2013. június 21., péntek

2013 január

2013. január 9-én 16:00 óra
Diósd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülése

7 fő volt jelen , én és  Sohajda Úr nem tudtunk részt venni az ülésen, én munkahelyi – külföldi – elfoglaltságom miatt.             

  1. Diósd Nagyközség Várossá válásához benyújtandó pályázati dokumentum elfogadásáról – elfogadták,

2. Településfejlesztési koncepcióról- aktualizálását 200 eFt-ért megcsinálják.

3.      Mozgó szárnyú automata ajtó telepítéséről, a járási kirendeltség részére,
akadálymentesítés miatt 550 e Ft-ért megcsinálják.


Január- 12 - 20 között
Megtudtam, hogy a Parlament határozatának érvénybe lépése alapján a Ságvári utca neve  –előzetes Önk. határozat lapján – megváltozik Szent Gellért  utcára. A lakosok a Hivatal leveléből értesültek, s nem tudták mi van, többen megkérdeztek erről, s jónak láttam egy tájékoztató írását, s kezdeményezését annak az Önkormányzatnál, hogy a plusz költségeiket, amit jogszabály nem szabályoz az ingyenes átírásról, annak felmerülő költségeit az Önkormányzat vállalja magára. Két levél:


Tisztelt  Polgármester Úr
Tisztelt  Jegyző Úr

A Ságvári Endre utca lakóit kiértesítette a Hivatal  a Parlament tavaly évi döntése alapján,
Az önkényuralmi rendszerhez köthető elnevezések tilalmával összefüggő módosításokról szóló  2012. évi CLXVII törvény  2013 Január 01-én hatályba lépése miatt.

A Ságvári Endre utcában lakók így kénytelenek minden okmányukat, kezdve a lakcímkártyájuk cseréjén kívül még sok személyes okmányukban kell a változást átvezettetni.

Többek között telekkönyvi - földhivatali átírás, szolgáltatóknál- víz-csatorna, gáz, villany, TV, telefon stb. nyugdíjintézet, munkahely, iskola, cégpapírok, bíróság, biztosító, gépkocsi papírok, forgalmi engedély, ami sok időt fog igénybe venni, munkaidő kieséssel és sok utánajárással járhat.

Kérem a Hivatalt nézze meg annak a lehetőségét, hogy a Ságvári utca lakóinak összefogóan egyes iratainak hivatalos bejelentését át tudja-e vállalni ill. elintézni pl. nyugdíjfolyósító, földhivatal, forgalmi engedélyek stb.

Kérem továbbá, hogy a lakosok  igazolható költségeit az utcanév változtatásból adódóan az Önkormányzat térítse meg-ezt az idei költségvetésbe tervezze be. Kérem ezt a következő Önkormányzati ülésen terjessze elő.

2013.január 16.

Bogó László
képviselő

Tisztelt Ságvári Endre utcai lakosok!

Szeretném Önöket tájékoztatni az utcájuk névváltoztatásának történetéről.

 Az Országgyűlés FIDESZ-KDNP frakció KDNP-s képviselői kezdeményezésére, az előző rendszerhez kapcsolható személyek neveinek eltávolítását kérték a parlamentben, melyet el is fogadtak, s 2013 január 1-től életbe lépett, hogy többek között közterület – tér, utca – nem viselheti ezen emberek neveit.
Sarkalatos (kétharmados) törvényként fogadták el.

Többek között nem lehet többé használni: Marx Károly , Lenin, Engels, Április 4, Felszabadulás, Vörös Csillag , Kun Béla,  Münnich Ferenc, Néphadsereg, Munkásőr, Népfront, Tanácsköztársaság, Népköztársaság,  November 7., stb.és Ságvári Endre elnevezéssel utcákat.

Mivel a törvény a helyi Önkormányzatokra kötelező érvényű, végre kell hajtani, igaz a helyi  FIDESZ-KDNP frakció az utca neveket már korábban meg akarta változtatni.

Bárki eldöntheti, hogyan ítéli meg Ságvári Endrét  -  tény, hogy 1944 júliusában a  II. világháború alatt Budapest utcáinak kövezetét náci csizmák koptatták, és elfogad-hatatlan gyakorlat  volt emberek, férfiak,nők és gyermekek Dunába lövése, az ezzel szembeforduló ellenálló csoport tagjaként csendőrökkel vívott  tűzharcban halt meg, megölve egy csendőrt. Tájékozódhat pl.:http://hu.wikipedia.org/wiki/Ságvári_Endre

Ezzel a törvénnyel nem értek egyet, a történelmi tényeket megváltoztatni nem lehet, csak félremagyarázni, az emberek emlékezetét sem lehet rendeletekkel átprogramozni.

Közvélemény kutatás is azt igazolta - az érintett lakosság körében, hogy a többség nem támogatta a névváltoztatást.

Sok embernek az országban a napi munkája mellett komoly gondot fog jelenteni minden okmányának átíratása. A törvény rendelkezik többek között, hogy ingyenes legyen az átírás; pl.: lakcímkártya ( kiküldik), földhivatal, cég adatok,  de van jó pár dolog amire nem tér ki, pl.:közművek, a szgk. forgalmi engedély átírás, bankszámla, biztosítások, telefonok, kábel TV,esetleges ügyvédi költség stb. nem szólva arról az időről amit ezek intézésével el kell majd tölteni.
( Ez egy átlagos családnál azt jelenti, hogy minimum 6-8 helyre kell  majd elmenni).

Azzal igyekszem segíteni Önöknek, hogy a Polgármester és Jegyző urakhoz írt levelemben , - amit mellékelek-  azt kértem,  hogy pl. földhivatalt, közműveket  a Polgármesteri Hivatal az egész utca lakóinak nevében intézze el a módosításokat.

El akarom érni továbbá, hogy az Önök  igazolt költségét pl. munkabér kiesés, utazási költség, esetleges ügyvédi költséget , stb. az Önkormányzat térítse meg.

Amennyiben igényt tartanak a segítségemre, szívesen állok az Önök rendelkezésére, lehetőség van ingyenes jogsegély szolgálat igénybevételére is.

Tisztelettel:

 Bogó László
Önkormányzati Képviselő (06-20-938-4040)




2013. január 28-án (Hétfő) 18 órára
Rendkívüli Képviselő-testületi ülés, 2 napirendet tárgyaltunk;

  1. „Gyermekjóléti szolgáltatás” pályázati kiírás meghosszabbításáról- felmerült egyéb tényező és  a Jegyző Úr a meghosszabbítást kérte, elfogadtuk;
„…a pályázatok benyújtási határidejét a versenylehetőség szélesebb körben való biztosítása érdekében 2013. február hó 15. napjáig meghosszabbítani szíveskedjenek,”..


  1. A Polgármesteri Hivatal épületének épületenergetikai fejlesztéssel megvalósuló átépítésének pályázatáról
Kiegészítő tervezést kellet megrendelni, hogy teljes legyen, s a kiírás szerinti anyagok elkészüljenek, megszavaztuk.

Internetes ülés Jan. 29.

ezt a formát már javasoltuk, mikor gyorsan kell dönteni és a képviselők minden információt megkapnak - egyértelmű a  döntés – s nincs idő rá, hogy a következő ülést megvárjuk, mert lépni kell ill. nyilatkoznia kell a testületnek.

Ilyen volt a Jan.31-re előkészített „Érd és Térsége Szilárd Hulladékgazdálkodási rendszer” pályázathoz kapcsolódó döntések meghozataláról.  A képviselők visszajelezetek- elfogadtuk a pályázathoz való csatlakozást és ehhez szükséges nyilatkozatokat, terveket.


2013. január 31-én 16 óra

Képviselő-testületi ülés, Én késtem az ülésről mert külföldön voltam céges ügyekben és csak később értem a testületi ülésre, így az elejét a határozati javaslatok alapján írtam le.

2.      Beszámoló a két ülés közötti fontosabb eseményekről – elfogadtuk a tájékoztatást,

3.      Beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról – elfogadtuk, de a bankkölcsön felvételéről a Bölcsődei önrészről beszéltünk – PB ülésen is – mert még nem sikerült megkapni.

  1. …./2013 (I.31.) számú rendelete Diósd Nagyközség Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről (első olvasat)

Mivel az első olvasatnál van mód a költségvetést alakítani, egyes dolgokra felhívni a  
Pénzügyi Osztály és a Hivatal, a Testület figyelmét íyg több javaslat is elhangzott;

A Pénzügyi Bizottság felhívja a Hivatal és a Pénzügyi Osztály figyelmét a következők figyelembe vételére:
-          A hivatali épület átalakításának várható költségeinek ellenőrzésére – s újra számolására / kérjen be egy költségkalkulációt – készülő pályázat melléklete /
-           Vegye figyelembe a Bölcsőde várható kiadásait és bevételeit szeptemberi indulással, tervezzék be a költségvetésbe.
-          Javasoljuk a végleges költségvetés elkészítésénél;
-          - rendezvények és a reprezentációs költségek csökkentését 2 millió Ft-al  / 13,7-ről 11,7 millió Ft-ra
-          A Hivatal létszáma és a személyi költségek ellenőrzését. 15. sz melléklet és az új SZMSZ –ben elfogadott létszámok!
-          Nincs a Bölcsőde dolgozói létszám a 15. sz mellékletben jelezve,
-           A képviselői díjak 50%-al való csökkentését,
-          A civil szervezeteknél 2 millió elkülönített részből 1 millió Ft-ot a pályázatokhoz átcsoportosítani,
-           óvodánál a túlórára keret kerüljön betervezésre.
 Felhívjuk a figyelmet a takarékos gazdálkodásra!


A Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság az előterjesztés határozati javaslatát a következő módosításokkal és észrevételekkel elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek:

  1. A vásárolt szolgáltatásoknál a fenyőfák, köztéri növények permetezésére 2,5 millió Ft kerüljön betervezésre átcsoportosítással vagy más módon.
  2. A Kék Géza Művelődési Ház és Könyvtárnál a tavalyi évben 16 631 000  Ft szerepelt előirányzatként, 2013. évre 36 766 000 Ft. A Bizottság tájékoztatást kér arra vonatkozóan, hogy mi a különbség oka.
  3. A Polgármesteri Hivatal átszervezése következtében történt megtakarítás a költségvetésben nem látszik.
  4. A reprezentációs költségeknél törekedjen a Polgármesteri Hivatal a megtakarításra.
  5. A várossá válás pályázatírásra már másodjára fizet az Önkormányzat 3,5 millió Ft-ot. A Bizottság kérdezi, hogy mennyi ideig kell még ezt a költségvetésben tervezni.
  6. A Bizottság felkér minden intézményvezetőt, hogy megváltozott képességű dolgozókat foglalkoztassanak, ezzel költségmegtakarítást tudnak elérni.
  7. A térinformatikai rendszer bővítésére nincs előirányzat tervezve, ezért javasoljuk, hogy átcsoportosítással 2 millió Ft kerüljön betervezésre.
  8. A Bizottság kéri a Képviselő-testületet, hogy nyomatékkal hívja fel a Polgármesteri Hivatal és az intézményvezetők figyelmét az ésszerű és költség-hatékony gazdálkodásra.

A következő ülésre a javaslatok beépítésének lehetőségét megoldásokat elkészítik


  1. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2009. (V. 25.) számú rendelete módosításáról.
Az indokolta, hogy a Járások kialakításával több feladat átkerül a Járásokhoz, így a létszámok is változnak, amik a SZMSZ-ban vannak rögzítve;

a)      „Jegyzői Iroda 13 fő,
b)      Pénzügyi és Adóiroda 10 fő,
c)      Igazgatási Iroda 7 fő,
       d)   Műszaki Iroda 6 fő,
        e) Egészségügy 5 fő.” szövegrész helyébe

a)      „Jegyzői Iroda 6 fő,
b)      Pénzügyi és Adóiroda 10 fő,
c)      Igazgatási és Településüzemeltetési Iroda 7 fő.” szöveg lép

elfogadtuk


  1. A Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2009. –egységes szerkezetben - elfogadtuk
  1. Könyvvizsgáló szerződésének meghosszabbítása – elfogadtuk, …a megbízási díj összege 86.000.- Ft /hó+  ÁFA, mely minden évben az előző évi inflációs rátának megfelelő mértékben emelkedik.
  1. A Falugazda Kft. szerződésének módosításáról –első olvasatnak javasoltuk. - OK

  1. A Diósd 2557 hrsz-ú ingatlan megvásárlásáról – az orvosi rendelő melletti ház telekkel együtt – ajánlották fel az örökösök, tárgyalást javasoltunk a vételről, a Polgármestert hatalmaztuk fel.

