányoztunk elő.

19.  Települési üdvözlőtáblák engedélyes tervének elkészítéséről – helyeknek a meghatározását a Hivatalra bíztuk

20.  Zöldfa utca (Eötvös u. – Ságvári u közti szakasz) megsüllyedt részének a helyreállításáról legkedvezőbb ajánlat Magyar Aszfalt 2,2 millió Ft-ért csinálja meg.


21.  Zöldfa utca (Kocsis utcához csatlakozó szakasz) és Léda utca, Krisztina tér úttervezése:  tervezést javasoltuk, elhangzott, hogy viacolorral legyen kirakva, ne aszfaltal,

22.  Beszámoló a Polgármesteri hatáskörben megállapított szociális segélyek kifizetéséről- tudomásul vettük

23.  A Pest Megye Önkormányzata által alapított díjak adományozásának javaslatáról-több javaslat volt, Sportdíj, Közbiztonság,

plusz napirend:

24.  A Fácános utcai káreseményről  - a kárt a Hivatal megvizsgálja- jogos akkor fizetnünk kell ill. a biztosítónak.

25.  Akácfa utca burkolása – a tervet elfogadtuk,  több tervezői ajánlatot kérjen be a Hivatal,


26.  A bölcsőde kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési hirdetmény módosításáról,
A pályázatot módosítani kellet az ellenőrző hatóság részéről tett vélemény alapján- én ezzel az új kiírással nem értek egyet így tartózkodtam.

   27. A fogorvosi praxisok rendelési idejének jóváhagyásáról és a II. számú fogorvosi praxis megbízási szerződésének elfogadásáról - elfogadtuk


ZÁRT ÜLÉS:

2 napirend volt.


1 megjegyzés: