Önkormányzati ülés
2012.07.12. 16 óra
helye: Polgármesteri Hivatal díszterme
Napirend előtt:
- Tájékoztattam a testületet,
hogy a lakótelepen élők szóvá tették, hogy a "faház –Élelmiszerbolt"
környékén italt fogyasztanak, hangosak, szemetelnek, zenét hallgatnak este ,oda
WC-nek a házak közelébe stb. Kértem a Jegyző urat és a Polgármester urat,
hogy tegyen meg mindent a lakótelepen élők nyugalmáért.
- Polgármester úr jelezte,
hogy beszél a bolttal, s ha kell jogi lépéseket tesznek.
- Sohajda Lajos képviselő úr
a kátyúzás mielőbbi elvégzését sürgette.
- Beszámoló a két ülés közötti fontosabb
eseményekről
A Polgármester úr
kiegészítette a beszámolót azzal, hogy Lengyelországból hazafelé
Szlovákiában lecsúszott az úttestről és becsúszott egy árokba a kocsival.
Személyi sérülés nem történt, a kocsit autómentővel hazahozták.
Szóvá tettem az új
Könyvtárban kirakott 1920-as nagy Magyarország térkép kihelyezését, azt
mondtam, nem szerencsés egy közintézményben kirakni egy régi – már sajnos nem
aktuális térképet. Mit szólnánk hozzá, ha most pl. az osztrákok a
Osztrák-Magyar Monarhia térképét raknák ki hivatalos helységeikbe, vagy az
olaszok a római birodalmi térképeiket Pannóniától Angliáig mutogatnák?
Nem nyitott vitát róla Polgármester úr, a térképet helyénvalónak
találja, nem azzal a szándékkal lett kitéve, s megköszönték Jegyző úrnak az
ajándékot.
A tájékoztatót elfogadtuk.
- Beszámoló a lejárt határidejű határozatok
végrehajtásáról
A tájékoztatót elfogadtuk.
Azt a megjegyzést tettem, hogy a DTC –nél 3 határozatot fogadtunk el az
elmúlt időszakban - az utolsó határozatok az élők.
- A 2012. évi költségvetési rendelet I. sz.
módosításáról
A költségvetésben az eddigi
döntéseink alapján korrigálta a Pénzügyi Iroda a számokat, s a Művelődési ház
létrejöttével – átcsoportosította az oda vonatkozó pénzeket. A Pénzügyi
Bizottság részéről felhívtuk a képviselő-testület figyelmét a takarékos
gazdálkodásra, mivel idén már likvid hitelt nem vehetnek fel az önkormányzatok
ill. év végére O szaldósnak kell lenniük- lennünk.
A határozatot elfogadtuk.
- Az építményadó és telekadó rendelet módosításáról
Az építményadónál az
intézmények adómentességét szavaztuk –korrigáltuk.
- Önkormányzati rendelet az állattartásról
Első olvasat lett - mert a
jogszabályok változnak közben, így amikor azokat elfogadja a Parlament akkor
fogjuk véglegesíteni.
- A Falugazda Kft. üzleti terv készítéséről (2.
olvasat)
Az előterjesztést megvitatva,
egy újabb terv készítését kértük, kiemelve a hó eltakarítási koncepciót,
kiegészítve az intézmények karbantartásával.
- Falugazda Kft. Alapító Okiratának módosítása
A felügyelő bizottságban
történt üresedés miatt került napirendre, de nem döntöttünk, mert még
felmerült más személyi kérdés, így erről a következő ülésen döntünk.
- A Falugazda Kft. kiegészítő támogatás iránti
kérelméről
A béremelésének
fedezésére kérte a ügyvezető, ez nem volt a költségvetési támogatásnál
beszámolva. A Pénzügyi Bizottság csak 1 milló Ft –pt javasolt most, s majd a
szeptemberi költségvetés módosításnál térjünk vissza. A testület végül a kért
összeget megszavazta. Én tartózkodtam.
- ÁMK rendelkezésére álló álláshelyek számának
emeléséről
Az ÁMK igazgatója a
gyereklétszám – osztálylétszám növekedése és a délutáni napközis csoportok
növekedése miatt kért 4,5 fő álláshely bővítést. A belső ellenőr utánanézett és
a kérelmet egyeztetve Kőhidi úrral – megbízott igazgatóval -
végül 2 fős álláshely növekedést javasolt, amit a testület elfogadott.
Ennek a fedezetét a saját
költségvetésünkből kell idén kigazdálkodnunk.
- Tájékoztató a Szent Gellért Hét
programtervezetéről
Az előzetes programtervet
több helyen módosítva elfogadtuk.
- 3817/1 hrsz-ú ingatlan ajándékozásáról
A testület elfogadta a
szabályozási vonal miatt átadott területet. / Utcasávot /
- 3275/1 hrsz-ú ingatlan ajándékozásáról
szintén ugyanazon ok
miatt adják át a utcafronton lévő szabályozási sávba eső területet.
- A Diósd, Apponyi utca 8. szám alatti ingatlan
felújítása
A javítások elvégzését
megszavaztuk.
- 1024/8 hrsz-ú ingatlan sportcélú hasznosítására
kiírt pályázat értékeléséről
A feltöltött homokbánya
területére sportcélú hasznosításra kiírt pályázatot eredményesnek
nyilvánítottuk. A pályázó egyesület egy műanyag oktató sípályát, tenisz és
kerékpár-gördeszka pályát kiszolgáló épületet akar majd üzemeltetni, úgy, hogy
az egész domboldal tisztán tartását vállalja még a bérleti díj megfizetése
mellett.
A pályázatot elfogadtuk,
szerződéskötést a Hivatal elkészíti.
- Digitális reklámfelület kialakításáról az
Egészségházban
Az ajánlatot elfogadtuk, a Településrészi
Bizottság módosító javaslatával.
- A szemészeti rendelés áthelyezéséről
A második fogorvosi prakszis
miatt kell a szemészeti rendelést máshová elhelyezni.
Az ÁNTSZ nem engedélyezi a
védőnőkhöz tenni – gyerek rendelőbe nem lehet, a körzeti orvosoknál nem elég
hosszú a szoba. Az a megoldás vetődött fel, hogy a 2. fogorvosi rendelési
időt a szemészeti idő figyelembevételével kell majd kialakítani.
A hivatal fog ebben
egyeztetni.
- A díszpolgári cím adományozásáról
A testület úgy döntött, hogy
legyen az idén Díszpolgári cím kiadva. Előkészítő bizottságot kell létrehozni
ez ügyben.
- Diósd-Törökbálint közigazgatási határ
módosításáról
A Törökbálinti Önkormányzat
kereste meg a Testületet, hogy az MO-áson innen eső területet cseréljük le a
Mo-áson onnan eső területtel. Ez ügyben több javaslat hangzott el, amely
alapján a Polgármester fog tárgyalni a Törökbálintiakkal.
- Lakó- pihenő övezet létrehozásáról a Szidónia
lakópark területén
Az előterjesztést elfogadtuk,
azt a területet is lakó-pihenő övezetté nyilvánítottuk.
- Budapest és vonzáskörzet zajtérkép
A javaslatot a zajtérkép
készítéshez való csatlakozást elfogadtuk.
- Közfoglalkoztatási pályázatról
A javaslatot közmunkások
foglakoztatására – 10 fő – elfogadtuk, tekintettel a parlagfű-irtás fontosságára.
- Beszámoló a polgármesterre átruházott hatáskörben
hozott döntésekről
A tájékoztatót
elfogadtuk.
- A Diósd, 2606/1, 2607/2 és a 2605 hrsz.-ú
ingatlanok megvásárlásáról
A Polgármestert hatalmaztuk
fel , hogy tárgyaljon a ajánlattevőkkel. Döntés nem született.
- A jelzőrendszeres házi segítségnyújtásról
A javaslatot támogatta a
testület, továbbra is működteti ezt a rendszert.
Zárt
ülés:
4 napirendi pontot
tárgyaltunk.
Bogó László
2012. augusztus 14-én (Kedd) 16.00 órára
Rendkívüli Képviselő-testületi ülésre összehívom.
Az ülés helye:
Polgármesteri Iroda
- A bölcsőde kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési
eljárás kiírásáról;
Javasoltam,
hogy lehessen konzorciumban pályázni. Így diósdi vállalkozók is részt
vehetnének benne. Spéth Géza polgármester Ehhez tőkeerős cégek kellene,
előfinanszírozás van. Berta Ferenc
közbeszerzési tanácsadó- Konzorciumban is lehet pályázni, az ajánlattevőknél az
adatok összeadódnak, a kiírásba beleírhatjuk.
A
Képviselő-testület 6 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az
alábbi határozatot hozta:
215/2012.
(VIII. 14.) diósdi öh. a bölcsőde kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési
eljárás kiírásáról
Diósd
Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete:
- Hirdetmény közzététel nélküli tárgyalásos
eljárást ír ki a KMOP-4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú pályázat
keretében elnyert, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című projekt keretében
2 egységes, 4 csoportos bölcsőde építési beruházására.
- A közbeszerzési eljárást megindító felhívást jóváhagyja.
- A közbeszerzési eljárás teljes körű
lefolytatásával megbízza Berta Ferenc közbeszerzési tanácsadót.
ELJÁRÁST MEGINDÍTÓ FELHÍVÁS
Az ajánlatkérő a Kbt. 122. §. (7) bekezdés a) pontja szerint az alábbiakban részletezett közbeszerzési eljárást kíván
indítani.
a) Az ajánlatkérő:
Név: Diósd
Nagyközség Önkormányzata
Cím: 2049 Diósd, Szt. István tér 1.
Címzett:
Spéth
Géza polgármester
Telefon: +36 23 545 550
Telefax: +36
23 370 434
E-mail:
aljegyzo@diosd.hu
b) Kapcsolattartás
A közbeszerzési eljárással kapcsolatos
kérdésekben a kapcsolattartó az Ajánlatkérő részéről:
Név: Berta Ferenc közbeszerzési tanácsadó
Telefon: +
36 30 3110947
Fax: +
36 23 500-927
E-mail: bertaferenc@t-online.hu
Az
ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők figyelmét a Kbt. 122. § (5)
bekezdésben foglaltakra, miszerint: „A kiegészítő
tájékoztatást az ajánlattételi vagy részvételi határidő lejárta előtt ésszerű
időben köteles az ajánlatkérő megadni.”Az
ajánlatkérő a kiegészítő tájékoztatás kérés határideje vonatkozásában az
ajánlatok bontását megelőző ötödik munkanapot, megadásának határideje
vonatkozásában az ajánlatok bontását megelőző harmadik munkanapot tekinti
ésszerű időpontnak.
c)
Közbeszerzés tárgya, mennyisége
Az
Új Széchenyi Terv Közép-magyarországi Operatív Program támogatási rendszeréhez
benyújtott „Új mérföldkő: Bölcsőde Diósdon" című, KMOP- 4.5.2-11-2012-0001 jelű
pályázatát keretén belül
„Bölcsőde építése Diósdon” – beruházás beszerzés teljes körű megvalósítása.
Főbb
mennyiségek:
Teljes nettó alapterület: 752.98 m2
Az épület kétszintes
Szerkezeti kialakítás
Alapozás: beton sávalapok statikai terv szerinti méretezéssel.
Felmenő tartó falazat: általánosan kerámia falazóblokk, az
épületet átszelő dilatáció mentén statikus terv szerinti monolit vasbeton
kettős fal.
Válaszfalak: kerámia válaszfallapok.
Födémek: monolit vasbeton födémek egyedi tervek szerint.
Szigetelések: egyedi méretezés szerinti nedvesség elleni és
hőszigetelés a falakon, a padlózat alatt és a födémeken.
Zöldtető alatti szigetelés: POLIUREA HK52 membránszigetelő
bevonat.
Külső nyílászárók (ablakok, üveges ajtók): U=1,1 Wm2/K-nél kisebb
hő-átbocsájtású 5 cellás műanyag nyílászárók.
Belső nyílászárók (beltéri ajtók): laminált vagy furnérozott
felületű pallótokos lemezajtók nyíló vagy toló kivitelben. A névleges
tokmérettől a szabad szélességi nyílás 10 cm-rel kevesebb, ezért a 100-as ajtók
biztosítják az akadálymentességre előírt 90-es szabad nyílásméretet. Küszöb
nélkül készülnek, szükség esetén lapos burkolatváltó profillal.
Burkolatok: általánosan csúszásmentes, könnyen tisztítható
burkolatok alkalmazása a belső és a külső terekben egyaránt. Csoportszobák,
irodák esetében padlófűtést is biztosító
valódi fa szalagparketta, közlekedőkbe, fürdő-mosdókba, egyéb vizes helyiségekbe
GRES lap burkolat. Utóbbiból készül a lépcsők burkolata is. Falakon szükség
szerint csempe burkolat.
Tető-héjalás: felső épület lapos ferde tetejére korcolt cinklemez
tetőfedés készül.
Homlokzatok: nyers ragasztott tégla burkolat (többnyire hőszigetelésre
kerül).
Lakatos szerkezetek, korlátok: tüzihorganyozott acél
zártszelvények, pálcák, szerelvények.
Közös Közbeszerzési Szójegyzék
(CPV):
Főtárgy: 45214000-0
Rendelkezésre
álló nettó anyagi fedezet: 148.490.934,- Ft
d)
A szerződés meghatározása: Vállalkozási szerződés
e)
A szerződés időtartama: a
szerződéskötéstől, 2013. junius hó 30-ig
f) A teljesítés helye: Diósd, Kocsis utca 1. (Zöldfa utcai bejárat)
(Hrsz.:1190/2)
g)
Az ellenszolgáltatás teljesítésének feltételei
Előleg fizetésére a közbeszerzésekről
szóló 2011. évi CVIII. törvény 131. § (1)-(2) bekezdése, valamint a 306/2011.
(XII.23.) Kormányrendelet, (a továbbiakban 306.Kr.) 12. § szerint kerülhet sor,
maximum 10 % mértékben. Az előlegszámla a benyújtására (amennyiben a Vállalkozó
előlegre tart igényt) a szerződéskötést követően kerülhet sor, kifizetése az
építési munkaterület átadását követő 15 napon belül történik.
Ajánlattevő részszámlázásra jogosult
a 306/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 13.§ rendelkezései szerint. A részszámlák
benyújtása és kifizetése a kivitelezés készültségi fokához kötődik, a
kivitelezői ütemtervnek megfelelően, a kivitelezés 30 %-os, 60 %-os és 90 %-os készültségi fokát elérve részszámla
(3 db), illetőleg a 100%-os készültségi fokát elérve végszámla nyújtható be.
Szerződésszerű teljesítést követően a
nyertes ajánlattevő számláit az Ajánlatkérő a Kbt. 130. §-a és a 306/2011.
(XII.23.) Korm. rendelet 14. § rendelkezései alkalmazásával egyenlíti ki. A
projekt az ajánlatkérő szempontjából utófinanszírozott.
A 2007-2013 programozási időszakban
az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a
Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011.
(I.28.) Korm. rendelet előírásai vonatkoznak. A kifizetés során az adózás
rendjéről 2003. évi XCII. törvény 36/A. § szabályozása alapján kell eljárni,
figyelemmel a 306/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 14.§ rendelkezéseire. Az
általános forgalmi adó megfizetése a mindenkor hatályos jogszabályok szerint történik.
A kivitelezési munka engedélyköteles, tehát az általános forgalmi adóról szóló
2007. évi CXXVII. törvény 142. § (1) bekezdés a) pontja alapján a fordított ÁFA
hatálya alá tartozik.
Az ajánlattétel, a szerződés és a
kifizetések pénzneme: HUF
h) Szerződést
biztosító mellékkötelezettségek
Kötbér nem szerződésszerű (hibás, vagy késedelmes)
teljesítés esetén, 250.000,- Ft naponta. A kötbér összegét az ajánlatkérő a
Ptk. rendelkezései szerint a kifizetésre kerülő számla összegbe közvetlenül
beszámítja, levonja. A kötbér értéke legfeljebb 5.000.000,- Ft lehet.
Ha a késedelem időtartama meghaladja a húsz naptári
napot, az ajánlatkérő a szerződést meghiúsultnak tekintheti és Meghiúsulási
kötbérre tarthat igényt. Meghiúsulás esetén késedelmi kötbért a megrendelő nem
érvényesíthet. A meghiúsulási kötbér összegét az ajánlattevő az ajánlatkérő
kötbérszámlájának kézhezvételét követően 15 napon belül köteles átutalással az
ajánlatkérőnek megfizetni. A meghiúsulási kötbér szerződés-szegéssel érintett
rész bruttó ellenértékét alapul véve, annak 20 %-a.
Jótállás időtartama: 48 hónap a sikeres
műszaki átadás – átvétel időpontjától számítottan
i)
Az ajánlatok bírálati szempontjai: A legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás.
j)
Kizáró okok és
igazolási mód:
Nem lehet ajánlattevő, alvállalkozó,
és nem vehet részt az alkalmasság igazolásában olyan gazdasági szereplő, aki a
Kbt. 56. § (1) bekezdés meghatározott kizáró okok hatálya alatt áll. Az
eljárásban nem lehet ajánlattevő az a gazdasági szereplő, aki a Kbt. 56. § (2)
bekezdésében meghatározott kizáró ok hatálya alatt áll.
A kizáró okok tekintetében megkövetelt igazolási mód:
Az
ajánlattevőknek az ajánlatukban a Kbt. 122. § (1) bekezdés szerint
nyilatkozniuk kell hogy nem tartoznak a Kbt 56. § (1) lés (2) bekezdésének
hatálya alá, valamint a Kbt. 56. § (1) bekezdés kc) pontja a 310/2011.
(XII.23.) Korm. rendelet 2. § i) pont ib)
alpontjában és a 4. § f) pont fc) alpontjában foglaltak szerint kell igazolnia.
Az ajánlattevő, az alvállalkozója és
adott esetben az alkalmasság igazolásában részt vevő más szervezet
vonatkozásában a Kbt. 58. § (3) bekezdése szerinti nyilatkozatot köteles
benyújtani a Kbt. 56. § -ában foglalt kizáró okok hiányáról
k)
Alkalmassági követelmények
Gazdasági
és pénzügyi alkalmasság:
Az alkalmasság
megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód:
Az
ajánlatkérő a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 14. § (8) bekezdése szerint elfogadja
az ajánlattevő nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy megfelel az ajánlatkérő
által előírt alkalmassági követelményeknek. Az ajánlatkérő felhívja az
ajánlattevők figyelmét a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 14. § (9)
bekezdésében foglaltakra.
Az
alkalmasság minimumkövetelménye(i):
Az eljárásban csak olyan gazdasági
szereplő tehet ajánlatot, aki megfelel az alábbi
követelményeknek:
G1.:Az előző, lezárt pénzügyi évben a teljes - általános forgalmi adó nélkül számított - árbevétele eléri a nettó 80 millió forintot, illetve ugyanezen időszakban a közbeszerzés tárgyából (magasépítés, épület felújítás) származó - általános forgalmi adó nélkül számított - árbevétele eléri a nettó 50 millió forintot [310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 14. § (1) bek. c) pont és a (4) bekezdés szerint];
követelményeknek:
G1.:Az előző, lezárt pénzügyi évben a teljes - általános forgalmi adó nélkül számított - árbevétele eléri a nettó 80 millió forintot, illetve ugyanezen időszakban a közbeszerzés tárgyából (magasépítés, épület felújítás) származó - általános forgalmi adó nélkül számított - árbevétele eléri a nettó 50 millió forintot [310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 14. § (1) bek. c) pont és a (4) bekezdés szerint];
G2: Aki
rendelkezik minimálisan 50.000.000,- Ft éves összegű ezen belül
minimálisan 10.000.000,- Ft összegű eseti káreseményre fedezetet nyújtó
érvényes szakmai
felelősségbiztosítással (építésszerelési felelősségbiztosítás) vagy ha nem rendelkezik ilyen
tárgyú és az előírt összegű káreseményre fedezetet nyújtó biztosítással, akkor
cégszerű nyilatkozatban kell vállalnia, hogy nyertessége esetén azt a
szerződéskötést követő 8 munkanapon belül megköti. [310/2011.
(XII.23.) Korm. rendelet 14. § (1) bek. d) pont szerint]
Műszaki, illetve szakmai alkalmasság:
Az
alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód:
Az ajánlatkérő a 310/2011.
(XII.23.) Korm. rendelet 17. § (6) bekezdése szerint elfogadja az ajánlattevő
nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy megfelel az ajánlatkérő által előírt
alkalmassági követelményeknek,
ugyanakkor felhívja az ajánlattevők figyelmét a hivatkozott (6) bekezdés utolsó
mondatában foglaltakra.
Az
alkalmasság minimumkövetelménye(i):
Alkalmatlan az
ajánlattevő, és az alvállalkozó, ha együttesen:
M1: a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 15. § (2) bek. a) pont
szerint nem tudnak igazolni az ajánlattételi határidőt megelőző 5 éves
időszakban összesen nettó 100 millió forint értékben végzett, sikeres műszaki
átadással befejezett, a beszerzés tárgyával azonos, vagy ahhoz hasonló,
(magasépítés, épület felújítás) kivitelezésben teljesített építésre,
felújításra vonatkozó referenciamunkát. A referencia több szerződésből
összeadódhat.
M2: a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 15. § (2) bek. c) pont
szerint nem rendelkeznek az építési műszaki ellenőri, valamint a felelős
műszaki vezetői szakmagyakorlási jogosultság részletes szabályairól szóló
244/2006.(XII.5.) Korm. rendelet szerinti legalább - 1 fő legalább MV-Ép/A
kódszámú felelős műszaki vezetői jogosultsággal rendelkező szakemberrel.
Az ajánlatkérő felhívja az
ajánlattevők figyelmét, hogy a 310/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 16. § (5)
bekezdése szerint az M1: alkalmassági követelményt az ajánlattevő, illetve az
alkalmasság igazolásában részt vevő más szervezet nyilatkozatával, vagy a
szerződést kötő másik fél által adott igazolással is lehet igazolni.
l) Hiánypótlás
lehetősége:
Az ajánlatkérő a Kbt. 67. § szerint
teljes körben biztosítja a hiánypótlás lehetőségét
m)
Ajánlattételi határidő: 2012. szeptember
hó 10. nap 10:00 óra
n)
Az ajánlat
benyújtásának címe:
Diósd
Nagyközség Polgármesteri Hivatal, Jegyzői iroda
cím:
2049 Diósd, Szt. István tér 1.
o)
Az ajánlattétel nyelve: magyar
p)
Az ajánlat felbontásának helye és ideje:
Diósd
Nagyközség Polgármesteri Hivatal, Jegyzői iroda
cím:
2049 Diósd, Szt. István tér 1.
2012.
szeptember hó 10. nap 10:00 óra
További
információk a jogosultakról és a bontási eljárásról:
A Kbt. 62. § (2) bekezdésében foglaltak.
q)
Az eljárásban az ajánlatkérő a tárgyalás lehetőségét biztosítja.
A
tárgyalás tervezett időpontja: szeptember hó 17. nap 10:00 óra
Az ajánlatkérő a tárgyalást egy
fordulóban bonyolítja le. A tárgyalás első szakaszban a műszaki megfelelőség és
szakmai szempontok kerül áttekintésre, a második szakaszban az ajánlattevők,
egy alkalommal, új ajánlatot tehetnek.
r)
Eredményhirdetés időpontja: A jelen járásban külön eredményhirdetésre nem kerül
sor. Az ajánlatkérő az eljárás eredményét az Írásbeli összegzés [Kbt. 77. § (2)
bekezdése] című dokumentum elkészítésével
és az ajánlattevőknek történő megküldésével hirdeti ki. Tervezett időpont: 2012.szeptember hó 24.
napján
s)
A szerződéskötés tervezett időpontja: az írásbeli összegezés megküldése napját követő tíz
napos időtartamot követő első munkanapon, 10:00 óra.
t)
Kiegészítő információk
1.) Az ajánlatkérő az ajánlat elkészítéséhez
ajánlati dokumentációt biztosít az ajánlattevők számára. A dokumentáció a jelen
Eljárást megindító felhívásból és annak alábbi mellékleteiből áll:
1. sz. melléklet Irat és nyilatkozat minták
2. sz. melléklet
Szerződéstervezetet
3. sz. melléklet Tervdokumentáció
4. sz. melléklet Árazatlan költségvetés
2.) Az ajánlatnak tartalmaznia kell a Kbt. 40. § (1) bekezdés és
az 58. § (3) bekezdése alapján tett
nyilatkozatot.
3.) A felolvasó lapon az ajánlati árat egy
összegben, forintban kell meghatározni nettó értékben. Az ajánlati árnak meg
kell egyeznie az árazott költségvetés nettó főösszegével. Ajánlattevőnek
ajánlatában nyilatkoznia kell a Kbt. 60. § (3) és (5) bekezdése szerint. Ezt a
nyilatkozatot is a felolvasó lap tartalmazza.
4.) Az ajánlati
árnak az ajánlattételi felhívásban és dokumentációban meghatározott valamennyi
építési feladat és kapcsolódó szolgáltatás, valamint eszköz ellenértékét
tartalmaznia kell, így ezeken túlmenően semmilyen jogcímen nem jogosult
Ajánlatkérőtől további díj- vagy költségtérítés igénylésére. Ajánlattevő ezen
felül a szerződés időtartama alatt semmilyen költség elszámolására nem
jogosult. Az ajánlati árat magyar forintban (HUF) kell megadni, s az nem köthető
semmilyen más külföldi fizetőeszköz árfolyamához.
5.) Az ajánlattevőknek ajánlatukba csatolniuk
kell a Teljességi nyilatkozatukat, beárazott tételes költségvetést,
főösszesítővel, a tervezői kiírásban szereplő anyagok, technológiák helyett a
megajánlott, azokkal egyenértékűnek meghatározott anyagok, technológiák
esetében a műszaki egyenértékűség megítéléséhez szükséges dokumentumokat
(minőségi tanúsítvány, hatósági engedélyek, műszaki paraméterek meghatározását,
stb.),
6.) Az eljárás nyertese
az az ajánlattevő, aki az ajánlati felhívásban és a dokumentációban
meghatározott feltételek alapján, a legalacsonyabb megajánlást tartalmazó,
érvényes ajánlatot teszi. Az ajánlatkérő a Kbt. 124. § (4) bekezdése alapján az
eljárás nyertesének visszalépése esetén az ajánlatok értékelése során a
következő legkedvezőbb ajánlatot tevőnek minősített szervezettel köti meg a
szerződést, amennyiben azt az ajánlatok elbírálásáról szóló írásbeli
összegezésben megjelöli.
7.) Az alkalmassági feltételek igazolása esetén a
Kbt. 55. § (4)-(6) bekezdések alkalmazandóak.
8.) Ajánlattevőknek, 10% feletti
alvállalkozóiknak és az erőforrást nyújtó szervezeteknek az ajánlatban
nyilatkozniuk kell, hogy az aktuális cégállapotot bemutató, az illetékes
cégbíróság vagy az KIM Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban
Közreműködő Szolgálat által kiadott, vagy az utóbbi szervezet adatbázisából
letölthető cégkivonat adatai a valósának megfelelőek és azok az ajánlattételi
határidőben aktuális cégállapotot mutatják.
9.) Az ajánlathoz csatolni kell az ajánlatot
cégszerűen aláíró személy(ek) eredeti vagy másolati aláírási címpéldányát. Ha
az ajánlatot nem cégjegyzésre jogosult személy írja alá, a meghatalmazását
csatolni kell. A meghatalmazásnak cégszerűen aláírtnak és közhitelesnek kell
lennie. (közjegyző által hitelesített, vagy két tanú által is aláírt
meghatalmazás)
10.) Az ajánlatkérő nem alkalmazza a Kbt. 122. § (9)
bekezdésében foglaltak szerint a részvétel jogának fenntartását.
11.) Az ajánlatot az
ajánlattevőknek a Kbt. 61. § szerint 3 példányban lezárt csomagolásban kell
benyújtani, melyből 1 eredeti és 2 másolati példány. A példányokon fel kell
tüntetni a megfelelő „eredeti” vagy „másolat” megnevezéseket. A példányokat
oldalszámozással és tartalomjegyzékkel kell ellátni. Az ajánlatot tartalmazó
sérülésmentes, zárt csomagon fel kell tüntetni a következő feliratot: „Bölcsőde
építése Diósdon” és „Az ajánlattételi határidő előtt
nem bontható fel!”
Az ajánlatban nem lehetnek
közbeiktatások, törlések vagy átírások, kivéve az ajánlattevő által tett
hibakiigazításokat, mely esetben az ilyen kiigazításokat az ajánlatot aláíró
személynek, vagy személyeknek a kézjegyükkel kell ellátniuk.
Az ajánlatkérési dokumentációrészét képező árazott
költségvetést nem írásvédett formátumban elektronikus formában, (elektronikus
adathordozón CD vagy DVD) is be kell nyújtani 1 példányban. Kérjük a
költségvetés xls. formátumban benyújtani.
Ajánlattevő köteles csatolni a kifejezett
nyilatkozatát arra vonatkozólag, hogy a fentiek szerinti adathordozón
benyújtott költségvetés tartalma teljes mértékben megegyezik az általa
benyújtott eredeti megjelölésű költségvetés tartalmával.
12.) Az ajánlattételi felhívásban meghatározott
időpontok magyarországi, helyi idők.
13.) Ajánlattevő és a 10%-nál nagyobb mértékben
igénybe venni kívánt alvállalkozója az ajánlat elkészítésének és benyújtásának
költségeit maga viseli és azt ajánlatkérő semmilyen formában nem téríti meg.
14.) A beruházás nem uniós
támogatásból valósul meg, azt az ajánlatkérő saját forrásból finanszírozza.
15.) Amennyiben
az ajánlattételi felhívás és dokumentációban foglaltak között eltérés van, úgy
az ajánlattételi felhívásban foglaltak irányadók.
16.) Az
ajánlatkérő ajánlati biztosíték nyújtását nem írja elő. Az ajánlatkérő a szerződés teljesítésével kapcsolatban biztosítékot
(teljesítési, illetőleg jóteljesítési biztosítékot) nem köt ki.
15.) Az ajánlattevőnek ajánlatába csatolnia kell a
Kbt. 24. § (3) bekezdése szerinti összeférhetetlenségi nyilatkozatát.
16.) A Kbt.
54. § előírásaira hivatkozva közöljük, hogy a
munkavállalók védelmére és a munkafeltételekre vonatkozó olyan
kötelezettségekről, amelyeknek az ajánlattevőknek a teljesítés helyén és a
szerződés teljesítése során meg kell felelni, az alábbi illetékes
hatóságok adnak tájékoztatást:
Pest Megyei Kormányhivatal Munkavédelmi és Munkaügyi
Szakigazgatási Szervének Munkavédelmi Felügyelősége
cím: 1135 Budapest, Lehel út 43-47.
Postacím: 1381 Budapest, Pf: 1265.
tel: 06-1-236-3900
fax: 06-1- 236-3999
E-mail: pest-kh-mmszsz-mv@ommf.gov.hu, pest-kh-mmszsz@ommf.gov.hu
cím: 1135 Budapest, Lehel út 43-47.
Postacím: 1381 Budapest, Pf: 1265.
tel: 06-1-236-3900
fax: 06-1- 236-3999
E-mail: pest-kh-mmszsz-mv@ommf.gov.hu, pest-kh-mmszsz@ommf.gov.hu
ÁNTSZ Érdi Kistérségi Intézet
NAV
Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága
[Dél-Budapest,
Észak-Budapest, Kelet-Budapest,
Pest megye]
1132 Budapest, Váci út 48/C-D
1438 Budapest, Pf. 511
Tel.: 1/412-5400
Fax: 1/432-5270
17.) Az ajánlatkérő
támogatásra irányuló igényt nyújtott be az Új Széchenyi Terv
Közép-magyarországi Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott „Új
mérföldkő: Bölcsőde Diósdon" című, KMOP- 4.5.2-11-2012-0001
jelű pályázatát keretén belül. Az ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők figyelmét a Kbt.
40. § (3) és (4) bekezdésben foglaltakra.
18) Az ajánlattevőnek ajánlatukban nyilatkoznia
kell, hogy a Kbt. 131. § (1) – (2) bekezdésében és a jelen felhívás g)
pontjában meghatározott előlegre igényt tart-e.
19.) Jelen ajánlati felhívásban nem szabályozott
kérdésekben az ajánlatkérő a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény, az építési beruházások közbeszerzésének
részletes szabályairól szóló 306/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet és a közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és
a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás
meghatározásának módjáról szóló 310/2011.
(XII. 23.) Korm. rendelet előírásait alkalmazza.
u) Az ajánlattételi felhívás megküldésének napja: 2012. augusztus
17.
- A díszpolgári cím adományozását
elősegítő bizottságról
Elfogadtuk
a neveket- előzetesen már kértek javaslatokat.
- Tájékoztató
az EURÓPAI MOBILITÁSI HÉTRŐL és AUTÓMENTES NAPRÓL
A javaslat az lett, hogy a felhívást – autómentes
időszakra – a honlapon közzé tesszük
- A településközpont épületeinek
és közterületeinek rendbetételéhez kapcsolódó előirányzat
átcsoportosításról
A csobogó környékének, a Közösségi háznak, a Hivatal
külső falának javítására 4 millió Ft összeget szavaztunk meg.
A
napirendek végén Spéth Géza polgármester bejelentette, hogy a Csehországi útra
nem jelentkezett képviselő, az alábbi
személyeket viszi magával: Dr. Varga
Dániel képviselő, Marian Miklós projektmanager, Szabó Renáta Anett, Szabolcs
Levente
Diósd, 2012. augusztus 13.
Augusztusi történések:
-
A Bölcsőde építésére kiírt pályázattal
kapcsolatban diósdi vállalkozók összejöttek ca. 16-17 cég s megbeszélték, hogy
konzorciumban közösen indulnak, a Bölcsőde kivitelezésre közösen pályáznak. Egy
konzorciumi szerződést aláírtak, Nagy István és Somogyi József bement a
Hivatalba, s kérték, hogy a meghívásos pályázatra hívják meg a diósdi
vállalkozók konzorciumát is.
-
Nem sok idő
maradt a pályázat beadási a határidejéig ca. 10 nap s várták, hogy a terveket
megkapják, de nem kapták meg, azt a
tájékoztatást kapták, hogy a pályázat újra ki lesz írva.
2012. augusztus 27-én (hétfő) 17 órára
Képviselő-testületi ülése
4 napirendet felvettünk
pluszban fel.
- Diszpolgári cím
rendelet módosítása
- iskolai oszt. száma ÁMK
- ingyenes tankönyvek biztosítás
- Z/ KF halálával kapcs. teendőkről
Napirend előtti észrevételek:
-
szemétszállítással
kapcs. – Nánási Kristóf – zöldhulladék autók büdös levet ereszt- volt ígéret-
újra – panasz megszűnt – most újra-
-
TE-Szed akció-
meggyes melletti út, újra rakják oda a szemetet.
Holnap reggel viszik el.
-
Akácfa utcai
aszfaltozása- elhúzódik. – terv
elkészült- egyeztetés volt- 3 méteres
utat akartak- árkot nem – ott tart a dolog – legyen fordítva- 60 % mi fizetünk
40 % -ot ök fizetik. – tervezővel átterveztették- Ök hoznak vállalkozót.
Legalább szikkasztó árok legyen.
- Sohajda István- TPB- Közterületeken lévő növények locsolásáról
gondoskodjon., parlagfű irtást végezzék
el.
- Beszámoló
a két ülés közötti fontosabb eseményekről
A
PÉNZ. Bizottság kéri, hogy a Hivatal az M0 autópályával kapcsolatosan a
vízelvezetéssel is foglalkozzon, valamint az M0- M6 autópályáknál minden
lehetőséget ragadjon meg a zajvédő fal építésével kapcsolatban a diósdi lakosok
érdekében.
Zajvédő
fal- Kiss Zoltán – elmondja mi történt
eddig ;
NFI,
Ak részlegeit átjárták, ahol túl lépi a határt
Ostváth – nál,
Diósd aki nem állt be a sorba – mindenhol nem tudnák megcsinálni –
Eu-s pénze nem futná rá - Van nekik annyi büdzséjük - Szarvas Úr - 100-150 méteren megfogják csinálni., TESZT
betartani- nem utópályán 90 km
alatt kamionok – Svábi Úr trafipax legyen, Csendesebb periódus 80
km határ , trafipaxot is felkel állítani-
NÜF
- zajvédő fal egyéb eszközökkel elemekkel csökkenteni a
zajvédő falat.
3
területen- 3 decibel- csökkentés már érezhető- zajvédő fal 7 decibel-
Sok
sok kis módszerrel csökkenteni a decibelt. 4 méter helyett 5 méter lett a fal.
Sohajda
Ist. – köszöni Kiss úrnak- 5 ponton elérték – nem lehet nagyobb mint előtte –
Törökbálinti oldal – mérést fognak végezni.
Tervezésbe vonják be az Önkormányzatot / írjanak peticiót a
Szabadság útiak - zaj miatt írtak OL-
Méréseket ott kellene végezni ahol a legközelebbi ingatlanok vannak- ott
kéne végezni a vizsgát
-
a vízelvezetés is fontos- újra gombolni
Kiegészítés-
lengyeleknél- 4 fő- emlékfa ültetésen voltak
Bogár Robi neje Völgyi M.
Aug.
19. –Ünnepség – Eöry – lezajlott. Rendben volt.
Köszönő levelet.
Summerfest
is jó volt.
- Beszámoló
a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról- elfogadtuk
- az Önkormányzat 2012. évi költségvetési
rendeletének II. számú módosításáról
Sohajda- TBiz véleménye- MŰV-ház tervezésénél visszafogodtan
tervezzen. . ÁMK van-
figyeljünk oda
szoros lesz a költségvetés-
Szita úr, - könyvizsgáló- a számok rendben vannak.
Sohajda István. – soknak tartják az új könyvtár
tervezett költségét.
Pénzügyi Biz. részéről elmondtam újra, hogy a
költségvetés fő számait tartani kell, a tervezett MŰV-ház részek - új Könyvtár
– kialakítását elfogadjuk és támogatjuk, mivel ha állami tulajdonba kerül a ÁMK
akkor az ott lévő könyvtár is átkerülne
állami tulajdonba, holott az Diósd tulajdona, mi hoztuk létre, Község pénze van
benne.
A takarékos gazdálkodásra most is felhívtuk a
figyelmet. A módosítást elfogadtuk.
2012. évi I. féléves költségvetési beszámoló -
elfogadtuk
Díszpolgári cím rendelet módosítása- Név: Diósd
Nagyközség díszpolgára
Jegyző-
felmerült az, hogy több személy is megkaphassa a 2 helyett pl. 3 fő
nem lett elfogadva a bővítés
- Éves
összefoglaló belső ellenőrzési jelentés a 2011. évről – elfogadtuk,
- Az
Eötvös József ÁMK 2011/2012. tanévének év végi beszámolójáról – elfogadtuk
A
Pénzügyi Bizottság felhívja az új igazgató figyelmét, hogy az előző igazgató
által vezetett tanévben felvetett hiányosságokat a következő tanév
beszámolójába tegye bele.
- Az
Eötvös József ÁMK 2012/2013. tanévének óratervéről és osztálylétszámáról
elfogadtuk
- Beszámoló
a Napköziotthonos Óvoda 2011/2012. nevelési évről szóló tevékenységéről –
elfogadtuk
- Falugazda
Kft. Alapító Okirat módosítása
A
felügyelő bizottság megüresedett helyére
Nagy László-t neveztük ki.
- Kék
Géza Művelődési Ház Alapító Okirat módosítása - elfogadtuk
A Diósd, 2607/1, 2607/2 és a 2606 hrsz-ú
ingatlanok megvásárlásáról – nem
kívánjuk megvenni
12.
Beszámoló a játszótéri eszközök javításáról – Plusz
költség – megszavaztuk,
- Zöldfa
utca úttervezéséről - bölcsőde megközelítését a Tisza utca - Kocsis
utca útvonalról támogatja, a Zöldfa utcán az óvoda ingatlanának végéig.
- Beszámoló
a polgármesterre átruházott hatáskörben hozott döntésekről
tudomásul vettük.
PÓT
1. Az Eötvös József ÁMK 2012/2013. tanévében indítható
iskolai osztályok számáról
A
2012/2013. tanévre az indítható osztályok számát az alábbiak szerint határozza
meg:
Osztályok száma: 25
Napközis csoportok száma: 14
Tanulócsoportok száma összesen: 39
Felkéri
a jegyzőt, hogy a határozatról értesítse az intézményt.
Az 1 évfolyamoknál a max. 20 %-al túllépheti
2.
ingyenes
tankönyvek biztosítása Ingyenes tankönyv- 217 fő - 807.597 Ft
ZÁRT ÜLÉS:
Z/1. Díszpolgári
cím adományozásáról (Később kerül kiküldésre)
Z/2. Diósd
Községért Díj adományozásáról (Később kerül kiküldésre)
Z/3. Diósdi
Sport Díj adományozásáról (Később kerül kiküldésre)
Z/4. Virágos
Diósdért Díj adományozásáról (Később kerül kiküldésre)
még 1 napirend volt.
Képviselő-testületi
rendkívüli ülés a 2012. szeptember 10-én 17:30 órakor
1. KMOP
4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című
pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezésére vonatkozó nyílt
közbeszerzési eljárás kiírásáról
Jegyzőkönyvből másolva:
Spéth Géza polgármester
A Képviselő-testület
a 215/2012. (VIII.14.) számú határozatával hirdetmény közzététele nélküli
tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki. Az eljárást megindító felhívás
ajánlattevők részre történő megküldésére azonban, az időközben felmerült
körülmények miatt nem került sor. MAG Zrt (a Váti új elnevezés) a benyújtott
közbeszerzési tervben megjelölt beszerzési érték ismeretében, azt javasolja,
hogy az önkormányzat nyílt közbeszerzési eljárást folytasson le. Mivel az első
alkalommal elfogadott eljárás beadási határideje a képviselő-testületi ülés
napján jár le, szükséges az azt kiíró határozat visszavonása, valamint új
eljárás kiírása.
Bogó László képviselő
Mikortól változott meg, amikor a Diósdiak beadták a
pályázatot?
Spéth Géza
polgármester
Nem kell összefüggéseket keresni, a Diósdiak nem pályázatot
nyújtottak be, hanem egy szándéknyilatkozatot, hogy szeretnének majd indulni.
Ez a lehetőség a nyílt eljárásban továbbra is fennáll.
Bogó László képviselő
Ez a pályázat és az előző kiírás ég és föld.
17:40 órakor Dr.
Ostorházi László képviselő és Dr. Varga Dániel alpolgármester megérkezett,
megérkezett, jelen van 8 fő képviselő.
Bogó László képviselő
Az első kiírás miért volt gyengébb, ez most sokkal erősebb,
mint az óvodánál.
Spéth Géza
polgármester
Kértünk tanácsot, és a szakértők javasolták a nyílt
eljárást. Értékhatáron billeg a beruházás, 150 millió forint becsült érték
felett kötelező a nyílt eljárás. A nyílt eljárás szélesíti a versenyt a
vállalkozók között, és lehetőséget teremt a diósdi vállalkozások számára is. A
projekt utóellenőrzése kapcsán is a nyílt közbeszerzési eljárás mint
közbeszerzési eljárási rend támadhatatlan.
Dr. Ostorházi László
képviselő
A közbeszerzési szakértőt szeretném megkérdeni, mi a
véleménye.
Berta Ferenc
közbeszerzési szakértő
A Kbt. azt mondja, hogy ha a beszerzés becsült értéke nettó
összegben nem éri el az 150 milliót, akkor az ajánlatkérő választhat, hogy
nyílt eljárást folytat le, vagy un. hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást
folytat le. 150 millió forint felett kötelező a nyílt eljárás.
A nyílt eljárás szélesre tárja a verseny kapuját. Egyet értek
polgármester úrral, és a MAG Zrt. is jelezte, hogy ilyen esetben a nyílt eljárás
lefolytatását javasolja.
Dr. Ostorházi László
képviselő
Sorba mennék a javaslataimmal
Javasolom, hogy legyen nyílt közbeszerzési eljárás.
Fontos, hogy olyan pontokat építsünk bele, amivel megszűrjük
a jelentkezőket.
Módosításokat javasolok a pontrendszerben, amelyek a
következők:
-
a kért ellenszolgáltatás nettó összege 80 millió
forint,
-
kötbér napi értéke 5 millió forint/nap
-
előteljesítés időtartama a 2013.06.30 időponthoz képest
5 naptári nap
-
jótállás időtartama a minimum időtartamként meghatározott
60 hónapos időtartam felett 10 hónap.
Bogó László
képviselő
Örülök, hogy belátja a hivatal és mindenki, hogy inkább a
meghívásos helyett legyen nyílt, ezt jónak tartom. Akkor változtak meg a
dolgok, amikor bejelentkezett egy olyan diósdi csapat, akire nem számolt senki,
akkor kezdett el a hivatal gondolkozni, hogy akkor csak úgy lehet kizárni, ha
ilyen pályázatot írnak. Ebbe minden belekerült, amit bele lehet tenni. Négy
műszaki vezető különböző képesítésekkel, egy ilyen beruházáshoz furcsa.
A pénzügyi megszorítások túlzottak és a Kbt. előírásiba is
ütköznek.
Úgy érzem, hogy az a cél, hogy a Diósdi vállalkozókat ki
kell zárni, egy Diósdi sem tud átmenni ezen a lécen.
Miért jó hogy kizárjuk, miért nem lehet olyan pályázatot
kiírni, hogy más Diósdi is tudjon pályázni.
El kell mennem, ezért elmondom, hogy a másik napirendnél a
műszaki ellenőrt nem tudom elfogadni.
Spéth Géza
polgármester
A pályázatot úgy kell kiírni, hogy mindenkinek szóljon. Visszautasítom, hogy ki akarjuk zárni a
Diósdi vállalkozókat.
Bogó László képviselő
18:25 órakor távozott jelen van 7 fő képviselő.
Spéth Géza
polgármester
Kérem, aki dr. Ostorházi László által javasolt
módosításokkal egyet ért, szavazzon.
A Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és
tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:
248/2012. (IX. 10.)
diósdi öh. a KMOP 4.5.2-11-2012-0001
azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében
megvalósuló bölcsőde kivitelezésére vonatkozó nyílt közbeszerzési eljárás
kiírásáról
Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete:
A KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új
Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde
kivitelezésére vonatkozó nyílt közbeszerzési ajánlattételi felhívásának
részszempontjait és súlyszámait az alábbiakban határozza meg:
Részszempont Súlyszám
Kért ellenszolgáltatás nettó
összege (HUF) 80
Kötbér napi értéke (HUF/nap) 5
Előteljesítés időtartama a II.3)
pontban meghatározott 2013. 06. 30. időponthoz képest (naptári nap)
5
Jótállás időtartam a minimum időtartamként
meghatározott
60 hónapos időtartam felett
(hónap) 10
Felelős: polgármester, jegyző
Határidő: azonnal
Dr.
Ostorházi László képviselő
További javaslataim még,
- a hirdetmény II.2.1) pontja egészüljön ki a tereprendezési munkákkal
- a hirdetmény III.2.2) szakasz
P/1.2 pontjában az
alkalmasság minimum követelménye, az előző két lezárt üzleti
évben, a két év átlagában a likviditási ráta I. mutatója 1,20 értékre változzon
- a hirdetmény III.2.2) szakasz P/4 pontjában
meghatározott minimum követelményeknél az ajánlattevő számláján az
eljárást megindító felhívás feladásától visszafelé számított egy évben (12
hónapban) sorban állás nem lehetséges
Spéth Géza
polgármester
Kérem, aki egyet ért dr. Ostorházi László által
javasolt változtatásokkal, szavazzon.
A Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és
tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:
2. KMOP
4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című
pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezése során alkalmazandó műszaki
ellenőr megbízásáról
Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete
KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő:
Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezésére
vonatkozó nyílt közbeszerzési eljárás kiírásáról szóló hirdetményt az alábbiak szerint módosítja:
- a hirdetmény II.2.1) pontja kiegészül a tereprendezési munkákkal
- a hirdetmény III.2.2) szakasz
P/1.2 pontjában az
alkalmasság minimum követelménye, az előző két lezárt üzleti
évben, a két év átlagában a likviditási ráta I. mutatója 1,20 értékre változik
- a hirdetmény III.2.2) szakasz P/4 pontjában
meghatározott minimum követelményeknél az ajánlattevő számláján az
eljárást megindító felhívás feladásától visszafelé számított egy évben (12
hónapban) sorban állás nem lehetséges
Felelős: polgármester, jegyző
Határidő: azonnal
Spéth Géza
polgármester
Kérem,
a változtatásokkal egységes szerkezetben is szavazzunk.
A Képviselő-testület 7 igen
szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:
250/2012. (IX. 10.) diósdi öh. a KMOP
4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című
pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezésére vonatkozó nyílt
közbeszerzési eljárás kiírásáról
Diósd Nagyközség
Önkormányzatának Képviselő-testülete:
4. visszavonja a 215/2012 (VIII.10.) számú határozatát.
5. Nyílt közbeszerzési eljárást ír ki a
KMOP-4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú pályázat keretében elnyert, „Új
Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című projekt keretében megvalósuló 2 egységes, 4
csoportos bölcsőde építési beruházására.
6. A közbeszerzési eljárást megindító felhívást
jóváhagyja.
7. A közbeszerzési eljárás teljes körű lefolytatásával
megbízza Berta Ferenc közbeszerzési tanácsadót.
2. KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új
Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde
kivitelezése során alkalmazandó műszaki ellenőr megbízásáról
Spéth Géza polgármester
Az „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című pályázatunk vissza
nem térítendő támogatásban részesült a KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú
pályázati kiírás keretén belül. Az kivitelezés során szükséges műszaki ellenőr
alkalmazása szükséges. A feladat ellátására ajánlatokat kértünk be különböző
cégektől. A legkedvezőbb ajánlatot a Metróber Kft. adta.
Kérem, aki egyet ért a legkedvezőbb ajánlatot adó Metróber
Kft.-vel, szavazzon.
A Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és
tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:
251/2012. (IX. 10.) diósdi öh.
a KMOP 4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú, „Új Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon”
című pályázat keretében megvalósuló bölcsőde kivitelezése során alkalmazandó
műszaki ellenőr megbízásáról
Diósd Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete:
- a
KMOP-4.5.2-11-2012-0001 azonosító számú pályázat keretében elnyert, „Új
Mérföldkő: Bölcsőde Diósdon” című projekt keretében megvalósuló 2
egységes, 4 csoportos bölcsőde megépítéséhez a műszaki ellenőri feladatok
ellátásával megbízza a 4.250.000 Ft+27% Áfa összegű, legkedvezőbb
ajánlatot adó Metróber Kft-t, (1087 Budapest, Kerepesi út 29/C)
- Felhatalmazza
a Polgármester és a Jegyzőt a szerződés aláírására és ellenjegyzésére.
Felelős: Spéth Géza
polgármester, dr. Szabó Ferenc jegyző
Határidő: 2012. november
30.
- Díjkompenzáció
megfizetéséről az FTSZV részére
Dr. Szabó Ferenc
jegyző
A Hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény a
hulladékkezelési közszolgáltatási díjakra vonatkozó módosítása az alábbiak
szerint rendelkezik:
57. § (1)
A hulladékkezelési közszolgáltatási díjként fizetendő egyszeri ürítési
díj mértéke 2012. évre, ha 2011. évre az egyszeri ürítési díj mértéke
a) meghaladta a 120 l méretű
tárolóedény esetében a nettó 650 Ft-ot, vagy ennek más űrmértékű tárolóedényhez
viszonyított arányos összegét, nem haladhatja meg a 2011. évre megállapított
egyszeri ürítési díj mértékét,
b) nem haladta meg a 120 l méretű
tárolóedény esetében a nettó 650 Ft-ot, vagy ennek más űrmértékű tárolóedényhez
viszonyított arányos összegét, legfeljebb 650 Ft-ig, vagy ennek arányos
mértékéig emelhető.
(2) Ha 2012. évre a
közszolgáltatási díj alapdíj (rendelkezésre állási díj) és ürítési díj megállapításával
történik, a közszolgáltatási díj egyszeri ürítésre eső mértéke nem haladhatja
meg az (1)
bekezdésben meghatározott összeget.
A települési hulladékkezelési
közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló
64/2008. (III. 28.) Korm. rendelet 3. §
-a is rendelkezéseket tartalmaz a díjról: (5) Ha a
közszolgáltatási díjat az önkormányzat az (l)-(4)
bekezdés alapján számított díjnál alacsonyabb mértékben állapítja meg, a
különbséget díjkompenzáció formájában köteles a közszolgáltatónak megtéríteni.
Abban az esetben, ha az önkormányzat díjkedvezményt, mentességet, vagy
ingyenességet állapít meg, a felmerülő költségeket a közszolgáltató számára az
önkormányzat köteles megtéríteni.
Az FTSZV Kft. a fentiekre hivatkozva 1 561 950 Ft
+ ÁFA díjkompenzáció megfizetését és a
jogszabályi változások miatt a közszolgáltatási szerződés módosítását
indítványozta.
Spéth Géza
polgármester
Amennyiben nincs kérdés, hozzászólás, kérem, aki egyet ért
az előterjesztés határozati javaslatával, szavazzon.
A Képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat és
tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:
252/2012. (IX. 10.)
diósdi öh. A folyékony hulladékszállítási díjkompenzáció megtérítéséről
Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete:
1.
jóváhagyja az
1 561 950 Ft + ÁFA összegű díjkompenzáció megtérítését 2012. január
1-től 2012. VIII. hónapra terjedő időszakra,
2.
felkéri a jegyzőt,
hogy a közszolgáltatási szerződés módosítását és a rendelet-tervezetet a
szeptemberi soros ülésre terjessze be.
Felelős: Jegyző
Határidő: 1.
pontra 15 napon belül, 2. pont szeptemberi soros ülés
2012. szeptember 26-án (szerda) 18 óra
Díszpolgári Cím ünnepélyes átadása
Nem tudtam részt venni, mert
céges értekezleten külföldön voltam, gratulálok Dr. Barabás Józsefnek, új
Díszpolgárunknak.
2012. szeptember 27-én (csütörtök) 16 óra
Képviselő-testületi ülés
- Beszámoló
a két ülés közötti fontosabb eseményekről – tudomásul vettük,
2. Beszámoló a
lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról – elfogadtuk,
3.
Folyékony hulladékszállítási rendelet módosításáról – módosításokat elfogadtuk:
1. Közműves szennyvízcsatornával el nem látott lakóingatlan esetén a
közszolgáltatás díja:
2090 Ft/m3
+ 27 % ÁFA (bruttó: 2 654 Ft/m3)
(A
közműves csatornahálózattal el nem látott ingatlanokon keletkezett lakossági
folyékony hulladék esetében a
fizetendő díj a közműves szennyvízcsatornával ellátott lakóingatlanokra, és nem
lakóingatlanokra megállapított díj és a mindenkor hatályos költségvetési
törvény melléklete szerinti támogatás- jelenleg
bruttó: 100.- Ft/m3 - különbsége.)
2. Közműves szennyvízcsatornával
ellátott lakóingatlan és nem lakóingatlan esetén a közszolgáltatás díja:
2169 Ft/m3
+ 27 % ÁFA (bruttó: 2 754,- Ft/m3)
4.
Folyékony hulladékszállítási közszolgáltatási
szerződés módosításáról
A Diósd nagyközség területén folyékony hulladék
szállítási közszolgáltatási feladatokat ellátó FTSzV Kft. az Önkormányzattal
kötött közszolgáltatási szerződését az üzemanyag árak emelkedése miatt
módosítani kívánja. (A szerződés módosítási javaslat az előterjesztés
mellékletét képezi.) Így a közszolgáltatási díj 2013. II. 28.-ig bruttó 2754,-
Ft/m3 lenne.
5.
Óvodai csoportok
létszámhatár túllépésének
engedélyezése – max 31 fős
lehet egy csoport
6.
A Napköziotthonos óvoda Alapító Okiratának módosításáról - elfogadtuk
7.
Meggyes utca forgalmi rendjéről - egy lakos kérte az úttorlaszok
megszüntetését, amit az ott lakók tettek ki, idegenek közlekedésének
akadályozása véget. Hosszas megbeszélés után a jelenlegi helyzet maradt, de
kulturáltabbá kellene tenni az útzárat.
8.
Álmos fejedelem utca forgalom lassításáról – javaslat az lett:
egész Árpádház- lakóparkot minősítse lakó-pihenő
övezetnek, azzal, hogy a lakópark külső utcáin a jelenlegi közlekedési rend
maradjon, és az Álmos fejedelem utca lakói saját költségen fekvőrendőrt
telepíthetnek. A határozat végrehajtását össze kell hangolni a területen folyó
építkezések ütemével. (a már beépített utcákat lehet kitáblázni, az üres
területeket még nem.)
9.
A Diósd 1315/3 hrsz-ú ingatlan egy részének
megvásárlásáról - ingatlant fel kell mérni, majd jra tárgyaljuk
10. Diósd 2831/1
hrsz-ú ingatlan ingyenes tulajdonba vételéről – csatornázás miatt elfogadtuk
11. I. számú
háziorvosi praxis rendelési idő változtatási kérelméről – előterjesztést elfogadtuk,
12. A DTC
kérelméről - azt a módosítást fogadtuk el, hogy a közműszámlák a
Hivatalhoz jönnek amik alapján a Hivatal leszámlázza a DTC-nak amit 8 napon
belül fizeti ki.
13. A BME
Schönherz Qpa rendezősége által kért Kőbánya térítésmentes használatáról
30 ezer Ft –ért adtuk ki egy napra jelképesen,
tisztaságért felelnek s a károkért.
14. Falugazda
Kft. üzleti tervéről - több megjegyzés kritika is elhangzott, de elfogadtuk
a tervet.
15. Bursa
Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíjpályázathoz való csatlakozásról,
Az önkormányzat vállalta az 1/3-részét
16. A Budaörsi
Játékszín ajánlatáról – több variáció volt, amelyek közül 50% támogatást
diósdi lakosoknak megszavaztunk aki igazolja a lakhelyét a színháznál.
17. 7. sz. főút
mellett egyes járdaszakaszok módosított tervének elkészíttetéséről.
A járdaépítés terveinek elkészítését megszavaztuk
18. Új KRESZ
táblák beszerzéséről – 500 eFt
irányoztunk elő.
19. Települési
üdvözlőtáblák engedélyes tervének elkészítéséről – helyeknek a meghatározását a Hivatalra bíztuk
20. Zöldfa utca
(Eötvös u. – Ságvári u közti szakasz) megsüllyedt részének a helyreállításáról legkedvezőbb ajánlat Magyar Aszfalt 2,2 millió Ft-ért
csinálja meg.
21. Zöldfa utca
(Kocsis utcához csatlakozó szakasz) és Léda utca, Krisztina tér
úttervezése: tervezést javasoltuk, elhangzott, hogy viacolorral
legyen kirakva, ne aszfaltal,
22. Beszámoló a
Polgármesteri hatáskörben megállapított szociális segélyek kifizetéséről-
tudomásul vettük
23.
A Pest Megye Önkormányzata által
alapított díjak adományozásának javaslatáról-több javaslat volt, Sportdíj, Közbiztonság,
plusz napirend:
24. A Fácános
utcai káreseményről - a kárt a Hivatal megvizsgálja- jogos akkor fizetnünk
kell ill. a biztosítónak.
25. Akácfa utca
burkolása – a tervet elfogadtuk, több tervezői ajánlatot kérjen be a Hivatal,
26.
A bölcsőde kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési hirdetmény
módosításáról,
A
pályázatot módosítani kellet az ellenőrző hatóság részéről tett vélemény
alapján- én ezzel az új kiírással nem értek egyet így tartózkodtam.
27. A fogorvosi praxisok
rendelési idejének jóváhagyásáról és a II. számú fogorvosi praxis megbízási
szerződésének elfogadásáról - elfogadtuk
ZÁRT ÜLÉS:
2 napirend volt.
hozzá lehet szólni!
VálaszTörlés