  1. A Képviselő-testület 2013. évi munkatervéről - elfogadtuk

  1. Az Old Sámán Zenekar támogatásáról- vita volt s a testület nem fogadta el a PB  javaslatát, támogassuk a zenekart, mivel a Sportpályára betörtek és elvitték a zenekar felszerelését. A Sportpálya nem volt riasztóval ellátva – Önkormányzati -DTC terület  - így jogos  a kérésük. Ezt  több képviselő másképp látta, s az a döntés született, hogy adjanak ajánlatot fellépésekre, s majd azt megrendeli a Hivatal, s így „fogunk” segíteni rajtuk.
  1. A Ságvári Endre utca névváltoztatásából eredő költségek viseléséről-
A parlament döntött tavaly az önkényuralmi rendszerhez köthető elnevezések tilalmáról, amelyben az előző rendszerhez köthető nevek ( akik jelképpé váltak ill. összekapcsolhatók pl:
azon közterületek, utcák neveit meg kell változtatni.
Nálunk  Ságvári Endre utca és Zalka Máté van, melyek a rendelet hatálya alá esnek. Mivel az ott lakókat egy levélben értesítette ki a Hivatal, s semmi tájékoztatást nem adtak az okmányaik kicserélésével kapcsolatban, csak annyit, hogy a személyigazolványukat a Járási Hivatalban ingyen átvehetik, de mi van számos hivatalos szerződés, okirat, tulajdon igazolvány címcseréjéről. pl:
közművek, biztosítások, gépkocsi okmányok,  cégpapírok, ezek cseréjét, ezzel töltött időt  ki fizeti meg..  ezért javasolta  a következőt a testületnek:
1.      A Ságvári Endre utca névváltoztatásából eredő számlával igazolt, indokolt költségeket az utca lakóinak, ingatlan-tulajdonosainak megtéríti.
2.      Felkéri a jegyzőt, hogy az érintettek értesítéséről gondoskodjon.
3.      Felkéri a jegyzőt, hogy a 2013. évi költségvetési rendeletben a Ságvári Endre névváltoztatásából a lakosok részére felmerült költségek fedezetére … Ft-ot előirányzatként tervezzen be.

Amikor beadtam a levelet –jan. 16.- még a Zalka Máté utca úgy volt, hogy nincs benne, de bele került.

Mivel külföldön voltam és nem értem vissza ezt a napirendet nélkülem beszélték meg – máskor megvárják azt aki kapcsolódik  az adott napirendhez vagy előre veszünk napirendeket – s a többség nem támogatta a javaslatomat, így az esetleges költségeiket a testület nem téríti meg, köztes megoldás azért született, a Hivatal esetleg segít elintézni egyes papírokat, ha hozzá fordulnak a lakosok.

megjegyzés: mivel a Diósdhéjban kiemelték, hogy én nem voltam ezen a napirenden ott, kénytelen voltam az újságban egy kommentárt leadni:


Tájékoztatás

Tisztelettel tájékoztatom a diósdiakat, hogy a januári Önkormányzati ülésről késtem, munkahelyi elfoglaltságom miatt, külföldről érkeztem haza, s az általam beterjesztett napirendet már a testület megtárgyalta. Általában azt  a napirendet amely érint valakit, vagy előre veszi a testület vagy csúsztatja, megvárja, ahogy az érintettnek megfelelő.
Ez most nem történt meg.

Bogó László
képviselő
  

  1. ÉTCS Kft. használatában lévő szennyvíz-technológiai gépi finomrács berendezés bérbeadásához való hozzájárulásról – bérelhetik,

  1. Energetikai pályázat – a Hivatal épületére.

Már  ezen részt vettem,  felhívtam a figyelmet – az összegre ami be van tervezve, nem lesz elég mert a 254 millió Ft  az 17000Ft/m2-re jön ki az épületátépítésénél, ami már nem igaz, s   nem elég, Várkonyi úr a plusz tervezésért- mivel nagyobbat kellett terveznie 40%-al  plusz díjat kért. Viszont a megnőtt területtel együtt is a régi bekerülési költség mellett foglalt állást.
Nem fogadtam el a határozatot, mivel a költségvetése nem reális a pályázatnak.

  1. Polgármesteri hatáskörben megállapított szociális segélyek kifizetéséről – elfogadtuk,

PÓT 15. Diósd közigazgatási területén lévő, nem Önkormányzati tulajdonú utak Diósd részére történő átvételéről és a Diósd Nagyközség Önkormányzat tulajdonában lévő út átminősítésére helyi közút minősítésre. Az Állami Autópálya felügyelettől vettünk át diósdi belső utakat amik eddig az Autópálya felügyelet kezelésében voltak.


16. az Érd és Térsége Szilárd Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás Közbeszerzési Szabályzatának elfogadásáról;  az előterjesztést elfogadtuk.


ZÁRT ÜLÉS:

6 napirend volt



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése